Imperium

Behemoth`s Lair

HOMM 3 - poradnik dla heroes.net.pl

Permalink

Witam wszystkich :) Święta już zaraz, może część z Was przysiądzie znów do starych dobrych Heroesów :)

Piszę, bo zacząłem pisać w Excelu parę "programów" liczących rzeczy, nad którymi wielokrotnie dyskutowano na forum. Jeżeli pomożecie i podacie kilka informacji, których albo nie znalazłem, albo po prostu nie mam czasu sprawdzić samemu w grze, stworzymy mały (a może i nie taki mały) forumowy poradnik.

W środku znajdziecie:

1. Twój typ bohatera (gotowe) - wybierz z listy, jak bardzo zależy Ci na umiejętności obok, na dole znajdziesz sugerowaną klasę bohatera, klasę antybohatera i dwie (zaznaczone kolorem) klasy, które również mogą Ci się spodobać. Stworzone w oparciu o prawdopodobieństwo wystąpienia umiejętności.
2. Liczby, zasady, statystyki (gotowe) - Wszystkie znalezione na Forum liczby i zasady rządzące grą.
3. Sztuczki, bugi (gotowe) - wszystkie warte uwagi rady z Forum.
4. Kalkulator obrażeń niemagicznych (wymaga pracy) - tu potrzebuję Waszej pomocy. Gotowy będzie liczył obrażenia wręcz i na dystans, (również balisty), ilość poległych jednostek, a to wszystko biorąc pod uwagę wszystkie zmienne (szczęście, czary, artefakty, specjalne zdolności, czy nawet wersję gry).
5. Kalkulator obrażeń magicznych (wymaga pracy) - podobnie jak wyżej.
6. Nekromancja (prawie gotowe) - liczy ilość wskrzeszonych stworzeń biorąc pod uwagę wszystkie zmienne. Czasem ilość Szkieletów/Kościejów różni się o 1 od rzeczywistego stanu, nie wiem dlaczego. Na razie iczy tylko Szkielety i Kościeje.
7. Umiejętności stworzeń (prawie gotowe) - na razie są tam Czarty i Wielkie Gorgorny, czekam na wasze propozycje. Może dorobię prawdopodobieństwo działania zdolności przy Gorgonach.

Czekam na Wasze uwagi, wkrótce napiszę też czego potrzebuję, żeby skończyć nasze dzieło.

[color=#F57900]Ściągnij[/color]

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 23.12.2010, Ostatnio modyfikował: Karoltos

Permalink

Szkoda, że tak zignorowano ambitny plan. Odnośnie obrażeń, co dokładnie jest Ci potrzebne?


Permalink

Karoltos

6. Nekromancja (prawie gotowe) - liczy ilość wskrzeszonych stworzeń biorąc pod uwagę wszystkie zmienne. Czasem ilość Szkieletów/Kościejów różni się o 1 od rzeczywistego stanu, nie wiem dlaczego. Na razie iczy tylko Szkielety i Kościeje.

Myślę, że ten 1 Kościej/Szkielet nie jest wielką pomyłką i można zostawić to w spokoju, po uprzednim zaznaczeniu, że program oblicza z dokładnością do +/- 1 jednostki.

Karoltos

7. Umiejętności stworzeń (prawie gotowe) - na razie są tam Czarty i Wielkie Gorgorny, czekam na wasze propozycje. Może dorobię prawdopodobieństwo działania zdolności przy Gorgonach.

Można jeszcze zaznaczyć zdolności: Dżina, Archanioła, Mantikory, Wiwerny, Jednorożca bitewnego, Czempiona, Rycerza Śmierci, Smoka Cienia, Ulepszonego Zombie. I prawdopodobieństwo ich wystąpienia.

Permalink

Przepraszam za drugie konto, ale pierwsze jest zablokowane, a nie dostałem żadnego maila z instrukcjami, jak ten stan rzeczy zmienić.

Cieszę się, że w końcu pojawił się jakiś odzew ;) Wymienię po kolei:

1. Co prawda 1 szkielet/kościej w tą czy w tamtą raczej różnicy nie robi, ale jak już coś robimy, to róbmy to dobrze ;)
2. Jak Dżinna to może od razu Ifryta ;) Podobnie ilość many kradzionej przez Upiry czy ulepszone Chochliki.

To wszystko da się zamknąć w mniej lub bardziej złożonej formule Excela, tylko właśnie musiałbym wiedzieć dokładnie jak te zdolności działają, np. co i jak ma wpływ na wystąpienie umiejętności.
3. Wiemy, ile otrzymamy Szkieletów/Kościejów, ale jak to jest z Ożywieńcami/Zombie, Zjawami/Upiorami i Liczami/Arcyliczami? Jaki jest przelicznik? 1/3 mniej ulepszonych jak rozumiem obowiązuje zawsze.
4. Dokładne działanie wszystkich czarów wpłyuwających na Atak, Obronę i obrażenia w ogóle, czyli np. jak dokładnie działa zaklęcie Klątwa na pozimach Zaawansowanym i Mistrzowskim?
5. Ograniczenia premii do obrażeń i redukcji obrażeń (gdzieś się pojawiło zdaje się 480% przy ataku i - no właśnie, ile - do redukcji obrażeń).
6. Jak dokładnie działa umiejętność Artyleria. (to będzie proste)
7. Naturalna odporność stworzeń - ile wynosi.

Tyle na razie ;)

Permalink

@Karoltos(s): masz zablokowane oba konta, bo nie zapisał się Twój adres e-mail.

Odezwij się do mnie mejlowo (mib@heroes.net.pl).

Pozdrawiam


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.01.2011, Ostatnio modyfikował: MiB

Permalink

Karoltos

3. Wiemy, ile otrzymamy Szkieletów/Kościejów, ale jak to jest z Ożywieńcami/Zombie, Zjawami/Upiorami i Liczami/Arcyliczami? Jaki jest przelicznik? 1/3 mniej ulepszonych jak rozumiem obowiązuje zawsze.

Z tego co pamiętam tylko jeden i to złożony w całość artefakt daje takie możliwości w SoD. Musiałbym raz jeszcze kampanie przechodzić, albo pokombinować w edytorze co tam jest zapisane przy złożeniu. Ale jak mnie pamięć nie myli to sprawa wyglądała tak, że potencjalna ilość liczy czy upiorów byłaby taka sama jak gdyby nie używało się tego artefaktu i dostawałoby się szkielety...

Trochę zamotałem. ;/

Permalink

Wkrzeszać jednostki inne niż Szkielety/Kościeje pozwala oczywiście Płaszcz Nieumarłego Króla z dodatku, ale chodzi mi właśnie o to, jaki procent poległych stworzeń będzie wskrzeszany? Na pewno Liczy nie wstanie tyle samo, co Szkieletów.

Permalink

Karoltos

3. Wiemy, ile otrzymamy Szkieletów/Kościejów, ale jak to jest z Ożywieńcami/Zombie, Zjawami/Upiorami i Liczami/Arcyliczami? Jaki jest przelicznik? 1/3 mniej ulepszonych jak rozumiem obowiązuje zawsze.

To trzeba by sprawdzić empirycznie, ale to nie jest dużo roboty, przygotowanie odpowiedniej mapki w edytorze to ledwo kilkanaście kliknięć. Sprawdzę, jak zainstaluję HoMM 3, ale to po sesji. Chyba, że ktoś zajmie się tym wcześniej.

Karoltos

4. Dokładne działanie wszystkich czarów wpłyuwających na Atak, Obronę i obrażenia w ogóle, czyli np. jak dokładnie działa zaklęcie Klątwa na pozimach Zaawansowanym i Mistrzowskim?

Działanie większości czarów jest opisane na stronie o HoMM 3, jeżeli nie na JB, to na zagranicznych. Co do klątwy na zaawansowanym: jednostka, na którą się to rzuci zadaje 80% minimalnych obrażeń. Mistrzowski różni się tylko tym, że jest masowy.

Karoltos

5. Ograniczenia premii do obrażeń i redukcji obrażeń (gdzieś się pojawiło zdaje się 480% przy ataku i - no właśnie, ile - do redukcji obrażeń).

To nie jest taka prosta sprawa. Dlaczego? Bo herosi ze specjalnością "ataku" nie są objęci ograniczeniem. Jak to działa.
Każda różnica ataku do obrony na rzecz ataku to 5% bonusu do obrażeń (tak minimalnych, jak i maksymalnych).
Każda różnica ataku do obrony na rzecz obrony to 2% redukcji obrażeń.
Maksymalny bonus zwiększenia obrażeń to 400% dla bonusu ataku (czyli 80 pkt różnicy między atakiem, a obroną).
Maksymalna redukcja obrony to 70% (czyli 35 pkt różnicy między obroną, a atakiem)
Cały system zaburzają jeszcze atak, płatnerz i łucznictwo, które są naliczane PO przeliczeniu obrażeń wynikającej tylko z różnic między statystykami. Np. mając 80 lub więcej różnicy między atakiem, a obroną mamy 400% zwiększone obrażenia. Mając do tego umiejętność ataku na mistrzu (30% zwiększenia), to ostateczne obrażenia wyniosą 30%*400% + 400% = 520% (tak samo z łucznictwem). Jednak, gdy mamy do czynienia ze specjalnością ataku górne ograniczenia wynikają z maksymalnego poziomu herosa i maksymalnym bonusem wyciągniętym ze specjalności. Sposób obliczania płatnerza jest analogiczny, przy czym paradoksalnie płatnerz jest tym lepszy, im nasza obrona jest mniejsza.

Karoltos

6. Jak dokładnie działa umiejętność Artyleria. (to będzie proste)

Tak jak w opisie umiejętności, przy czym należy brać poprawkę na to, co napisałem w komentarzu powyżej.

Karoltos

7. Naturalna odporność stworzeń - ile wynosi.

Krasnoludów 20/40% (nieulepszone/ulepszone), jednorożce dają bodaj 20%. Innych jednostek nie pamiętam;p.

Mam nadzieję, że pomogłem;). Pozdrawiam. F.


Permalink

Działanie czarów już mam, ale właśnie nt. Klątwy informacja na stronie była niezupełna ("poniżej minimalnych obrażeń").

Co do redukcji, to od SoD jest to 2,5% ;) Wersja gry będzie uwzględniona.

Filus

Cały system zaburzają jeszcze atak, płatnerz i łucznictwo, które są naliczane PO przeliczeniu obrażeń wynikającej tylko z różnic między statystykami

No i właśnie o takie rzeczy mi chodziło ;)

Ogólnie kalkulator obrażeń był i działał (obrażenia standardowe + premia za umiejętność i ew. specjalizację Atak + premia za dodatnią różnicę ataku i obrony), ale nie obejmował czarów ani płatnerza, stąd pomysł, żeby zrobić jeden wielki, obejmujący wszystkie możliwe zmienne.

Filus

Krasnoludów 20/40% (nieulepszone/ulepszone), jednorożce dają bodaj 20%. Innych jednostek nie pamiętam;p.

To zostały Golemy, Smoki i pewnie sporo innych (też te, u których odporność wynosi 100%).

Szkoda, że odzew pojawił się dopiero teraz (sesja), ale lepiej późno niż wcale. Do tego, co jest, można doczepić premie bohaterów wynikające z ich specjalizacji dot. konkretnego stworzenia i parę rzeczy więcej, tak żeby wszystko było w jednej pigułce.

Taki "poradnik" byłby dobry dla tych, którzy w H3 grali tylko rekreacyjnie i nie znają wielu praw tej gry, ew. jako pomoc pod Alt-TABem w grze wieloosobowej, chociaż niektórzy mogliby to potraktować jako oszustwo.

Permalink

Jak mniemam jednostki neutralne również liczymy. Czyli trolle, złote golemy, diamentowe golemy, itd.?

Permalink

Pomysł poradnika bardzo dobry.
Z tym, że mam jedno ALE: to chyba już było.
Chciałbym z góry podkreślić fakt, że nie zagłębiałem się jakoś wnikliwie w wartość merytoryczną tego PDF'a, więc nie za bardzo wiem co tam jest. Jeśli jednak chodzi o ilość to wydaje się być dość imponującą.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.01.2011, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Nie widziałem tego wcześniej. Wiele rzeczy widzę po raz pierwszy i fakt, objętość robi wrażenie.

W obecnej sytuacji możemy co najwyżej dokończyć kalkulatory i ew. przetłumaczyć tego pdf-a, tylko pytanie: czy jest sens?

Permalink

Uważam, że jak najbardziej jest sens! Po pierwsze - ludzie lubią, jak coś im się wylicza "samo" ;-) Po drugie - obecnie trwa renowacja naszego działu H3 i z pewnością takie informacje znacząco wzbogaciłyby jest zasoby! W ogóle byłoby super, gdyby udało się takie "kalkulatorki" przygotować online, nie w formie excela, ale to wymaga już choćby minimalnej wiedzy programistycznej :( W każdym razie, może byłbyś zainteresowany przygotowaniem tłumaczenia i opracowania tych informacji dla naszego działu H3?

Pozdrawiam


Permalink

MiB

online, nie w formie excela, ale to wymaga już choćby minimalnej wiedzy programistycznej

Takiej wiedzy nie posiadam, ale gdy skończę z Excelem, mogę komuś zdolnemu napisać, jak wszystko działa. Nie wiem, czy lepszym pomysłem od wersji online nie byłoby zrobienie małego, zgrabnego programu zawierającego to wszystko. A jak ktoś naprawdę zdolny to zrobi i jedno i drugie ;)

MiB

zainteresowany przygotowaniem tłumaczenia

Dużo roboty, na pewno nie sam. Mogę tłumaczyć, a niech ktoś inny sprawdza, poprawia i porządkuje.

W jakiej formie widzisz tę wiedzę? Taki sam pdf, tylko po polsku? Zespół artykułów na portalu? Może kwartalnik bądź miesięcznik sprzedawany przez internet bądź w edycji papierowej? To byłoby coś :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.01.2011, Ostatnio modyfikował: Karoltos

Permalink

Jeśli uporasz się z excelem, to później możemy spróbować przenieść to w formie "online".
Program jest fajnym rozwiązaniem dla graczy, kalkulator online dla osób poszukujących tych informacji. Zawsze można dodać to do VCMI... :]

Osobiście widzę to w formie artykułów na stronie - ot przetłumaczenie i przeniesienie tych tabelek do odpowiednich działów. Niestety wszelkie formy płatnej treści odpadają - wszak bazujemy na darmowej wersji anglojęzycznej i po prostu nie ma to sensu (że o możliwych kwestiach licencyjnych nie wspomnę ;-) ). Myślę, że dokładnie możemy omówić to prywatnie, drogą mejlową. Z pewnością Hellburn (osoba zajmująca się renowacją działu H3) będzie miał coś do powiedzenia :-)

Pozdrawiam