Imperium

Behemoth`s Lair

Heroes 3 Tryb obserwatora [Projekt]

Czy jesteś zainteresowany trybem obserwatora w takiej postaci?

  • Tak, udostępniałbym swoje gry na turniejach
  • Tak, oglądałbym
  • Średnio ale dobrze że chcesz rozwinąć H3
  • Nie, Twich i FB to platformy do streamowania
  • Nie, nie zaufam narzędziom osób 3 które czytają pamięć komputera
  • I tak ten projekt upadnie
Permalink

Cześć,

Od jakiegoś czasu grzebie się w pamięci Heroes 3 HD Mod z naszego działu download. Cały ten plan ma jeden cel. Stworzenie narzędzia umożliwiającego prowadzenie obserwacji gry graczy bez potrzeby patrzenia tylko na to co oni aktualnie klikają. Dlatego postanowiłem podzielić się z wami wizją mojego projektu, a może nawet namówić kogoś do pomocy. Dodatkowo zamieszczam w temacie ankietę w której możecie wyrazić "zainteresowanie" takim projektem ponieważ chciałbym znać opinie społeczności.

O projekcie
Chcę stworzyć narzędzie które wprowadzi tryb obserwatora w H3. Całość ma się opierać o przeglądarkę internetową w której widzowie będą mogli oglądać mecze. Na wstępnie zaznaczę że narzędzie nie ma być platformą do streamowania gier, a jedynie trybem obserwatora. Narzędzie to będzie bezpłatne, a serwer planuję utrzymywać z datków na ów wymieniony. Nasza praca to wolontariat i nic oprócz słów "dziękuje" nie otrzymamy.

O mnie
Wiem że do projektu nie przystąpi nikt kto nie uwierzy w możliwość stworzenia takiego narzędzia. Dlatego o sobie mogę powiedzieć że mam 15 lat doświadczenia w programowaniu platform biznesowych i stworzonego bota do najpopularniejszej gry mmorpg moich czasów czyli Tibia (na własny użytek) oraz boty do gier plemiona, travian oraz ogame.

Kogo poszukuje
- Beta testerów (Najchętniej graczy którzy sporo grają),
- Komentatorów którzy będą mieli wpływ na "funkcje" oraz wygląd narzędzia,
- Osób z płynnym angielskim i umiejętnościami miękkimi którzy mogą reprezentować projekt w rozmowach z autorami HD Mod i HoTA.,
- Osób potrafiących obsługiwać silnik Wikipedii (media wiki),
- Osób chcących nauczyć się programować w kotlinie/php/js'ie które przyjmą na siebie proste zadania.

Polityka projektu
Stworzymy od początku do końca projekt o otwartym kodzie źródłowym znajdującym się na githubie. Szate graficzną strony oprzemy o grafikę z gry H3. Dokumentacje będziemy prowadzić w taki sposób że nawet gdybyśmy nie ukończyli projektu inna grupa będzie mogła go kontynuować.

Co z Ubisoftem
Nie mam pojęcia jak na taki tryb zaopatruje się Ubisoft i może się okazać że jednym dmuchnięciem nas zdmuchnie i będzie trzeba zamknąć projekt.

Kiedy planuję zakończyć prace?
Wstępnie szacuje że projekt do fazy "alpha" powinien wyrobić się w okolicach pół roku. Etap na którym będzie można negocjować z autorami pozostałych popularnych dodatków to okolice roku. A komentarz będzie można z niego prowadzić za około 6 msc.

Czy projekt będzie ingerować w aktualną rozgrywkę
Nie. Projekt będzie jedynie odczytywał pamięć procesów graczy i przesyłał je na serwer.

Stack technologiczny
Oprogramowanie u gracza: Kotlin + JNA (only memory read)
Taki stack wymaga od użytkowników zainstalowanej JVM'ki minimum w wersji 1.6. Jednak wydaje mi się że w dzisiejszych czasach każdy kto posiada komputer ma jakąś JVM'kę zainstalowaną. Ta część aplikacji będzie wymagana jedynie u graczy którzy sharują swoją grę.

Oprogramowanie na serwerze: PHP
Wybór padł na ten język ponieważ jest prosty i po ostatnich poprawkach powiedziałbym że szybki. Zadaniem serwera będzie jedynie przyjmowanie i przekazywanie do komentatorów informacji o zdarzeniach w grze (oraz parowanie graczy którzy sharują grę do tur symultanicznych).

Oprogramowanie u widzów: Przeglądarka z JavaScript'em
Jako silnik graficzny będzie służył PixiJS, a do komunikacji zobaczymy czy ajax wystarczy, jak nie to socket.io Cała obsługa trybu obserwatora będzie się znajdowała w tym miejscu i będą to oczy komentatorów.

Aktualny stan prac 16.11.2020
- Wyciągnąłem podstawowe informacje o graczach, bohaterach, zamkach
- Aplikacja w kotlinie odczytuje informacje o graczu, bohaterach, statystykach, umiejętnościach, zaklęciach
- Posiadam zaplanowany sposób komunikacji z serwerem i sposób renderowania tego na WWW.
- Temat ze zbiorem adresów pamięci które odnalazłem

Permalink

Pozwoliłem sobie zalinkować ten temat na facebookową grupę dyskusyjną.


Permalink

@Hellburn
Super, dzięki wielkie to na pewno pomoże :) Zapewne za jakiś tydzień będę mógł coś pokazać, a wtedy mam nadzieje że znajdą się ludzie którzy uwierzą w ten projekt :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.11.2020, Ostatnio modyfikował: YourPet

Permalink

Praca powolutku idzie do przodu. Zebraliśmy adresy w jedno miejsce żeby można było pracować w pare osób.

Jeśli ktoś jeszcze ma chęć podejrzeć bądź pomóc to link do pliku z adresami

Plik google docs

Permalink

Nie wiem, czy prywatne wiadomości działają w tym serwisie poprawnie ( " Not found - The requested address skrzynka-odbiorcza was not found on this server. " xD ), więc na wszelki wypadek dodam swoją wiadomość też tutaj:

Cześć,

Poza tym, że jestem wielkim fanem H3 ( grałem też chwilę kompetetywnie - w MP 2018 dotarłem do 1/32 odpadając z przyszłym wicemistrzem tamtej edycji - Lechem ) jakiś czas temu zacząłem naukę Kotlina.

Mam również będący w początkowej fazie koncepcyjnej indywidualny projekt gry z gatunku klasycznego rogue-like.

Jestem na bardzo wczesnym etapie nauki tzn. niedawno opanowałem ogólnikowo obszar programowania strukturalnego - wcześniej znałem trochę Pythona, choć na poziomie również w zakresie programowania strukturalnego.

Dokonałem przesiadki na Kotlin z racji na ogromne zainteresowania w obszarze mobilnym oraz chęć zdobycia zawodu w nim. Bardzo chętnie współuczestniczyłbym w tym projekcie, fajnie byłoby móc połączyć przyjemne z pożytecznym i nie tylko rozwijać coś hirołsowego, ale i zdobyć cenną wiedzę i doświadczenie obok kogoś, kto już siedzi w branży i mieć coś fajnego do portfolio.

Pozdrawiam,

Adrian

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.11.2020, Ostatnio modyfikował: AdiPL

Permalink

Hej,

Super pomysł :).

Z tego co kojarzę HD_SoD.dll operuje na podstawowej wersji gry czyli Heroes 3 Complete/SoD i ta wersja multiplayer jest płatna w Lobby :/, zaś wersja gry (modyfikacji) HOTA operuje na HD_HOTA.dll i tu mamy darmowe Lobby. Oczywiście dochodzą do tego jeszcze biblioteki z prawdopodobnie ustawieniami?/Zasadami turniowymi w Lobby HW_SoD.dll/HW_HOTA.dll. Struktura bibliotek w pewnych względów różni się od siebie :/, ale jest podobna dla SoD/Wog. I też pytanie, bo z tego co widzę struktura plików również zmienia się z każdym updatem HDMODa - jest pomysł ://?

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 14.01.2021, Ostatnio modyfikował: VI-P