Czy po tylu latach od premiery tej wielkiej gry, jej grafika może jeszcze cieszyć oko ? Uważam że jak najbardziej według mnie świetnie wyglądają zamki , czary porządne ,jednostki, ten świat to zaawansowany silnik 2D. Myślę że grafika tej części najbardziej klimatyczna, mocno dopracowana , naprawdę kawał dobrej roboty.Trzeba ją porównać do oprawy graficznej innych części serii. Jakie jest wasze zdanie ? Czy homm III przetrwał próbę czasu ? Czekam na odpowiedzi i zapraszam do dyskusji na ten temat.
Grafika Heroes of Might and Magic III
Baju /
No cóż na wszystko działa czas i grafika w heroes III nieco się zestarzała ale jeszcze nie na tyle by stracił swój urok i niepowtarzalny klimat. Poza tym niektóre elementy lepiej wyglądają niż w Heroes IV przede wszystkim jednostki. Grafika w heroes III w następnych latach mimo, że się bardziej stanie archaiczna , mimo tego, że nowe pokolenie będzie patrzyło na Heroes III z odrazą to jest coś co się nie zestarzeje a mianowicie GRYWALNOŚĆ!!!!!!
Jaskier /
Baju, masz rację. Grywalność... Marzenie twórców gier, 3DO się to udało!! Stworzyli piękny świat i fabułę, przez co grafika się nie liczy. Moim zdaniem, jest bardzo ładna, jak na 1999...
gratitude-and-remembrance
Crux /
Oczywiście, że przetrwało próbę czasu. Na upartego szukając wad, to do mapy przygód czasami można by się przyczepić, ale to tylko od mapy zależy. Natomiast jednostki, miasta - nie, nie. Ale ja się nie liczę - ja jestem dinozaur i lubię 2D (a sio, 3D od H6, a kysz!). Zresztą nie tylko w H3 tak jest- Zeus, Stronghold 1 i Crusader - fajnie to było. A teraz, by w coś zagrać, trzeba mieć GeForce'y - a przede wszystkim - dużo forsy*.
* ładny rym? ;)
* ładny rym? ;)
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.01.2008, Ostatnio modyfikował: Crux
Jaskier /
Ładny, ładny rym...
Jednak jedyne, co mi się nie podoba w grafice w Heroes III, to to, że większość jednostek ulepszonych jest tylko przekolorowana i z dodatkami(typu hełm, róg...). Trochę mało pomyślunku.
Jednak jedyne, co mi się nie podoba w grafice w Heroes III, to to, że większość jednostek ulepszonych jest tylko przekolorowana i z dodatkami(typu hełm, róg...). Trochę mało pomyślunku.
gratitude-and-remembrance
Erin /
Przeciwników 3D może zainteresować jedna rzecz: cała grafika H3 to jest 3D, tyle że renderowane do 2D ze względu na zbyt niskie możliwości ówczesnych komputerów. Wszystkie obiekty w grze zostały stworzone jako modele 3D. Zdarza się nawet że na tapetach i innych grafikach promocyjnych widać je z bliska (beholder, meduza) - są to dokładnie te same modele, z których renderowano "2D" samej gry.
Myślę, że gdyby użyć tych modeli, silnika 3D i kamery zablokowanej w położeniu naśladującym widok w H3, efekt byłby bardzo podobny jakościowo a może i lepszy ze względu na płynniejsze animacje i większą rozdzielczość, a z pewnością na pierwszy rzut oka wyglądało by niemal tak samo. Mam wrażenie, że awersja do 3D w H5 jest związana nie z 3D jako takim, tylko zmianami mechaniki gry jakie to za sobą pociągnęło (a nie musiało, gdyby twórcy tego nie chcieli) i, przede wszystkim, zmianą stylu grafiki. Równie dobrze mogło zostać 2D ale zmienić styl i krytyka pewnie opierałaby się na tym samym...
Myślę, że gdyby użyć tych modeli, silnika 3D i kamery zablokowanej w położeniu naśladującym widok w H3, efekt byłby bardzo podobny jakościowo a może i lepszy ze względu na płynniejsze animacje i większą rozdzielczość, a z pewnością na pierwszy rzut oka wyglądało by niemal tak samo. Mam wrażenie, że awersja do 3D w H5 jest związana nie z 3D jako takim, tylko zmianami mechaniki gry jakie to za sobą pociągnęło (a nie musiało, gdyby twórcy tego nie chcieli) i, przede wszystkim, zmianą stylu grafiki. Równie dobrze mogło zostać 2D ale zmienić styl i krytyka pewnie opierałaby się na tym samym...
Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger...
Haav Gyr /
Ja też nie lubie 3D w herosach, ale zniósłbym to gdyby to całe 3D było wykonane jak trzeba, bez mangi i tanich efektów świetlnych, tylko precyzja wykonania i realność.
//From the beginnin to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
Zgadza się. Trójwymiarowe wersje jednostek mamy chociażby w MM.
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.
Fentrir /
Grafika wywarła na mnie tak miłe wrażenie, że aż chciało się grać, najbardziej i tak podoba mnie sie grafika mapy z Heroes IV, ale za to WSZYSTKIE jednostki w Heroes III są najlepiej wyglądające i już nigdy (moim zdaniem) nie powstaną lepsze, te z Heroes III są po prostu nie do przebicia! Kolejny argument do tezy: "Heroes Of Might And Magic III - grą ponadczasową" - gra o doskonałej grywalności, muzyczce oraz fabule, opatrzona w doskonałą grafikę ;) ;)
Pomimo upływu wielu lat wciąż wracam do Heroes III (no i IV), grafika nigdy się nie znudzi w parze z grywalnością, a w cenie jest przede wszystkim grywalność! (Grafika ponad grywalnością - Heroes V, chodź czasem można sobie zagrać)
Pomimo upływu wielu lat wciąż wracam do Heroes III (no i IV), grafika nigdy się nie znudzi w parze z grywalnością, a w cenie jest przede wszystkim grywalność! (Grafika ponad grywalnością - Heroes V, chodź czasem można sobie zagrać)
Tabris /
Grafika w h3 jak na obecne standardy jest poprawna, chociaż wolę tę z H4. Najważniejsze jest jednak dobre zgranie dźwięków z tym co się widzi. (podoba mi się np. dźwięk jaki wydaje atakujący pikinier). Dźwięk+grafika jest w h3 zrobiony genialnie.
Zrozum, że jesteś wolny i czyń co chcesz.