Nie, ale jak mówiłam - pytania tego typu lepiej wysyłać pocztą portalową niż pisać otwarcie w temacie, który tego nie dotyczy. Dalej. Weźmy na przykład, że dzisiaj nie miałabym czasu, podobnie jak przez kilka następnych dni. Wtedy brak reakcji na Twoją wypowiedź z mojej strony mógłby być odebrany jako brak szacunku z mojej strony. Wysyłanie pocztowo takiego typu pytań czy też informacji wymusza ich przeczytanie, bo nie każdy i nie zawsze może przejrzeć wszystkie posty na forum (zwłaszcza, jak zanikają ikonki przy tematach z nowymi postami jak wróci się na forum główne) a informacja o nowych wiadomościach jest tak długo, jak nie zostaną przeczytane. Lekki offtop się zrobił, ale myślę że władze nam złego z tego nie zrobią.
Indeks Map Zakazanych
Halom /
Ten argument jestem w stanie zaakceptować.
Wracając do tematu.
Taro, jak konkretnie klasyfikujesz mapy na dobre i słabe? Co bierzesz pod uwagę, na co kładziesz największy nacisk?
"Myśl, patrząc na niebo. Na gwiazdy. I nie pomyl ich z tymi, które odbijają się na powierzchni stawu".
Taro /
Halom, jeżeli pytasz o mapy dobre i słabe w IMZ to wygląda to mniej więcej tak: mapki dobre, które w najgorszym razie okazałyby się przeciętne w czasie gry, rzucają się w oczy. Rozbudowany teren, duża liczba przynajmniej względnie sensownie rozłożonych obiektów, występuje dużo zdarzeń oraz potworów, bohaterów i miast z ustawionymi indywidualnymi opcjami. A słaba mapa? Przeraźliwie goły teren, obiekty umieszczone są chaotycznie względem terenu i/ lub jest ich mało. Do tego można dodać brak urozmaicenia rozgrywki, czyli brak sensownych zdarzeń, niestandardowych armii, bohaterów itd. Natomiast warunki wygranej i przegranej to sprawa nieco kontrowersyjna i nie mam wyrobionego zdania. Skąd takie podejście? Otóż wynika ono z tego, że recenzje do map piszemy obecnie wg. systemu Thanta, a on premiuje przede wszystkim wykonanie mapy. Strategia i grywalność to kwestie drugorzędne. Może się jednak zdarzyć, że mapa jest źle wykonana, ale jest dobra pod względem strategii i grywalności... Stąd ten pomysł z Ułaskawionymi. Problem polega na tym, że ja wymienione mapy tylko przejrzałem szybko w edytorze, a w prawie żadną nie grałem. Jestem jednak niemal pewien, że te, które dałem bezpośrednio do IMZ, są żałosne. Natomiast te Ułaskawione, mogłyby w ocenie wielu z was również się tam nadawać. Dlatego w niektórych przypadkach ciężko określić czy mapa jest ewidentnie żałosna, czy może do czegoś tam się jednak nadaje. Proponuję, żebyś dosłownie tylko rzucił okiem na 5 pierwszych map z IMZ i na mapy, które uznałem jako przyzwoite. Różnica rzuca się w oczy.
Bez Komentarza - mój kanał na youtube.
Halom /
Generalnie potrafię rozróżnić mapę dobrą od słabej. Wiem, że ważny jest brak pustych miejsc, dużo potworów i eventów na mapie. Tylko pytanie: co dla Ciebie jest najważniejsze? Czy wolisz mapę z pustymi miejscami, ale za to dużą ilością eventów, czy może mapę, bez eventów i bez pustych miejsc?
Przejrzę te mapy na pewno, ale nie wiem czy znajdę czas przed świętami.
"Myśl, patrząc na niebo. Na gwiazdy. I nie pomyl ich z tymi, które odbijają się na powierzchni stawu".
Taro /
No cóż, moim zdaniem mapmaking to bądź co bądź swojego rodzaju sztuka. I przyjemność sprawia widok dobrze zrobionej mapy, gdzie ułożenie obiektów ma sens. Natomiast puste mapy mnie odpychają. Co prawda widziałem mapy puste, ale ciekawe, zwłaszcza w kampaniach H2 PoL. Niemniej puste mapy z dobrą grywalnością, trzeba umieć robić. A nasi kochani mapmakerzy jeszcze tej sztuki się nie nauczyli :D Z dwóch możliwości, które podałeś, wolę mapy z ciekawym terenem, bez zdarzeń. Choć i tak najlepsze są te z dobrym terenem, ciekawymi zdarzeniami i rozwiązaniami strategicznymi. I oby takich trafiało nam się jak najwięcej...
Bez Komentarza - mój kanał na youtube.
Halom /
Właśnie o to mi chodziło, to chciałem usłyszeć.
Ja chyba również wolę jak jest teren zagospodarowany. Niby nie rozwija się fabuła, ale sama podróż po tym świecie jest bardziej ekscytująca.
"Myśl, patrząc na niebo. Na gwiazdy. I nie pomyl ich z tymi, które odbijają się na powierzchni stawu".
Thant /
Dziękuję za zakończenie off-topu.
Chciałbym jednak coś wyjaśnić. Pomysł listy map najsłabszych z najsłabszych podsunął Taro. Również on zaoferował się z opracowaniem podstaw tej listy, za co możemy mu tylko podziękować.
Jeśli chodzi o gusty to nie widzę sensu dyskutować można ew. założyć temat typu jakie mapy bardziej cię interesują i wtedy jest okazja do dyskusji nad gustami poszczególnych graczy (chociaż ponoć de gustibus non est disputandum).
Temat powstał również z myślą o graczach, którzy chcą zgłaszać swoje typy słabych map, pomagając tym samym Taro.
Sama lista jak wiadomo ma na razie charakter raczej informacyjny i dopiero w przyszłości okaże się, które z tych map powędrują do pomiętych rulonów. Jeżeli próg przyjęcia map do krypty zostanie ustalony na 50pkt to sądzę, że spora część z tych map może osiągnąć minimalny próg, a czy ktoś będzie w nie grał czy nie będzie tylko i wyłącznie zależała od niego.
Kończąc moją wypowiedź usilnie proszę w kolejnych postach o podawanie ew. map, które można zamieszczać w Indeksie. Jeżeli ktoś ma zamiar dyskutować o gustach lub podjąć inne tematy związane z tworzeniem map bardzo gorąco polecam zakładanie osobnych tematów na Forum Kurhanów. Jako użytkownicy musimy utrzymywać porządek na forum.
Cmentarze są pełne ludzi niezastąpionych...