Jeśli grasz ładem przeciw śmierci robisz tak: atakujesz dżinnami (lub nawet całą armią), ubijasz tyle wampirów ile się da (dobry okazuje się zwłaszcza Ice Bolt u dżinnów) i... rzucasz Town Portal. Przeciwnik tych wampirów nie odzyska, a ty masz całą armię i odnowioną manę u dżinnów. Ten "hit and run" można stosować również bohaterami chaosu z ich czarami ofensywnymi, lub druidami mogącymi przywoływać ż. wody. Nie zawsze trafimy na odpowiednie czary, ale jest to możliwe.
Nekropolia jest bardzo dobra, gdy walczymy z komputerem, ale człowiek może ją ograć. Pomijam już fakt, że bez ołtarzy itd. nekromancję na arcymistrzowskim można mieć na 9, 10 poziomie, bo jest wymagane kilka umiejętności pobocznych (choć o tym w grze nie pisze). A nawet na mapach rozmiaru M często się walczyło bohaterami na 5,7 poziomie gdyż nie miałeś czasu expić.
Z kolei ważnym aspektem by zabezpieczyć się przed "hit and run" przeciwnika jest wysokie morale, zwłaszcza u strzelców. Ważne bowiem jest by ubić atakujących zanim zdążą narobić szkód i uciec.