Hmm, nie wiem czy to tutaj by pasowało, ale zobaczymy...
Jak już w projekcie miast wspominałam to gracz będzie miał możliwość wyboru czy bohater będzie walczył osobiście w bitwie (Ulrich von Jungingen) czy będzie dowodził z oddali (Władysław Jagiełło). W związku z tym uznałam, że trzeba rozdzielić cechy dowódcze o cechy osobistej walki. I tak też postąpiłam. Tak powstały 3 grupy cech.
(W) Cechy walki -+-> Atak i Obrona
(M) Cechy magii -+-> Wiedza i Magiczna moc
(D) Cechy dowódcze -+-> Ofensywa i Defensywa
Jak są 3 grupy cech to tak samo winno być 3 typy bohaterów. Ale tutaj był problem jak powinien wyglądać rozdział poszczególnych cech? Uznałam, że najlepiej będzie skopiować motyw ze Old World of Darkness czyli cecha pierwszorzędna, drugorzędna i trzeciorzędna. Chcąc zmniejszyć przypadkowość rozwoju bohatera (np. Rycerz był lepszym magikiem niż Wiedźma) uznałam, że podczas awansu bohatera gracz winien samodzielnie podjąć decyzję. Jak awansuje wpierw otwiera się okno z wyborem kategorii i typu cechy. Jedną cechę z jednej kategorii będzie można zwiększyć o 2 (lub obydwie cechy o 1) a drugą z innej kategorii o 1, kategorie muszą być różne. Potem wybiera się umiejętność, umiejętności możliwe do wyboru to już większa losowość.
Punkty życia. Jeżeli W jest pierwszorzędne to wtedy na poziom bohater otrzymuje 60 punktów. Jeżeli W jest drugorzędne to wtedy na poziom bohater otrzymuje 30 punktów. Jeżeli W jest trzeciorzędne to wtedy bohater otrzymuje na poziom 10 punktów.
Punkty magii. Podobnie jak wyżej, ale zamiast W dajecie M.
Dzięki temu gracz nie będzie mógł zwalić winy na to, że przegrywa ponieważ grając barbarzyńcą ciągle w awansie dostawał moc magiczną. Zmniejszona będzie przypadkowość a zwiększona odpowiedzialność osobista (masz bohatera do kitu? to tylko twoja wina!).
Specjalizacje bohaterów powinny być bardziej życiowe niż Dziewica jednorożców (z HoMM V). Bardziej tutaj widzę coś takiego jak "Mistrz musztry" (w każdej turze walki poszczególna jednostka może zwiększyć swoją szybkość o 1) czy "Sadysta" (wszyscy otrzymują premię do obrażeń, brak premii w morale za jedno-frakcyjność jednostek). Talentów frakcyjnych dla wszystkich przedstawicieli danej frakcji (jak to było w HoMM V) być raczej nie powinno.
No to teraz bohaterowie. W nawiasach podane jest która cecha jest pierwszorzędna, drugorzędna i trzeciorzędna. Oznaczenie liter jest przy przedstawieniu cech. Dałam też Mrocznych Elfów, które jako stronnictwo przedstawię za dni parę w odpowiednim temacie (muszę nałożyć kilka korekt na tle fabularnym oraz poprawić alternatywy)
Udzielne księstwa ludzi
- Strateg (D M W)
- Archont (M D W)
- Rycerz (W D M)
Leśna Republika
- Wódz (D M W)
- Druid (M W D)
- Łowca (W M D)
Nighon
- Baron (D W M)
- Czarownik (M D W)
- Weteran (W D M)
Bagienne Cesarstwo
-Hetman (D M W)
- Żerca (M D W)
- Władca bestii (W D M)
Gildia elementalistów
- Lord (D W M)
- Elementalista (M W D)
- Junak (W M D)
Pustynna horda
- Ataman (D W M)
- Szaman (M D W)
- Barbarzyńca (W D M)
Gildia Nekromantów
- Książę ciemności (D M W)
- Nekromanta (M D W)
- Rycerz Śmierci (W D M)
Gildia Mrocznych Elfów
- Satrapa (D M W)
- Popielica (M D W)
- Janczar (W M D)