Imperium

Behemoth`s Lair

Frakcja: Nekropolia

Permalink

W Heroes VII ujrzymy łącznie sześć frakcji: Przystań, Akademię, Nekropolię, Twierdzę, Sylvan oraz Lochy.

Ten temat służy dyskusji na temat Nekropolii i wszystkiego co z tym miastem związane.

O frakcji umarlaków wiemy wciąż mało.

EKRAN MIASTA:

http://i.imgur.com/OZKLdW6.png

Work in progress...

A TUTAJ większa wersja.

JEDNOSTKI:

Trzon:

Szkielet - Szkielet Hoplita
Duch - Banshee
Hebanowy Pająk - Pająk śmierci

Elita:

Lamasu - Lamasu Plagi
Lisz - Arcylisz
Wampir - Wampirzy rycerz

Czempioni:

Kościany Smok - Upiorny Smok
Ponury Jeździec - Ponury żniwiarz

Wstępne grafiki i concept arty może przejrzeć TUTAJ oraz TUTAJ

***

I jak wam się widzi siódemkowa Nekropolia? :)

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 5.02.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Nie jest najgorzej ale mogło być dużo lepiej. Bardzo przeciętnie. Z drugiej strony, jestem pewnie strasznie subiektywny, bo nie podoba mi się łączenie Nekro z klimatami Egiptu. Nawet bardzo. Jak można psuć taki piękny, gotycki klimacik na rzecz jakichś egipskich mumii?! Już lepsze byłoby Nekro w klimatach nordyckich! Meh.

Co do jednostek - logistycznie nie są rozmieszczone najgorzej, a graficznie da się je znieść. Chociaż Ubisoft, jak zwykle zresztą, przesadza z ozdobnikami. Podstawy jednostek (szkielet, banshee i pajająk) są całkiem, całkiem - najbardziej z tej trójki podoba mi się tarcza tego pierwszego. Jednak ich ulepszenia prezentują się znacznie gorzej.
Elita i czempioni (oprócz upośledzonego sfinksa, który jest bardzo upośledzony - i niech to wystarczy za komentarza dotyczący lamaczegośtam) prezentują się lepiej, moim zdaniem. Jedynie wampir jest nieco za mały w stosunku do miecza, którym będzie wymachiwać. Ciekawi mnie też, jak pan na koniu prezentowałby się bez konia. To byłoby coś!


Permalink

Silveres niby nie gra w Heroesy, a się wypowiada... I dobrze!

Zgrabnie to przedstawiłeś. Chyba ze wszystkim mogę się zgodzić.

Od siebie dodam, że nigdy nie lubiłem Nekropolii (tak, nawet w trójce). I tym razem też jej nie polubię. Chwilowo tylko podstawowe Szkielety i Pająki nie powodują odruchu wymiotnego.

Najgorzej prezentuje się Lamasu, Wampir, Duch i Lisz. O, to już połowa armii.

Duży plus za to, że miasto już nie śmierdzi zielenią :D

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Fakt. Brak tej monotonii kolorystycznej zdecydowanie na plus. Choć i tak mogliby bardziej zróżnicować barwy niż obecnie.

Co do najbrzydszej jednostki - zdecydowanie Lamasuck. Pomijając fakt, że ma za mały łeb w stosunku do reszty ciała... A. Nie. Tego się nie da pominąć. Oprócz tego - cały design i pomysł na jednostkę jest słaaaby.


Permalink

Nie wiem dlaczego tak jedziecie po Lamasu, on(o?) po prostu jest inny. :) Moim zdaniem wprowadzanie sfinksa do gry jest tak samo dobre jak wprowadzanie cyklopa czy minotaura, a że trafił biedak akurat do zamku nieumarłych... No to jest nieumarły. Jest to innowacja, która jest spójna z klimatem egipskim tej nacji i moim zdaniem pasuje. Jeśli jednak negujemy klimat egipski, to faktycznie pierwsze rykoszety pójdą od razu w lamasu. Ale gotycki klimacik już byu. Za to nekro w klimatach nordyckich? :> Brzmi kusząco! Zawsze kojarzyłem śmierć z zimnem, pasowałoby jak ulał. Fajny byłby też taki trochę bagienny- można by jakieś utopce, bagniste stwory i inne takie bardziej spod gwiazdy Sapkowskiego wprowadzić.

Ale wracając do jednostek... jak dla mnie zdecydowanie najsłabszy jest wampir - ot taka nierealistyczna laleczka. Od dobrych kilku edycji Heroesa wampir po prostu ssie.

Zamiast tych wszystkich stroideł z wielką pałą, bo coraz trudniej to mieczem nazywać, wolałem już pana w garniaku, który co prawda do klimatu Heroes ma się nijak, ale przynajmniej trzyma klasę :) Ideą wampira jest zamienianie się w nietoperze, obezwładnianie i wysysanie krwi, a nie bieganie z super magicznym mieczem jak jakiś gimbus w MMO - nigdy tego nie będę mógł zrozumieć... Aż się smutno robi.

Zresztą w kwestii wampirów można by dosyć długo gadać (mamy w tym na NMN wprawę xP), dlatego przejdę dalej.

Też mnie cieszy, że już nie jest zielono. Chciałbym bardzo zobaczyć ekran miasta. Ciekawe, czym "zaskoczą" nas tym razem.
Pająk. Wszystko w nekropolii od jakiegoś czasu ma odnóża, więc i pająk się musiał w końcu pojawić... Się broni, ale nazwa... hebanowy? Na ulepszeniu Pająk śmierci? Gdy cokolwiek nazywa się "... śmierci", od razu powoduje u mnie skok ciśnienia. Pewne słowa przez takie rzeczy straciły cały swój urok.

Co do ponurego jeźdźca... Jaki on tam ponury, jak cała dyskoteka z nim jedzie... Wyłączyłby te światła, byłby bardziej ponury. Co to w ogóle jest - biel tryskająca spomiędzy końskich żeber? Że jakiś symbol? Czego, jeśli nie czystej duszy? Zdecydowanie lepiej wyglądałby bez tego pseudokonia, no i jakby jeszcze zamienił tą halloweenową kosę na coś porządnego. Wtedy miałby szansę być może już nie jeźdźcem, ale przynajmniej ponurym ;)

Kiedy wreszcie nauczą się, że są lepsze sposoby na różnicowanie lelevów niż ilość zbędnych pierdolników? Horror vacui normalnie, taka retoryka dla debili trochę.

Dawno już nie wylewałem tyle żółci :) Ale niestety, tak prowadzona nekropolia nigdy nie stanie się lubianą przeze mnie nacją. Frakcja zmarnowanego potencjału, stary burdel przykryty milionem ornamentów. Ale żeby zrobić coś ciekawego, trzeba z dupą przysiąść, a nie uznać, że "stare modele były spoko".


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2015, Ostatnio modyfikował: Bubeusz

Permalink

Lamasu jest po prostu brzydkie. Brzydkie wykonanie na brzydkim i nieproporcjonalnym modelu. Fakt, może ludziom rzeczywiście przejadł się już gotyk (ja tam dalej go lubię), ale - jak wspominałem - klimat egipski kompletnie obrzydził mi Nekropolię. Nordycki, słowiański, nawet germański... jednak nie. Ale egipski jest bue. Jak dla mnie, oczywiście.

Wampir to rzeczywiście jest nieco laleczkowaty.* Jeśli już chcą zrobić z niego wojownika, niech to będzie potężny wojownik. Z normalnej wielkości mieczem, który nie świeci, jak panna na wydaniu i z barami, jak zapaśnik. Ten jest cholernie zniewieściały.

Bubeusz

Ideą wampira jest zamienianie się w nietoperze, obezwładnianie i wysysanie krwi

A historia Władka Palownika, pierwszego wampira, jest znana? On nie zamieniał się w nietoperza i nie chodził w garniaku z muchą, a nabijał na pale. Rozumiem, że popkultura wykreowała później wampira, jak dystyngowanego, starszego pana mieszkającego w ogromnym, opuszczonym zamczysku, który lubi wieczorami wgryźć się w szyję dziewicy... ale ludzie! Bez przesady. Wampir ma być brutalny i dziki, a nie elegancki.

* W tym miejscu miałem porównać go do Lamasu, ale już sobie odpuszczę. Podejrzewam, że do wszystkich dotarło, jak bardzo nie podoba mi się koncept tej jednostki. :P


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2015, Ostatnio modyfikował: Silveres

Permalink

Oj mój drogi, pop kultura to wykreowała coś zupełnie innego... xP

Nie wiem, czy Vlad nie jest za odległym modelem. On nie był wampirem, jeno pierwowzorem wampira. Jeśli już sięgamy tak daleko, to bardziej bym brał na widły nasze lokalne wąpierze - upiory o dwóch sercach.
Ale jasne - zgoda - na wampira a'la Władziu też z radością przyklasnę. Wniósłby coś nowego do serii ;)


Permalink

Mam wrażenie, że nie muszę się już wypowiadać w dziale o Heroes VII. Będę wysyłał Bubeusza i podpiszę się pod jego wypowiedziami :)

Zanim jednak przytaknę po kolei wszystkiemu to powiem, że powinieneś się wstydzić bronienia Lamasu. Co to w ogóle ma być za jednostka. Jakaś Mantykora zgwałcona przez Mumię? Serious?!

Co do innej wersji Nekropolii. W rozmowie z Konquerem na facebooku pisałem, że mogli zrobić Przystań lub Nekropolię na śniegu. Obie te frakcje doskonale by do takiego eksperymentu pasowały.

Potwierdzam: Wampiry ssą. Nie wiem co za bezmózg wymyślił Wampiry z mieczem, ale powinien za to beknąć.

Gdy przeczytałem nazwę Hebanowy Pająk to moje szare komórki emigrowały do Senegalu (a do Wietnamu po przeczytaniu nazwy ulepszenia) ;)

Ekranu miasta oczywiście również jestem ciekaw. I to nie tylko w wypadku umarlaków.

Nekropolia wypada na razie kiepsko, ale nie jest mi specjalnie przykro. I tak wiem, że bym jej nie polubił.

Pozdrawiam!

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Nieee... Miałem nadzieję, że coś niecoś Ubi zrobi OK, ale muszę się wyżalić...:
Szkielet i Duch zachowują godność, ale ulepszenia znacznie mniej... Pająk w ogóle jest beznadziejny, nie wiem skąd się wziął... Elita w całości wygląda beznadziejnie... Nie mówiąc już o Lamasu. Dać tam nie wiem, może jakiegoś Czarnego Jeźdzca, a na Czempiona jakiegoś Upiora, tak jak w H5, lub odwrotnie. Czempioni prezentują się przyzwoicie. To tyle o grafikach jednostek.

A teraz, chciałbym ponarzekać na jej całokształt. Moim zdaniem, WSZYSTKIE zamki należy WYRZUCIĆ, PRZEROBIĆ I STWORZYĆ PORZĄDNE GRAFIKI, A NIE CAŁY CZAS ODGRZEWAĆ STARE KOTLETY. Ludzie, co Ubi widzi w odgrzaniu czegoś, dodaniu czegoś, i myśli że będzie fajnie? Ja bym nekropolię wrzucił w klimaty... Nie wiem, może arktyczne? Albo syberyjskie? To byłby ciekawy pomysł. A dałoby się coś zrobić. A Akademię nie wiem... W morskie? Też ciekawe, a można? Można. Przystań przerobiłbym na jakieś starosłowiańskie, barbarzyńskie klimaty, a twierdzę wyrzucił. I na jej miejsce dałbym powiedzmy, frakcję krasnoludów, taką może wysoką, dumną, budującą strzeliste pałace? Łammy stereotypy postawione przez Tolkiena! Elfy na jakąś rasę polną, nie leśną. A loch, skoro już MUSZĄ być mroczne elfy, to niech nie mieszają tego ze starym uniwersum. Niech będą rasą kapłanów, nie angażujących się w żadne bitwy, a jeśli już, to rozwiązują je dyplomatycznie.

Uff... To chyba wszystko


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.02.2015, Ostatnio modyfikował: Grodmar

Permalink

Kolejny sfrustrowany obecnym stanem rzeczy... Skoro jest nas tylu, a oni robią grę pod fanów, to czemu wszystko wygląda, jak wygląda? ;)

Bardzo fajny pomysł na mroczne elfy, swoją drogą. To nieco zmieni przyzwyczajenia klasyków (wszak Loch zawsze był od naparzania), ale wniosłoby duużo fajnej świeżości. Akademia w klimatach morskich - mhm, może a'la Atlantyda? Brzmi naprawdę ciekawie. Z chęcią bym sobie pomarzył... ale to chyba nie ten wątek :)


Permalink

Grodmar

WSZYSTKIE zamki należy WYRZUCIĆ, PRZEROBIĆ I STWORZYĆ PORZĄDNE GRAFIKI, A NIE CAŁY CZAS ODGRZEWAĆ STARE KOTLETY

Od początku była mowa, że mają ograniczony budżet i będą musieli wspierać się starymi modelami. Poza tym, wyrzucać od razu wszystkie zamki? Po co? Jak wspominałem, Nekro mi się całkiem podoba (poza wiadomymi). Dużo bardziej niż np: Przystań. Cieszę się nawet, że wprowadzili pająka. Fajna, klimatyczna jednostka. Jasne, że model nie jest idealny, ale... co jest?


Permalink

Grodmar

Elita w całości wygląda beznadziejnie... Nie mówiąc już o Lamasu. Dać tam nie wiem, może jakiegoś Czarnego Jeźdzca, a na Czempiona jakiegoś Upiora, tak jak w H5, lub odwrotnie. Elita prezentuje się przyzwoicie.

Interesujące :D

A co do pomysłów na miasta. Nic nie zrobisz. Pomarzyć można tak jak ja o śnieżnej Przystani lub Nekropolii czy bagiennej Twierdzy.

Ubisoft robi grę pod fanów. Fanów piątki i szóstki niestety.

Pozdrawiam!

Permalink

Silveres

Poza tym, wyrzucać od razu wszystkie zamki? Po co?

Ano po to, że wszystko, co kopie w krocze stare, utarte schematy jest dobre.

Serio.

Rzygam już kliszami. Nie jestem w stanie podekscytować się kolejnym schematem ludzie-magowie-barbarzyńcy. Owszem - mogę w to zagrać, ale i tak będę oczekiwał zakpienia z mojego intelektu.

Gdy w Homm3 zobaczyłem gryfy u ludzi oraz jednostki "anioł" i "diabeł" to nie wierzyłem w to, co widzę. Ale uznałem to za zajebiste.

Gdy zobaczyłem podział na smoki zielone oraz czerwone (aaaaale jak to??? Smoki muszą należeć do jednego miasta!) oraz centaury w Ramparcie pomyślałem - tak, to jest to.

Gdy zobaczyłem meduzę na dwóch nogach wspieraną przez ifryty, to po chwili konsternacji przyznałem - to fakt, czas na zmiany.

Gdybym zobaczył frakcję budującą jednostki z gliny, która nie ma przyrostu jednostek, tylko przyrost "gliny", z której może zrobić np. bardzo dużo jednostek I poziomu albo niewiele jednostek IV poziomu - też bym się cieszył. Gdybym zobaczył frakcję piratów albo handlarzy niewolników, albo coś wzorowanego na średniowiecznych Chinach - to też bym się cieszył. Jest 2015, nie ma już miejsca na "wojownika, maga i łucznika", Blizzard już się dawno o tym przekonał wprowadzając do Diablo 3 postaci, które nie są archetypem niczego. Krzyżowiec to tank-support-mag-dps, a witch doctor to debuffer-dps-summoner i jest fajnie. Homm musi cię zaskoczyć, być mądrzejsze od ciebie, inaczej nie będzie ekscytujące.

Rozumiem, że nikt już nie pakuje pieniędzy w Homm bo nie ma już popytu na strategie turowe. Kolejne produkt tworzony jest na granicy rentowności, musi być więc ubogi i zrobiony po macoszemu. Pogodziłem się już z tym. Ciągle mam jednak nadzieję, że w tej części zobaczę coś, czego jeszcze nie widziałem.


Permalink

Edytowałem pierwszy post. Pojawił się bowiem ekran miasta.

Zachęcam do komentowania pajęczego wybryku Nekromantów :)

Permalink

Ciekawe jak biały ser.


Permalink

No to wiadomo skąd się wziął pająk w jednostkach nieumarłych. W HoMM V nekromantom wystarczyło pajęczaste logo. Teraz mają jednostkę i sam kształt miasta. Może rumak bohaterów też będzie należał do tego gatunku?


Permalink

Dobra, przyznaję, z krasnalami przesadziłem. :p

Ekran miasta jest hm... dziwny? Teoretycznie dwie piramidki majów, z jakimiś tam ozdobnikami. Szkoda tylko, że odnóża wszystko psują :( Generalnie, byłby przywoity, gdyby nie "nogi pająka".

Od początku była mowa, że mają ograniczony budżet i będą musieli wspierać się starymi modelami.

To po co rzucają się na tworzenie gry, nie mając kasy?

No to wiadomo skąd się wziął pająk w jednostkach nieumarłych. W HoMM V nekromantom wystarczyło pajęczaste logo. Teraz mają jednostkę i sam kształt miasta. Może rumak bohaterów też będzie należał do tego gatunku?

Nie, bo mają za mało czasu, oraz kasy, o czym wspominali w którejś części Q&A. W ogóle, czemu niby czasu za mało?


Permalink

Ekran miasta bardzo 'nie bardzo'. Te nogi jakby na siłę tam dodane. I jeszcze budynki na ich...hmm... kolanach... ;/ Myślę, że skoro trzeba odzwierciedlić wierzenia w pajęczy aspekt Ashy, można to było przedstawić lepiej. Ot, chociażby miasto na planie pająka, a nie na jego grzbiecie.

Co do jednostek, to nawet jestem zadowolony. Oczywiście, gdyby było mniej błyskotek, byłoby super!
W zasadzie tylko wampir mnie odstrasza. Projekt zupełnie bez pomysłu, jak na moje oko - ot zwykły typ ze srogim gibonem... bez sensu, a co gorsza nudny...
Reszta trzyma poziom moim zdaniem, chociaż jeźdźca to widziałbym, albo bez konia, albo bez głowy. Ale ten oczywiście też jest super. Pająk to jak najbardziej sensowny kierunek, szkoda tylko, że kosztem zombiaków - lubiłem je bardziej niż duchy. Lisz jest moim zdaniem świetny. Lewituje, trochę emanuje mgiełką i widać, że to nieumarły mag - czegóż tu chcieć więcej.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.02.2015, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon

Ot, chociażby miasto na planie pająka, a nie na jego grzbiecie.

No co Ty, połowa graczy by nie zakumała dowcipu xp W dzisiejszych czasach trzeba robić wszystko dosłownie i bez ani grama smaczku, bo przecież odrobina wysiłku intelektualnego przerasta ogólne możliwości społeczne...

Bardzo mi przypadł do gustu post Konquera - dobrze podsumował właściwie wszystko.

A nekro-miasto? Klimat grozy utrzymany za pomocą księżyca w pełni, pogiętych drzewek i błyskawic kojarzy się z tanimi horrorami z lat... nie wiem których, ale na pewno nie było mnie wtedy na świecie. Właściwie wszystko jest takie... naiwne. Ten "pająk" zwłaszcza. O ile miasto nekromanty w H6 było brzydkim, bo brzydkim, ale zawsze krokiem do przodu (ta piramida centralna z tym odwróconym trójkątem świecącym odpowiednio użyta, dobrze rozplanowana ideologia, symbolika czasu i równowagi, subtelny klimat egipski), to to, co nam dają w H7 jest ewidentnie krokiem w tył. Piramida została zagubiona i jej wyraz całkowicie zatracony, a wszystko zostało zasypane jakimiś cudacznymi stworami, które udają domy. I wszystko gra i się świeci jak Las Vegas nocą. Niewyeksponowany posąg gdzieś tam w tle sprawia wrażenie pomyłki urbanistycznej, za to w samym centrum są jakieś wieże telegraficzne (a przynajmniej o podobnym stopniu uroku), które pasują tu bardzo średnio. No i jak już się robi kompozycję symetryczną, to później niewskazane jest robienie totalnego chaosu nałożonymi na nią budynkami. Nie wiem, co autor miał na myśli, ale co chwila jakaś jedna idea kłóci się tu z drugą.

Ale jest też "plus" - są gotyckie iglice - fani gotyku powinni być zadowoleni. Za to jest też wszystko inne, które skutecznie niweluje jakiekolwiek zaczątki klimatu.

Reasumując - gdyby to był design wesołego jarmarku nekromantów, gdzie każdy sobie stawia swoją budę z watą cukrową bez żadnych zasad, wszystko się świeci i wiruje, wokół gra kiczowata muzyczka, a scena główna jest żenująco przystrojona pajęczymi nogami - byłoby całkiem nieźle...

I na koniec - nie wiem, dlaczego dostali takiego zaparcia kolorystycznego. Od H5 necropolis jest non stop szaro zgniło zielono nijakie. Może w końcu czas przerwać tą złą passę? Da się, w H2 były piękne kolory, w H3 były cudne brązy, ludzie! Nie ma demonów, może tym razem nekropolia odnalazłaby się w zaschniętej, bordowej czerwieni? Mhmm... Czy ktoś w ogóle brał takie zmiany pod rozwagę..?


Permalink

Pojawił się oficjalny motyw muzyczny Nekropolii: Mystos Mountains

Co ciekawe, w temacie o Soundtracku już kiedyś linkowałem do tego utworu. Wtedy jednak nie było wiadomo co ma reprezentować.

Jak wam się podoba?