Imperium

Behemoth`s Lair

Heroes of Might & Magic 3: The Board Game

Permalink

Archon Studio z Piły pracuje właśnie nad oficjalną planszową adaptacją Heroes of Might & Magic 3.
https://archon-studio.com/blog/homm3
I jestem jedną z osób odpowiedzialnych za zasady do niej.
Naszym celem jest by planszowa wersja Heroes 3 była jak najlepszą produkcją, oraz chcemy by fani serii wzięli przy tym aktywny udział.
Od naszej strony dołożymy wszelkich starań by ta gra spodobała się zarówno weteranom jak i nowym fanom serii.

Jeżeli chcecie pomóc, albo są jakieś rzeczy bez których nie wyobrażacie sobie istnienia tej gry zostawcie komentarz.
Niech będzie to gra od fanów dla fanów.

Permalink

Ze wszystkich twórców grafik fanowskich do Heroes 3, wybór Iany Vengi (https://www.artstation.com/drowsyfox) jako artystki odpowiedzialnej za grafiki jednostek jest zdecydowanie najgorszy. Ta Pani ma co prawda spore umiejętności i robi ładne grafiki, ale ZUPEŁNIE nie pasują one do stylu Heroes 3. A w przypadku projektu bazującego na nostalgii taki wybór może być strzałem w stopę.

Dlaczego nie wzięliście np. Andrzeja Borkowskiego (https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/034/475/795/large/andrzej-borkowski-1.jpg)? Albo Grzegorza Molasa i jego zabawnego, kreskówkowego stylu (http://heroes3wog.net/wp-content/uploads/2018/04/RIP.jpg)? Albo nawet grafik wyciągniętych bezpośrednio z HD Edition? Serio, wszystko by było lepsze od tego co macie teraz.

Reszta grafik kart (zaklęcia, umiejętności, artefakty) mi się podoba, mapa przygody też zdaje się ok. Powodzenia.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.10.2021, Ostatnio modyfikował: tokiso3178

Permalink

Absolutnie nie uważam, aby styl wybranego artysty nie pasował do stylu H3. Powiem więcej, w moim odczuciu jest jego naturalnym rozwinięciem. Jednostki są oddane w sposób naturalny i dojrzały, aczkolwiek dość kolorowy, ale to również cecha hirołsów. Moim zdaniem to świetna decyzja.

@KBRAK91,
Czy czy jesteś w stanie powiedzieć coś więcej o grze?
Na razie wiemy jedynie, że to będą Hirołsi, że będą 3 zamki, bohaterowie, jednostki, artefakty i umiejętności. Ciężko powiedzieć zatem czego byśmy po grze oczekiwali.

W JB mamy wiele osób, które poza hirołsami namiętnie grają w gry planszowe - osobiście uważam się raczej za okazjonalnego gracza, ale grałem w sporo różnych tytułów i mam już wyrobione zdanie na temat tego jakie gry lubię. Są tutaj jednak o niebo bardziej doświadczeni gracze, którzy na pewno mogą podzielić się swoimi doświadczeniami w rzeczowy sposób.

Ze swojej strony mogę powiedzieć, że nie lubię gier, które wymagają od gracza "wsiąknięcia" na 10h. Najbardziej preferuję te gry, które można rozegrać w ok. 2h - znając zasady.
Drażni mnie również styl zasad, w którym więcej dzieje się po stronie gry niż gracza. Bodajże Horror w Arkham tak działał, że robiąc jeden ruch uruchamiałem cały szereg zdarzeń, na które nie mam wpływu, a które pochłaniały kolosalne ilości czasu - po prostu mnie to nudzi. Zdecydowanie bardziej stawiam na interakcję między graczami.

A jako fan Herosów, bez czego sobie nie wyobrażam planszówki?
Nie może zabraknąć KNURZYCH JEŹDŹCÓW - absolutny must have! Ogólnie, dla mnie jednym z elementów najbardziej generujących klimat gry, były jednostki neutralne, których nie można nająć w zamku. Spotykamy je jednak na mapie, co daje to poczucie rozległości świata; tego że nie wszystko jest dla gracza dostępne.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.10.2021, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

@KBRAK91,
No to współczuję zadania jakiego się podjęliście. Wśród fanów 'trójki' jest multum zagorzałych fanatyków (bo chyba innego określenia użyć się nie da). I tej grupie nie dogodzicie, choćbyście na rzęsach stawali. A jednocześnie musicie stworzyć coś zrozumiałego i przystępnego dla graczy, którzy z 'hirołsami' mieli styczność pobieżną albo w ogóle nie mieli kontaktu. Zadanie trudne i dość karkołomne.
Ja ze swojej strony będę śledził ten wątek i chętnie będę czytał każdy news. Będę też punktował i wypominał każdą wadę i niedoróbkę (choć obiecuję, że będę się starał, żeby każda krytyka była obiektywna i konstruktywna).
Więc może zacznę po kolei i w punktach.
1) https://archon-studio.com/blog/homm3 podaje, że 'hirołsy' mają już 33 lata. Tymczasem pierwsze wydanie było w '99, także 'trójka' ma dopiero 22 lata.
2) Mam nadzieję, że macie oficjalne wsparcie i pozwolenie od Ubisoft? Nie chcę wnikać w wasze relacje biznesowe, ale ja osobiście kojarzę co najmniej dwie próby wydania planszówek bazujących na 'trójce' i żadnej póki co nie ma w sprzedaży. Z tego co kojarzę ostatnią próbę podjęli nasi rodacy we współpracy z ukraińcami (albo rosjanami, no w każdym razie jakiś bratni naród zza wschodniej granicy) i skończyło się właśnie na problemach z prawami autorskimi. Także powiedz mi wprost (podaj jakieś dowody), czy to jest gra na bazie 'trójki' z oficjalnym wsparciem Ubisoft, czy tylko "tania podróbka" luźno bazująca na 'trójce'?
3) Podobnie jak 'tokiso3178' jestem na nie, jeśli chodzi o grafikę. Może niekoniecznie widziałbym w tej roli Molasa (jego humorystyczny styl pasuje bardziej do komiksów), niemniej przedstawione grafiki wybitnie mnie odrzucają. Może jeszcze zaprezentowane karty czarów i umiejętności są w miarę wiernym odwzorowaniem tego co mamy w grze, ale już karty jednostek są po prostu tragiczne. 'Trójka' zyskała taką popularność właśnie między innymi, dzięki niesamowitym rozwiązaniom graficznym i artystycznym. Tymczasem troglodyta wygląda na jakiegoś przerośniętego koszykarza, któremu ktoś oblał gębę kwasem, meduza bardziej mi przypomina jakiegoś zaskrońca czy innego padalca z tułowiem anorektycznej baby która nie widziała od lat słońca czy solarium, minotaur zamiast wojownika bardziej przypomina postać pseudo greckiego senatora, po co centaur ma na sobie ten plecak, itd. No po prostu koszmarne są te jednostki i ni jak nie odwzorowują tego co mamy w grze. Czyli już pierwsza wskazówka na to, że próbujecie zrobić własną "tanią podróbę".
4) Kickstarter ma ruszyć dopiero na jesień '22? Czy to nie za późno? W sensie, czy naprawdę aż tyle czasu potrzebujecie na konsultację i zaprojektowanie całej gry? Dlaczego tyle czasu wam na to wszystko potrzeba i kiedy planujecie wydanie gry (bo tego nie doczytałem albo nie zrozumiałem po angielsku)?
5) Dlaczego w pierwszym wydaniu mają być tylko 3 zamki? A kolejne dopiero w dodatkach i rozszerzeniach? No sorry, dla mnie trochę za mało, żebym się od razu pokusił na kupno takiej mocno okrojonej wersji 'hirołsów'. Nie lepiej dopracować całość i wydać od razu?
Na wstępie tyle. Podobnie jak 'Dagon' czekam na więcej informacji, wtedy chętnie porozmawiamy dalej.
Pozdrawiam

Permalink

Dzięki za zainteresowanie tematem.

@tokiso3178,
Odnośnie grafik to faktycznie zdania wśród społeczności są podzielone, ale osobiście uważamy że te grafiki pasują.

@Dagon.
Odnośnie gry to jesteśmy jeszcze na etapie wczesnego prototypu. WIemy jak ma wyglądać eksploracja, zdobywanie surowców, rozbudowa miasta(to jest wręcz obowiązkowe).

Staramy się znaleźć najbardziej charakterystyczne dla Herosów mechaniki i przełożyć je by spójnie działały. np. Morale, Szczęście, Artefakty.

Zgadzam się też w kwestii czasu i sposobu na rozgrywkę gry które przekraczają 3h są problematyczne. Naszym celem jest około 45 minut na gracza.
Odnośnie jednostek neutralnych to na pewno się pojawią.

@ToWeRH3,

I tu masz całkowitą rację nie da się wszystkich zadowolić i tego jesteśmy świadomi, już sam fakt wokół grafik obrazuje tą sytuację.
1. Już to poruszałem to jest cytat który dostaliśmy.
2. Tak mamy wsparcie, oraz licencję od Ubisoftu, przy postach można zobaczyć trademark Ubisoftu.
3. Jest tak jak napisałem przy @tokiso3178.
4. Cały proces tworzenia gry zajmuje bardzo dużo czasu.
5. 3 zamki będą w podstawce. Pozostałe zamki(jeszcze nie wiem czy wszystkie) będą dostępne w rozszerzeniach, ale pojawią się jednocześnie, więc jeżeli ktoś będzie chciał nabyć cały komplet to nie będzie z tym problemu.

Permalink

KBRAK91

Odnośnie grafik to faktycznie zdania wśród społeczności są podzielone, ale osobiście uważamy że te grafiki pasują.

Twoje prawo jako twórcy zaangażowanego w proces, jest powiedzieć że są piękne. Dla mnie, jako dla potencjalnego gracza, to one nawet "nie stały koło" jednostek z heroes, więc są nie do przyjęcia.
I nie mówię tu, że musicie na siłę odwzorowywać wszystko jeden do jednego. Tylko zwróć uwagę, że karty czarów czy umiejętności w przybliżeniu przypominają grafiki z gry i jakoś (tak przynajmniej wnioskuję z dotychczasowej dyskusji) nie wzbudzają kontrowersji.

KBRAK91

3 zamki będą w podstawce. Pozostałe zamki(jeszcze nie wiem czy wszystkie) będą dostępne w rozszerzeniach, ale pojawią się jednocześnie, więc jeżeli ktoś będzie chciał nabyć cały komplet to nie będzie z tym problemu.

Rozumiem, że dodatki będą sprzedawane oddzielnie? Czy razem w jednym zestawie z "podstawową wersją"?

KBRAK91

Staramy się znaleźć najbardziej charakterystyczne dla Herosów mechaniki i przełożyć je by spójnie działały. np. Morale, Szczęście, Artefakty.

A tu akurat da się to ogarnąć. Bierzemy np. kostkę 12sto ścienną i zakładamy, że mówimy o morale. Rzut kostką, żeby sprawdzić czy morale nam wejdzie. Gracz bez umiejętności dowodzenia (lub artefaktu zwiększającego dowodzenie) uzyska dodatkowy ruch tylko jeśli wyrzuci '12'. Gracz mający podstawową umiejętność dowodzenia, zyskuje dodatkowy ruch jeśli wyrzuci '11' lub '12'. Gracz z zaawansowanym zyska ruch, jeśli wyrzuci '10' '11' lub '12'. Gracz na expercie zyska dodatkowy ruch jeśli wyrzuci '9' '10' '11' lub '12'.
Analogicznie można zrobić ze szczęściem, czyli rzut kostką.
W tym przykładzie gracz bez żadnej umiejętności ma tylko 1/12 szansy na bonus. Ale ten na expercie ma już 1/3 szansy (skoro premiuje go wyrzucenie możliwych 4 spośród 12 liczb na kostce).
Pierwsze co mi przyszło na myśl. Wadą jest to, że podczas walki przed każdym atakiem trzeba by rzucać kostką od szczęścia (żeby sprawdzić czy zadamy zwiększone obrażenia), a po ruchu kostką od morale. Więc trochę się naciepać trzeba będzie ;D

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.10.2021, Ostatnio modyfikował: ToWeRH3

Permalink

Powodzenia z grą planszową-bardzo dobry pomysł :)
Jestem z tą artystką w grupie na deviantarcie-tworzenie fanartów homm3 to kicha.
Człowiek się namęczy a potem i tak nikt tego nie zobaczy bo taka tematyka nie ma zasięgów...

Permalink

Oglądaliście unboxing promujący? Polecam tą prezentację. Trzymam mocno kciuki za ten projekt na Kickstarterze.
Jestem jedynie sceptyczny względem plastikowych miniatur jednostek. Raczej mała szansa żebym ich używał, choć teraz zaprezentowali rozgrywkę typu Battlefield (typowa plansza hexowa jak w oryginale) i tu miniatury mają faktycznie sens.
Mam nadzieję, że zrobią wszystkie miasta :-) :) :)

https://www.youtube.com/watch?v=8qHcd5Gm444