Najlepszy ogółem jest bez wątpienia czarnoksiężnik - ma najpotężniejszą jednostkę w grze, której siedlisko, pomimo konieczności dwukrotnego ulepszenia. jest łatwiej wybudować niż upg. zamek w chmurach. Czarne smoki są szybkie więc hero ma dużo punktów ruchu, nikt nas nie zaskoczy zaklęciami, bo są niewrażliwe na magię. Na dodatek sam warlock ma zazwyczaj wysoki spell power do rzucania stormów, chain lightningów i armageddonów. Idealne połączenie.
Poza tym reszta jednostek również daje radę - łatwy dostęp do dwóch latających troopów (w tym jeden bardzo szybki) ułatwia walki ze strzelcami, minotaury są najpotężniejsze na swoim poziomie, hydry zaś idealnie nadają się do obrony miasta lub do zbiorowych mordów na przeciwnikach z pomocą teleportu.
Wszystkie oddziały czarnoksiężnika (w przeciwieństwie do czarodzieja) mają sporo życia. Jednostki nie są tanie ale w mieście jest loch który sprawia że zapewnienie płynności finansowej nie jest trudne. Czarnoksiężnik porusza się najszybciej we wczesnych fazach gry, bo jego dwie podstawowe jednostki mają minimalną prędkość "medium" (centaur) co także ma znaczenie. W pozostałych miastach jesteśmy spowalniani przez "slow" (czarodziej) lub "very slow" troopa (rycerz, barb, czarodziejka, necro).
Jedyną wadą jest to, że gra warlockiem nie jest tak wygodna jak barbarzyńcą lub czarodziejką, a to ze względu na praktyczny bar strzelców (sam centek nie nawojuje za wiele). Ponadto 3 pierwsze poziomy choć względnie wytrzymałe i szybkie, nie mają zbyt wielkich obrażeń, na początku trochę ciężko się rozkręcić.
Btw: warto zauważyć że warlock juz od początku ma 3 spell power co przekłada się na 75 obrażeń od błyskawicy (czar raczej łatwo dostępny) co pozwala zabić 1 krzyżowca, prawie 1 cyklopa etc. Ogólnie niezła siła ognia na początek.