Imperium

Behemoth`s Lair

Wybor miasta do wielkosci mapy

Permalink

Moglibyscie napisac jaki zamek wybieracie grajac na mapie S,M,L i XL ?? I nie chodzi mi o Wasz ulubiony tylko taki dzieki ktoremu macie najwieksze korzysci. Chce po prostu wiedziec jakim zamkiem najlepiej grac na danej mapie i napiszcie tez przy okazji jakiego bohatera wybieracie z danego zamku. Z gory dziekuje za odpowiedz

Permalink

Hmm... Na małe mapy dobre są zamki uważane za słabe - twierdza, cytadela. Są to miasta dość tanie, którymi szybko można mieć wysokopoziomowe jednostki, a brak 5 poziomu gildii magów nie doskwiera aż tak bardzo... Co innego na dużych mapach - preferuje lochy i fortecę... Aby je rozwinąć trzeba trochę czasu, ale przy długiej grze to się opłaca :).
Edit: Do twierdzy i cytadeli wojownicy (Crag Hack wymiata :P), a przy lochcach i fortecy już magowie (jestem zwolennikiem magów :P).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.06.2007, Ostatnio modyfikował: Tolek

Permalink

Ja to osobiście widze tak (w kolejności od najlepszego):

S - Dung/Tower/Strong/Bagno (dobre) Necro/Castel (średnie) Inferno (słabe)
M - Ramp/Bagno/Dung/Necro/Strong (dobre) Castel/Inferno/Tower (średnie) żadnych słabych na M
L - Necro/Dung/Ramp/Strong (dobre) Castel/Bagno/Inferno (średnie) Tower (słabe)
XL - Necro/Dung/Inferno (dobre) Tower/Strong/Castel/Bagno (średnie) żadnych słabych na Xl

(yellow)Kumbat pisz poprawnie Castle;) -H.G
(blue)ale ja tak zawsze pisze, po prostu lepiej się czyta castel niż castle, nawet w lidze kiedyś w raportach zamiast castle było castel taka ogólnie przyjęta nazwa :P - Kum

Confluxa nie biore pod uwage, bo ten zamek jest najlepszy na większości map i to jakaś pomyłka balansu tej gry.
Ogólnie Dung wydaje się najbardziej uniwersalnym zamkiem którym można grać na każdej mapie i będzie się grało całkiem dobrze.
Strong tylko na XL może mieć ciężko inne mapy są w miare, reszta zamków mniej uniwersalne i dobre na 1-2 rozmiary.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.06.2007, Ostatnio modyfikował: Kumbat

Permalink

Wg mnie w strongu mocny barbarzyńca będzie miał tyle ataku + umiejętności walki, że jednostki mogą zadawać nawet podwójne obrażenia (ja tak miałem). Ale nawet jeśli nie aż tak duże, na pewno będą duuuze. Behemoty są bardzo mocne, hogoblinów jest całe mrowie, wilcza jazda szybko ginie ale też jest jej dużo... Ogólnie nie widzę, aby były tu jakieś bardzo poważne wady. Że gildia magów? I tak grając strongiem to bohatera robie w 100% na wojownika, a magie spycham na dalszy plan. Rozwijam zawsze atak i odporność (przyda się, żeby zmniejszyć przewagę, którą daje oponentom magia), do tego taktyke, dowodzenie, płatnerstwo, szczęście, logistykę, dyplomację, oraz czasami znajd. drogi, nawigacja, artyleria, i jakaś magia dla masowych czarów.


Permalink

Ja bym do tego jeszcze dodał dostosowanie zamku do poziomu trudności. Zamek i Twierdza potrzebują do rozwoju w 90% drewno i rude, a tego na losowych planszach nie brakuje. Pozatym magazyn zasobów pomimo drogiej inwestycji zapewnia dodatkową porcję zasobów (7 jednostek drewna i rudy na tydzień? to sporo). Twierdza nie potrzebuje rtęci, siarki i klejnotów, jedynym zmartwieniem jest kryształ. Rtęć, siarke i klejnoty można swobodnie wymieniać na ten cenny surowiec. Najdroższy - Forteca, potrzebuje każdego z surowców w poważnych ilościach (w porównaniu z innymi zamkami), na 200% ten zamek odpada. Idziemy dalej - cytadela, też ogromne ilości drewna i rudy oraz siarki, ale zbędne mu są kryształ i klejnoty. Bastion - zmora drewna, kryształu i rudy, potrzebny praktycznie każdy surowiec prócz rtęci. Nekropolia - również pożeracz każdego surowca. Infemo - bez rtęci leżymy, a potrzebujemy jej aż do trzech budowli - ulepszenia 2lvl, ifirytów i diabełków. Wrota żywiołów - no tu to jest podobnie jak w fortecy. Lochy - na 200% marny start (po 1 surowcu potrzeba), dalej też nie gładko. Reasumując najlepiej pod względem surowcowym wypada Twierdza, bez cyklopów można sobie poradzić, a do pełni szczęścia potrzebujemy jedynie 10 kryształów.


Permalink

Zapomniałeś o Lochach;) - też cholernie drogi zamek siarka i ruda niezbędna do czegokolwiek.
A Zamek(castle) też jest bardzo drogi, nawet w ostatniej wersji H3 droższy niż Tower czy Dungeon. Bo potrzebuje niemal wszystkiego w znacznych ilościach i klejnotów w jeszcze większych. Siłą Zamku są jednoski które nawet bez Archanioła świetnie się spisują. W tym Tower czy Dun, rzeczywiście mają mniej do powiedzenia. Ale sila tych zamków jest, gdy są w pełni rozwinięte.


Permalink

Na S: Twierdza moim zdaniem wymiata (Crag Hack oczywiście :))
Na M: Tutaj dobrze mi się gra Bastionem (nie mam jakiegoś ulubionego bohatera w tym mieście) i Zamkiem (Sir Mulich)
Na L: Necro (Vidomina), Zamek (j.w.)
Na XL: Necro (j.w.), Zamek i ew. Lochy (Jeddite)

Cytadelą, Inferno i Fortecą (mimo, że lubię skorpeny i tytanów) w ogóle nie lubię grać

Permalink

Ja gram prawie zawsze twierdzą bo dzięki krótkiej rozbudowie mogę szybciej zabrać się za ekspansje mapy.
Nie lubię grywać lochami bo zbyt dużo czasu schodzi na rozbudowę.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.08.2007, Ostatnio modyfikował: Ormian Pogromca

Permalink

Na XL nie będzie rywali dla doświadczonego gracza NECRO i Confluxem. Mimo wszystko są to jednak najmniej zbalansowane zamki. Przewaga jaką mogą zyskać dzięki odległości od przeciwnika jest duzgocząca.

Za to na małych mapkach świetnie radzi sobie Stroghold. Szybko można uzyskać dostęp do wysoko-poziomowych jednostek. Nie są zbyt wytrzymałe ale podczas "szybkiej mapy" nie ma to zbyt wielkiego znaczenia. W grę wchodzi atak i obrona, a tu jak wiadomo barbarzynicy nie mają sobie równych.

Dobór zamku do pozostałych L i M nie bedzie miał już takiego znaczenia. Ważniejsze jest to jaką frakcję wybrał przeciwnik niż rozmiar mapy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.08.2007, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

wszyscy, że twierdza na S bo dostęp do jednostek... tylko zdeka ciężko kupić te budynki a zaraz potem jednostki:] jakoś tak dung na S dobry dzieki wytrzymalym i w miare dobrym 2 lucznikom od startu a zarazem duzej ilosci trogli i rzeźnikom co mają taktyke i atak na start:]


Permalink

Jeżeli mapka jest szybka (tzn.2-3 tyg). O zwycięstwie przesądzają jdnostki najwyższe poziomowo oraz atak i obrona bohatera. Magia w tak wczesnym etapie gry nie ma zbyt dużego znaczenia.

A że w Strongholdzie ptaszki mozna mieć już 3 dnia (przy odrobinie szczęścia już 2 dnia) główny bohater nie jest jeszcze tak daleko od zamku. Jeżeli trafią się odpowiednie zasoby na mapie to i Behemota można meć już w pierwszym tyg. A w późniejszych etapach można zająć się ekonomią.


Permalink

Kumbat

Ja to osobiście widze tak (w kolejności od najlepszego):

S - Dung/Tower/Strong/Bagno (dobre) Necro/Castel (średnie) Inferno (słabe)
M - Ramp/Bagno/Dung/Necro/Strong (dobre) Castel/Inferno/Tower (średnie) żadnych słabych na M
L - Necro/Dung/Ramp/Strong (dobre) Castel/Bagno/Inferno (średnie) Tower (słabe)
XL - Necro/Dung/Inferno (dobre) Tower/Strong/Castel/Bagno (średnie) żadnych słabych na Xl

(yellow)Kumbat pisz poprawnie Castle;) -H.G
(blue)ale ja tak zawsze pisze, po prostu lepiej się czyta castel niż castle, nawet w lidze kiedyś w raportach zamiast castle było castel taka ogólnie przyjęta nazwa :P - Kum

Confluxa nie biore pod uwage, bo ten zamek jest najlepszy na większości map i to jakaś pomyłka balansu tej gry.
Ogólnie Dung wydaje się najbardziej uniwersalnym zamkiem którym można grać na każdej mapie i będzie się grało całkiem dobrze.
Strong tylko na XL może mieć ciężko inne mapy są w miare, reszta zamków mniej uniwersalne i dobre na 1-2 rozmiary.

To ja moze inaczej to przedstawie :))

S :
Dobre : Dungeon, necropolis, tower , zywiolaki :))
Srednie : Castel, rampart
Slabe : fortess, Inferno, stronghold

M :
Dobre : Dungeon,zywiolaki, rampart, tower, fortess, stronghold
Srednie : castel,necropolis
Slabe : Inferno

L I Xl
Dobre : Inferno, tower
Srednie : rapamart,strong,necroplis chociaz mozna miec multum szlieletow ;) I inne nie ma slabych :)) Na te mapy :D

Teraz usasadnie dlaczego takiego dokonalem wyboru :)

Zywiolaki na S idealne :))

Bierzesz Ciele :) + ulep rusalki I zywiolaki powietrza I wymiatasz Z jej magiczna strzala ;] sprawdzone :]

Dungeon Shadi I jego liczebnosc tyylogitow :)) czasami ma 3 sloty ok 110 + z 2 hirka i z zamku ok 150 :))

15 % na 3 sloty
75 % na 2 sloty przewaznie ok 70 :) po 35 ...

I tylko 10 % na 1 slot ok 35 :))

Oczywiscie w 1 dniu ulepszasz trylogitow :]

Necro....

bierzemy kolesa ze spec. na szkielety :)
Oraz we 2 dni budujemy :) ulep szkielety i szkieletornie :]

A ulep szkielety sa w sumie moim zdaniem 3 pod wzgledem sily nie liczac halabardierow i ulep centaurow :]

Tower :))
No zadna filozofja :)

Bierzemy Jone ma nauke czarow i odrazu magiczna strzale spoec na ginny akurat z tego nie ma sie kozysci ;]

Kupujemy 2 hirkow :)) I uczymy ich magicznej strzaly zotsawiamy po 1 x 7 stworzen 1 poziomu ale nie ulep gremliny

Ulepszamy gremliny i dodajemy do hirka poczatkowego tych z 2 ,, oraz zamku srednio ok 85 wychodzi ;) oraz magiczne strzaly :]

^^

To NA MAPA ROZMIAR S :D

Teraz M,,,

Ramaprt :
W 1 tyg kupujemy :) zamek oraz ulep elfy :)

Ulepszamy minim 1 z 2 jedn. w zaleznosci od liczebnosci poczatkowej elfy albo :) centaury jak mamy fuksa i odrazu mamy krasnale xD mamy szanse kupic w 1 tyg jednorozce :]

Heroes : Mephala, Ivor

Stronghold :

Heroes gundula lub crag chuck
w 1 tyg budujemy na 100 % zamek i behemoty :) cyklopy pozniej....

W 2 tyg na poczatku mamy silna armie :) I mily zamek :]
mamy maly ruch wiec uzywamy 2 hirka do przekazywania armi pod koniec tury i u glownego zostawiamy 1 jedonstkme najszybsza np ulep rok :)

W 2 tyg budujemy wg uznania ale w kapitol sie nie idzie kasa daja skrzynki i inne zamy

Fortess :

Hirek :) bierzemy tego od lizardow :]

Kupujemy :) w 1 tyg ulep wazki, wiwerny, lizardow :) I najlepiej cytadele

Bierzemy 2 dodatkowych hirkow z karczmy i kazdemu dajemy 1 ulep wazke 13 ruchu :]

Tak jak zawsze glownemu hirkowi jest przydzielony 1 hirek przytrzymujacy jego armie na koncu tury :]

Teraz mapy L I Xl

Inferno :
Bierzemy ten zamek :) dlatego bo jest mocny na dluga gra dlaczego ..? poniewaz na poczatku chochili i magogi nie szaleja za bardzo ;)

Pozniej dochodza czarty, demony Ifryty :) I to zmienia postac rzeczy :) Wiec zamek mily na dluzsza gre....

Hirek koles ze spec od intela ;]

Tower :)

Polecam glownie ze wzgledu, ze jest on najdrozszy i nie jest sie w stanie na M wybudowac all budynkow oczywiscie np na m w 2 tyg postawisz od 1-7 levelu stwory ale bez upadgre ktore sa bardzo kosztowne :)

Wiec na L/ Xl ten zamek to potega :))

Ulepszone tytani, nagi ktore wg mnie sa w top 3 czemipino, ci 6 lev z necroplis

Super zaleta powstrzymuja kontratak ! wiec atakujemy najpotezniejsze oddzialy nimi ;]

Pozatym geniusze ;) maja fajne czarny ofensywne/defensywne

I ... 2 lucznikow + tytani = 3 :)

co z umiejetnoscia taktyki oraz lucznictwo bardzo duzooo nam pomoze ;]

A wiec aby to wszystko miec musi byc mapa rozmiar minimalnie L....

Pare rad :D

Zawsze kazdym zamkiem przekazuje sie z glownego hirka armie do zabierzcza

Inferno,tower i fortess przyjemne umiejetnosci : logistyka oraz znajdywanie drogi szczegolnie od L +

Takie myki :
czarne dragony z lochow + aragedon + conajmiej 2 armagedony bez strat :) I ucieczka lub kapitulacja :]

Tak samo mozna zrobic z atymagia + armagedonem lub innym podobnym czarem ....

Wiecej infa mi sie nie chce pisac moglbym wymienic kilkadziesiat skutecznych porad ;) ....


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2007, Ostatnio modyfikował: Norbi