Imperium

Behemoth`s Lair

Might and Magic VII - jak w to grać?

Permalink

Morhad

No jeśli nie można wyjść z jaskini, to naprawdę nie wiem, jak smoka ubić. Samym łukiem? Przecież on wszystkich mi wybije.

Nie wybije - wystarczy robić kółeczka wokół smoka (czas rzeczywisty) i w odpowiednim momencie (sam się zorientujesz kiedy) oddać salwę z łuku - można tego gada ubić nawet jednym łukiem - choć trwa to bardzo długo.
Aha - przed wizytą w leżu Morcaracka ważne by odwiedzić - świątynie i otrzymać błogosławieństwo (chyba 5-7 datków starczy), piedestał dnia bogów, studnie dającą odp. na m. ognia oraz piedestał z takim samym czarem przed leżem.


Permalink

@Hellburn
Różdżka już mi zeszła (a właściwie to dwie różdżki), szczerze mówiąc do wąpię, bym sobie dał radę w walce z dragonem.

Permalink

no cóż, skoro ja i inni sobie daliśmy radę, Ty też możesz ;) Kwestia wprawy. Zresztą ze smokami i tak będziesz jeszcze walczyć, więc warto przynajmiej potrenować :)


Permalink

Mam kolejny problem. Zrobiłem sobie drugi save i przeniosłem się do Harmondale. Cierpię jednak na nieustanny brak pieniędzy. Nie jestem w stanie pokonać hobgoblina nawet ;). Kasę zdobywam ściągając potwory na miasto, a tam zabijają ludzi, czasami strażników, a w końcu sami padają. Nie jest to jednak zbyt opłacalne, bo otrzymuję zbyt duże obrażenia i koszty leczenia zjadają moje zyski. Brak pieniędzy oznacza brak możliwości rozwinięcia swojej postaci itd. Jakie są dobre sposoby na zarabianie w M&M?
Poza napuszczaniem stworzeń na miasta - udało mi się do Tatalii trolla ściągnąć i wybił wszystkich, ale chyba można zarabiać więcej, niż kilkadziesiąt sztuk złota z jednego trupa.

Permalink

Sposobów jest wiele, ale złoto zarabia się w MM z jednego, głównego źródła - sprzedaży łupów wojennych.

A inne sposoby:
1. Nagrody rady miast - co miesiąc rady miast w Harmondale, Pierpoint, Steadwick, Celeste i Czeluści oferują nagrodę (od 100 szt. zł. do 10 000 szt. zł.) za "głowę" danego potwora (np. goblina). Wystarczy takiego potwora ubić i zgłosić to radzie miejskiej, a wypłacą nagrodę (save/load przed pierwszym wejściem w danym miesiącu do ratusza gwarantuje wyznaczenie nagrody za poszukiwanego przez drużynę potwora).
2. Handel - pomiędzy Pierpoint, wioską koło Harmondale a Steadwick. Drugi szlak to Dolnia Kurhanów, Tatalia, AvLee. Trzeba poszukać kupców którzy sprzedają swoje towary za 250 szt. zł (pierwszy szlak) lub 2000 szt. zł. (drugi szlak), kupić daną ilość skrzyń z towarem (jeden bohater przeniesie do 9 skrzyń) i sprzedać z zyskiem u kolejnego kupca (zysk zależny od biegłości handlu).
3. Znaleźć bankiera czy innego bohatera niezależnego, który zwiększa ilość znalezionego złota.
4. Morcarak oraz Wromthrax bez Serca - czyli czerwony smok z Szmaragdowej Wyspy oraz Niebieski smok z Tatalii. Wbrew pozorom wystarczą łuki, pierwszopoziomowa drużyna i duuużo cierpliwości. Po zabiciu gada wystarczy zapisać grę, kliknąć na truchło smoka i jeśli bo wzięciu przedmiotu truchło nadal leży, zapisać ponownie grę i tak aż do znudzenia.
5. Ubić (pojedynczo) gobliny w Harmondale - łuki wystarczą do tego. Zawsze można pobiec do fortu zajętego przez gobliny i pobawić się przyciskami (wprawdzie trzeba w samym forcie ubić tych 4 stójkowych, ale artyleria fortu powinna załatwić resztę atakujących, choć doświadczenia za nich nie dostaniemy).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.05.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

A brak złota na początku to najlepiej szukać ukrytych skrzyń, w Harmondale jest ich sporo, ponadto sporo złota leży na ośnieżonych szczytach pagórków, trzeba tylko Wizards Eye rzucać. Ale najprościej to chyba wybrać się do steadwick, tam znaleźć gościa który daje questa na piszczałki (trochę poniżej stajni), wybrać się do Avlee by je odebrać. Tam jest taki spory kopiec, a w środku z 5 ważek i z 15-18k złota, w sam raz na początek. Zwłaszcza jak się wie gdzie są ukryte drzwi, ale to akurat zawsze zapominam :] Sporo złota można w Barrow Downs znaleźć, ale trzeba mieć trochę lepszą drużynę - paru ekspertów w magii itp. by się tam bawić. No i wygrywanie w Acro Mage daje trochę kasy. I sporo frajdy :]


Permalink

Od trzech kwadransów biję smoka na Szmaragdowej Wyspie i już tak jedną trzecią życia mu zabrałem (mierzyłem linijką - zostało niecałe 6 z 9 centymetrów :)). Myślę jednak, że można by go ubić szybciej, jeśliby się szybciej obracałao. Na jakim ustawieniu kręci się najszybciej?

Permalink

chyba 32x? jeżeli dobrze pamiętam... nie wiem, sam możesz to sprawdzić ;)


Permalink

UFF! Smok zabity! Zajęło mi to okropnie dużo czasu. Od 10.10 do 12.53 (z przerwami dość długimi, ale i tak z półtorej godziny go biłem). Łupy godne - różdżka, oko smoka, coś jeszcze i z 2500 złota. Dzięki wszystkim za porady. Mój maksymalny hit w smoka to 5, a ma on 1300 HP. Wygrałem dzięki systemowi save/load i zapisywałem po każdym celnym uderzeniu - pewnie dlatego tak dużo czasu mi to zajęło.

Permalink

Mam problem. W AvLee jest jakiś kurhan, a ja zabiłem wszystkie ważki, mam nawet jakiś klucz, a nei mogę dostać się do jednego z pomieszczeń. Tego na samym końcu obok kwadratowego pomieszczenia. Wiecie jak tam wejść?

Permalink

Na którejś z kamiennych ścian jest chyba ukryta dziurka od klucza. Przyjżyj się każdej z nich, a napewno ją znajdziesz.


Permalink

@Morhad
Rozejrzyj się


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.06.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Czemu drzwi do sali tronowej w Zamku Gryphonheart są zamknięte i jak je otworzyć?

Permalink

Wystarczy potoczyć fabułę dalej i poczekać na questy związane ze sporem AvLee i Erathii.


Permalink

Ile przybędzie goblinów jak zapale ognie sygnałowe? Oraz jak zdemaskować zdrajce w Harmondale? I znalazłem fragment dziennika i pisze tam że gobliny mają latającą bestie jaka to bestia?

Permalink

Przybędzie dość dużo mięsa armatniego, ale jak masz łuki, to nic z ich strony Ci nie grozi.
Co do zdrajcy, to wystarczy przy sobie mieć odpowiednia wiadomość.
Informacje z fortu, to zapewne niewykorzystany wątek w grze.


Permalink

Gdzie znajde wiadomość bo wiem że kiedyś znalazłem bo łaziłem gdzie pobadnie i nie umiałem oczyszczić zamku mojego, a zdrajce jakoś odkryłem ale nie pamiętam jak.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.07.2008, Ostatnio modyfikował: Broccan

Permalink

Wiadomość znajdziesz w Zamku Harmondale, przy drzwiach do sali tronowej.


Permalink

Witam wszystkich! Mam pytanie czy jest jakiś sposób na uzyskanie strażników w zamku? Golem jest spoko, ale to nasz jedyny strażnik w zamku i mnie jakoś nie zadowala, już Lord Markham w Tatalii ma z 6 zbrojnych i paru akolitów, czempionów czy mistrzów miecza ( oni są boscy :) ). Fajnie by było, gdyby np. za kasę mistrz Grey tworzył dla nas golemy albo chociaż za części - niestety z naszego golema po zabiciu wylatuje tylko lewa noga ( przy czym zawsze jego ciało znika :( ). Ostatnio jednak po specjalnym niewykonaniu misji tego bezczelnego Malwicka i Stantleya ( początek listu "Moi 'lordowie', groźby napadem" ), doszedłem do pewnych przemyśleń. Mam tu rzecz jasna na myśli walkę z goblinami i awanturnikami (którzy nas napadają). Oczywiście w zamku walczył tylko golem i moja drużyna, jednak po wyjściu poza miasto natykamy się na jakąś setkę goblinów - walczących z jakimiś 20 zbrojnymi (którzy oczywiście są po naszej stronie). I tu wpadłem na pomysł, aby wybić gobliny tak, żeby żaden ze zbrojnych nie zginął (nie obyło się bez wielu save'ów i loadów). Tym sposobem zyskałem strażników w Harmondale - niestety w zamku nie pojawiają się strażnicy. No i tak sobie pomyślałem, czy źle zrobiłem nie zwracając na to uwagi na początku gry, kiedy jest podobna walka (wybiłem wtedy gobliny a następnie zbrojnych, którzy przeżyli). Doszedłem do wniosku że nie. Otóż gdybym nie zabił wtedy zbrojnych, prawdopodobnie dołączyli by do awanturników, których nasyła Stantley. Pytanie - dlaczego? A więc dlatego, że wtedy byłeś zupełnie nowym władcą w Harmondale i mógłbyś zostać uznany za kogoś łatwego do obalenia - gobliny by po prostu przekupiły zbrojnych. Po drugie, na początku bardzo liczył się exp - którego dostarczyli również zbrojni. A po trzecie, zbrojni i tak mieliby tylko zatrzymać wojska - nie mieliby szans w starciu z elfami czy żołnierzami z Erathii - (porównajcie sobie liczebność pojawiających się zbrojnych z liczebnością wojsk przy starciu elfów z ludźmi w Lesie Tulareańskim. A co dopiero myśleć tu o starciu z liszami czy nekromantami (gram po ścieżce dobra). Dlatego oni wg mnie mieliby służyć do zatrzymania wojsk dopóki nie przybędzie wszechpotężna drużyna :). A także źle by było, gdybyś miał więcej zbrojnych, bo nigdy nie masz pewności czy cię nie zdradzą - i nie staną się awanturnikami. Dlatego 30 wystarczy - myślę, że golem by skutecznie ich odstraszył od moich skarbów w zamku :D. Możliwość zdrady tyczy się też moich ulubieńców (akolici, czempioni, mistrzowie miecza), o czym możemy się przekonać w gildii najemników czy wieży Setaga. Także ja bym preferował golemy ( zawsze wierne :D - w końcu to są istoty zniewolone magicznie ), niekoniecznie złote, mogłyby być nawet brązowe, byleby ich było odpowiednio dużo ;].

A co wy o tym sądzicie? Fajnie by chyba było mieć więcej strażników - teleportujesz się do zamku i porządna obstawa broni twoich skrzyń :).

Czekam na wasze opinie :)

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 7.09.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu