Imperium

Behemoth`s Lair

[SOLVED] Edytor

Permalink

Bardzo fajny edytor, dużo możliwości itd.
Ale chciałem się o co innego zapytać. Otóż w jednej mapie (Osiem prac Hardacka) znalazłem wiele rzeczy których dotąd nie znałem. Np. Na początku jest miejsce gdzie można sprawdzić ile się zadań wykonało. Dalej jest wieża Hexisa. Ale zdziwiły mnie te skrypty gdzie dostajesz co tydzień losową pomoc. Czy ktoś mógłby olśnić o co chodzi w tych skryptach? I też w chatkach misji gdzie jest w wymaganiach misji np. "Fałsz" albo "I". Czy ktoś kto się na tym zna mógłby powiedzieć o co w tym chodzi?

Pozdro

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.06.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Odnośnie pierwszej części pytania, o zdarzenia losowe, to nie wiem, czy chcesz się dowiedzieć jak dane zdarzenia tworzyć, czy jak działają...

Co do tego, czym jest "Fałsz" to odpowiedź jest prosta; znaczy to tyle co nic. Nic się nie dzieje, choć jeśli chodzi o zmienne Boole'a to się sprawa komplikuje. Jak działa "I"? Oznacza właśnie "I" Musi się zdarzyć coś I coś, aby wyzwolić zdarzenie. W wypadku chat misji musisz dokonać czegoś "I" czegoś, przy czym liczba warunków "I" może być olbrzymia.


Permalink

A czy istnieje jakiś poradnik do skryptowania (Poważniejszego) ? A jeśli jest to niech go ktoś tu poda.

Permalink

Nie ma niestety podręcznika skryptów, najlepiej się ich uczyć na podstawie map, polecam mapy Ururama Tururama z Krypty Map (Szczególnie Saga o Despierellu cz. 1 - kampania i "Anioły wróciły"). Jeśli masz problem zawsze możesz spytać na Forum.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.08.2008, Ostatnio modyfikował: Filus

Permalink

Mam takie pytanie.
W edytorze oglądałem sobie jednostki i wcisnąłem PPM na nagę i zamiast wcisnąć Properties wybrałem Delete i teraz nagi nie ma pośród jednostek w edytorze. Czy oznacza to, że nie będę mógł jej wstawić na mapę?


Permalink

Nie. Pasek obiektów z edytora do H4 możesz dowolnie zmieniać, przenosić obiekty, usuwać itd. Aby nagę przywrócić musisz, albo znaleźć ją na jakiejś mapie, bądź wziąć dowolnę jednostkę z paska, umieścić na mapie (np. Anioła) wejść do właściwości, następnie w liście jednostek w oddziale będzie na samym górze Anioły, musisz zatem usunąć jednostkę i wstawić Nagi. Wówczas oddział zmieni się na Nagi i wrzucisz je znów do edytora.


Permalink

Dziękuję bardzo Tabris za pomoc. Użyłem drugiej opcji - to łatwiejsze, niż szukanie nagi na mapach :).
Swoją drogą to nie bardzo rozumiem czemu miałoby służyć usuwanie jednostek - moim zdaniem nie ma to najmniejszego sensu.
Rozumiem, że w przypadku obiektów takich jak drzewa jedyną możliwością ich przywrócenia jest skopiowanie z istniejącej już mapy?


Permalink

Edytor do H4 pozwala na mocne modyfikacje palety. Jeśli z paska menu wybierzesz opcję 'Widok' i następnie, bodajże, opcje palety (nie mam edytora przed sobą, nie pamiętam) uzyskasz dostęp do edycji widoku menu i paska obiektów. Do istniejących czterech działów; Landscape, Adventure Object, Artifakt i Characters możesz doda nowe i tam wstawic pożądane obiekty. Na boku wyświetli Ci się lista obiektów. Wszystkich, nawet tych, których nie ma normalnie. Tak więc drzewo możesz prezywrócić, ale też wstawić Graala...
Opcja dodawania i usuwania jednostek jest przydatna, gdy chcesz umieścić na mapie 5 takich samych jednostek. O ile przy samych Nagach to nie problem, to jeśli będzie to Bohater 20 poziomu, z trzema artefaktami i sześć innych jednostek, może być to męczące. A tak tworzysz jeden oddział, przenosisz go do palety i tam tworzysz kolejne oddziały, a na końcu wyrzucasz.