Co do tryby Multi to jestem jak najbardziej za powtórzeniem motywu z H5 czyli Duel Mode. Chyba nic tak dobrze nie zaznajamia z mechaniką walki. Jest to system na tyle prosty że nawet początkujący w przyjemny sposób zaznajomi się z podstawami. A ponadto w miarę wzrostu doświadczenia, tryb ten wbrew pozorom staje się coraz bardziej wymagający, kiedy to odkrywa się co raz to nowe niuanse gry.
System budowania bohaterów za złoto do trybu Duel wydaje się fajny. Jednak wolałbym aby był w postaci opcjonalnej, albo jako osobny tryb. Często jest tak, że mamy ochotę na szybką partyjkę i budowanie bohatera trochę się tu nie pasuje.
Tryb standardowy to wiadomo, ale obowiązkowo z opcją tur jednoczesnych. Sprawdziło się to doskonale w standardowym trybie H5 jak i na arence. Teoretycznie można spokojnie skrócić czas gry o niemal połowę. Tylko jedno ale: aby została wprowadzona opcja przeglądania królestwa/bohatera w momencie kiedy przeciwnik jeszcze wykonuje swój ruch. W h5 było to drobnym mankamentem, że wtedy gdy o wiele wcześniej skończyliśmy dzień niż przeciwnik, nie mogliśmy sobie obejrzeć zamku i dokładnie przeanalizować sytuacji na kolejny dzień.
Oczywiście dodatkowe opcje dla team play. Tak jak już wspomniał MiB. Ale również możliwość oglądania bitwy sojusznika, tudzież nawet sterowanie jednostkami, które mu pożyczyliśmy ;P
Uważam też, że ciekawą opcją byłaby możliwość zawierania OFICJALNYCH sojuszy w czasie gry. Jednak z możliwością zerwania takiego sojuszu poprzez kradzież kopalni lub atak na bohatera. W takim przypadku ponowny sojusz dwóch tych dwóch graczy byłby niemożliwy
Lobby!
Ważna sprawa. Po doświadczeniach z ubi.com nie spodziewam się aby w h6 wyrosło coś na miarę battle.net'u. Jednak mimo wszystko mam nadzieję, że takie lobby nie zostanie zostawione same sobie, ale że ktoś się tym będzie zajmował. Tytuły spod szyldu Blizzard(ot chociażby wiekowe Diablo) są wciąż wspierane przez firmę, podczas gdy na ubi.com nawet profile nie działają. Nie oczekuję, że twórcy stworzą coś na miarę lobby z SC2 jednak, drobny aczkolwiek STAŁY dozór nad tym byłby fajny.
Co do powtórek: istotne jest to, aby pokazywały rzeczywisty(!) przebieg bitwy, przede wszystkim na pasku kolejności. W h5 powtórki miały ten mankament, że pokazywały finalną kolejność jednostek, czyli tak jak się ruszały w czasie bitwy już po uwzględnieniu wszystkich premii. W takim przypadku trzeba trochę doświadczenia, aby wiedzieć w jakim celu ktoś rzucił przyspieszenie, spowolnienie itp. i która jednostka jak się przesunęła w kolejności.