Aranorn
Jedno z pierwszych państw powstałych na wygnaniu. Aranorn znajduje się w Wielkim Lesie na południowym wschodzie Lodwaru. Jest kontynuatorem AvLee, założone przez dawną Radę Starszych, rządzone przez Leśne Elfy.
Geografia:
Graniczy z : Blacksword, Devonshire, Wielkie Arkany, Złote Morze
Stolica: Aranorn Keep
Historia:
Założenie: AC 516-523
Założyciel: Rada Starszych
Obecny władca: Elwin i Shaera
Kultura i polityka:
Rasa dominująca: Leśne Elfy
Oficjalni sojusznicy: Brak
Oficjalni wrogowie: Złote Morze
Arbor’al
Królestwo na zachodzie Rysh. Państwo stworzone przez autochtonicznych Leśnych Elfów. Zaciekli wrogowie postępu i destrukcji. Największy wróg królestwa Channon.
Rasa dominująca: Leśne Elfy
Obecny władca: Erutan Revol
Stolica: Feal
Ar’Rikdun
Niegdyś wielkie państwo Elfów. Aktualnie zjednoczone klany elfów żyjących w podziemiach całego Axeothu. Według proroctwa A'Rikduns wyprowadzi ich z podziemia.
Rasa dominująca: Podziemne Elfy
Obecny władca: Regent Thalia a'deneb
Stolica: Brak
Beldonia
Kiedyś Beldonia wchodziła w skład Imperium Ursaniańskiego, największego w historii Axeothu. Stanowiła ona jedną trzecią całości mocarstwa. Teraz jest zlepkiem różnych plemion. Jej zwyczaje i organizacja zachowały się wśród autochtonów przez wieki.
Geografia:
Graniczy z: Channon, Framon
Stolica: Zmienna
Historia:
Rok założenia: 13 AC
Założyciel: Jevar the Bastard
Aktualny władca: Tamur Leng
Kultura i polityka:
Dominująca rasa: Ludzie
Oficjalni sojusznicy: Brak
Oficjalni wrogowie: Chedian
Blacksword
Górami Blacksword rządzili trzej bracia, aż do przybycia herosa Dogwoggle. Wycofując się przed Ar’Rikdun zwrócili się o pomoc Minotaurów pod wodzą Darkstorm, po klęsce Pryden a'menkar.
Dominująca rasa: Ludzie, Minotaury, Podziemne Elfy
Aktualny władca: Darkstorm
Stolica: Brak
Channon
Podobnie jak Beldonia, Channon stanowiła jedną trzecią część Imperium Ursańskiego – najbliżej morza Verhoffin. Największy bastion kultu Życia na Rysh. Napadnięty z pięciu stron, ostatecznie padł pod ciosami Mysterio z Qassar.
Geografia:
Graniczy z: Arbor'al, Beldonia, Korresan, Qassar, Suldussar
Stolica: Rylos
Historia:
Rok założenia: Nieznany
Założyciel: Nieznany
Aktualny władca: Chandra
Kultura i polityka
Rasa dominująca: Ludzie
Oficjalni sojusznicy: Brak
Oficjalni wrogowie: Arbor'al, Beldonia, Korresan, Qassar
Chedian
Powstało przez zjednoczenie sześciu plemion, pod hegemonią Dia Clan. Opanowane następnie przez Beldonię. W roku 521 AC oswobodzeni przez czwórkę herosów.
Geografia:
Graniczy z: Framon
Stolica: Nieokreślona
Historia:
Rok założenia: 521 AC
Założyciel: Bohaterowie z Chedian; Jarl Chedian
Aktualny władca: Jarl Chedian
Kultura i polityka:
Dominująca rasa: Ludzie, Elfy, Krasnoludy, Orkowie
Oficjalni sojusznicy: Brak
Oficjalni wrogowie: Bedonia
Darashann
Państwo, gdzie kult Życia i Śmierci splotły się w jedno. Rozciągało się na całej długości Gór Dragon's Backbone. Kult zniszczony przez Alita Eventide.
Dominująca rasa: Ludzie, Nieumarli, Gobliny
Aktualna władza: Nieznana
Stolica: Ręka Śmierci
Etendar
Pierwsze królestwo, zamieszkane przez wszystkie rodzaj Elfów. Podczas Wielkiego Kataklizmu doszczętnie zniszczona została stolica a reszta królestwa była spustoszona. Reaktywowano królestwo w 532 AC. przez Lorda Harke i Thalia a'deneb.
Dominująca rasa: Elfy Leśne, Podziemne i Wędrowne
Aktualny władca: król Elwin, królowa Shaera, Regent Thalia a'deneb
Stolica: At'rann
Framon
Zachodni sąsiad kr. Chedian. Kraj jest areną walk tubylczych Franish z najeźdźcami Thronish. Ziemie przy Chedian są słabo zaludnione. Są one przedmiotem sporu pomiędzy Framon i Chedian.
Dominująca rasa: Ludzie
Aktualny władca: Iona Arran
Stolica: Arranir
Wielkie Arkana
Państwo czarodziei z Kolonii. Wielkie Arkany leżą na wschodzie Lodwaru. Najważniejsze jest prawo, pokój i dyplomacja. W polityce próbują wyciągać narody z konfliktów. Do niedawna była zaprzyjaźniona z Nekross i Palaedra. Obecnie jest największym państwem Axeothu.
Geografia
Graniczy z: Aranorn, Nekross, Palaedra, Wheel
Stolica: Arkania
Historia:
Rok założenia: 526 AC
Założona przez: Emilia Nighthaven
Aktualny władca: Emilia Nighthaven
Kultura i polityka
Dominująca rasa: Ludzie, Dżiny, Krasnoludy
Oficjalni sojusznicy: Palaedra
Oficjalni wrogowie: Plemienne Ziemi
Korresan
Stare państwo, powstałe po przybyciu Kreegan pod wodzą Maximillian Devlos. Został on zabity przez licha Baron Von Tarkin.
Geografia:
Graniczy z: Channon, Nyb, Qassar
Stolica: Trakash
Historia:
Rok założenia: Nieznany
Założyciel: Maximillian Devlos
Aktualny władca: Baron Von Tarkin
Kultura i polityka:
Rasa dominująca: Nieumarli
Oficjalni sojusznicy: Brak
Oficjalni wrogowie: Channon, Qassar
Mendossus
Leży na północno-zachodnich wybrzeżach Lodwaru i jest często obiektem ataków najeźdźców z Chedian. Znane jest z najlepszych strzelców na całym Axeothie.
Geografia:
Graniczy z: Plemienne ziemie
Stolica: Farndale
Historia:
Rok założenia: Nieznany
Założyciel: Nieznany
Obecny władca: Nieznany
Kultura i polityka:
Dominująca rasa: Ludzie
Oficjalni sojusznicy: Brak
Oficjalni wrogowie: Chedian
Merlion
Leży na południowozachodnim wybrzeży Lodwaru. Jest państwem magii i mistycyzmu. Długo było bronione przez założyciela, maga cienia Suldrina. Zostało napadnięte i zniszczone przez czarownika Krozussa, który zabrał naszyjnik równowagi do walki z Hexisem.
Nekross
Założone i rządzone przez Gauldoth pół-martwego. Ulokowane pod wulkanicznymi górami Lodwaru, na północnym wschodzie. Po wojnie domowej zostało przejęte przez Kreegan w roku 535 AC.
Geografia:
Graniczy z: Wielkie Arkany, Palaedra, Wheel
Stolica: Nekorrum
Historia:
Rok założenia: 526 AC
Założyciel: Gauldoth pół-martwy
Aktualny władca: Malustar Kreegan
Kultura i polityka:
Dominująca rasa: Ludzie, Kreegani, Nieumarli
Oficjalni sojusznicy: Brak
Oficjalni wrogowie: Brak
Nowa Bracada
Krótkotrwały twór polityczny stworzony przez Gavina Magnusa II Nieśmiertelnego. Zniszczony przez królowe Wielkich Arkan Emilię Nighthaven i podwładnego Dżina Magnusa Solmyra.
Główne rasy: Czerwone Krasnoludy, Dżiny, Niziołki
Założyciel: Gavin Magnus II Nieśmiertelny
Aktualny władca: Brak
Orillos
Bogate w siarkę państwo, leżące na wyspie bezpośrednio na południe od Rysh. Domena dynastii Maticus.
Dominująca rasa: Ludzie, Meduzy
Aktualny władca: Spazz Maticus
Stolica: Nieznana
Palaedra
Założona przez uciekinierów z Erathii z Kolonii. Ulokowane na wschodnim półwyspie Lodwaru. Po krwawej wojnie domowej został zjednoczony, gdy Lysander Gryphonheart pokonał oszusta, Sir Worton.
Geografia:
Graniczy z: Wielkie Arkany, Nekross, Wheel
Stolica: Paledon
Historia:
Rok założenia: 516 AC
Założone: Lord Lysander
Aktualny władca: Lord Lysander
Kultura i polityka:
Rasa dominująca: Ludzie
Oficjalni sojusznicy: Wielkie Arkana
Oficjalni wrogowie:Brak
Qassar
Królestwo magii, leżące na Rdzawej Pustyni na południowym Rysh. Rządzone przez Wiecznego Mysterio Wspaniałego. Brało udział w inwazji na Channon.
Geografia:
Graniczy z: CHannon, Korresan
Stolica: Nieznana
Historia:
Rok założenia: Nieznany
Założyciel: Mysterio Wspaniały
Aktualny władca: Wieczny Mysterio Wspaniały
Kultura i polityka:
Dominująca rasa: Ludzie
Oficjalni sojusznicy: Brak
Oficjalni wrogowie: Channon, Korresan
Pirackie królestwo
Względnie odizolowany i bezpieczny, ulokowany na wyspach Złotego Morza, dąży do jego całkowitej kontroli. Tworzą je uciekinierzy z dawnej Regny i Nighonu.
Dominująca rasa: Ludzie, Minotary, Meduzy, Orkowie, Gremliny
Obecny władca: księżna Tawni Balfour
Stolica: Rumport
Dziki Północ
Nie wiadomo czy to jest oficjalna nazwa. Zjednoczone wyspy pod wodzą Bolingara. Leży ono na północ od Rysh i jest całkowicie niezależne politycznie. Brali udział w inwazji na Channon.
Dominujące rasy: Ludzie, Trolle, Orkowie, Gezzampt
Aktualny władca: Król Bolingar
Stolica: Nieznana
Whell
Państwo powstałe pomiędzy Wielkimi Arkanami, Nekrossem i Palaedrą. Zamieszkałe przez uciekinierów z Kolonii. Zarządzane przez dwie wrogie sobie siostry.
Główna rasa: Ludzie
Aktualny władca: Brak
Stolica: Brak
Plemienne ziemie
Plemienne ziemie są rozległe, zajmują całą południową pustynię aż do Mendossus. Powstałe poprzez uciekinierów z Kolonii i Krewlod.
Geografia:
Graniczy z: Darashann, Mendossus
Stolica: Nieznana
Historia:
Rok założenia: 517 AC
Założyciel: Waerjak
Aktualny władca: Waerjak
Kultura polityka:
Dominująca rasa: Ludzie, Centaury
Oficjalni sojusznicy: Brak
Oficjalni wrogowie: Wielkie Arkana
Uludin
Miasto-państwo położone na południowo-zachodnim wybrzeżu Lodwaru. Napadnięty i okupowany przez Hexisa podczas próby podboju Devonshire. Potem zostało wyzwolone. Pomimo porażki i wojny pozostaje najbardziej zaludnionym miastem Axeothu.
Dominująca rasa: Nieznana
Aktualny władca: Nieznany
Stolica: Uludin
Ursaniańskie Imperium
Największe państwo w historii Axeoth. Powstało w sercu Rysh i rozrosło na cały kontynent. Rządzone przez Hubrisa i jego następców miasło się dobrze. Po wielkim kataklizmie i inwazji Jevar Bastard państwo padło. Kontynuatorami są Beldonia i Channon.
Dominująca rasa: Ludzie
Aktualny władca: Brak
Stolica: Stara Ursana (historyczna)