Imperium

Behemoth`s Lair

Edytor Map - Problemy wszelakie

Permalink

Witam. Otóż niedawno kupiłem sobie toe i postanowiłem pobawić się edytorem. Zrobiłem już część mapy i chciałem zabrać się za podziemia jednak nie mogę ustawić ziemi. Czy ktoś mógłby mi pomóc? Z góry dzięki.
Pozdrawiam, Kanther


Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Nie mam teraz dostępu do H5 ale z tego co pamiętam to robiło się to mniej/więcej tak:
- Na początek ustawiasz "słoneczne niebo" w podziemiach - dzięki temu będziesz coś widział :) Nie pytaj jak się nazywa zakładka, w której się to robi bo nie pamiętam. Wiem, że są tam 3 opcje oświetlenia - jedno dla powierzchni i dwa dla podziemi(jedno jest właśnie tym "słonecznym niebem")
- Następnie zaznaczasz pędzel "3" lub większy i opcje "dig". Pędzel musi być minimalnie "trój-kratkowy" - jedna kratka na tunel i dwie po bokach na ściany.
I to tyle :)

ps. Zajrzyj jeszcze do dokumentacji edytora - mnie swego czasu dużo pomogła.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31.07.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Nie mogę ustawić tego słonecznego nieba w podziemiach. Czy to w ogóle jest koniczne? Próbowałem robić bez niego podłoże ale się nie da.


Permalink

Da się - tylko, że jak masz ciemno to tego nie widzisz :D
Aha! Nie pamiętam dokładnie ale możliwe, że trzeba też używać odpowiedniego rodzaju terenu do "kopania" tuneli - ale nie jestem tego pewien w 100%


Permalink

Aha czyli tak na prawdę ustawiłem tą ziemię tylko nie widzę tego? Bo robiłem dokładni tak jak powiedziałeś i nie wychodziło mi. Teraz muszę tylko znaleźć tą zakładkę, ale nie wiem gdzie ona jest.


Permalink

Swego czasu napisałem na innych forum jak stworzyć tunele dla angielskiej wersji edytora:

1. Tworzymy mapę z podziemiami (Two Level Map)
2. Wchodzimy w podziemia (Show Underground)
3. Otwieramy zakładkę Titles (w Narzędziach z prawej strony)
4. Ustawiamy szerokość pędzla na x3 (Draw Tool Size)
5. Ustawiamy rodzaj pędzla (Terraforming) na lower
6. Tworzymy tunele


Permalink

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak się robi misje w edytorze do map Heroes V Kużnia przeznaczenia?

Permalink

Tepenny

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak się robi misje w edytorze do map Heroes V Kużnia przeznaczenia?

Proponuję przeczytać przewodnik do edytora, bo wyjaśnianie tego na forum nie jest konieczne. Jeżeli nie możesz znaleźć na komputerze to podaje jakiś link z internetu:
http://www.lublin.mm.pl/~daimonfrey/H5/HOMM5_Editor_Theory_PL.pdf

Zapoznaj się także z dyskusją prowadzoną w tym temacie oraz w temacie Edytor (w tym samym dziale).

Permalink

Skąd wogóle wziąść edytor do tej gry? Ja go nie mam, ale może dlatego, że kupiłem wersje 1.0.

Permalink

Hiro

Skąd wogóle wziąść edytor do tej gry? Ja go nie mam, ale może dlatego, że kupiłem wersje 1.0.

Jak odpowiada na takie pytanie jeden z polskich serwisów o HoMM V:

Edytor map znajduje się w patchu 1.3. Wystarczy, że go zainstalujesz i możesz tworzyć własne mapy. Możesz też zainstalować polską wersję edytora, musisz ją wypakować do głównego folderu z grą (spatchowaną do wersji 1.3) i odpalić program instalacyjny.

W Serwisie H5 Jaskini Behemota znajdziesz więcej informacji o Patch 1.3.

Permalink

Dzięki, Sanctum. Zainstaluje ten patch i pobawie się trochę w kartografa. W HV zawsze irytowała mnie ilość mapek.

Permalink

Mam jeden problem. Załózmy, że chcę zrobić mapę z jakimś bohaterem niewystępującym w kampanii w Dzikich Hordach np. Findanem. Tylko skąd go wziąć? Czy ktoś może min dać jakąś poradę?

Pozdrawiam.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.03.2009, Ostatnio modyfikował: Sulia

Permalink

Sanctum

Tepenny: Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak się robi misje w edytorze do map Heroes V Kużnia przeznaczenia?

Proponuję przeczytać przewodnik do edytora, bo wyjaśnianie tego na forum nie jest konieczne. Jeżeli nie możesz znaleźć na komputerze to podaje jakiś link z internetu:
http://www.lublin.mm.pl/~daimonfrey/H5/HOMM5_Editor_Theory_PL.pdf

Zapoznaj się także z dyskusją prowadzoną w tym temacie oraz w temacie Edytor (w tym samym dziale).

Dzięki, ziom.

Permalink

Jak ustawić wejście (nad ziemią) do podziemi idealnie nad wyjściem (pod ziemią)?

Permalink

Najlepiej sprawdzić koordynaty tych dwóch obiektów. Zaznaczasz obiekt a następnie wybierasz opcję z menu "drzewo właściwości obiektu" czy jakoś tak... Powinno wyskoczyć okienko z lewej. Koordynaty znajdują się na samej górze. X,Y - szerokość i wysokość jak w matematyce, a dwie wartości(1 lub 0) dla Z oznaczają podziemia lub powierzchnię.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.10.2010, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Witam!
Mam problem z edytorem map.
Ostatnio próbowałem wgrać spolszczenie do edytora, nie zrobiłem kopii zapasowej(co ja sobie myślałem?!). Mam wersję 3.01 a spolszczenie jest chyba na 3.0 > 3.1. A teraz nie mogę go uruchomić ponieważ wyskakuje błąd "nie można znaleźć pliku um.dll" . Proszę o poradę.

P.S. Napęd mi wykitował i nie mogę zrobić reinstala :/


Permalink

Nie jestem pewien czy spolszczenie faktycznie pojawiło się z patchem 3.1, ale jeśli tak to czemu po prostu nie zainstalujesz nowego patcha zamiast kombinować ze spolszczeniami?


Permalink

Cześć!

Jam mam z edytorem pewien problem :( ponieważ w ogóle nie wiem o co chodzi! Z jednej strony widzę różne obiekty jak stwory,budynki... i tak dalej a z lewej widzę jakieś napisy i co? Gdy naciskam na te napisy nic się nie dzieje.O co chodzi?


Permalink

Witam,

mam taki problem i już troche szukam odpowiedzi. Czy jest możliwe wygenerowanie mapy random z generatora map, a później wprowadzenie swoich zmian w edytorze map?? bo mam komunikat że usuwa znacznik RMG i z tego powodu nie moge odaplić tej mapki ani w single game ani w multiplayer... ktoś zna rozwiązanie tego problemu?