Jaka jest wasza Drużyna Marzeń?
Weźmy po jednej formie z każdego poziomu. Załóżmy, że walczymy nią na zwykłym polu bitwy. Wszystkie jednostki ulepszone lub nie.
Czym się kierujecie wybierając taką, a nie inną drużynę?
Można podać kilka wersji na różne okazje.
Moja drużyna marzeń to:
1. Halabardier
2. Harpia wiedźma
3. Gryf królewski
4. Wampirzy lord
5. Ptak gromu
6. Królewska naga
7. Archanioł
Chmmm... The Dream Team? OK, na walkę wręcz:
- Centaury Bojowe
- Harpie Wiedźmy
- Gryfy Królewskie
- Krzyżowcy
- Gorgony
- Czempioni
- Czarne Smoki
Na dystans:
- Rusałki
- Kusznicy
- Szare Elfy
- Arcymagowie
- Kapłani
- Cyklopy królewskie
- Czarne Smoki
Mam nadzieję że nie pomyliłem poziomów jednostek, do walki wręcz dobierałem moje ulubione jednostki walczące wręcz, na dystans - te ulubione, strzelające.
1. Centaury bojowe
2. Żywiołaki burzy/kusznicy
3. Wysokie/szare (zależy od tłumaczenia :D) elfy
4. Krzyżowcy
5. Gorgona/Minotaury królewskie
6. Władcy Mroku
7. Archanioł
Taka armia miałaby jedną wadę. Morale :D
Ja od dawna mam taką super(własną) armie:
1) Centaur
2) Harpia/Gargulec - Harpia lepsza, ale przy gargulcu brak negatywnego morale.
3) Elf
4) Mag
5) Rok
6) Naga
7) Archanioł
1. Halabardnik/Halabardier
2. Marmurowy gargulec/Obsydianowy gargulec
3. Żywiołak Lodu
4. Arcymag
5. Gorgona
6. Królewska naga/Skorpena
7. Czarny Smok
Mając dowodzenie na najwyższym poziomie i kilka artefaktów, morale może nawet wyjść na prostą :P
1.Kościej - Po 4 tygodniu mam 216.
2.Harpia Wiedźma - Wiadomo.
3.Obserwator - Za wygląd.
4.Wampirzy Lord - Wysysa Zdrowie.
5.Arcylisz - Sztrzela kulami trucizny.
6.Dread Knights - Podwójny atak wprost idealny do walki z za muru.
7.Archanioł - Jedyny minus to cena.
Liczba modyfikacji: 1,
Ostatnio modyfikowany: 16.09.2007,
Ostatnio modyfikował: Haav Gyr
1. Centaur Bojowy
2. Wilczy Rycerz
3. Smocza Ważka
4. Krzyżowcy
5. Ptak Gromu
6. Sułtański Ifrit
7. Starożytny Behemot
Jedyna wada - morale :)
Liczba modyfikacji: 2,
Ostatnio modyfikowany: 11.12.2007,
Ostatnio modyfikował: Dragonthan
1.Centaur
2. Harpia
3. Elf
4. Krzyżowiec
5. Gorgona
6. Rycerz śmierci
7. Archanioł
I żeby tak 5 i 6 zawsze wchodziły specjale przy ataku :)
1. Ulep centaur :)
2. Żywiołak burzy
3. Gryf królewski
4. Krzyżowiec ze wzgledu na 2 ataki + np do tego czas ofensywny blogosawienstwo bo jest duzy rozrzut miedzy damage ;]
5. Ptak gromu
6. Naga królewska
7. Archanioł
Liczba modyfikacji: 1,
Ostatnio modyfikowany: 26.09.2007,
Ostatnio modyfikował: Dragonthan
- Centaur - szybkość
- Krasnolud - wytrzymałość
- Elf - siła, strzelec
- Wampir - "no enemy retaliation" i wampiryzm
- Lisz - atak wielu wrogów, strzelec
- Czarny Rycerz - siła, dbl. damage
- Czarny Smok - odporność na magię, atak 2 jednostek, wytrzymałość, lot, szybkość
3 zamki - mój ulubiony Bastion, przygięta Nekropolia i Loch :) (oczywiście wszystkie jednostki ulepszone)
Pozdrawiam
Liczba modyfikacji: 2,
Ostatnio modyfikowany: 26.09.2007,
Ostatnio modyfikował: MiB
1) Halabardier
2) Łucznik
3) Leśny Elf lub Krzyżowiec
4) Meduza Królewska
5) Ptaki gromu (koniecznie!!!)
6) Czempion
7) Czarny Smok
1) Centaur
2)Kusznik
3)Szare Elfy
4)Krzyżowcy
5)Minotaury
6)Czempioni Mroku (jw- zależy od tłumaczenia:P)
7) Czarne smoki
1) Centaury Bojowe
2) Harpie Wiedźmy
3)Elf
4) Krzyżowiec
5) Gorgona
6) Mroczny Jeździec
7) Czarny Smok
Dlaczego nekropolia jest w każdej części "przegięta":P
1. Szkielet/Centaur
2. Harpia Wiedźma
3. Szary Elf/Smocza Ważka
4. Wampirzy Lord/Srebrny Pegaz/Bazyliszek Królewski
5. Gorgona/Arcylisz
6. Naga Królewska/Jednorożec Bitewny/Czarny Rycerz/Czempion
7. Tytan/Czarny Smok/Feniks
Jeżeli są na mapie, to:
+ Błękitny Smok
+ Rdzawy Smok
+ Strzelec
+ Czarodziej
Liczba modyfikacji: 1,
Ostatnio modyfikowany: 12.12.2007,
Ostatnio modyfikował: Kastylia
To może i ja powiem coś na ten temat.
Gdyby nie morale to bym ułożył taką drużynę:
1. Halabardier. Mocna jednostka pierwszego poziomu. Zadaje duże obrażenia i ma 10 punktów życia. Zastawiam nią zawsze jednostki strzelające.
2. Harpia Wiedźma. Wypasiona jednostka jeśli chodzi o drugi poziom. Powstrzymuje kontratak, lata i wraca na miejsce... Wystarczy ją ustawić przy jakiejś przeszkodzie utrudniającej dostęp z trzech stron i tylko patrzeć na klęskę worga.
3. Szary elf. Strzela dwukrotnie i nawet ładnie wygląda. Dodatkowo można to to coś jeszcze ulepszyć w Strzelca.
4. Alp. Moja ulubiona jednostka w całej grze. Jeżeli nie mamy do czenienia z golemami, czy żywiołakami to praktycznie stoimy na wygranej pozycji.
5. Wielka Gorgona. Atakujemy nią jednostki siódmego poziomu i patrzymy jak zdychają :].
6. Mroczny jeździeć byłby bardzo dobrym wyborem, ale nie komponuje się z drużyną. Nie ma tutaj bardzo potrzebnej jednostki, która atakowałaby kilka pól na raz. Dlatego też postanowiłem tutaj wrzucić żywiołaki magii. Dodatkowym ich atutem jest odporność na magię, choć to akurat można łatwo zdjęć.
7. Tutaj miałem dylemat między Czarnymi Smokami a Behemotami. Czarne smoki są bardzo dobre, ale wystarczy, że ktoś wyłączy im odporność na magię i pozostają jedynie dwa plusy - latanie i zionięcie na dwa pola. Z kolei nie wyłączymy specjalnych zdolności Behemota, który obniża obronę przeciwnika. Przy potężnych armiach ten manewr jest wręcz zabójczy. Dodatkowo są to jednostko bardzo mocne, mające 300 puntków życia.
Tym sposobem mamy doskonale się uzupełniającą się drużynę.... Tylko każda jednostka jest z innego zamku i to tak na prawdę jest jedyny minus.
Ps. Jestem ciekawy jaką drużynę stworzyłby Wojrad. Mam nadzieję, że kiedyś odwiedzi ten temat :).
hmm... czarne smoki również maja 300 punktów życia... Mają lepsze statystyki od star. behemotów... ( A 25 O 25 u behe- A 19 O 19) zadają większe obrażenia... (40-50 behe 30-50) latają są odporne na magie... generalnie przewyższają behemoty pod każdym względem oprócz ich obniżania obrony.
:) Tylko że jak sam napisałeś obniżają obrone, więc automatycznie zwiększają sobie zakres uszkodzeń, smoki przy nich miękkną po prostu.
Ja bym mimo wszystko postawił te jednostki na równi. Smoki mają trochę większy potencjał przy innych akcjach, behemothy przy innych. W otwartej bitwie, po przyspieszeniu nic nie dorównuje behemothom. Ale jeżeli nie dysponujemy magią wody na eksperckim poziomie i czarem teleportacja, to smoki są przydatniejsze przy oblężeniach. Po przemyśleniu, uznałem że całkowita odporność smoków na magię jest zarówno wadą i jak i zaletą. Wprawdzie chodzenie z kilkoma smokami i rzucaniem non stop armagedonu jest całkiem zabawne, ale na dłuższą metę sprawdza się tylko z neutralnymi jednostkami. Co najgorsze, smoków nie można buffować, co jest poważną wadą... Ale zmienili to na szczęście w HV :> tak więc, stawiam na równi te dwie jednostki jako najlepsze na 7 poziomie... Ale i tak większą sympatią pałam do smoków ze względu, że zamek którym głównie gram to lochy:) No i emanuje od nich takie zzzZZzzłłłŁŁłłoooooo.... :> :P
1. Centaur
2. Wolf Rider
3. Elf
4. Vampire
5. Gorgon
6. Black Knight
7. Archangel
Mniej więcej tak? :)
Liczba modyfikacji: 1,
Ostatnio modyfikowany: 9.11.2007,
Ostatnio modyfikował: Puzon