Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania do mapmakerów

Permalink

Taro

Heroes I - (w kampaniach jest coś takiego jak zdobycie miasta, ale nie ma takich możliwości w edytorze).

A także wykopanie artefaktu, zajęcie danego miasta czy podbicie smoczej utopii. Ale tylko w kampanii.

Taro

Do Heroes III należy jeszcze dodać zgromadzenie zasobów (!).

Oraz pokonanie danego potwora na mapie.


Permalink

Mam problem. Stworzyłem mapkę do Heroesa 3 . W wymaganiach do wygranej ustawiłem tylko odnalezienie Graala. Wchodzę do gry odpalam tę mapkę, a tam by wygrać pisze : odnalezienie Graala lub pokonanie wrogów. Czy da się ustawić mapkę by był jeden warunek wygranie jej tj odnalezienie Graala? I jak to zrobić?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.11.2011, Ostatnio modyfikował: Uland

Permalink

Pod listą z warunkami zwycięstwa (w edytorze) masz takie napis: także normalne warunki zwycięstwa. Spraw, aby nie było zaznaczone.


Permalink

Nie ma tam nic takiego. Są tam:
Wybierz warunki wygranej:
Brak
Zdobycie artefaktów
Zebranie oddziałów
Zebranie zasobów
rozbudowa miasta
wybudowanie sanktuarium Graaala(to zaznaczyłem)
pokonanie konkretnego bohatera
zdobycie miasta
pokonanie potwora
oflagowanie siedlisk
oflagowanie kopalni
przetansportowanie artefaktu

Nie ma tam żadnego przycisku:normalne warunki wygranej.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.12.2011, Ostatnio modyfikował: Uland

Permalink

Aż zainstalowałem specjalnie h3 dla Ciebie :D I miałem zdziwko, bo u mnie też tego nie ma. A dałbym sobie rękę uciąć, że coś takiego było. Albo mi się coś pomyliło, albo czegoś nie wiem. Niech inni się wypowiedzą, proszę.

EDIT: A jednak to jest. Niestety nie w przypadku warunku z artefaktami. Jeśli masz np. oflagowanie kopalni, zebranie armii to jest. Sam zobacz. Trzeba po prostu zaznaczyć te warunki i pod spodem pojawiają się dodatkowe opcje. Niemniej nie jest tak w przypadku artefaktów, zatem nie masz wyboru.

Choć teoretycznie mógłbyś ustawić kilka niedostępnych miast innych graczy gdzieś podziemiach. Wówczas nie da się ich pokonać.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.06.2011, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Dzięki za odpowiedź-problem rozwiązany.


Permalink

@Taro - dokładnie. Sam jestem zawiedziony, że akurat przy warunku znalezienia artefaktu nie można wyłączyć normalnych warunków, toteż robię tak jak zaproponowałeś.

Teraz kolej na moje pytanie. ^^
Tworzę właśnie kampanię i ją testuję. Niestety z niewyjaśnionych przyczyn jest kilka błędów (w grze?), które niszczą trochę rozgrywke.
1. W każdego typu garnizonach, miastach nie widać jakie jednostki je pilnują.
2. Gdy ustawiam w mieście nie zajętym przez nikogo garnizon np. 5 krzyżowców, 5 czempionów, to gdy zaatakuję to miasto w teście, zawsze jest ich więcej niż ustawiłem, mimo, że w mieście nie ma generatorów tych stworzeń. Tak samo gdy nie ma ustawionych żadnych strażników miasta, one jakoś magicznie się pojawiają... Jest to bardzo uciążliwe, szczególnie na jednej z map, gdzie wojska ma się nie wiele, a tu w garnizonie pojawia się zbyt dużo stworów.

Permalink

Na pytanie drugie mogę odpowiedzieć. Wraz z czasem grupy neutralne powiększają swoją liczbę. Jednocześnie poziom trudności też ma wpływ na ilość jednostek, które zostały określone na edytorze map.

Permalink

1. W każdego typu garnizonach, miastach nie widać jakie jednostki je pilnują.

Wydaje mi się, że jeśli gracz nie dysponuje choć jedną karczmą takich rzeczy widzieć nie powinien.


Permalink

Dziękuję za szybkie odpowiedzi. :) To prawda, karczmy nie ma. Cóż, obejdzie się jakoś z tym.

Permalink

Mam następne pytanie. Chciałbym ustawić w edytorze opcję by w danym zamku nie dało się wybudować danego budynku np. poziomu 7 siedliska potworów. Jak trzeba to zrobić?


Permalink

Uland

Mam następne pytanie. Chciałbym ustawić w edytorze opcję by w danym zamku nie dało się wybudować danego budynku np. poziomu 7 siedliska potworów. Jak trzeba to zrobić?

Dany zamek -> Budnynki -> Własne ustawienia -> Generator stworzeń 7 poziomu, z boku pojawia się okienko "Włączone", przy nim ptaszek, klikasz nań i znika, czyli budynku nie da się wybudować.


Permalink

Dzięki - problem rozwiązany.


Permalink

Witam. Jak mogę opóźnić włączenie się wrogiego bohatera do akcji? Próbowałem następującego triku:
- postawiłem wroga (gracz różowy) przed bramą graniczną
- jako misję u strażnika dałem pokonanie innego bohatera.

Myślałem, że kiedy gracz niebieski (ja) pokona bohatera z misji strażnika, ten drugi (różowy) będzie mógł wyjść zza bramy i zacząć przejmować teren. Niestety nie zadziałało. Zatem zdaje mi się, że misja strażnika działa tylko dla tego, kto pokonał zadanego bohatera, a jeśli zadanie wykona inny gracz, nie zostanie ono uznane. No, cóż...

W jaki inny sposób mogę opóźnić wywołanie wrogiego bohatera tak, żeby nastąpiło ono w konkretnym momencie?

Będę wdzięczny za pomoc.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 21.09.2011, Ostatnio modyfikował: Skrzypiec

Permalink

Skrzypiec - o którą część ci chodzi? Domyślam się, że o trzecią?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.09.2011, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Tak, o trzecią. Przepraszam - trafiłem tu z forum o trzeciej, więc jakoś mi się zwidziało, że ten wątek dotyczy tylko tej konkretnej. Wersja mapy: The Shadow of Death.

Permalink

Jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to:

1) Stawiasz jakiś artefakt na terenie wroga (ale tak, by wróg nie miał do niego dostępu). Np. za niebieską bramą graniczną (czy jakąkolwiek).

2) Artefakt powinien być potrzebny do tego, aby twój główny bohater mógł opuścić jakiś obszar zamknięty przez strażnika granicznego, który do przepuszczenia wymaga owego artefaktu.

3) Jako, że nie możesz opuścić swojego terenu bez artefaktu stawiasz w pobliżu tego artefaktu drugiego bohatera (mającego dostęp do niego dostęp, jak również do terenu gracza komputerowego).

4) Jeśli drugi pomniejszy bohater przekroczy dwie bramy (do gracza komputerowego i artefaktu) będzie mógł zwiać i otworzyć bramę twojemu głównemu bohaterowi. Niestety, otworzy też bramę komputerowi.

Trochę to skomplikowanie brzmi, więc daję obrazek jak to powinno w uproszczeniu wyglądać. Tylko, że zamiast artefaktu użyłem dwóch kolorów strażnic, bo mam podstawową wersję obecnie i tam nie ma strażnicy z misją :D :

Hero action control.

No cóż, w części czwartej dałoby się to zrobić bez problemu (np. wysadzeniem lasów lub gór blokujących komputer). Ale cóż...


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.09.2011, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Niestety, w tej mapie to niemożliwe. Masz tylko jednego głównego bohatera, a jest bardzo prawdopodobne, że gracz pozbyłby się pobocznego zanim zdążyłby usunąć granicę. Główne miasto nie ma karczmy i tak z założenia powinno zostać.

Poza tym, gdyby ten bohater uwolnił się za szybko, fabuła ległaby w gruzach. Założenie jest takie: pokonujesz wcześniejszego wrogiego bohatera, a potem okazuje się, że był on tylko przynętą - w tym momencie ten drugi bohater ma się obudzić (niby teleportować) i zaatakować główny zamek gracza. Musisz zorientować się zanim to nastąpi - dlatego bitwa z pierwszym wrogim bohaterem daje Ci miejski portal. Misja miałaby się skończyć śmiercią drugiego wrogiego bohatera pod murami stolicy.

W najgorszym razie po prostu przerzucę tę drugą bitwę do następnej misji.

Permalink

Nie jestem pewien, Skrzypiec, czy dobrze odebrałem Twój zamysł, ale pojedynczego bohatera można zamknąć (i wprowadzić do gry) np. Strażnikiem misji żądającym danego surowca w kosmicznej ilości. "Dies irae" :) ustalamy zdarzeniem czasowym mapy (odpowiedni zastrzyk tegoż surowca dla gracza komputerowego).


Permalink

No tak, ale wtedy musiałbyś ubić bohatera dokładnie wtedy, kiedy przeciwnik zdobędzie te zasoby.