W najbliższych dniach będzie miało miejsce pierwsze, testowe wydanie HoMM Tools - zestawu narzędzi edycyjnych do plików HoMM I-III, tworzonych przeze mnie głównie z myślą o otrzymaniu czegoś, co nie byłoby tak brzydkie, toporne i niewygodne jak Resedit, ModHOMM3 i DefMaker.
Więcej informacji, włącznie z (dopiero rozpoczętym) opisem odpowiednich formatów plików i kilkoma screenami na mojej stronie, tam też w pierwszej kolejności pojawią się pliki do pobrania.
Jakkolwiek sama strona jest i będzie po angielsku, bo dwóch wersji prowadzić mi się zwyczajnie nie chce, same programy będą dostępne również w polskiej wersji językowej, chociaż niekoniecznie od samego początku.
Podstawowe informacje po naszemu, na wypadek gdyby ktoś miał z angielskim tekstem problem:
Cały projekt powstaje na podstawie własnej analizy plików gry i działania istniejących narzędzi, z pewnym dodatkiem informacji znalezionych w sieci, tych jednak zbyt wiele nie ma, a jeśli już coś jest, to po rosyjsku - na szczęście, jako-tako ten język znam.
Kod źródłowy dostępny będzie na licencji GPL, dostosowany do działania pod dowolnym systemem zgodnym z POSIX lub Windows NT - testy obecnie przeprowadzam pod PLD i Windows Server 2003. Na Windows 95, 98 i ME być może będzie działać, być może nie - jak ktoś sprawdzi, będzie wiadomo.
Wszelkie komentarze, pytania, sugestie i prośby o określoną funkcjonalność mile widziane.