Imperium

Behemoth`s Lair

[WoG] Kilka pytań o modding

Permalink

Otóż było już pytanie jak tworzy się jednostki, pobawiłem się i działa, a teraz mam 2 pytania :
1. Można stworzyć swój własny zamek? Jeśli ktoś posiada taką wiedzę, proszę niech napisze.
Wiem że to jest możliwe, o ile moja znajomość angielskiego mnie nie zawodzi, to tu ktoś o nicku : Trashid próbuje zrobić swoje miasto http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=8474&pagenumber=145
2. To chyba głupie trochę pytanie ... Można zedytować obrazek jak się włącza grę tam gdzie jest new game, load itd.

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

1. Teoretycznie można zrobić własny zamek, ale nie w taki sposób by był dodany do istniejących, ale tak, że jeden stary zamek zostanie nim zastąpiony. Na dzień dzisiejszy możliwe jest tylko podmienianie istniejących grafik. Zamek można zrobić - o ile ma się mnóstwo wolnego czasu, talent do tworzenia grafiki, zapał no i niemałe pojecie co dany plik w grze robi. Kiedy wszystko jest skończone (jednostki, animacje, budynki itd...) zastępujemy tym jakieś miasto. Brzmi prosto, ale w rzeczywistości nikomu nie udało się stworzyć nowego zamku. Na przeszkodzie stoi brak czasu, trudności związane ze wstawieniem tego do gry, no i jeszcze kwestia jak by to wyglądało w grze. Dlatego jest to bardzo trudne i żmudne.

2. Wydaje mi się, że tak.

PS: Postanowiłem, że od teraz temat ten będzie służył do zadawania wszelakich pytań związanych z modowaniem gry, tworzenia własnych pathy itp.

Permalink

Naturalnie wszystko da się zmienić.
1. Da się zrobić własny zamek. Właściwie jest to nawet dosyć proste. Jedynym problemem jest fakt, że istnieje dużo plików do podmiany oraz rozszyfrowanie, który do czego służy. Jest bardzo dużo to też nie mogę Ci podać ich listy. Grafiki zamków moduje się tak samo jak jednostki. Możliwa jest tylko podmiana zamku kosztem innego.
2. Podmienić trzeba następujące pliki:

GamSelBk - Tło - H3bitmap.lod
MMENUNG - Nowa gra - H3sprite.lod
MMENULG - Wczytaj grę - H3sprite.lod
MMEZUHS - Najlepsze wyniki - H3sprite.lod
MMENUCR - autorzy - H3sprite.lod
MMENUQT - wyjście - H3sprite.lod
CREDITS - animacja zombie w SoD - VIDEO.VID

Szukaj, a znajdziesz. :)

Pozdrawiam


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.04.2009, Ostatnio modyfikował: Konstruktor

Permalink

@Konstruktor THX w tym problem ze mam heroesa III complete i jak masz ta wersje to napisz gdzie sa te pliki zaraz pokaze ci jak wyglada folderek z grą -> http://img12.imageshack.us/img12/7366/beztytuuzqo.jpg (kliknijcie a obrazek bedzie wiekszy xD )
Może ty sie tak bawisz w podmienianie zamku ja jednostke u kolegi robilem i teraz nie mam tego programu on te pliki umial ogladac jakos pomózcie Plis

Permalink

Własnego miasta nie radziłbym Ci robić - przynajmniej nie samemu. To ogromna masa pracy i setki grafik. W dodatku połowa może nie wyglądać na tyle dobrze, aby przejść i trzeba je rysować od nowa. Trzeba znać się na paletach kolorów, przy tworzeniu grafik - palety są szczególnie upierdliwe. Dlatego dobrze to przemyśl i zbierz dużą grupę osób, zanim zaczniesz robić własny zamek. Z doświadczenia dodam też, że lepiej nie ogłaszać światu, że się robi projekt, dopóki nie będzie skończone przynajmniej 75%. Pomyśl - dlaczego jeszcze nikt nie skończył żadnego nowego zamku?
Lepiej na początek zajmij się jakimś małym projektem, na który starczy Ci czasu, sił i zapału. Właśnie takich małych projektów brakuje fanom.

Jeśli chodzi Ci o otwieranie plików 'h3sprite.lod', znajdujących się w katalogu 'Data', używamy do tego programu 'ResEdit'. Do pobrania TUTAJ. Do otwierania wyciągniętych z zasobów *.lod plików *.def, używamy programu 'DefView'. Do pobrania TUTAJ.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.04.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonar

Permalink

Dzieki tam jest duzo plikow ale poszukam tego z menu dzienki za pomoc.

Permalink

Pliki powinny tak samo się nazywać zarówno w SoD jak i Complete. Jeżeli nie... cóż, nie mogę Ci pomóc.
Jak wspomniał Drakolicz ResEdit służy do otwierania plików *.lod, jedna można nim otwierać również wszystkie inne pliki znajdujące się w katalogu "Data".
Gdybyś chciał przyjrzeć się innym grom z serii to polecam:
ResEdit2. Potrafi otwierać wszystkie pliki z katalogu "Data" ze wszystkich części Heroes I-III (IV tylko wesja podstawowa).


Permalink

Dziala resedit czyta te pliki jest good :)))
ale resedit może też dodać pliki do tych jakby to nazwac archiwów???

Permalink

Pliki do zasobów *.lod można dodawać, ale potrzeba zmian w pliku *.exe gry, aby je do czegoś "przypiąć". Bez wykonania tej czynności na nic się nie przydadzą. Lepiej więc pliki podmieniać. Instrukcję podmieniania, jak i program do tego znajdziesz TUTAJ. Instrukcja tyczy się również innych plików (*.pcx, *.txt, *.msk, *.msg, *.h3c), nie tylko tych z rozszerzeniem *.def - wystarczy wykonać operację z użyciem innego pliku.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.04.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonar

Permalink

Należy tylko przy podmienianiu grafik pamiętać aby odpowiednio zdefiniować paletę kolorów. Inaczej możliwe iż będzie trzeba ponownie instalować grę. Zależy to od "ważności" danej grafiki. Dlatego radzę być ostrożnym.

PS Nie pytaj tylko jak zmodyfikować plik *.exe, nikt Ci tego nie powie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.04.2009, Ostatnio modyfikował: Konstruktor

Permalink

@Drakolicz dzienx sprawdze ten program
@Konstruktor THX tez nie mam sie zamiar bawić w exe, a o co ci chodzi z tym "ważności" bo jak ja instalowalem woga to jezyk i czas na eng przestawilem jezyk wrócilem a godzina AM niech bedzie :PPP
A jakby zrobic temat o własnych projektach jak tu http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=8474&pagenumber=108 co wy na to
? A i jeszcze 1 :P
Ściągłem def'a z wyverną a jak te zdjęcia skopiować ?? Bo chce zrobić Jeźdzca nazguli za zgodą wasza mógłbym go tu wystawić :))

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 20.04.2009, Ostatnio modyfikował: Chosen

Permalink

1. Ważność pliku - co innego jak błędnie podmienisz portret bohatera, a co innego jak obraz wczytywania albo tło.
2. Myślę, że przyda Ci się jeszcze jeden program, Modhomm3. Ja jego pomocą łatwo można wyciągnąć pliki z plików *lod.
Gdy wyciągnąć pliki *.def. Za parę godzin wstawię instrukcje użytkowania, chwilowo nie mam czasu.

Pozdrawiam


Permalink

Konstruktor

Należy tylko przy podmienianiu grafik pamiętać aby odpowiednio zdefiniować paletę kolorów. Inaczej możliwe iż będzie trzeba ponownie instalować grę. Zależy to od "ważności" danej grafiki. Dlatego radzę być ostrożnym.

Wystarczy zrobić sobie kopię plików *.lod i można podmieniać wszystko bez żadnych konsekwencji. ;)

Permalink

Po 1 da sie te pliki z .def wypakować bo tam sa bodajrze w środku .bmp które czyta paint
Po 2 mam do was pytanie (jestescie chyba modkami :P) moge zrobić temat nazwy jednostek w plikach .def bo zaczalem dzisiaj zapisywac a po co wy macie szukac co wy na to
?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.04.2009, Ostatnio modyfikował: Chosen

Permalink

Chosen

Po 1 da sie te pliki z .def wypakować bo tam sa bodajrze w środku .bmp które czyta paint

Klatki z plików *.def można wypakować programem DefView. Paint je otwiera.

Chosen

Po 2 mam do was pytanie (jestescie chyba modkami :P) moge zrobić temat nazwy jednostek w plikach .def bo zaczalem dzisiaj zapisywac a po co wy macie szukac co wy na to ?

Temat bardzo się przyda. Często muszę szukać nazwy konkretnego pliku *.def jednostki...

Permalink

Możliwe, że jestem jakiś tępy, ale w jaki sposób wypakowywać grafiki z plików *.def?
Mam DefView ale nie mogę go "obczaić" :p - włączam, odczytuję plik def (wypakowałem ResEditem) i co dalej??

Permalink

Gdy masz uruchomione okno z otwartym plikiem *.def, klikasz do góry na 'Edycja', potem 'Wybierz ścieżkę', wybierasz. Potem 'Plik', 'Zapisz'. Wybierasz, czy chcesz zapisać wszystko, czy wybrane klatki. I już. :P Można też od razu kliknąć 'Plik', 'Zapisz jako...' - tak chyba prościej...

Permalink

Oto instrukcja obsługi Modhomm. Powinno to rozwiązać wszystkie problemy z plikami *.def.
Aż się dziwie Drakoliczu, że nic o nim nie powiedziałeś.

1. Pobieramy program z wcześniejszego linku.
2. Uruchamiamy go.
3. Klikamy "Automatic configuration".
4. Szukamy głównego pliku *.exe Heroes III.
5. Potwierdzamy wybór.
6. Klikamy "F1" na klawiaturze.
7. Na górze otworzonego okna rozwijamy listę.
8. Wybieramy z niej plik *.lod z którego chcemy wyciągnąć plik.
9. Klikamy przycisk "Extract All Names..."
10. Z listy, kótra nam się wyświetliła po lewej stronie wybieramy pliki, które chcemy wyciągnąć.
11. Klikamy przycisk "File(s) Extraction".
12. Utworzyły się dwie listy po środku. Z jednej wybieramy znowu plik *.lod z którego chcemy wyciągnąć pliki.
13. Następnie z listy poniżej wybieramy pliki do rozpakowania.
14. Klikamy "File(s) Transformation.
15. Gotowe. Po prawej stronie u góry okna utworzyła się lista plików rozpakowanych. Gdy klikniemy na jeden z nich w liście niżej wyświetlą się wszystkie klatki animacji.
Klikając na dowolną otworzy się okno w, którym możemy odtwarzać animacje.

W Folderze z Heroes III bądź tym, w którym trzymamy Modhomma utworzył folder o nazwie pliku *.lod, z którego wypakowywaliśmy pliki.
W środku znajduje się folder "DEF", a w nim folder o nazwie pliku wypakowanego oraz plik *.def.
W tym natomiast folderze są wszystkie po kolei klatki animacji tego pliku w postaci map bitowych.

Pozdrawiam


Permalink

Konstruktor

Aż się dziwie Drakoliczu, że nic o nim nie powiedziałeś.

Po co miałbym coś mówić o tym programie? Wszystko można zrobić dwa razy szybciej ResEditem. ;)