Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes IV] Modding - dyskusja

Permalink

Witam.

Czy ktoś orientuje się, czy istnieją jakieś aplikacje do mod-owania Heroes IV, a jeśli są, to jakie i skąd można je wytrzasnąć?

zapewnne są, bo weźmy Equilibris - dodatek do Heroes IV. Ale skąd je moźna wziąść?

Z góry dziękuje za pomoc,
i pozdrawiam.

Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Po Kwasowej Grocie się nie chodzi, a to sojusznik.... nieładnie...

Resedit 2 ale działa tylko na czystej podstawce gry.
Do ściągnięcia ze skarbca Kwasowej Groty


Permalink

Konstruktor

Po Kwasowej Grocie się nie chodzi, a to sojusznik.... nieładnie...

Resedit 2 ale działa tylko na czystej podstawce gry.
Do ściągnięcia ze skarbca Kwasowej Groty

Wielkie dzięki, Konstruktor. Ten program niewątpliwie się przyda - ale czy jest coś do np. edytowania animacji? coś w rodzaju DefViewa i H3DefToola do HoMM III.

Przydałoby mi się także coś, co pozwala na odtwarzanie i edycję plików h4U.

Permalink

Jeżeli już się zorientujesz jakie rozszerzenia mają animacje jednostek w HIV to zajrzyj tu. Powinno się coś znaleźć.


Permalink

Konstruktor

Jeżeli już się zorientujesz jakie rozszerzenia mają animacje jednostek w HIV to zajrzyj tu. Powinno się coś znaleźć.

Niestety, nic tu nie ma... :(

Permalink

Tam jest okienko do, którego trzeba wpisać rozszerzenie...


Permalink

Konstruktor

Tam jest okienko do, którego trzeba wpisać rozszerzenie...

Hmm... najwyraźniej rozszerzenie, o które mi chodzi (h4U), nie znajduje się w bibliotece tej strony. Szkoda :/

Permalink

Wypalone - Hell


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.02.2016, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Tego pierwszego moda (jeżeli można to tak nazwać) można utworzyć za pomocą skryptu w edytorze bez większych problemów. Choć mogę si mylić, wypróbuję dzisiaj i sprawdzę.


Permalink

Ja nie wiem czemu prócz Equilibris nie wydali żadnego moda...
A jak nie wydali to chociaż mogli kontynuować prace nad nim.


Permalink

Szkielet

Ja nie wiem czemu prócz Equilibris nie wydali żadnego moda...
A jak nie wydali to chociaż mogli kontynuować prace nad nim.

Wiesz dlaczego? Bo większość graczy uważa, że Heroes 4 jest do... - tutaj sobie dopowiedzcie, nad czym głęboko ubolewam. ;(


Permalink

Świetny ten drugi mod. :) Wreszcie Śmierć to prawdziwa Nekropolia, a nie jakaś Infopolia. ;) Choć faktycznie - równowaga zachwiana...

http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=24397

Znalazłem taki oto samouczek modyfikowania Heroes IV. :) Niestety, po angielsku. Translator tłumaczy niedokładnie, więc ciężko z takim samouczkiem zrobić jakikolwiek mod. ;/
Gdyby ktoś to przetłumaczył, byłbym bardzo wdzięczny.

Permalink

Słyszałem kiedyś o modzie, który zmieniał jednostki 4-go poziomu w miastach, na te z dodatków np. Smoka Golema na Złą Czarownice, Behemota na Dzikiego Zębacza i tp. Ktoś wie skąd (ale byk:D) można go pobrać?


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 25.05.2009, Ostatnio modyfikował: Kainblade

Permalink

OK, zerknijcie tutaj ciekawscy jaskiniowcy.

PS Keinblade, popraw "z kąt", bo nie ten kąt. :)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.04.2009, Ostatnio modyfikował: Konstruktor

Permalink

Konstruktor

OK, zerknijcie tutaj ciekawscy jaskiniowcy. [...]

Konstruktorze, to co żeś opublikował, to ja o tym wiedziałem, kilka razy mnie kusiło, żeby umieścić tą stronę Heroes Community tutaj, ale się powstrzymywałem. Powiem ci dlaczego. Otóż, to co jest tam zaprezentowane, to nie modding, ani żaden interfacelifting, ale cracking. Po prostu, zamiast grzebać w plikach kreatur, artefaktów, wyglądu terenu i okolicach (tak jak to ma miejsce w przypadku Heroes 3 z dodatkami i Heroes 5 z dodatkami), to tylko i wyłącznie gmerasz w podstawowym pliku gry (heroes4.exe) i TYLKO W NIM. Heroes 4 jest zrobione "na styk", są sztywno powiązane ze sobą wszystkie elementy gry. Tak sobie autorzy wymyślili i zrobili. A nam wszystkim nic do tego. Bo raz, możemy wywołać utratę sejwów z ulubionych/testowanych map, dwa, to że możemy unieruchomić całą grę, łącznie z edytorem.

Czy ktoś ma jakieś pytania do mojej publikacji?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.04.2009, Ostatnio modyfikował: Caar Xoffek

Permalink

Caar... Powiedziałem Ciekawscy, cóż Ci, którzy będą chcieli może z tego skorzystają. Jednak grzebanie w exe daje o wiele większe możliwości modowania.


Permalink

WoG też zmienia plik *.exe gry. I co? To też cracking? Plik *.exe się modyfikuje, więc to również modding/modyfikowanie.

@Konstruktor
Jak pisałem, translator tłumaczy niedokładnie, przekręca wyrazy, więc można coś zepsuć. :/

Permalink

Translatora użyłem dla tych, którzy tam wejdą, po HC chodzę w oryginalnym języku. :)
Translator w Googlach nie jest cudem...


Permalink

Konstruktor

Caar... Powiedziałem Ciekawscy, cóż Ci, którzy będą chcieli może z tego skorzystają. [..]

Ciekawscy, czyli wszyscy ci, którzy mają albo za dużo kasy na zbyciu, bo popsują komputery i chwilę później pójdą do sklepu po nowy zestaw komputerowy, albo też ci, którzy będą chcieli tworzyć wszelkiej maści wirusy, robaki i trojany (też tak można). Znam na osiedlu paru takich, co się za takie coś brali i powiem jedno, jak tylko coś o czymś usłyszeli, to zaraz testowali na swoich komputerach. I jednemu z nich procesor (2 z kawałkiem gigaherców) odszedł z elektroniczne zaświaty. Najpierw wyskoczył błąd o niekompatybilności, następnie komputer sam z siebie się wyłączył a później procesor pa pa. Takie rzeczy powinny być traktowane jako niesprawdzona do końca ciekawostka, a nie jako (od razu) wprowadzenie do modowania czegokolwiek. Najpierw jedna osoba powinna sprawdzić, przetestować, a następnie przetłumaczyć na język polski cały artykuł, a nie polegać na automatycznym tłumaczu, a następnie przedstawić szerszej publiczności wyjaśniając łopatologicznie co, gdzie i jak oraz jakie są przeciwwskazania do tego typu praktyk. Czy ktoś jeszcze czegoś nie zrozumiał i nie zamierza zrozumieć?


Permalink

Cóż, wszystko polega na tym aby to potrafić, nie umiesz, nie robisz - zasada, którą wyznaje.
Trzeba trzymać się instrukcji.