Imperium

Behemoth`s Lair

Najlepsze jednostki w H5

Permalink

Zakładam ten temat na wzór tego z działu H3, aby zapobiec pojawieniu się 7 tematów odnoszących się właściwie do tego samego.
Proszę abyście wymienili po jednej jednostce z każdego poziomu, którą uważacie za NAJLEPSZĄ. W grę wchodzą zarówno standardowe jak i alternatywne ulepszenia. Swoje powody oczywiście uzasadnijcie dlaczego akurat ta jednostka, w czym jest lepsza od swojej alternatywy, między jakim jednostkami się wahaliście itd.

Zacznę od moich typów:
1 Prześladowca - zapewnia bardzo dobry początek, dzięki nim można pokonać nawet dużo silniejszy odział neutralnych jednostek
2 Centaur Grasant - głównie dlatego, że jest to kluczowa jednostka w Twierdzy. Duża inicjatywa pozwala zaatakować w początkowej fazie bitwy.
3 Mistyczny Łucznik - kolejna kluczowa jednostka, tym razem u elfów. Brak kar za odległość, potężne strzały i do tego ogromna jak na strzelca inicjatywa.
4 Gryf Królewski - głównie za pikowanie. Ta jednostka zadaje potężne uszkodzenia podczas gdy przez większość czasu nie można go nawet tknąć.
5- tu ciężko mi się na zdecydować. Myślałem o Hydrze, Krasnalu i o Herszcie, ale nie wiem którą powinienem wybrać.
6 Czempion - tu już się nie wahałem. Dużo wszystkiego: życia, ataku, inicjatywy, zasięgu. Szarża i do tego jeszcze możliwość zaatakowania jednostki bezpośrednio za celem.
7 Magmowy Smok - pancerna jaszczurka :) Życia i obrony co niemiara a dodatkowo tarcza magmowa. Idealny w ataku i obronie.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 29. stycznia, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

No więc u mnie jest tak:
1.Prześladowca- Niewidzialność i statystyki spokojnie czynią go najlepszą jednostką tego poziomu.
2.Gnijący Zombie-Typowe mięso armatnie. Lubię go za to, że w grupie mogą zadawać duże obrażenia.
3.Mistyczny Łucznik-Najlepsza jednostka tego poziomu. Zadaje ogromne obrażenia z dystansu.
4.Władczyni Sukubów-Tu było ciężko wybrać jednak wybrałem ją za umiejętność.
5.Kwasowa Hydra- Bardzo dobra jednostka. Wybrałem ze względu na atak głowami.
6.Czarci Lord-Wspaniała jednostka! Lubię ją za grad meteorytów.
7.Arcydemon-Dzięki Teleportacji i statystyką lubię go.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.12.2008, Ostatnio modyfikował: Nebirios

Permalink

1. Dryad/Shieldguard - Szybkie, mocne/Baaaaaaaaaardzo wytrzymałe ;)
2. Blood Sister - totalny overpower...
3. Blackbear Rider/Arcane Archer - Niskopoziomowy czołg kontra źle zbalansowany łucznik :/
4. Grim Rider - Przyzwoite statystyki, fajny specjal.
5. Archlich/Pristine Unicorn/Hell Stalion/Deep Hydra - Tutaj największy dylemat... Każda jednostka jest bardzo mocna.
6. Ancient Treant/Thunder Thane - z pewnym kombosem są prawie nie do pokonania/łańcuch piorunów z każdym atakiem ;)
7. Magma Dragon/Untamed Cyclops - Wybitnie defensywna lub ofensywna jednostka, lubię takie.


Permalink

1) Zabójca
Wiem, Prześladowca ma lepsze staty i może stawać się niewidzialnym, ale nie jest strzelcem. Niewidzialność można użyć tylko raz, a strzeleć możemy jednak częściej.
2) Tancerz Wiatru
2-poziomowiec z 30 pkt obrony? Tak, to jest możliwe! Zwinność sprawia, że Tancerze stają się bardzo niebezpiecznymi przeciwnikami.
3) Mistyczny Łucznik
Pełna skuteczność, strzały mocy i wysoka inicjatywa czynią z Mistycznego Łucznika najsilniejszą jednostkę tego poziomu.
4) Czarny Jeździec
Bardzo dobre staty, duża inicjatywa.
5) Strażnik Runów
Wysokie obrażenia, strzelec, Kula Ognia.
6) Rakszasa Radża
Wytrzymała, porządne staty oraz Brak Kontrataku Wroga.
7) Magmowy Smok
Typowy tank, potężna ilość PŻ i punktów obrony, dodatkowo Magmowa Tarcza.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.12.2008, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

1. Strażnik - niezwykle duży przyrost, 12 pkt wytrzymałości, nieziemska jak na ten poziom obrona... Absolutna podstawa sił Fortecy, w połączeniu z Ingvarem są nie do ruszenia. Do tego jedyna jednostka która ma w nosie paladyńską szarżę :D Wolę jego od Strażnika Gór ze względu na jego większą ruchliwość, jest bardziej praktyczny w użyciu. Mountain Defendera można przyrównać do Krasnoludzkiego Obrońcy z D&D ;) Czyli dopóki stoi w miejscu - nie do ruszenia... A jak sie ruszy to juz nieco gorzej :/

2. Kusznicy - brak kar za zasięg czyni ich niezwykle skutecznymi strzelcami. Strzelec wyborowy za to ma bogatsze zastosowania taktyczne - pamiętam pewien film z YouTube, gdzie za pomocą strzelców i paru oddziałów chłopów bohater pokonał oddział feniksów... Jednak w większości sytuacji to kusznik będzie przydatniejszy. Preferuję jednostki dystansowe, więc wygrywa on z Tancerzem Wiatru i Krwawą Siostrą.

3. Mistyczny Łucznik, niestety jest tak potężny, że aż niezbalansowany... Ale znakomite są również oba misie, a także Obsydianowe Golemy, które odpowiednio wykorzystane sieją zniszczenie.

4. Trudno jest mi jednoznacznie orzec... Żadna z tych jednostek nie przesądza o wynikach bitew, żadna nie jest też koszmarnie słaba (może poza berserkerem...). Skłaniam się nieco ku Córom Ziemi (spore obrażenia, spowolnienie i atak bez kontry) i Arcymagom (kula ognia użyta na Obsydianowych Golemach i wrogach wokół nich ;) ), ale nie mam faworyta.

5. Patriarcha Runów, duże obrażenia na obszar - wbrew pozorom często można pięknie zmasakrować przeciwnika, zwłaszcza grając z AI, które lubi ustawiać swoich strzelców ciasno przy wozie z amunicją ;) Pozbywamy się naraz obu strzelców i zaopatrzenia dla nich. Odbicie pocisku również się bardzo przydaje, zwłaszcza przeciw Akademii.

6. Enty, nie do ruszenia, najlepszy tank w grze. I przerośnięte krasnale w wersji burzowej. :) Czarci lord do mnie nie przemawia, rusza się raz na bitwę... I raz na bitwę rzuci ten deszcz meteorytów, nie wyrządzając gigantycznych szkód, chyba że mu Szkodnik pomoże. Paladyni są bardzo silni, jednak ich nie lubię ^^ Żeby nie było, nie uważam Paladynów za silniejszych... Ich jedyną siłą jest szarża, trzeba więc prowadzić bitwy tak, by im ją uniemożliwiać. Oczywiście podobnie można powiedzieć o Władcach Burzy, ale nie da się niestety tak ustawić jednostek, żeby w ogóle ze sobą nie sąsiadowały... A Enty jak się zakopią, do tego bohater z dużą obroną i utrzymaniem pozycji... Coś pięknego :)

7. Chyba jednak Magmowe Smoki... Najwytrzymalsze, odbijanie obrażeń, duża obrone, niemałe obrażenia... Bardzo silna jednostka sama się wykończy atakując Magmowego Smoka. Chyba tylko Tytani mieliby z nim szanse, bo atakowaliby bez obrywania ;) W bezpośrednim starciu raczej wszyscy padają...


Permalink

Jeżeli to przeczytacie to odrazu nie myślcie że lubię tylko jednostki bez miast dlatego że są w moi zestawiniu. Nie prawda, ale skoro one są najlepsze to ja stawiam tak:

1. RUSAŁKA - Za czary rój. Oczyszczenie jest dośc słabe. Poza tym duża szybkośc i mały koszt.

2. KUSZNIK - Duża inicjatywa i umiejętności.

3. WILK - Zdecydowanie za skowyt oraz grupowego łowcę.

4. WŁADCZNI SUKKUBÓW - POtrafi wkurzyc atakując wszystkie jednostki króre nie są demonami.

5. LISZMISTRZ- Dobry atak ,obrażenia i czary

6. MANTYKORA - Za atak trucizną oraz za latanie i obrażenia.

7. FENIX - Chyba najlepszy całej gry. Cenie go za wskrzesznie i olbrzymią inicjatywę.


Permalink

Feanor

7. Chyba jednak Magmowe Smoki... Najwytrzymalsze, odbijanie obrażeń, duża obrone, niemałe obrażenia... Bardzo silna jednostka sama się wykończy atakując Magmowego Smoka. Chyba tylko Tytani mieliby z nim szanse, bo atakowaliby bez obrywania ;) W bezpośrednim starciu raczej wszyscy padają...

Nie mam H5 pod ręką, więc może ktoś to sprawdzi, ale czarne smoki g.. sobie robią z tej tarczy przerośniętej jaszczurki - są na nie odporne, no i szybsze z większym zasięgiem, nawet uwzględniając runę szarży.

Co do punktacji:

1. Zabójca - trucizna, strzela i ma najlepsze statystyki z jednostek 1 poziomu, gorzej z przyrostem.

2. Krwawa furia - fakt, padają one jak muchy, ale są niesamowicie szybkie, a z taktyką lub Butami obieżyświata (a najlepiej obydwojgiem) potrafi dobiec do każdej jednostki na polu walki.

3. Arcane "IMBA" Archer - Czy trzeba coś jeszcze dodawać?

4. Vampire Prince - w patchu 3.1 zmieniono formułę senności, dzięki czemu teraz częściej "wchodzi", a tym samym nie ma kontrataku wroga.

5. Kwasowa Hydra - wytrzymała, atak dookoła siebie, do spółki ze zdolnością teleport assault potrafi porządnie namieszać w szeregach wroga. No i chyba tylko Treeanty są bardziej wytrzymałe niż hydry.

6. Thunder Thane - ten przerośnięty krasnoludek nie dość, że wytrzymały, to i o dalekim zasięgu (teleport) plus atak obszarowy (jeśli jednostki są blisko siebie), no i wsparcie runami.
Biorąc pod uwagę wszystkie jednostki, to Czarny rycerz. Jego zdolność deadly strike zbyt często "wchodzi".

7. Wg statystyk to Magmowy smok i jego tarcza (oraz runy), ale osobiście wolę smoki z lochu, zwłaszcza że czarny jest chyba odporny na tę tarczę jaszczurki. Zaś uwzględniając Kuźnię, to wygrywa Upadły anioł z większym nawet atakiem niż magmowy i wyssaniem życia.

EDIT:

Sheogard

3. WILK - Zdecydowanie za skowyt oraz grupowego łowcę.

Wilk jest jednostką 4 poziomu.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 30.12.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Sheogard

5. LISZMISTRZ- Dobry atak ,obrażenia i czary

Cóż, Liszmistrz do mnie nie przemawia. Wprawdzie statystyki ma niezłe, ale i tak Patriarchowie czy Strażnicy Runów są lepsi. Są wytrzymalsi i mają porządne zaklęcie ofensywne. Natomiast Liszmistrz w porównaniu do Arcylisza traci bardzo wiele poprzez brak obszarówki... Wskrzeszenie umarłych moim zdaniem nie rekompensuje straty dużej części możliwości ofensywnych.

6. MANTYKORA - Za atak trucizną oraz za latanie i obrażenia.

Niestety wygląda koszmarnie ;) A tak poza tym wcale nie jest taka potężna i inne jednostki tego poziomu są w stanie ją pobić.

7. FENIX - Chyba najlepszy całej gry. Cenie go za wskrzeszenie i olbrzymią inicjatywę.

Przyzwane feniksy są znakomite, ale mają feler - jest zawsze 1. Wystarczy byle Czarci Lord albo Kostucha i już go nie ma... Natomiast feniksy spotykane na mapie mają troszkę mało wytrzymałości.


Permalink

Dla mnie rzecz ma się następująco:
1-Strażnik - za wytrzymałość
2-Chyba Centaur...
3-Elfi Łucznik - strzela dwa razy, po prostu świetny
4-Wampir - Chyba najlepsza jednostka nekropolis, sam w sobie jest potężny, a wysysanie życia po prostu wymiata.
5-Kapłan runów - Działanie obszarowe i duże obrażenia + czary
6-Albo Władca Burz albo Czempion - szybcy, wytrzymali i zadający spore obrażenia
7-Czarny Smok -Bardzo przydatny na polu walki, ma świetne staty

Permalink

1.Prześladowca- za truciznę i niewidzialność
2.Kusznik- za brak modyfikatorów w walce dystansowej
3.Mistyczny Łucznik- za dość wielką "potęgę" tej jednostki
4.Żywi0łak Ognia- za możliwość strzelania i ognistą/magmową (nie pamiętam dokładnej nazwy) tarczę.
5.Hydra Kwasowa- za kwas i dużo głów
6.Paladyn- za potęgę tej jednostki
7.Magmowy Smok- za wytrzymałość

Pozdrawiam.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.01.2009, Ostatnio modyfikował: Grok

Permalink

No to ja też wtrącę swoje 3 grosze ;]

1. Strażnik/Strażnik Gór-gdy gram krasnalami, to mam rozterkę, którego wziąć ;] Są nieźle wytrzymali.
2. Kusznik- za pełną skuteczność w walce na odległość.
3. Mistyczny Łucznik- wysoka inicjatywa, do tego pełna skuteczność w walce na odległość.
4. Władczyni Sukkubów- jedyny strzelec w Inferno, ale za to w miarę porządny. Zastanawiam się też nad Wampirzymi Lordami... Ale jednak Sukkuby.
5. Arcylisz- za atak obszarowy.
6. Władca Burz i Czarci Lord-tutaj mam rozterkę :/ Pierwszy ma niezłą szybkość , a do tego jak ładnie się wrogowie nawiną, to może nieźle ich pokosić :) A demon-fantastyczna dla mnie wizualnie jednostka, do tego nie najgorsze staty, i ładne zaklęcia. Szkoda tylko, że inicjatywa kuleje, ale nie można mieć wszystkiego ;]
7. Magmowy Smok-ogromna ilość PŻ i magmowa tarcza robią swoje.

Przeważają jednostki dystansowe... Cóż, tak wyszło ;]


Permalink

Deamon

Przeważają jednostki dystansowe... Cóż, tak wyszło ;]

Się nie dziwię. :P Ludzi od zawsze kusiła możliwość zabicia oponentów bez ryzyka bycia zabitym. :) Mnie też strzelcy czy inni miotacze podobają się, pozwalają na pozostanie po własnej stronie mapy i defensywną taktykę. Ale o ile w walce z komputerem to zawsze się sprawdza, o tyle z żywym przeciwnikiem bywa różnie... No i ochrzczeni przez nas najlepszymi dystansowcy wcale nie muszą wygrywać w testach 1v1... Fajnie by było, gdyby zrobić podobne testy jak te w dziale H3 (Hellburn, gdzie jesteś? :D).


Permalink

Feanor

[...]Hellburn, gdzie jesteś? :D

Tutaj!! *macha rękami*

Testy? Może kiedyś, jak na razie straciłem wenę na HV :P
A o modach nie wspominając... Roki, przemiana fortecy, mod balansujący, poprawienie mantykor... Tyle i jeszcze więcej muszę kiedyś dokończyć :P


Permalink

Hellburn

6. Ancient Treant(...)- z pewnym kombosem są prawie nie do pokonania

Trochę mi dałeś do myślenia w kwestii tego "pewnego kombosa"
Masz tutaj na myśli zdolność Przygotowanie?


Permalink

Jako że nie posiadam dodatków, wybieram jednostki z podstawowej wersji.
1. Zabójca - Wspaniała jednostka, twarda, a do tego trucizna. W dużych ilościach naprawdę się przydaje.
2. Krwawa Furia - Zdecydowanie najlepsza jednostka 2 poziomu. Gdyby nie pż, z powodzeniem mogłaby się zamienić miejscami z minotaurem... Nawet w niewielkich ilościach są groźnym przeciwnikiem.
3. Wielki Łowczy - wg mnie najlepszy strzelec w grze. W odpowiedniej ilości kładzie tytany... To chyba najlepsza jednostka Sylvanu.
4. Wielki druid/Wampirzy lord - Obydwaj są super, wampiry są powszechnie lubiane, a druid ma bardzo przydające się czary. Gdybym miał wybierać, wybrał bym Wielkiego druida.
5. Inkwizytor - Wprost świetne czary ofensywne, nie najgorzej też z obroną. Biada tym, którzy są ich wrogami !;-)
6. Matrona Cienia - Mój kuzyn daremnie próbujący ich pokonać w scenariuszu "Półwysep" myślał, że są z 7 poziomu... Jednostka jedna z najlepszych w grze, ale niestety cena odstrasza.
7. Archanioł - Zawsze lubiłem Anioły w Heroesach. i tu nie zrobiłem wyjątku. Atak bardzo dobry,pż nie najgorsze, no i cena nie jest zbyt wygórowana.

P.S. A czy wie ktoś gdzie można kupić dodatki do gry (bez wer. podstawowej)?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.01.2009, Ostatnio modyfikował: Feanor

Permalink

Najlepsze jednostki to po podliczeniu siły i przyrostu bez specjalnych budynków:

1.Gremlin(2 umocnienie)
2.Tancerz(2)
3.Golem(3)
4.Wampir(2)
5.Oprawca(2)
6.Rakszasa(3)
7.Czarny Smok(2) w 100% odporny na magię krzyki hord też co bije Magmowego Smoka;)


Permalink

Dagon

Trochę mi dałeś do myślenia w kwestii tego "pewnego kombosa"
Masz tutaj na myśli zdolność Przygotowanie?

Take roots + Preparation + Endurance na expercie = czołg nie do ruszenia.


Permalink

Hehe, trochę kazałeś mi czekać na odpowiedź, ale cieszę się, że jest tak jak podejrzewałem :)
Mam nawet odpowiedniego screena
A to jeszcze nie jest szczyt możliwości tej jednostki. Tylko "szkoda" że zdolność Przygotowanie(Preparation) działa tylko 1x


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.07.2009, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

1.Prześladowca, bo zapewnia łatwiejszy start
2.Tancerz Wiatru(po konkurencji z Krwawą Furią i Kusznikiem), bo zwinność jest świetną pomocą w walce
3.Mistyczny Łucznik, bo ma bardzo silne umiejętności
4.Wampirzy Lord(tutaj mocno się zastanawiałem, tylko Pogromców od krasnali odrzuciłem od razu), za ich przydatne specjalne umiejętności.
5.Koszmar, za palącą aurę
6.Czarci Lord(zastanawiałem się też nad Matroną Cienia, Kostuchą, Paladynem i Rakszasą Kshajtirą), za przydatne czary i gwarancję zabicia przynajmniej jednej jednostki
7.Archanioł(po ostrej konkurencji z Tytanem Burz i Arcydiabłem), za wskrzeszanie, dużo HP i stałe, dość wysokie obrażenia

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.07.2009, Ostatnio modyfikował: Gem

Permalink

Moim zdaniem najlepsze jednostki to:

1.ZABÓJCA- ponieważ jest to dobra jednostka strzelająca jak i optymalna w warce wręcz po za tym każdy zadany cios zatruwa przeciwników co liczy się ze stratą życia na turę.
Dobra inicjatywa,punkty życia,damage i atakiem i obroną nie gardzi;)
2.CENTAUR GRASANT- jest to nie zawodna jednostka Twierdzy dobra w walce na dystans jak i pełna skuteczność w walce wręcz mają dobre statystyki i spory przyrost nie raz przekonałem się po co ich stworzono są bardzo przydatne.
3.MISTYCZNY ŁUCZNIK- najlepsza strzelająca jednostka tego poziomu (innych nie ma;) ma zawsze pełną strzałę jest niezawodny dobry damage inne staty łucznik ma zawsze przewagę nad jednostkami piechotnymi;p
4.ARCYMAG- posiada dobre czary kula ognia, pięść gniewu. Ma pełną skuteczność w walce z dystansu a także może zaatakować wszystkie jednostki po skosie;) Dosyć dobre statystyki;p
5.OPRAWCA- wszystkim może się wydawać że jest to najsłabsza jednostka tego poziomu ale w praktyce jest zupełnie inaczej każdemu zamkowi przyrasta bez zamku istot tego poziomu trzy Oprawców jest pięciu czyli samym przyrostem gniotą inne jednostki (w kupie siła) a dodając do tego genialną zdolność rasową jakim jest szał czyni z niego jednostkę fundamentalną i wręcz nie do pokonania ma także dobre statystyki posiada zdolność odwaga czyli ma zawsze pozytywne morale a także aura przerażenia jednostki wokół niego mają minusowe morale;) jak również spustoszenie;) Wymiata nie ma co xD
6.MATRONA CIENIA- Genialna jednostka strzelająca ponieważ elektryczna kula robi swoje również jest świetna w walce w ręcz ponieważ prócz zadania ciosu rzuca czary. Fundamentalna jednostka Lochów.
7.DZIKI CYKLOP- główny fundament Twierdzy;) Potrafi rzucać goblinami, połykać je regenerując sobie życie, ma miażdżący cios przez co atakuje cztery pola zeruje gotowość bojową jednostki a także potrafi niszczyć mury i wieże w czasie oblężeń xD. Niby to wszystko ale został genialny szał który tworzy z tej jednostki najsilniejszego potwora w grze;) Geniusz;p Wymiata;)