Imperium

Behemoth`s Lair

Interpretacja gry H3

Permalink

OK w miarę, jak tworzę stronę o H3 pojawiają się pewne magiczne pytania:

1).
Posiadając artefakty zwiększające profesję "Łucznictwo" ["Archery"] czyli np. "Cięciwa..", "...anielskie pióra.." itd. w aktywnym ekwipunku, to zwiększają one ŁĄCZNIE (bodajże o +30%) profesję łucznctwo, czy brany jest pod uwagę tylko ten artefakt co ma największy wskaźnik ?

2).
Nie posiadając profesji "Eagle Eyes" ale używając artefaktów zwiększających tą profesję, to czy to w ogóle działa?
Daje jakiś efekt?

3).
Jaki typ bohatera lub gdzie rekrutowany nie ponosi kar ruchu np. na bagnach lub śniegu?

4).
Jaki jest maksymalny poziom morale i szczęście? Jak pamiętam przedział jest między -3 a 3, tak?
Gdy bohater będzie posiadał morale (w wyniku działania profesji "Dowództwo", artefaktów), to jaki jest jego poziom morale?

Z góry thx za dokładną odpowiedź.


Permalink

TomaszTEO

Posiadając artefakty zwiększające profesję "Łucznictwo" ["Archery"] czyli np. "Cięciwa..", "...anielskie pióra.." itd. w aktywnym ekwipunku, to zwiększają one ŁĄCZNIE (bodajże o +30%) profesję łucznctwo, czy brany jest pod uwagę tylko ten artefakt co ma największy wskaźnik ?

Arefakty te nic nie dają, jeśli się nie ma umiejętności łucznicwo. A jeśli się ma wszystkie to ich współczynniki sumują się.

TomaszTEO

Nie posiadając profesji "Eagle Eyes" ale używając artefaktów zwiększających tą profesję, to czy to w ogóle działa?
Daje jakiś efekt?

Nie

TomaszTEO

Jaki typ bohatera lub gdzie rekrutowany nie ponosi kar ruchu np. na bagnach lub śniegu?

To zależy czy się posiada umiejętność "znajdowanie drogi"

TomaszTEO

Jaki jest maksymalny poziom morale i szczęście? Jak pamiętam przedział jest między -3 a 3, tak?

Jak się pozbiera na planszy wszystkie bonusy to da to morale i szczęście:
- pobojowisko (morale i szczęście +1)
- świątynia (odwiedzona w 7 dniu da morale +2, a w inne dni +1)
- Bożek fortuny (w parzyste dni da +1 morale, w nieparzyste +1 szczęście, a w 7 dniu +1 morale i szczęście)
- Oaza +1 morale
- Fontanna młodości +1 morale
- Zaklęty krąg +1 szczęście
- Źródło +1 morale
- Łabędzi staw +2 szczęście
- Fontanna fortuny (od -1 do +3 szczęście)
- Syreny +1 szczęście
- Boja +1 morale
W najlepszym przypadku będziemy mieli z bonusów na planszy: +8 morale i +9 szczęście

Pozatym jeśli się walczy na odpowiednim terenie to można dostać też morale lub szczęście. I tak jeśli walczymy na świętej ziemi:
- wszystkie "dobre" jednostki dostają +1 morale
- wszystkie "złe" jendostki dostają -1 morale

Na diabelskiej mgle:
- wszystkie "dobre" jednostki dostają -1 morale
- wszystkie "złe" jendostki dostają +1 morale

Na łące koniczyny:
- wszystkie "neutralne" jednostki dostają +2 szczęście

Jeśli posiada się wszystkie jednostki z tego samego zamku dostaje się +1 morale. Jeśli mamy mieszane jednostki z więcej niż 3 zamków dostajemy -1 morale.

Do tego dochodzą jeszcze artefakty:
- Zastygłe oko smoka +1 morale i szczęście
- Czterolistna koniczyna +1 szczęście
- Karty tarota +1 szczęście
- Statuetka szczęścia +1 szczęście
- Order męstwa +1 morale
- Herb męstwa +1 morale
- Glejt męstwa +1 morale
- Znak odwagi +3 morale i szczęście

Jeśli walczymy z nekrmantą który ma smoki cienia, dostajemy -1 morale. Jeśli mamy grala wybudowanego w zamku, każdy bohater dostaje +2 morale. Jeśli bronimy się w Bastionie i mamy budynek "fontanna fortuny" dostajemy +2 sczęście, jeśli bronimy się na zamku i mamy budynek "Bractwo miecza" dostajemy +2 morale.

Negatywne morale dostajemy:
- przy odwiedzeniu gobu wojownika -3 morale
- w budynkach takich jak "krypta", "Wrak statku", jeśli je ktoś wcześniej odwiedził -1 morale, a jeśli ktoś odwiedził piramide to dostaniemy -2 szczęście

Wszystko to sumuje się, więc można mieć nawet i +10 morale i szczęście :)


Liczba modyfikacji: 8, Ostatnio modyfikowany: 3.07.2006, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Dragonthan

Wszystko to sumuje się, więc można mieć nawet i +10 morale i szczęście :)

Nieprawda, max morale i szczeście wynosi +3 i jeszcze dodam że szansa na otrzymanie dodatkowego ataku/większych obrażeń wynosi:
+3-12,5%
+2-8,3%
+1-4,2%
W instrukcji nic nie pisze o szansach przy większych wartościach, więc tego nie ma.

TomaszTEO

Jaki typ bohatera lub gdzie rekrutowany nie ponosi kar ruchu np. na bagnach lub śniegu?

To nie zależy od bohatera (no chyba że ma znajdowanie drogi) tylko od jednostek, jeśli mamy np. same jednostki z fortress to wtedy nie otrzymujemy kar za poruszanie się po bagnie.


Permalink

Kumbat

Nieprawda, max morale i szczeście wynosi +3

Aby znaleść rowiązanie przeprowadziłem test:

Gracz niebieski posiadał jednostki z dwóch zamków, więc jego morale na polu bitwy wynosiło zero. Graczem czerwonym odwiedziłem krypte oraz wrak statku. Następnie graczem niebieskim wszedłem do grobu wojownika, krypty oraz wraku. Morale wyniosło -5 (w czasie bitwy -3). Odwiedziłem następnie pięć lokacji, w których dostaje się +1 morale. Wartość morale na polu bitwy wyniosła zero. Wynika z tego zatem fakt, iż w czasie bitwy wartość morale jest w zakresie -3 do +3, natomiast na planszy zares wartości może być większy niż +3 lub mniejszy niż -3.

Kumbat

To nie zależy od bohatera (no chyba że ma znajdowanie drogi) tylko od jednostek, jeśli mamy np. same jednostki z fortress to wtedy nie otrzymujemy kar za poruszanie się po bagnie.

Kurcze, jakoś nigdy nie zwróciłem uwagi, grając cytadelą, że nie mam kary do poruszania się po bagnie :)


Permalink

Super :D thx za odpowiedź.
Co do morale i szczęście domyślałem się, iż +3,-3 ale chciałem się upewnić.
Wkrótce kolejne pytania :)


Permalink

Ja mam kolejne pytania odnośnie iterpretacji.
1. Skuteczność ataku - umiejętność drugorzędna - jak ona działa dokładnie. Zwiększa obrażenia w walce wręcz ale jak:tzn. te 30% dodawane są do procentów które zyskujemy wraz z różnicą ataku/obrony przeciwnika? Czyli krótko czy te 30% się dodaje do procentu zwiększających zadawane obrażenia(maksymalne zwiększenie przy różnicy 80 punktów wynosi 400%) i wtedy wzór wynosi(na tym przykładzie) 400%+30%(z tej umiejętności) czy 400% +30%*400% = 400% + 120%?(mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi)

2. To samo tylko odnośnie pancerza - maksymalna redukcja wynosi 70% - czyli wróg zadaje nam 30% i czy te 15% z płatnerza dodaje się do tych 70% - 70+15 = 85% czy 70% + 15%*70% = 70% + 10,5% = 80,5%?

3. Pytałem już o to, ale nie otrzymałem odpowiedzi więc pytam jeszcze raz - chodzi mi o taktykę. Jak wiadomo pozwala ona rozmieścić swe jednostki o maks 7 heksów. Jednak gdy gram z komputerem i on ma taktykę to on potrafi rozmieścić swe jednostki zajmujące dwa pola(np.archanioł) o jedno pole dalej. Jak to zrobić? Zauważyłem też, że gdy w fazie taktycznej damy opcję autowalki to IA ustawi nam nasze jednostki też o jedno pole dalej niż norma przewiduje tak więc sądzę, że jest taka możliwość... jeśli wiecie jak to się robi to proszę powiedzcie - będę bardzo wdzięczny.


Permalink

TomaszTEO

1).
Posiadając artefakty zwiększające profesję "Łucznictwo" ["Archery"] czyli np. "Cięciwa..", "...anielskie pióra.." itd. w aktywnym ekwipunku, to zwiększają one ŁĄCZNIE (bodajże o +30%) profesję łucznctwo, czy brany jest pod uwagę tylko ten artefakt co ma największy wskaźnik ?

Nie, artefakty działają tylko jak masz umiejętność drugorzędną "łucznictwo" I nie sumują się one do 30%. każdy z tych artefaktow podnosi tą zdolność o x% ale względem łucznictwa. Czyli mając posstawową umiejętność łucznictwa na poziomie 10%, to posiadając artefakt np: Elfi łuk, to te 5% to jest liczone od tych 10% od umiejętności. Prościej mowiąc mają uszkodzenia na poziomie 100pkt. -> łucznictwo da 110pkt, to z Elfim Łukiem ta wartość wyniesie zaledwie 110,5pkt.
natomiast na ekspercie będzie to 150pkt -> z wszystkimi artefaktami podnoszącymi łucznictwo,będzie to wynosić 166pkt. obrażeń.

TomaszTEO

4).
Jaki jest maksymalny poziom morale i szczęście? Jak pamiętam przedział jest między -3 a 3, tak?
Gdy bohater będzie posiadał morale (w wyniku działania profesji "Dowództwo", artefaktów), to jaki jest jego poziom morale?:

To Podstawowa skala morale wynosi od -3 do +3. Jednak na mapie możemy, złapać tego więcej. Jednak, max i min to nadal tylko -3 i +3.

Filus

1. Skuteczność ataku - umiejętność drugorzędna - jak ona działa dokładnie. Zwiększa obrażenia w walce wręcz ale jak:tzn. te 30% dodawane są do procentów które zyskujemy wraz z różnicą ataku/obrony przeciwnika? Czyli krótko czy te 30% się dodaje do procentu zwiększających zadawane obrażenia(maksymalne zwiększenie przy różnicy 80 punktów wynosi 400%) i wtedy wzór wynosi(na tym przykładzie) 400%+30%(z tej umiejętności) czy 400% +30%*400% = 400% + 120%?(mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi)

;) To chyba nie tak, ale na 100% nie jestem pewnien. W tym chodzi o to, że komputer przelicza najpierw za pomocą równania obrażenia(losowe) w granicach określonych, przez każdą jednostkę w statystykach. A różnica między atakiem i obroną jest dodawana, dzięki temu im większa ta różnica, tym bardziej prawdopodobne zadanie max. obrażeń. Skuteczność Ataku zwiększa już wylosowaną wartość obrażeń po rozwiązaniu rownania. Czyli na przykładzie:
Jednostka ma obrażenia w granicach 40-50, przy takim samym ataku i obronie jednostki wroga, nasza jednostka zadaje obrażenia w granicach od 40 do 50 pkt.
- Tutaj liczymy na szczęście.
Przy Ekspercie Skuteczności Ataku na poziomie 30% następuje coś innego. Bo nasza jednostka zadaje obrażenia 50 - 66,3.
To chyba tak jest z tym.

Redukcja obrazeń jest podobna czyli jak podałeś 15% z 70% a nie 15%+70%.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.10.2006, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Filus

Pytałem już o to, ale nie otrzymałem odpowiedzi więc pytam jeszcze raz - chodzi mi o taktykę. Jak wiadomo pozwala ona rozmieścić swe jednostki o maks 7 heksów. Jednak gdy gram z komputerem i on ma taktykę to on potrafi rozmieścić swe jednostki zajmujące dwa pola(np.archanioł) o jedno pole dalej. Jak to zrobić?

Nie jestem pewien, bo sam tego faktu nie zauważyłem, ale zastanawiając się nad tym, przyszedł mi do głowy tylko taki pomysł;
Trzebaby najpierw ustawić np. Gryfa, na 6-tym hexie pozostawiając ostatnie pole wolne, a następnie spróbować wcisnąć na nie np. Konika.

Ostatnio nie mam na nic czasu, więc nie mogę sam swojej teorii sprawdzić.
Jeśli ktoś ją wypróbuje, to niech da znać czy się sprawdziła, bo żem ciekawy.