Mi się udało ukończyć całość na 5. To było już jakiś czas temu, także nie pamiętam szczegółów. Niemniej fakt, ta mapa jest ekstremalnie trudna, nawet na 3 poziomie. Ode mnie kilka rad:
1) Yog (tak jak i reszta bohaterów) nie przenosi umiejętności z poprzednich kampanii. Są ustawiane losowo, więc wypada restartować mapę, aż wypadną nam interesujące umiejętności.
2) To może zabrzmi jak kiepski kawał, ale wypada mieć artylerię. W połączeniu z łucznictwem i wysokim atakiem, balista pozwala szybko opanować najbliższy teren i jest zabójcza w pierwszych potyczkach.
3) Niektóre stworzenia mogą się dołączyć, więc jeżeli Yogowi trafi się dyplomacja, jest szansa na zebranie sporej armii na początku gry.
4) Twierdzę na południu, jeżeli już zajmujesz, to tylko dla dochodu. Nie warto jej rozbudowywać.
5) Trzeba zaatakować jak najszybciej, najlepiej od północy. Najpierw zająć pierwsze dwie nekropolie i kopalnie w pobliżu. Jeżeli są rozbudowane, poczekać do nowego tygodnia i zebrać armię.
6) Mniej więcej w środku mapy są kolejne dwie nekropolie. Komputer będzie miał zbyt silne armie aby stoczyć otwartą walkę, ale jeżeli jesteś szybszy możesz mu odbijać zamki i uciekać. Wróg będzie tracił czas na odbijanie zamków. Świetnie by było, gdybyś odbijał je w 7 lub 1 dniu i zabierał przyrosty.
7) Zapewne prędzej czy później dojdzie do oblężenia przez silniejszego wroga. Należy wtedy jak najszybciej zniszczyć katapultę zanim zrobi wyrwę w murze lub zniszczy bramę.
Wówczas grożą Ci jedynie jednostki latające i strzelające. Szkielety, zombie czy czarni rycerze zostają całkowicie wykluczone z bitwy.
8) Jeżeli nie jesteś w stanie obronić swoich twierdz i atakuje je najsilniejszy bohater, pozwól mu je zdobyć. Jeżeli będziesz miał 4 nekropolie z północy, a wróg dwie twierdze i jedną nekropolię z południa, sytuacja staje się dla Ciebie korzystniejsza z każdym kolejnym tygodniem.
9) Nawet jak się zastosujesz do tego co napisałem, mapa i tak będzie baaardzo trudna :)