Dzień dobry! Na dopracowanie tego tematu poświęciłam kilka dni, ale warto było;) Chciałabym przedstawić jak widzę sobie świat HOMM VI. Zaczniemy chyba od pokazania świata, ras tam żyjących i historii.
ŚWIAT
Akcja gry odbywa się na ogromnym kontynencie zwanym Astarią.
Astaria jest kontynentem wielce urozmaiconym. Znajdują się tu zarówno gorące pustynie, wielkie łąki jak i suche stepy i mroźne lodowce. Niektóre Rasy są przyzwyczajone to takich warunków, niektóre niestety nie. Teraz opisy poszczególnych miejsc:
Niziny Paleatońskie
Ziemie, należące do ludzi są nazwane Nizinami Paleatońskimi (od Paleatona, I króla zjednoczonego królestwa). Sięgają od zielonych wybrzeży i granic z pustynią do lasów Seros, które są w posiadaniu Elfów. Niziny Paleatońskie to również część Lodowca Turian. Niegdyś leżały tu setki księstw, teraz to Zjednoczone Imperium Ludzi. Główne zwierzęta to lisy, wilki i jelenie. Hodowane są kury i trzoda chlewna. Zamek przedstawiony na obrazku to Zamek Królów Jedności (patrz wątek zabytki)
Lasy Seros
To rozległe pola lasów i łąk, należących do Elfów. Iglaste lasy, znajdujące się na wschodzie państwa, to zarówno granica z państwem Krasnoludów i Ludzi. Lasy liściaste, położone w północnej części, stanowią ważną rolę dla rasy. To tutaj znajduje się ponad połowa Elfickich miast. W środkowej części, leżą łąki, zwane przez Elfy Tirurkami. Tirurki są miejscem opustoszałym przez Elfy, to miejsce gdzie uprawiane jest zboże.
Góry Turian
Najzimniejsze miejsce na Astarii, to Góry i Lodowiec Turian. W tych surowych warunkach, gdzie temperatura dochodzi do nawet –50 stopni, żyją krasnoludy. Poza surowymi warunkami, ziemie te są bogate w złoża złota, rudy żelaza i kamienia. To właśnie przywiodło krasnoludy na te ziemie. Nie żyją tu praktycznie żadne zwierzęta (z wyjątkiem niedźwiedzi i fok), a ziemia kompletnie nie nadaje się na uprawę. Jedynie w zachodniej części państwa śnieg leży przez pół roku. Nie ma tu rzek, ani jezior, są jedynie góry. Najwyższy szczyt, mierzący ponad 5000m.n.p.m. to Góra Tarli’ego. We wschodniej krainie, zwanej Lodowcem Wiedźmy, znajduje się Wieża, wysoka na kilka tysięcy metrów. Legenda głosi, iż mieszka tam Lodowa Wiedźma.
Pustynia Vardahor
Wysokie wydmy, temperatury i góry. Na pustyni wszystko jest wysokie... A szczególnie słońce. Pustynia ta to miejsce zamieszkania Orków, choć żyją oni głównie w górach, dolinach i na przełęczach. Temperatura latem dochodzi do nawet 40 stopni! Najwyższy szczyt to Jubka, mierząca około 2500m.n.p.m.
Wyspa Matohw
Bagienna Wyspa Matohw (czyt. Matoh) to duży, podmokły teren o średnich temperaturach i dużych ilości opadów deszczu. Mieszkają tu Reptilloni. Mają jednak wystarczające warunki do życia. Bagienne środowisko pozwala hodować i uprawiać wiele gatunków roślin i zwierząt, a wysokie drzewa są doskonałym budulcem. Na wyspę przypływa jednak, coraz więcej kolonistów. Na mapie pokazana jest Wieża Najwyższej rady (patrz zabytki).
Czarnołąki
Sylfy mieszkające na tych ziemiach, nazywają je czarnołąkami, ewentualnie czarnymi łąkami. Panuje tu w całości klimat śródziemnomorski. Gatunki drzew to Jałowiec Pospolity czy Fikus Olbrzymi oraz bardzo duża liczba drzew cytrusowych. Panuje tu także, wysoka temperatura wody, kuszące wiele ryb. Z tego powodu, Sylfy żyją w bardzo dużym dostatku.
Ziemie Tupaca
Zgniłe i czarne ziemie, należące do Nieumarłych są nazywane Ziemiami Tupaca. Stoją tu góry, choć dość niskie. Pojawia się tutaj również Portal do podziemi. Ponieważ żyją tu Nieumarli, nie ma tu roślin ani zwierząt. Czasami, najczęściej na południu pojawia się czarne Żyto, wykradane przez Sylfy.
Step Ha’kt
Położone w północno wschodniej części Astarii stepy nazywane są Ha’ktami (czyt. Haktami). Żyje tu rasa Goblinów i podobnych istot. Panuje tu surowy klimat z suchymi latami i mroźnymi zimami. Gleba jest bardzo urodzajna. Rosną tu tylko drzewa karłowate i krzaki, bardzo często różnokolorowe kwiaty. Step nie przyciąga kolonistów, górników czy marzycieli, dlatego też plemiona żyją tu spokojnie i owocnie.
Wyspa Rukku
Wyspa Rukku, zwana też Płonącą Wyspą, to miejsce zamieszkiwane przez Demony Rukku. Temperatury tu sięgają do 40 stopni, nie ma rzek, ani wiatru. Płyną tu rzeki lawy, znajdują się liczne wulkany, z ziemi wytryskują gejzery. Ziemia jest wielce nieurodzajna, a w powietrzu unoszą się związki siarki i tlenek węgla. Jednak, przez brak prądów atmosferycznych, żadna z trujących mieszanek nie dochodzi do kontynentu, mimo tego, zanieczyszcza wody. Na ziemi demonów jeszcze nigdy nie pojawił się żaden człowiek, ponieważ zginąłby od razu od zatrucia lub od wysokiej temperatury.
Wyspa Kames
To sztuczna wyspa więzienna, o dużym znaczeniu dla Imperium. Przetrzymywani są tu, najgorsi wrogowie Królestwa. Często próbowano ją odbić, ale bezskutecznie.
Przełęcz Smoczej Królowej
To bardziej teren o znaczeniu historycznym, niż geograficznym. To macierzysta ziemia Smoków, władców tego kontynentu sprzed wielu, wielu lat. Znajduje się tu preria, na wiosnę pokrywająca się wieloma rodzajami kolorowych i pięknych kwiatów. Odbyło się tu wiele bitew, jest to granica sporów. Mimo tego, Przełęcz jest jedyna w swoi rodzaju i urzeka swym pięknem.
Ocean Vitoria
Nazwany na cześć królowej elfów, Vitorii, Ocean ten to największy zbiornik wodny na świecie. Wpływa w kontynent tworząc zatoki i nadając Astarii niepowtarzalny wygląd. Ocean uformował właśnie przełęcz Smoka, czy Wyspę Matohw. Mówi się, iż za kilkadziesiąt lat, może zalać Przełęcz i stworzyć dwa oddzielne kontynenty.
Na Astarii, a raczej pod nią istnieją jeszcze podziemia. Zamieszkiwane były pierwotnie przez Mroczne Elfy, jednakże, po odkryciu Portalu, mieszkają tu jeszcze Nieumarli. Znajduje się tu Źródło Ognia, z którego powstał wszelki ogień na świecie. Powstał tu również Ołtarz Telessy, bogini Mrocznych Elfów, pilnowany przez Mrocznego Strażnika. Mimo wielu negatywnych warunków, podziemia przyciągają do siebie wielu śmiałków, górników i chętnych przygód. Czasem uciekają tu nawet złoczyńcy, zaciągający się do armii Mrocznych elfów.
Niedługo umieszczę jeszcze historię, fabułę, bóstwa, rasy itp. itd. Temat służy do oceniania i dodawania swych myśli, na temat tegoż to projektu.