Imperium

Behemoth`s Lair

Pomysł na własnego Heroesa ileś ???

Które miasto Heroesa ??? jest najsilniejsze według ciebie

  • Necropolis
  • Colector
  • Assylum
  • Cavern
  • Stronghold
  • Ul
  • Inferno
  • Gehenna
  • Metropolis
  • Oasis
  • Preserve
  • Biom
  • Reef
  • Abysal
  • Kazamanty
  • Pyramid
  • University
  • Paradise
  • Haven
  • Glacier
  • Forge
  • Nexus
  • Bounty1
  • Bounty2
Permalink

Heroes XI Inny wymiar

Zasoby w grze
Minerały - służą do robienia budynków
Grzyby - służą do odwirusowania ciał
Prąd - służy do amunicji broni
Respekt - służy do zwiększania dyplomacji
Woda - służy jako mana do magii
Gaz boski - służy do regeneracji
Benzyna - służy do zwiększenia pkt. ruchu pojazdów
Podniecenie - zwiększa rekrutacje
Zamiast wierzchowca będzie pojazd
Doświadczenie zamiast za śmierć otrzymujemy doświadczenie w ilości pkt. życia jedn. które się
do nas przyłączyły (z rekrutacji i dyplomacji)
Miasta:
Dobre
Mineral - miasto mineralnych golemów
Bohater
Argonauta
pojazd Statek UFO
Talent rasowy - mineralizacja (twardsze mury miasta i katapulta)
Jednostki:
1 Wózek przewozowy
2 Osadnik z dystuptorem (rozrywaczem skał)
3 Żołnierz przyszłości
4 Golem z Wapienia
5 Elf Światła
6 Olbrzym Kryształowy
7 Statek mineralny
8 Mineralny Smok
Kampania:
1. Elfy Światła od dawna już szukają domu dla swoich
z dala od dzikiej galaktyki drogi mlecznej.
Postanawiają się udać do Andromedy.
Najpierw trzeba uzbierać na paliwo.
Czyli zbieramy prąd i benzynę.
2. Lądujemy na obcej planecie tam musimy
zmagać się z tamtejszą florą lub fauną
w sc. wybieramy miasto przeciwnikowi (może być dowolne ale nie mineral)
3. Trzeba zbudować Cud i nie dać się zabić przeciwnikowi (o frakcji z 2 sc.)
Cud usuwa z planety resztki przeciwnika i elfy światła świętują zwycieństwo.
Złe
Insektopolis - miasto Owadzich jednostek
Bohater
Władca Roju
pojazd Mechaniczny Komar
Talent
Masowe łowy (zwiększony atak i obrażenia)
Jednostki:
1 Muszy zwiadowca
2 Termit tunelotwórczy
3 Hodowca grzybów
4 Żołnierz roju
5 Moważky (Modliszkoważka)
6 Królowa Roju
7 Olbrzymi Skorpion
8 Olbrzymi Pająk
Kampania:
1. Zuchwały napad na Insektoidy Obcego Nostromo spowodował
że nie ma już dla nich przyszłości.
Albo dołączą do Obcego Nostromo, albo muszą uciekać.
My wcielamy się w uciekinierów do Andromedy.
W sc. mamy wydobyć odpowiednią ilość gazu boskiego i wody
2. W andromedzie zastają nas wielkie dinozaury.
Musimy się przed nimi obronić nim nasi robotnicy
przekopią tunele w głąb lądu i będziemy bezpieczni.
3. Okazało się że pod ziemią jest miasto mineral
aby być całkowicie bezpiecznym trzeba zawalić ich tunele.
Neutralne
Tau - miasto Robotów i Potomków Prottosów
Bohater
Oświecony
Pojazd Statek transportowy
Talent
Bibliotekarz (Zwiększona siła czarów i tańszy ich koszt)
Jednostki:
1 Holocron
2 Sonda wydobywcza
2 Sonda Gąsienicowa
3 ELf Prawdy (fioletowoskóry)
4 Taurianin
5 Cyklobot
6 Archon Energii
7 Mroczny Archon
8 Thanos
Kampania:
1. Prottosi nie dają sobie rady z Zergami. Niszczą kolejne
swoje światy. Wreszcie postanawiają udać się
do andromedy innej galaktyki gdzie znajdą spokój.
Naszym zadaniem będzie bronić przed Insektopolis które
chcę nas pokonać. Przez ten czas mamy uzbierać minerały i boski gaz.
2. Lądujemy na nowym świecie, okazuje się on zamieszkany przez dinozaury.
Z tego powodu musimy je pokonać żeby żyć spokojnie.
Po pokonaniu dowiadujemy się że zesłaliśmy na siebie gniew Władców dinozaurów..
Musimy wracać do drogi mlecznej.
3. Wysyłamy bohatera z thanosem na zwiady gdzie bytu wylądować w drodze mlecznej.
To zsyła na nas gniew miasta Mineral.
Po wygranej rozpoczynamy kolonizacje.
Złe
Jungle - miasto Dinozaurów
Bohater
Władca dinozaurów
Pojazd Pterodron
Talent
Straszenie (powoduje osłabienie czarów wroga i brak kontrataku)
Jednostki:
1 Pachycefalozoaur
2 Parazaurolof
3 Triceratops
4 Stegozaur
5 Ankylozaur
6 Diplodok
7 Tyranozaur
8 Spinozaur
Kampania:
1. Dr Dinozaur od dawna bada dinozaury, wykrywa przy okazji anomalie
w białych dziurach na andromedzie (gdzie żyją). Musi zatkać dziury
nim będzie za późno. W tym celu zbieramy minerały na rakiety
tamujące oraz grzyby żeby działały).
2. Okazało się że przyszła grupa nowych osadników są to miasto mineral i miasto
owadopolis. Musimy ich pokonać
a) Mineral
b) Owadopolis
W obu wypadkach będzie na pomagało Miasto Mountain
3. Okazało się że przybyli kolejni intruzi miasto Acid i Zet
Musimy więc wyeliminować
a) Acid
b) Zet
Po świętujemy Dr. Zaur rozdaje kryształy mocy dinozaurom
Dobre
Mountain - miasto mieszkańców Gór
Bohater
Dobromir
Pojazd - Piechotą
Talent
Drogomistrz (więcej pkt. ruchu i możliwość przejścia przez przeszkody)
Jednostki:
1 Kamyk drogotwór
2 Rusałka
3 Hyjada (nimfa rzek)
4 Hamadiada (drzewa driada)
5 Żubr
6 Wielki Orzeł
7 Czysta Panienka
8 Bóstwo Gór
Kampania:
1. Dante dowiedział się że podobno istnieje Piekło postanawia je odwiedzić.
Lecz za jego zuchwałe wtargnięcie porywają mu Lilith ukochaną.
Grany więc tajemniczym Duchem Świętym i mamy odzyskać lilith z piekła.
2. Piekło pootwierało bramy i wchodzi do świata mountain.
Musimy je zamknąć.
3. Musimy się zakradnąć do kwasowego oceanu i znaleźć Boskie Źródełko.
Tym sposobem zamienimy planetę Ziemie z krwawego oceanu w bujny
las przyjazny górskim istotą.
Na koniec wlewamy źródełko do oceanu benzyny na Ziemi kończąc epokę
roślin czerwonych na ziemie. Rośliny kamienieją do zielonych.
Wreszcie ludzie z andromedy mogą zamieszkiwać Ziemie.
Neutralne
Acid - miasto Kwasowego Oceanu (z boskiego gazu - vespin gas)
Bohater
Wojownik mocy
Pojazd Skuter antygrawitacyjny
Talent
Moc (Może przesuwać jednostki na polu bitwy jak pionki, im wyższy level tym więcej przesunięć)
Jednostki:
1 Kwasowy Glut
2 Zielony Gnom
3 Zielony Goblin
4 Zielony Ork
5 Zielony Ogr
6 Kwasowy Warg
7 Kwasowy Smok
8 Rancor
Kampania:
1. Zielone Goblinoidy od wieków użytkują ocean kwasu. Niestety ten się wyczerpał.
I został zastąpiony słoną błękitną wodą. Z badań wojowników mocy w zaświatach
można znaleźć niebo z boskiej cieczy.
Musimy uzbierać odpowiedni respekt żeby duchy wskazały nam portale do nieba.
2. Jesteśmy w niebie. Okazuje się że żyję tu kilka plemion niechętnym tubylcom.
Naszym zadaniem jest zjednoczyć wszystkie plemiona. Najlepiej dyplomacją.
3. Miasto Ta, Mineral, Owadopolis i Zet chcę wydobyć boski gaz z oceanu.
Musimy obronić się przed nimi. Zet dochodzi ostatnie.
Po nim Zerator staje się Istotą Kosmosu i przechodzi na naszą stronę.
Złe
Blood - miasto Krwawego Oceanu z roślinami drapieżnymi
Bohater
Demomaniak
Pojazd Pierścień teleportacyjny
Talent
Wojenna obręcz (warframe - pozwala opancerzyć jedn. większa obrona i wytrzymałość)
Jednostki:
1 Rosiczka
2 Pomidorowy Wampir
3 Dusikrzew
4 Demon Agony
5 Czerwona Żądłorośl
6 Scarlacc
7 Diabelska Manta (Planta)
8 Krwawa Pani
Kampania:
1. Z powodu licznych wojen z Geniuszami Piekło opustoszało. Zostały tylko drapieżne
roślinny i ocean krwi. Coś trzeba zrobić żeby wydostać się z tej umierającej krainy.
Gramy Demomaniakiem który szuka kuli fermentu. Mamy ją znaleźć w piekle nie dając
się zjeść przez roślinny. Kula zamieni krwawy ocean w ocean benzyny. Będący początkiem
większego planu.
2. Teraz kiedy mamy benzynę musimy znaleźć klientów. Ci zapłacą nam w minerałach dzięki
czemu będziemy mogli zrobić teleport który zabierze nas na inny świat poza drogą mleczną
która jest już zajęta.
3. Teleportujemy się na świat andromedy. Tam okazuje się że są dinozaury, na dodatek
przybyli za nami miasto Montain które nie zgadza się na uwolnienie demonów z piekła.
Aby wygrać musimy sporządzić Fiołkę demonicznej krwi. A następnie zatruć nią
źródła wody w krainie dinozaurów. Efektem jest zmiana ich ubarwienia na czerwony.
4. Zmiana dinozaurów ściąga na nas miasto Acid. Musimy go pokonać jeśli chcemy w ogóle
myśleć o pozostaniu na tym świecie.
Neutralne
Zet - miasto Zetów zwanych szarakami (grays)
Bohater
Omnibus
Pojazd - Reticulański Frachtowiec
Talent
Pocieszenie (Zwiększa morale i szczęście co daje dodatkowe ruchy i mniejsze obrażenia od wrogów)
Jednostki:
1 Mikrozet
2 Reticulan
3 Mangowiec Turysta
4 Mangowiec Pielęgniarka
5 Mangowiec Policjant
6 Statek Kosmonidzki
7 Olbrzymi Zet
8 Zeator
Kampania:
1. Zeta Reticuli od czasu Mangowców jest przeludniona. Aby przeżyć musimy znaleźć
nową kolonię. Niestety cała galaktyka jest już podzielona.
Szansą okazuje się Andromeda.
Zbieramy Minerały i Wodę na statki kolonizacyjne.
2. a) Wcielamy się w niejakiego Hero i organizujemy lot do andromedy.
Na miejscu musimy pokonać tamtejszą przyrodę lub się do niej dostosować.
b) Wcielamy się w Zeta Najwyższego i musimy zdobyć jak największy respekt
aby przekonać jak największa ilość Zetów do służenia w armii Imperium Człowieka.
Równocześnie trzeba osiągać jak największe powodzenie dla większej rekrutacji
3. Tajemniczy Pajęczy Overmind zaatakował miastem Owadopolis planete
Zetów. Musimy zorganizować ewakuację cywilów na andromedę i imperium.
Oraz pokonać Pajęczego Overminda wraz z Owadopolis.
4. Zet Najwyższy chcę mieć pod soba miasto Blood. W tym celu hodujemy
mieszkańców miasta Zet. I atakujemy miasto Blood. Po zajęciu tych miast
Zet Najwyższy zmienia się w Kreatora i zmienia Zety w Impy.
Z taką armią wyrusza do piekieł Ashanu głównej osłony Stolicy Imperium Smoka
w powierzchni Ashanu. w misji mamy sojusznika miasto Mineral
5. Kreator dowiaduje się że Goblinoidy są po ich stronie. Aby ich ulepszyć
udaje się wraz z Zetami do andromedy na planetę kwasowego oceanu.
Aby wydobyć go na gaz boski. Musimy zdobyć wszystkie źródła boskiego gazu.
Na koniec dowiadujemy się że kreator stał się Istotą Kosmosu i już nie potrzebuje
Zetów. Pozdrawia ich dziękując za współpracę.

Permalink

OK, tutaj wspomnę że w dodatku do Heroes XI Pan Żywiołów
dochodzi miasto Elemental z żywiołakami.
Dochodzi też Elemetal nowy zasób.
Fabułę streszczę. Otóż Istota Kosmosu (zielony geniusz powstały z Kha-Beletha po za nużeniu się w kwasowym
oceanie - pierwowzór chrztu) musi zjednoczyć żywioły
i pokonać Dinozaury którym zabiera kryształy żywiołów.
Z taki artefaktami pokonuje ostatnie smoki.
Z tym że w niebie smoki wyjaśniają mu tajemnicę przez którą wraca do życia
jako Tarnum i jest przyjacielem Smoków (jest też alternatywne zakończenie gdzie
zabijamy ostatniego smoka).
Przypis
Tak naprawdę ostatni smok to Smaug z hobbita zwany Smoczusiem przez Eilize Kashan
3 żonę Kha-Beletha (służył Kha-Belethowi). 1 żoną była Elrath (z którą miał władców żywiołów - czterech,
z elizą miał Sadien bóstwo mrozu). Elrath zmarła po czym została smokiem światła Elrath, nie mógł się
z tym pogodzić Kha-Beleth i poszedł do zaświatów smoków żeby ją uwolnić z tej postaci.
Smoki się nie zgodziły i pożarły Anielice (2 żonę Kha-Beletha - nie było dzieci z tego związku) i tak zaczęła się wojna.
Podczas wojny ożenił się z Elizą która na prezent ślubny dostała Smoczusia.
Kha-Beleth wrócił do Elrath po spotkaniu się z Niebiańskim smokiem.
Eliza została dyrektorem korporacji na ziemi (znanej z Deus Ex Machina).
Smoczuś pozostał w wiosce elfów gdzie zmienił się w człowieka.
Anielica prawdopodobnie ożeniła się z Tytanem.

Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 15. stycznia, Ostatnio modyfikował: Paulianin

Permalink

Pojawiły się u mnie pewne wątpliwości.
Czy Istota Kosmosu zjednoczyła te same żywioły, które powiła Elrath? Czy, aż tak nienawidziła ukochanej towarzyszki swego stwórcy? Chyba, że Istota Kosmosu nie wiedziała, że tak naprawdę to Khe-Beleth jest jej ojcem poprzez chrzest w Kwasowym oceanie. Wszak jedynym powodem dla którego Kha-Beleth zrezygnował ze związku z Elizą Kashan była właśnie Elrath, jego pierwsza i jedyna prawdziwa miłość, dla której udał się w smocze zaświaty, i z którą dali początek Panom żywiołów. Natomiast Istota Kosmosu, dzięki zjednoczeniu z żywiołami, pokonuje Dinozaury i Ostanie smoki, a przecież jednym ze smoków stała się po śmierci Elrath. Ich matka. Czy możliwe jest, aby żywioły nie wiedziały, że to Elrath jest ich matką? I czy Istota Kosmosu wiedziała, że tak naprawdę to Khe-Beleth jest jej ojcem? Zastanawiająca jest również rola Niebiańskiego smoka - czyżby Elrath zagrażała jego pozycji w Niebie? A może potajemnie pożądał on Elizy Kashan, z którą w czasie wojny związał się Kha-Beleth i wspólnie dali początek Sadien, bóstwu mrozu.
Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17. stycznia, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon ale Kha-Beleth to Istota Kosmosu (a nie jej syn). Tyle że po zanurzeniu w kwasie.
Ojcem Kha-Beletha był Kolos (transformer zmieniąjacy się w Tytana). Matką zaś Pani Piekieł - Decepticonka
która transformowała w Anielice (blond bez skrzydeł).
Otóż był on efektem ekperymentu Transformerów nad ciążą. 9 megacyklów zajęła ciąża i urodził się
anioł. Dopiero po wiekach zaczął przypominać transforera szkieleta jako Sauron.
Kha-Beleth miał dwóch braci Archanioła Michała i Anioła Stróża ludzi zwanego Arvalem (lub Rafałem).
Przy tym kolejność była taka najpierw Archanioł Michał (Autobot transformujący w Archanioła),
Potem Arval (początkowo był czymś jakby magiem Tytanem, ale po osiągnięciu oświecenia mógł
zmieniać się w dowolną postać - tyle że stojącą po stronie dobra), Kreator - czyli Kha-Beleth był najmłodszy i nie miał się urodzić (według prawa transformerów można mieć do 2 dzieci), ale matka kreatora obiecała że
poświęci go armii toteż wyrósł na archanioła wojownika. Dopiero pod wpływem Orodretha (nazywanego przez
anioły Azazel) przeszedł na stronę nieumarłych. Początkowo był Krzyżowcem, i tak zniszczył większość nieumarłych. Kiedy brat jego zaginął, zaciekawiła go śmierć. Chciał się dowiedzieć co jest po drugiej stronie.
Tak odkrył piekło, po za tym nie miał wyjścia gdyż wszyscy poza nieumarłymi bali się smoków (a smok zjadł jego żonę najukochańszą anielice). Elrath kochała Kha-Beletha ale on z nią się ożenił dla sojuszu Aniołów z Imperium. Od tamtej pory trzymał na palcu Pierścień Władzy - obrączkę daną mu od Anielicy. Późnej ożenił się z Elizą gdyż ta od czasu kiedy jej ukochany kraj Shantiri zbankrutował przez Smoki, nienawidziła ich i była lojalna. Kha-Beleth zwany przez ludzi Sauronem stracił pierścień (zabrał go półelf-półczłowiek) co doprowadziło do wojny w śródziemiu. Smoczuś Elizy uciekł do jaskini. W czasie kiedy Sauron zabijał wszelkie smoki. W celu zabicia ich nawet zamienił się w Imperatora z Warhammera (gdyż osiągnął oświecenie podobne jak Arval, mógł być taki jak chciał). Oka chaosu przy tronie Imperatora są pozostałością po piekielnych oczach które podążyły
za swoim panem. Ostatni Smok do pokonania był w postaci Kwasowego Smoka (gdyż był niezniszczalny
jak Hulk z Marvel). Wtedy pomyślał o żywiołakach. Udał się do Kwasowego Oceanu aby stać się jak Kwasowy Smok czyli wyrównać szanse. Po zanurzeniu okazało się że został czymś w rodzaju geniusza tyle że zielonego.
Miał gazowy wir zamiast nóg, gdyż smok ma skrzydła (geniusz dzięki wirowi lata). Taki wraz z żywiołakami (po kolei przekonał je do siebie, w końcu był ojcem bóstw żywiołów) i tak pokonał kwasowego smoka.
Ostatni akt to był odejście do nieba smoków gdzie przebywały wszystkie smoki (poza nieumarłymi smokami, wszystkie poszły do nieba smoków). I chciał zabić ich przywódce jeśli nie zmienią Elrath z powrotem w człowieka. Na szczęście mu nie wyszło, bo by znaleźli sposób na zniszczenie duszy (tą tajemnice znają tylko
Ifryty i Nieumarli). Smoki mu oddały elrath w zamian za sojusz przeciwko demonom i nieumarłym.
Chodziło o wyzwolenie Nieumarłych smoków z więzienia nekromancji. I tak doszło do powstania zła i dobra.
Wcześniej Dobro to ludzie, a zło to potwory. Od czasów tarnuma (bo tak nazwał się po sojuszu z smokami).
Dobro było takie jak w grze Heroes, a zło też takie (do złych inferno i necropolis doszli kosmici z innej planety zwani frakcją Dungeon). Tower przestało walczyć z Kha-Belethem i dołączyło do jego sojuszu dobra.
Późniejsza historia znana jest z Kronik Herosa (walczył z Mutare i jej smokami gdyż była ona kosmitką dla świata Heroesa i przejęła dla dungeon smoki). Wszystko mu się udało z wyjątkiem ocalenia świata Heroes od
Rozliczenia (wybuchu). W ten zrozumiał że to było przez demony z Ashanu. Więc udał się na Ashan i wraz z orkami pokonał siebie (Heroes VIII). I tak ocalił świat Heroes przed inwazją Demonów. Ostatnim przeciwnikiem
był Assylum i Necropolis na Axeoth (świat heroesa IV). I tam się udał w Heores XII by pokonać te frakcję.
Na razie na spojleruje, że Sandro przeszedł na stronę Tarnuma wraz z kościołem, nie wszyscy nieumarli się z tym pogodzili także zatruli ocean doprowadzając do wojny z frakcją leśną. Assylum uciekło na ziemie, na syberie oraz do planety Furia (zniszczonej przez Marshala). Od tamtej pory zaczęły się krwawe wojny na ziemi o władzę gdyż Ifryty paliły wszystko co im nie pasowało. Powoli Ziemia zamieniała się w tzw. Prison Planet.
Czyli planetę frakcje Assylum/Dungeon. Tak się przygotowali na przybycie Kha-Beletha pod postacią Weskera (znanego z Resident Evil). Wesker przybył żeby dokończyć wojnę z Dungeon (reszta zła Inferno i Necropolis czcili go jako Boga, więc z nimi nie walczył). Ale co ja będę spoilerował Heroesa XII...

Liczba modyfikacji: 7, Ostatnio modyfikowany: 20. stycznia, Ostatnio modyfikował: Paulianin

Permalink

Aha, i jeszcze odnośnie Darth Beletha. To sterował on Kreatorem (Kha-Belethem) jako Avatarem po to żeby ten mógł jak najlepiej walczyć. Równolegle Kha-Beleth sterował Darth Belethem żeby móc przytulić Elizę.
Normalnie się nie dało (Kha-Beleth płonął ogniem).
To samo zrobiła córka Kha-Beletha Sadien. Tyle że jej Avaterem była Leanna. Sadien była zbyt mroźna żeby
przytulić Elizę. Avatar Leanna nawet zwiedził Ashan. Leaanna wcześniej walczyła Sadien. Później sprzęt
do sterowania ukradł jej ktoś z Ashanu. Poszła więc do Ashanu w poszukiwaniu duszy (sprzętu do sterowania
Sadien). Przez kradzież sprzętu Sadien pobiła Kha-Beletha podczas starcia w heroes X (herosie o czasach przed
Wielką Ciszą - czyli czasach starożytnych).

Permalink

Uzupełnienie
Otóż Kha-Beleth po tym jak został Imperatorem, po długich rządach został zraniony przez Horusa (jego syna,
Kha-Beleth miał wielu synów i jedną córkę). Od tamtej pory leży na tronie jako szkielet (w snach nadal zwalcza potwory).
Pewien Geniusz postanowił wskrzesić Imperatora. Do tego użył elektrogazu (zwanego też gazem boskim, lub vespine gas). Zanurzono go w tym gazie i tak wrócił. Po powrocie postanowił założyć parlament i zmienić Imperium w Federacje Kosmiczną. Nogi mu nie odrosły dlatego nauczył się latać.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19. stycznia, Ostatnio modyfikował: Paulianin

Permalink

Ok, masz pomysł.
Ale jak z wykonaniem? Bo sama idea nigdy nie wystarczy.

Permalink

Jeśli chodzi o wykonanie to co już ruszyło.
Wpisz sobie Raelag Arkhen
czyli historie z założeniem ligi srebrnych miast już mają.

Permalink

Co do Heroes VIII to mam takie propozycję na fabułę.
Oczywiście można to rozciągnąć na więcej DLC niż jeden.
W heroes VII były 3 dlc (a wydano tylko 1).
No cóż powiedzmy że pamiętam poprzednie życie (stąd ta fabuła). Te życie powtórzyli i jak się okazało, nie ma
już wielu wątków tak jakby producentom nie chciało się znowu tego samego wymyślać.
Pamiętam że było 13 części. I na koniec encyklopedia Heroes (gruba książka).
Z tego co mi wiadomo w HIII nie zrobiono Rozliczenia, Phynaxi i Forge. W H IV nie zrobiono dalszych
losów Jaszczurludzi, i tego jak Hexis doszedł do władzy, I jeszcze jednego władcy bijącego się o Rylos (Elemanty i jego pupila Wiedźmo-Smoka). W H V nie było nurkowania po dnie morza Markala, wątku Sandra i Smoczych Rycerzy (całego miasta lodowego). W H VI nie było Colectoru Sandra (miasta Zakonu Pustkii), i córki z rodu gryfa reprezentującej elfy leśne. W H VII nie było Ignatiusa demona z rady ivana, Przemiany Raelaga w Czarnoksiężnika (był magiem), Wojny Imperatora Olega z Nagami, oraz to jak Anastazja przekazuje wiedzę Sar-Issusowi jak zabić jej męża (Ivana).

Więc przejdźmy do tego
co pamiętam z
Heroes VIII
1 kamp. Gehenna (ogniste miasto)
1 sc. -1400 r. Leaana niszczy świątynie Zeusa, powstają pierwsze lodowe demony
2 sc. -1200 r. Raelag zakłada ligę 7 miast,
3 sc. -1100 r. Beleth odzyskuje córkę Leanne z rąk Geniuszy Zeusa (uprowadzili ją)

2. kamp. Sahntiri (miasto skał)
1 sc. -1100 r. Faraon ogłasza że Zeus jest prawdziwym bogiem, a nie Smoczy Faraon. Jego syn Sar-Aggreth wygania Smoczego Faraona
2 sc. -1000 r. Syn Faraona Sar-Elam doznaje objawienia że wszystko zaczęło się od Kosmicznego Jaja Smoka.
Za herezje zostaje zabity przez Sar-Aggretha
3 sc. -900 r. Smoczy Faraon szuka strażnika starożytnych (pilota) i zabiera ciało Sar-Elama z sarkofagu, po czym udaję na świat Xeen.
4 sc. -800 r. Po śmierci faraona jego dzieci walczą o tron, wygrywa Sar-Aggreth (przegrywa Sar-Badon, sar-Antor i Sar-Shazzar)
5 sc. -700 r. Sar-Agreth musi pokonać roje kontrolowane przez Gorynicha, zdobywa Oko chaosu po czym Gorynich proponuje wspólny atak na Ashe (zostanie władcą świata)

3 kamp. Cavern (miasto chaosu)
1 sc. -800 r. Gorynich wraz z Sar-Aggrethem atakuję Ashan pokonują szare smoki Ashy, Sar-Aggreth władcą Ashan
2 sc. -500 r. Do Gorynicha dołączają Smoki chaosu wypasione przez syna Spazz Maticusa (Smok chaosu wygląda jak Megadragon z H IV, a syn Spazza jak człowiek z bliskiego wschodu - terrorysta, naprawdę jest pół-elfem) powstaje Phynaxia zbuntowana prowincja przeciwko Sar-Aggrethowi
3 sc. -300 r. Zajęcie przez syna Spazz Maticusa podziemi Ashanu, wygrana dzięki Kobiecie-Smokowi (o wyglądzie Graala Dungeon z H V). Phynaxianie uznają Ashę jako boginie.
4 sc. 0 r. Inwazja syna Spazza Maticusa na Antagarich, Phynaxianie tworzą królestwo na powierzchni. Syn Spazza Maticusa nie jest już tylko najemnikiem, ale zostaje jak jego ociec królem.

4 kamp. Mountain (miasto powietrza)
1 sc. -1000 r. Młody Sar-Elam fascynuje się Smokami, najmuje je żeby wygrały mu wyścigi smoków. Sterujesz Smokiem i Sar-Elamem i razem macie pierwsi dość na koniec mapy. Okazuje się że ta zwycięska próba jest 7 próbą. Dlatego Błękitny Smok którego dosiadał Sar-Elam zostaje nazwany 7 smokiem.
Po zawodach grupa treserów zaprasza Sar-Elama do Zakonu Smoczych Jeźdźców.
2 sc. -300 r. Po kilku set latach Smoczy Jeźdźcy są zagrożeni przez Najemników syna Spazza Maticusa aby przetrwać wykradają ciało Sar-Elama z Xeen i go wskrzeszają jako Ducha i nazywają go Nekrosem (wygląda jak biały Wraith z Necropolis w H III). Następnie on jako szpieg szuka tajemnicy potęgi Najemników syna Spazza Maticusa. Okazuje się że jest nim Oko które wszystko Widzi.
3 sc. -200 r. Za pomocą Oka które wszystko Widzi Nekros odnajduje wszystkie świątynie ślepych braci i poucza ich o niebie w wnętrzu Xeen. Towarzyszący mu Sar-Badon nazywa go Ojcem Niebo gdyż wie już że nekromancja nie jest potrzebna żeby przeżyć (można iść do nieba).
4 sc. -100 r. Ojciec Niebo atakuję Phynaxian po tym jak ci buntują się gdyż ze względu na grzechy nie puszczono ich do nieba.
5 sc. 0 r. Do buntu Phynaxian dołączają orki i nieumarli (nie ma ich na mapie tylko piszę o nich), to wykorzystują Demony i atakują Ashan. Phynaxianie uciekają na Mesalię. Ojciec Niebo dowiaduje się o wyspie strażnika starożytnych która włącza odwoływanie pozaplanetarnych stworzeń (poza-ashańskich). Po jej uruchomieniu Demony zostają odcięte od powierzchni ashan. Podziemia dalej są dostępne dzięki wprowadzeniu wirusa do centralnego komputera świątyni (przez Sar-Shazzara) - ten restartując się otwiera drogę demonom.

5 kamp. Abysal (miasto Podwodne z Cthulu)
1 sc. -600 r. Nereida żona Poseidona jednoczy ocean podbijać tereny Cthulu i Głębinowych elfów. Musimy pokonać ich władców.
2 sc. -500 r. Cthulunu mają do pomocy morskich piratów i najemników syna Spazza Maticusa. Musimy wszystkich pokonać jeśli chcemy zachować Republikę Abysalną.
3 sc. -400 r. Cthulu wściekły atakuje na Ashan i zalewa cześć kontynentu falami morza.
Po tym otrzymuje własne terytorium w Ashan.
4 sc. +300 r. Nereida uznaje Shallase za boginie wody w zamian za pokonanie Cthulu.
Te uciekają do podziemi Ashanu i słuch po nim zaginął. Krasnoludy naśladują wodne istoty i za przygarnięcie do wnętrza wulkanu ogłaszają smoka Arkatha bogiem (tyle z napisów, bo krasnoludów nie ma w grze).

6 kamp. Haven (miasto ludzi - wszystkie jednostki strzelają)
1 sc. -1300 r. Elrath wraz z Archaniołą Gabrielą atakują Ashan i zakładają Królestwo na jego terenie.
2 sc. -600 r Sar-Antor zakłada zakon ślepych braci ci mówią że jeśli królestwo ma przetrwać to trzeba zmienić smoki w postać świetlną. Więc wraz z Archaniołem Michałem udajemy się na księżyc ashy i łapiemy smoki. Na koniec mamy film jak smoki zmieniają się w świetlane smoki (strzelające laserem). Część ludzi za przykładem Michała ubiera sobie skrzydła.
3 sc. -100 r. Nagła śmierć Elrath z powodu złamanego serca (kochanek wolał kościół) powoduje że nie ma w kogo wierzyć. Żołnierze proponują Złotego Smoka którego nazywają Elrath (przypuszczając że Elrath zmieniła się w Smoka). Ludzie się buntują, trzeba spacyfikować buntowników (nie chcą wierzyć w zwierze).
4 sc. +200 r. Gorynich przejął królestwo ludzi za rządów Ivana. Ivan zginął i teraz wszystko należy do syna Spazz Maticusa. Musimy wykraść zwłoki Ivana i wskrzesić je na Ashanie aby odnowić królestwo.
W tamtym czasie część ludzi zakłada odrębne od ludzi elratha imperium sokoła (ludzie Ylatha).
5 sc. +450 r. Ivan wraz z Archaniołem Michałem wykorzystując inwazje demonów na ludzi, pokonuje Imperium Sokoła i zmienia nazwę na Imperium Gryfa.

7. kamp. Forge (miasto maszyn)
1 sc. -500 r. Issus udaje się wraz z cybernetyczką Gabrielą w przyszłość. Tam muszą zdobyć skrzydła anioła. Po udanym zadaniu Gabriela zostaję Archaniołem (akcja toczy się na cmentarzysku archaniołów).
2 sc. -450 r. Gabriela uzyskuje pierścień od anielicy pozwalający kontrolować każdą istotę, następnie kopiuje go i wręcza Belethowi. Trwa trening niby Saurona maszyny kroczącej Beletha (walczymy z maszynami) oraz trening Sar-Issusa w magii czyli walce z żywiołakami (mamy szatę Issusa).
3 sc. -400 r. Inwazja robotów i demonów Beletha i Issusa na Ashan (pierwsze zaćmienie). Po inwazji wiele demonów i golemów jest w podziemiach ashanu. W tym scenariuszu pomaga nam Maria matka Beletha.
4 sc. -100 r. Ludzie popierają smoka Elratha i Ylatha dochodzi do wojny ich z maszynami Issusa i Beletha. Jak się okazuje nagła śmierć Elrath zakańcza drugą wojnę międzyplanetarną. Issus ogłasza że teraz zastąpi ją Matka Ziemia robot z świadomością Elrath.
5 sc. Ivan ogłasza smoka Elratha bogiem, zwolennicy Matki Ziemi (dawnej elrath) i Issusa nie zgadzają się z tym. Sytuacja prowadzi do zabójstwa przez roboty Ivana.
Po śmierci Issus żeni się z Sar-Tigon i zostaję Sar-Issusem.
tu się kończą widoczne kampanie, jak się przejdzie wszystkie 7 to odkrywa się 8.

8 kamp. Glacier (miasto lodowe)
1 sc. nieznany czas Leannna dowiaduje się że żywiołaki są drogą do sukcesu jej ojca Beletha. W tym celu postanawia schwytać władców żywiołów. Na pierwszego wybiera najmądrzejszego z nich Akwalandera (miasto abysal).
2 sc. lub 3 sc. Tu mamy wybór albo schwytamy fanatyka wiary w ziemie Gralkora (z Shantiri), albo szalonego Pyrranstego (z Gehenna).
4 sc. Schwytanie Shalwenda męża Leanny (w przyszłości), dlatego należy go lekko potraktować (nie można go atakować w czasie walki, niszczymy mu tylko armię która jest z miasta Mountain).
5 sc. Zgodnie z przepowiednią 7 smok sprawi że smoki staną się bogami, musimy zabić 7 smoka (jest to błękitny smok) czyli taka mała wojna domowa miasta Glacier.
Na koniec okazuję się że i tak smoki zostały bogami.
A Leanna otrzymała tytuł Sar od Zeusa, El od Demonów za ten wyczyn. Od tamtej pory nazywano ją Sariel.

DLC Heroes VIII
1 kamp. Nowe miasto Stronghold (barbarzyńców)
1 sc. -300 r. Tarnum otrzymuje zadanie przetestować orkizację na żywiołakach. Orkizacja to zamiana jednostki w orka.
2 sc. -100 r. Tarnum korzystając z zamieszania w Imperium Ludzi robi orkizację na ich terenach. Następnie chcąc zakończyć wojny wtrąca Ashe do więzienia w księżycu (siatką anty-magiczną).
3 sc. -0 r. Tarnum spotyka przodków którzy mówią mu że jedyną słuszną drogą jest droga Sar-Elama (niebiańska). Przekonany Tarnum pokonuje Demony podczas ich inwazji.
I przechodzi na stronę Ashy.
4 sc. +200 r. Tarnum pyta o incydent wskrzeszenia Ivana. Tak dowiaduje się o Smoku Gorynichu który ponoć jest największym wrogiem Zakonu Smoczych Jeźdźców.
Tarnum więc pokonuje Gorynicha. I zamienia jego złodziei w orki.
5 sc,+500 r. Sar-Aggreth z pomocą Anubisów porywa Tarnuma i tłumaczy mu zdradę Przodków. Tarnum dołącza do Demonów. Tworzy swój Avatar którego nazywa po prostu Belethem.
6 sc. +550 r. Beleth sterowany przez Tarnuma niszczy bibliotekę bezimiennych (miasto Abysal), ale to nie pomaga, Demony zbulwersowane dołączają do smoka Urgasha.
7 sc. +600 r. Beleth z pomocą Orków pokonuje władców demonów. Zostaje Khan Belethem dla orków (w skrócie Kha-Belethem).
8 sc, +666 r. Kha-Beleth pokonuje Urgasha zostając władcą sheoghu.

2 kamp. Glacier
1 sc. +500 r. Sariel pod namową Beletha pokonuję Sar-Elama który odchodzi do nieba (smoków).
2 sc. +550 r. Sariel udaje się na Mesalię aby zdobyć miecz mrozu tym sposobem chcę pokonać księżyc ashy.
3 sc. +600 r. Sariel przedziera się do portalu z ashanu do księżyca planety.
A następnie wbija miecz mrozu w księżyc. Asha zamarza, a tajemniczy zabójca z statku kosmicznego strzela w posąg ashy i ta się rozpada.
4 sc. +800 r. Kha-Beleth nie chcę słuchać Tarnuma, Sariel musi osobiście pokonać Kha-Beletha (wszyscy myślą że to jej ojciec, a to tylko avatar - pogubili się od plotek).
Na koniec nawzajem się zabijają. Tarnum już podstarzały przekazuje pierścień (Beletha - potem Kha-beletha) Crack Hack'owi. A my dowiadujemy się że Sariel to avatar Leanny.

Liczba modyfikacji: 7, Ostatnio modyfikowany: 31. stycznia, Ostatnio modyfikował: Paulianin

Permalink

Postanowiłem wykorzystać mody do ułożenia kilku dodatków do Heroes III.
Pierwszy z nich to Heroes III Recognition.
Najpierw spis miast z niego:
Mamy 9 miast i
Miasta te są podmienione lub mają inne jedn.
w ten sposób
Necropolis - Romanian
Inferno - Cathedral
Dungeon - Groove (nocne elfy)
Fortiess - Cove (morskie z Horn of the Abyss)
Stronghold - Bastion (egipskie)
Tower - Niebiosa (Haven)
Castle - Obóz (Settlement)
Rampart - z nowymi jedn.
Conflux - z nowymi jedn.

Romanian
Jedn.
1. Wilk
2. Duch
3. Strzelec
4. Wampir
5. Wilkołak
6. Dwugryf
7. Gorynich

Cathedral
1. Biczownik
2. Muszkieter
3. Chimera
4. Pajac
5. Inkwizytor
6. Fanatyk
7. Anioł Śmierci

Groove
1. Faun
2. Księżycowy zabójca
3. Zagajnikarz
4. Druid (Nocny elf zmienia się w ptaka)
5. Dinolisk
6. Wielka Pajęczyca
7. Ametystowy Smok

Cove
1. Oceanida
2. Żółtodziób (pirat)
3. Bukanier (pirat)
4. Assada
5. Czarodziejka
6. Nix
7. Morski Wąż

Bastion
1. Sługa
2. Wadżet
3. Jeźdźca Wielbłądzi
4. Sehmet
5. Ammut
6. Sfinks
7. Anubis

Haven
1. Wiła (rusałka o innych kolorach)
2. Avianka (harpia o innych kolorach)
3. Orzeł (Rok o innych kolorach)
4. Pegaz (z innymi kolorami)
5. Geniusz (z innymi kolorami)
6. Paokai (Wiwerna z innymi kolorami i zamiast trucizny rzuca piorun)
7. Starożytny Smok (Przekolorowany Rdzawy Smok który jest odporny na całą magię i ma dodatkowe obrażenia od kwasu)

Obóz (Settlement)
Jednostki:
1. Famulus (Przekolorowany Gremlin który strzela już od nieulepszonego poziomu)
2. Łucznik (Łucznicy w innych kolorach - w kamaszach zielonych)
3. Elf Milicjant (Przekolorowany w kamaszach zielonych elf)
4. Mistrz czarów (Przekolorowany Mag który prześwituje czyli ma zdolność powstrzymywania kontrataku dzięki niewidzialności)
5. Asasyn (Mnich przekolorowany na biało, może dwa razy atakować w ataku bezpośrednim, po ulepszeniu ma tarczę z powietrza chroniącą przed strzałami)
6. Hekatonchejr (Przekolorowany Cyklop który poza kamieniem również strzela laserem co wygląda tak że ma zawsze prostą strzałę) w kampanii będą to buntownicy bohatera Yoga (dżina barbarzyńcy)
7. Golem Armagedonu (Przekolorowany Tytan na metaliczne barwy, może strzelać już nie ulepszony, a po ulepszeniu jest odporny na czary magii ognia i umysłu)

Rampart 2.0
1. Hobbit
2. Skoczek
3. Magiczne oko
4. Druid (głowa zwierzęcia)
5. Hippogryf
6. Niedźwiedź
7. Drzewiec

Conflux 2.0
1. Rusałka
2. Satyr
3. Gryf
4. Elementalista
5. Tęczowy smok
6. Błękitny Smok
7. Feniks

I jeszcze krótkie streszczenie kmapani
Necropolis - Romanian to nowe lepsze gdyż zdrowe siły Deyja (nauczyli się dostosować do Avlee)
Inferno - Cathedral to fanatycy człowieka (chcący obalić króla) i demony które udają ludzi
Dungeon - Groove (nocne elfy) - To phynaxianie którzy nagle włączają się do zdarzeń rozliczenia
Fortiess - Cove (morskie z Horn of the Abyss) - Po tym jak odnaleziono róg otchłani demony bojąc się
wody stali się bardziej ludzcy, nie zmienia to jednak celu piratów w ratowaniu antagarichu przed demonami (czyi fanatykami)
Stronghold - Bastion (egipskie) - Kilgor został osamotniony w walce po tym jak szamani zapowiedzieli
koniec świata, tylko starożytni ludzie z pustyni są chętni pomóc mu w walce o zdobycie erathii (wierzą
w życie pozagrobowe i rychłe zbawienie)
Tower - Niebiosa (Haven) - Miasto gdzie wszystkie jedn. latają. Miasto ma na celu uchronić antagarich przed
zniszczeniem. Na początku jednak nie wie jak i dlaczego ma do niego dojść. Siły specjalne latają aby przyśpieszyć odkrycie powodu rozliczenia
Castle - Obóz (Settlement) - Miasto gdzie wszyscy strzelają. Miasto sił Milicji Clovergreeskiej która wierna Gelu podąża za nim od wojny z fanatykami, aż po wojnę z kilgorem.
Rampart - z nowymi jedn. teraz jest jeszcze bardziej siłami lasu i natury, próbującymi poradzić sobie
z wielką armią fanatyków i rozszyfrować spisek Gorynicha z nieumarłymi.
Conflux - z nowymi jedn. to miasto gdzie z powodu wezwania bóstw żywiołów przez Kha-Beletha w wnętrzu planety, żywiołaki gdzieś znikają, pozostają jednak jedn. powiązane z żywiołakami i właśnie wraz z tarnumem
próbują zapobiec Rozliczeniu (gdyby nie kha-beleth tarnum by miał wystarczające siły).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17. lutego, Ostatnio modyfikował: Paulianin

Permalink

No to teraz 1 kampania Heroes III Recognition
Kampania 1 Nowy władca Deyja
Sc. 1 Zakładnik Lasu Tulareańskiego
Gramy bohaterem Vidomina która jest dostępna tylko w kampanii i jest bohaterem magii miasta Romanian. Wraz z Duchami i Wampirami przemierza Avlee towarzyszy jej Sandro (tyle że w fabule bo w grze go nie ma).
Sandro obiecał Vidominie poznanie czaru iluzji dzięki któremu nie będzie mogła być zdemaskowana jako nekromanta wśród ziem sił wrogim nekromantom. W zamian musi dostać się do wyspy Clancera gdzie uwięziony jest Archibald którego chcę uwolnić Sandro. W tym scenariusz gramy miastem Romanian (tylko z duchami i wampirami) przeciwko
odnowionemu Bastionowi 2.0 Avlee dowodzonemu przez lorda krasnoluda Thorgrima (bohater Ranger).
Sc.2 Grób Nieudacznika
Sandro uwalnia Archibalda i wraz z nim i Vidominą udaje się do Tatalii gdzie będziemy walczyć z siłami jednostek miasta Cove (Morskiego), a naszym głównym przeciwnikiem będzie wiedźma Merist (dostępna tylko w kampanii).
W trakcie sc. dowiemy się o romansowaniu Vidominy w stosunku do Sandra. O obaleniu rządów Nimbusa w Deyja przez Sandro. I późniejszej interwencji Kastora który dzięki technologii starożytnych został nowym władcą Deyja. Jak się okazuje wina jest temu wyprawa wojsk Lorda Haarta w celach robienia żniw śmierci w Tatalii. Lord Haart zginął wraz z większością armii Deyja. Sandro więc wycofał się i postanowił uwolnić Archibalda. Archibald miał dla niego zdobyć Zbroję Przeklętego artefakt potrzebny do odzyskania władzy w Deyja. Ostatecznie wykopujemy Lorda Haarta z grobu pod pomnikiem poległych Tatalian (pomnik z jaszczurczłekiem) i odnajdujemy zbroję. Sandro gdzieś znika.
Sc. 3 Czy jesteś po mojej stronie !
Gramy Archibaldem bohaterem magii miasta Cathedral i siłami Wampirów, Duchów i części miasta Cathedral opanowujemy Deyja. Robimy czystkę tak że większość bohaterów Deyja "znika". Kastor (bohater magii Settlement telemanta) przegrywa i pomysł na Forge zostaje odłożony w czasie. Na końcu Archibald dowiaduje się z magicznej kuli że czeka go coś niesamowitego jeśli zejdzie do Świątyni Czeluści.
Sc. 4 Zło się zbliża !
Gramy Archibaldem i wraz z siłami (podobnymi jak wcześniejszym sc.) udajemy się do podziemi pod świątynią czeluści. Tam spotykamy tajemnicze Bóstwo Śmierci które zamienia Archibalda w upiora. Archibald z nową postacią wraca do Deyja i tam pokonuje ostatniego buntownika Nagasha zamieniając go w upiora takiego jak jego ikona w WoG.
Epilog Archibald wysyła Liszice Xsi i Aishlin którą odkopał z grobu w poprzednim scenariuszu (jest już liszem nie zombii) do Erathii w celach szpiegowskich. Co ich spotkało wyjaśnia kapania w WoG.