Może uporządkuję trochę te informacje o łatkach - od najnowszych wydań MM6-8 do najstarszych. Tak więc:
Might and Magic Kroniki: Antologia
Nie potrzeba żadnych patchy - gry uruchamiają się po Windowsa XP. Można zainstalować powyższe patche, ale wtedy gra prosi o CD nr 2 (a ponieważ Kroniki są na DVD...) - poza tym, po co to robić?
Might and Magic VII i VIII od CD Projektu (w pudełku DVD; MM8 także jako dodatek do MM9)
Do uruchomienia potrzebne są patche Moka (odpowiednio): patch do MM7, patch do MM8.
Might and Magic VII i VIII od Mirage/IM Group (w kartonowym pudełku):
MM8 do uruchomienia nie potrzebuje żadnych łatek (co najwyżej trzeba ustawić tryb zgodności mm8.exe na Win95/98).
Na tę wersję MM7, ze względu na różnice w plikach, nie da sie zainstalować patcha PL, za to można zainstalować patch angielski. Ubocznym efektem tego jest zmiana tekstów z polskich na angielskie. Można temu zaradzić kopiując, przed instalacją patcha Moka, plik events.lod w bezpieczne miejsce, a po spaczowaniu gry, wkleić go z powrotem.
Aha, ze względu na kilka błędów tej wersji wydania (brak wazy czy wyrzucanie do Windowsa podczas przechodzenia z Avlee na Płycizny), potrzebny jest patch Cenegi, który sam w sobie zawiera nowe błędy. Dlatego zalecam instalowanie go tylko w określonych sytuacjach (waza, Płycizny). Aby go odinstalować, wystarczy skopiować pierwotny plik events.lod na właściwe miejsce.
Might and Magic VI ze Świata Gier Komuterowych (dodatek do gazety):
Uruchamia się bez problemu, jednak w/w patch naprawia kilka błędów (zamknięte drzwi w zamku Kriegspire czy w Gildii Złodziei) w ostatecznej wersji gry oraz włącza m.in. ciągły bieg (więcej w readme łatki).
Istnieje jeszcze kartonowa wersja MM VI (od CDP), ale nie miałem z nią styczności, więc o patchowaniu się nie wypowiem.
Chyba wszystko, co było warte wspomnienia.
@MiB
Te pliki istnieją od dawna i jakoś nie było raportów, by zawierały coś jeszcze poza samymi łatkami (choć zawsze może być ten pierwszy raz).