Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes II] fHeroes 2 - Odtworzenie silnika

Permalink

Jak pewnie większość z Was zdążyła przeczytać, projekt odtworzenia silnika Heroes 2 doczekał się całkiem grywalnej wersji.

Zainstalowałem, włączyłem. Jedyne co mogę powiedzieć to tylko to, że autorzy wykonali kawał dobrej roboty. Można się przyczepić do problemów z odtwarzaniem muzyki, dźwięków i maleńkimi błędami w wyświetlaniu, ale w porównaniu do całego postępu nad mechanizmem rozgrywki, to fHeroes2 jest daleko przed VCMI.

Osobiście upatruję w tym projekcie możliwość realizacji mojego wymarzonego moda, a kto wie, być może nawet nieoficjalnego dodatku :)

GO HEROES 2! :P


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Pięknie, pięknie, tylko na jakiej zasadzie będzie można modyfikować grę? Nowy system skryptów, narzędzia do tworzenia nowych plików, jak w WoGu? Sam chętnie dodałbym Grove do H2. ^^

Permalink

Jak tylko przeczytałem nowinę od razu pobrałem paczkę zip ....
Po chwili już wiedziałem dlaczego plik zip miał tak mały rozmiar ...

nobody

you needs place fheroes2.exe (for unix: fheroes2) in to origin game folder.

cóż ... no nie jest tak źle, jak dorwę się do swojego kompa gdzie mam H2 zainstalowane to sprawdzę co chłopaki zrobili ...

... a o czym to ja chciałem pisać ...

Hellburn

MOD

Jeśli ma się kod źródłowy, to po co spoczywać na MODzie, który odnosi się do modyfikacji istniejącej gry ... w takim przypadku możliwość są właściwie nieograniczone - "the sky is the limit". Minusem projektu w obecnej fazie jest duże uzależnienie od oryginalnego softu (plik AGG itp.). Pomimo tego minusu, pierwsze zdanie jest cały czas aktualne. Mi w sumie to nie przeszkadza, bardziej interesują mnie możliwości rozszerzania H2 o nowe funkcjonalności. Niewątpliwie jak projekt dojdzie do okresu dojrzałego, to sądzę że fani zwrócą uwagę na H2 ponowie. Mam nadzieje, że właściciele projektu przewidują zaimplementowanie w przyszłości jakiegoś systemu plug-inów ....

Trzymam kciuki bardzo mocno za fHeroes i VCMI ....
Wierze głęboko, że determinacja członków obydwóch projektów doprowadzi ich do końca, który tak naprawdę będzie nowym początkiem świata Heroes ...

Permalink

tak na szybko ....

screenshoots

* support rozdzielczości 1024x768
* AI
* wspieranie Unicode'a
* eksperymenty z interfejsem

... teraz to mam motywację, żeby uruchomić ten kod jak najszybciej.

Permalink

Thornuse:
Nie trzeba wgrywać zawartości zipa do katalogu Heroes 2. Wystarczy wgrać do katalogu Data pliki Heroes2.agg i Heroes2x.agg oraz przegrać mapy :).

Dragonar:
Okej, ale musisz pozmieniać animacje, tak żeby wszystko było w tym samym stylu ;).


Permalink

Hellburn:

właśnie zrobiłem tak jak napisałeś :) przeczytałem readme. a poza tym w pliku fheroes.cfg można ustawić ścieżki do katalogu data i maps.

All:

włączyłem fHeroes i muszę przyznać, że bardzo dobra robota, pomimo, że wiele funkcjonalności jeszcze nie ma zaimplementowany (kampania, gra przez sieć, i wiele innych pomniejszych). Jednakże, fHeroes jest funkcjonalny i można śmiało grać i cieszyć się udogodnieniami, które przypadły mi do gustu.

Na pierwszy rzut oka wpadły mi następujące:
1) obsługa wysokich rozdzielczość (polecam)
* przy której w dolnym prawym rogu widać wszystko: kalendarz, surowce i jednostki
* widać większy fragment mapy, bardzo miłe uczucie większej kontroli

2) można kupować jednostki w studni :) (włączyć opcje w konfiguracji)
3) jak się wykupuje jednostki to domyślnie wartość to maks
4) można zostawiać jednostki w obiektach np. kopaniach (włączyć opcje w konfiguracji)
5) "okienko zapisu" pokazuje datę modyfikacji pliku
6) chowanie interfejsu (ma się wtedy kilka małych okienek, które można przesunąć)

w pliku fheroes.cfg można znaleźć kilka użytecznych opcji (np. pełen ekran).

Nic tylko trzymać kciuki za postęp prac ...

Permalink

Wypakowałem fheroes2-20100328-win32-r1742.zip. Do katalogu data wgrałem Heroes2x.agg i Heroes2.agg z wersji GOLD PL. Pościągałem libraries DLL i wgrałem do ..windowssystem32. Ustawiłem w fheroes2.cfg rozdzielczość i full screen. Mogę powiedzieć że jest kicha bo... Pełny ekran nie działa. Przy mojej rozdzielczości 1280x1024, gra jest wyświetlana w małym okienku (przy full screen) a dookoła czarne tło. Co źle robię?

EDIT ok jakoś sie uporałem i działa. Teraz pytanie co ustawić gra obsługiwała Polskie ogonki.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.04.2010, Ostatnio modyfikował: Poncjusz

Permalink

Aktualnie chyba nie ma obsługi polskich znaków...


Permalink

Poncjusz

W tym momencie nie mam swojego kompa przy sobie ..
jednak, może pomogę ...

O tym, że trzeba otworzyć plik fheroes2.cfg to chyba już nie muszę mówić ...

1) Co do rozdzielczość sprawdź czy aby na pewno wpisałeś dobrą rozdzielczość jak poniżej
# video mode (640x480, 800x576, 1024x768, 1280x1024 or other divisible 32)
video = 1280x1024

2) co do polskich ogonków, to
# use ttf fonts
# unicode = off
unicode = on

kilka notek:
a) ja też użyłem (agg, maps) polskiej wersji gold, działało mi przy rozdzielczości 1024x768
b) żadnych plików dll nie kopiowałem, bo nie trzeba, w readme jest napisane "to build" co należy rozumieć, żeby zbudować, czyli skompilować grę z plików źródłowych ... aby gra już skompilowana zadziałała wystarczy katalog data i maps, i to nawet nie trzeba kopiować tylko ścieżkę ustawić
# path to directory data
# data = data
#
# path to directory maps, you can set few maps
# maps = maps
# maps = c:other_maps

pozdrawiam i powodzenia ...

Permalink

Mi nie działają ani polskie znaki, ani większa rozdzielczość, ani tryb pełnoekranowy :P.


Permalink

Mnie tez nie działa fullscreen (winXP) ale mogę już grac i muszę przyznać, że wygląda i działa to powalająco (nawet animacja konika jest ładniejsza). :) Ogólnie to wielki szacunek dla twórców, może czeka nas jakieś odrodzenie Heroes 2 gdy zostanie wydana wersja 1.0? Bądź co bądź np. mój młodszy brat uważa HoMM2 za najlepszą część i gra praktycznie tylko w nią - codziennie od lat.


Permalink

czy tylko mi działa full screen? :)
hmm... no ale ja mam bardzo mało czasu, aby zagrać :)... powinienem napisać zero ...

co do HoMM2 jako najlepszej cześć, to powiem szczerze, że dwójka jest bardzo dobra ... oj czasami się grało okrągłe 12 godzin i to właśnie w tę część (wtedy to byłem jeszcze w średniej szkole :) ) - inne też mi się podobają, każda ma coś fajnego no i każda czegoś nie ma :D

Mam nadzieje, że doczekamy się wersji 1.0 fHeroes i wtedy to już można będzie cuda robić z tą grą ... oj gdybym miał więcej czasu, to chociaż bym ten kod poczytał ...

Panowie, jak wam coś nie działa, to może zarejestrujcie bugi
Bug

zbadamy, jak szybko chłopaki się uwiną z tymi technicznymi błędami ... myślę, że to kwestia waszych kart graficznych i może jakiś bibliotek ...

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.04.2010, Ostatnio modyfikował: Thornuse

Permalink

ok full screen działa. Dobrze to wygląda ale AL przeciwnika to żart, nawet nie umywa się do oryginalnego. Otworzyłem mapkę "Siedem Jezior" w edytorze i zmieniłem jej poziom trudności na Expert (lepiej się gra) a gre ustawiłem na Imposible zresztą jak zawsze. Gram sobie chwile podchodzę pod zamek nekromanty a on tam prawie nic nie ma, w ogóle taki jakiś nie obecny ten nekrol.

Permalink

Zmiana poziomu trudności w mapie nic nie daje. Poziom trudności to tylko sygnał, który mówi, jak trudna jest mniej więcej mapa wg. autora.


Permalink

Absolutnie wszystkie projekty przepisania silnika tej czy innej gry zostawiają na sam koniec AI przeciwnika, a jeśli jakieś mają, zwykle kiepskie. A to z takiego prostego powodu, że jest ono najtrudniejszym elementem całej gry, najczęściej wymagającym formalnej edukacji matematycznej i algorytmicznej, znajomości kawałka dość trudnej literatury fachowej i doświadczenia zdobytego wcześniej w ekipie, w której robił już ktoś, kto się na tym zna. Inaczej mówiąc, do tego trzeba zawodowca od AI w grach i jeśli w zespole przepisującym takiego nie ma, naprawdę ciężko coś zaimprowizować.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.04.2010, Ostatnio modyfikował: Erin