Uwagi wstępne
* Aby zmieniać umiejętności trzeba mieć program do babrania się w plikach exe. Ja mam swój z uczelni, a te porządne w sieci są płatne. Musicie sami pokombinować w poszukiwaniach, pamiętajcie, że musi mieć opcję dekodowania. Generalnie zaleca się program Hiew. Oczywiście - przed zmianą robimy kopię zapasową pliku heroes4.exe!!!
* Kod stworzenia zaczyna się od pierwszej umiejętności, która wygląda 6A XY lub PUSH 0XY (xy zmieniane). Ostatnie 6A XY to jest liczba początkowa (czyli 6A 21 to dwudzieste pierwsze stworzenie). To jest w ogóle niezmieniane! Dalej jest kod, którego przeznaczenia nie znam - go też nie ruszamy! Ostatni kod określa m.in. ilość posiadanych umiejętności - zmieniamy go gdy zmieniamy liczbę umiejętności.
* Jeżeli chodzi o Czaromiotaczy (magowie i inni) - nie wiem jak bawić się z ich księgą czarów, zatem na razie nie dajemy.
* I ostatnia uwaga - opieram się o oryginalny HoMMIV WoW, bez żadnych craków, autorskich pathów itp.
* Obrazki podglądowe podać mogę, ale ze względu na różnorodność programów chyba nie ma sensu.
Zamiana umiejętności
1) Znaleźć miejsce stwora (kod z podanej tabeli)
2) Znaleźć kod umiejętności (z tabelki)
3) Dokonać edycji na kod umiejętności, który rządamy
4) Zapisać zmiany
Kasacja umiejętności
1) Znaleźć miejsce stwora
2) Znaleźć nielubianą umiejętność
3) Przenieść kod innych umiejętności tak, by nielubiana umiejętność była na samym dole -> zatwierdzamy zmianę
4) Zmieniamy ją na 90 90 lub nop nop -> zatwierdzamy zmianę
5) Idziemy trzy linijki w dół, do drugiego, długiego kodu
6) Zmienić go wg ilości aktualnych umiejętności (wg. podanej tabeli)
Dodawanie umiejętności
1) Znaleźć pustą przestrzeń (w okolicach 2FF)
2) Zapisać nr wolnej przestrzeni (w notatniku, na kartce, w pamięci)
3) Znaleźć danego stworka
4) Przepisać dane (w notatniku, na kartce, w pamięci)
5) Pierwszą linijkę zmieniamy na CALL "nr wolnej przestrzeni"
6) W pozostałych piszemy nop lub 90 aż do rozpoczęcia przestrzeni nowego stworka
7) Przechodzimy do pustej przestrzeni
8) Przepisać dane
9) W ostatnią linijkę przed liczbą początkową wpisujemy rządany kod
10) Ostatnią przepisaną linijkę zmienić w oparciu o ilość umiejętności
11) Dodać jeszcze C3
Tabela stworzeń
Stwór Linijka
Air elemental .654820
Angel .654832
Ballista .654842
Bandit .654856
Beholder .654864
Behemoth .654876
Black dragon .654884
Bone dragon .654896
Centaur .6548AA
Cerber .6548BC
Champion .6548CC
Crossbowman .6548DC
Crusader .6548EC
Cyclop .6548FC
Venom spawn .65490C
Devil .65491C
Dragon golem .65492E
Gnome .654940
Earth elemental .65494E
Efreet .65495E
Elf .654972
Fairy dragon .654984
Fire elemental .654996
Gargoyle .6549AA
Genie .6549BC
Ghost .6549CC
Berserker .6549E0
Gold golem .6549F0
Gryphon .654A00
Halfling .654A10
Harpy .654A20
Hydra .654A32
Ice demon .654A42
Imp .654A54
Leprecon .654A64
Mage .654A72
Mantis .654A80
Medusa .654A92
Mermaid .654AA6
Minotaur .654AB4
Monk .654AC2
Mummy .654AD2
Naga .654AE2
Nightmare .654AF0
Nomad .654AFE
Ogre mage .654B0C
Orc .654B1A
Peasant .654B2C
Phoenix .654B3A
Pikeman .654B4E
Pirate .654B5E
Satyr .654B6C
Sea monster .654B7A
Skeleton .654B88
Squire .654B98
Sprite .654BA6
Thunderbird .654BB6
Titan .654BC6
Troglodyte .654BD8
Troll .654BE6
Unicorn .654BF4
Vampire .654C02
Waspwort .654C16
Water elemental .654C26
White tiger .654C3A
Wolves .654C48
Zombie .654C56
Goblin knight .654C66
Evil sorceress .654C78
Gargantuan .654C8A
Dark champion .654C9E
Catapult .654CB2
Frenzied gnasher .654CC6
Megadragon .654CD6
Tabela Umiejętności
Kod Umiejka
0 Triple head attack(cerber)
1 Aging
2 Area attack
3 Berserker
4 Bind
5 Immune to visual
6 Blind
7 Block
8 Bloodlust(ogre)
9 Breath attack
0A Chaos ward
0B Charge
0C Cold attack
0D Cold resist
0E Curse
0F Devouring
10 Death ward
11 Elemental
14 Fire attack
15 Fire resist
16 Fire shield
17 First strike
18 Negate first strike
19 Fly
1A Fortune
1B Freezing attack
1C Giant slayer
1D Multiple attack (hydra)
1E Hypnotize (mermaid)
21 Insubstantial
22 Life ward
23 Lighning attack
24 Long range
25 Long weapon (pikeman)
26 Immune to magic
27 Magic mirror
28 Magic resist
29 Mana leech
2A Mechanical
2C Mirth (satyr)
2E No retaliation
2f Normal melee
30 Fear
31 Poison
32 Random harmful spell
33 Ranged
34 Ranged first strike
37 Rebirth(phoenix)
38 Regeneration
39 Ressurection
3a Bonuses at sea
3b Shoots twice
3c Short range
3d No obstacle penalty
3e Skeletal
40 Spellcaster
41 Stealth
42 Stone gaze (medusa)
43 Stone skin (gargoyle)
44 Strength(behemoth)
45 Strike and return
46 Two attacks
47 Stun
48 Summon ice demon
49 Taxpayer
4A Teleport
4B Terror
4C Toughness (zombie)
4D Undead
4e Unlimited retaliation
4f Unlimited shots
50 Life draining
51 Weakness
53 Greek fire
54 Arc breath attack
55 Siege capable
Tabela końcowa
1 Umiejętność call 254F30
2 Umiejętności call 255000
3 Umiejętności call 2551D0
4 Umiejętności call 2553B0