Imperium

Behemoth`s Lair

Proszę o wskazówki

Permalink

Witam!
Od dłuższego czasu tworzę mapę w Edytorze Kampanii do Heroes'ów IV. Mam kłopot ze stworzeniem paru skryptów, które chcę na niej umieścić. Nie wiem, jak zrobić, żeby działały. Proszę o dokładną instrukcję, co i w którym polu ustawić. Będę wdzięczna za pomoc.

1. Chata misji, w której za określoną, stałą kwotę złota można kupić stworzenia. Warunek: gracz musi posiadać tą sumę i NIE należeć do stronnictwa: w jednym wypadku - Ładu, w drugim - Chaosu.

2. W podziemiach trafiamy na korytarz. Gdy armia zbliża się dostatecznie, by dostrzec Portal Dwukierunkowy, zostaje wywołane Zdarzenie Umiejscowione. Wyświetla komunikat; szkopuł w tym, że kiedy już przejdziemy przez Portal, treść tego komunikatu traci sens. Chcę, żeby komunikat wyświetlał się, ilekroć armia stanie w danym punkcie mapy, DOPÓKI nie przeniesie się na drugi koniec Portalu. Wtedy zdarzenie z komunikatem ma zostać usunięte i więcej się nie pojawiać.

Czekam niecierpliwie na odpowiedzi.
Rubinia.


Permalink

Więc tak:

1)Wybierasz I, pojawią się dwa warunki do ustalenia. W pierwszym dajesz: gracz ma określone materiały. W drugim NIE, i w tym NIE wybierasz gracz ma określone stronnictwo.

2) Skomplikowana sprawa, musiałbym sprawdzić czy się coś da w oparciu o zdarzenie wyzwalane. Ogólnie to chcesz, żeby tekst się wyświetlał za każdym wjechaniem na to pole, a po przekroczeniu portalu zniknął? Bo lepiej by było po prostu zrobić jednorazowe wyświetlaniu tekstu i tyle.

W tym pierwszym nie gwarantuję, że to zadziała. Niektóre skrypty są zabugowane.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 5.06.2010, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

1. W Wymaganiach misji - I (AND)>

w jednej rubryce WIĘKSZE RÓWNE,
ILOŚĆ MATERIAŁU, bieżący gracz, złoto,

LICZBA wpisujesz jeszcze liczbę ile tego złota ma mieć;

w drugiej rubryce NIE;
LUB i
GRACZ NALEŻY DO STRONNICTWA (podajesz dwie w dwóch rubrykach).

W skrypcie wyzwalanym:
SEKWENCJA
a. ODBIERZ MATERIAŁY - ustawiasz ile złota ma zabrać- bieżący gracz (czyli ten co odwiedził domek)
b. DAJ STWORZENIA - wybierasz co i komu podobnie.

Uwaga: Z chaty misji można korzystać tylko raz, więc nie możesz zrobić czegoś takiego jak Dwelling czyli domostwo.

2. Ustawiasz Zdarzenie umiejscowione przed portalem o nazwie np PORTAL.
Idziesz do właściwości mapy > Zdarzenia > Zdarzenia umiejscowione - tworzysz nowy event o nazwie PORTAL. Ustawiasz:
SEKWENCJA
CZYNNOŚĆ WARUNKOWA:
jeśli : NIE > ZMIENNA - np zmienna ZM_PORT
wtedy : WYŚWIETL KOMUNIKAT (w pierwszej zakładce możesz zaznaczyć do kogo ma być komunikat kierowany).

Po drugiej stronie portalu tuż przy wyjściu (czyli tak, że od razu gracz przechodzi przez Portal to musi przejść przez te pole) ustawiasz znowu zdarzenie umiejscowione o nazwie PORTAL_WY.

W opcjach mapy kodujesz następująco:
SEKWENCJA
USTAW ZMIENNA BOOLOWSKĄ
zm : ZM_PORT na PRAWDA
USUŃ SKRYPT (nie trzeba)

3. Użyj Helpa.
4. Jak będziesz miała większe problemy pisz do mnie.

Pozdrawiam.