Imperium

Behemoth`s Lair

HotA 1.5

Permalink

Nowy rok, tak jak to wcześniej wielokrotnie bywało, przywitaliśmy wraz z nową odsłoną Hoty. Wstępnie mogę powiedzieć, że prezentuje się ona przyzwoicie. Ci, którzy w trójkę dalej grają, mają powód do radości, a ci, których gra dawno znudziła, raczej nie mają po co wracać.

Pomijając poprawki błędów i zmiany w balansie, najważniejsze nowości można streścić tak:
- zapowiadany edytor szablonów dla map generowanych losowo
- nowy teren - "Highlands" - ładny, niezwykle baśniowy, z miłą dla ucha muzyką; trochę przywodzi na myśl Heroes 2
- możliwość zmiany zaklęć w gildii magów - za opłatą, raz na turę na zamek, można zmienić któreś z zaklęć (za surowce i złoto, koszt zależy od poziomu zaklęcia)
- grafiki bohaterów na polu bitwy różnią się w zależności od płci bohatera
- nowy przycisk w dolnej części panelu na ekranie bitwy, umożliwiający zmianę typu ataku (strzał czy walka wręcz, harpie mają teraz możliwość ataku bez powrotu na miejsce, archanioł ma przycisk do wskrzeszania, czarodziejski smok może zaatakować wręcz zamiast rzucić zaklęcie)
- stwory zajmujące dwa heksy mogą odtąd cofnąć się o jedno pole
- gracz ma możliwość zdecydować, czy chce się nauczyć umiejętności z chatki wiedźmy
- zapowiedziana nowa jednostka - leprechaun
- nowy obiekt - "Ruins" - walka z nieumarłymi w zamian za złoto i odkrycie kawałka pobliskich terenów
- nowy obiekt - "Mineral Spring" - +1 do szczęścia w następnej walce oraz +600 punktów ruchu w tej turze
- nowy obiekt - "Hermit's Shack" - każdy bohater może jednorazowo podnieść o jeden poziom jedną z umiejętności drugorzędnych
- nowy obiekt - "Gazebo" - grafika, nazwa i tekst pięknie nawiązują do dwóch pierwszych części, jednak w Hocie zmieniła się jego funkcja - bohater może jednorazowo otrzymać +2000 punktów doświadczenia w zamian za 1000 sztuk złota
- nowy obiekt - "Junkman" - można w nim sprzedawać artefakty

http://forum.df2.ru/index.php?showtopic=37013 - pełna lista zmian, po rosyjsku, wraz z grafiką promocyjną.

I tyle. Zapraszam do dyskusji oraz dzielenia się wrażeniami.

Liczba modyfikacji: 13, Ostatnio modyfikowany: 1. stycznia, Ostatnio modyfikował: kadixuboge

Permalink

Zmiany konieczne idące ku H4, jak wybór typu akcji jednostki. Tego bardzo brakowało. Ciekawe czy AI umie to wykorzystać? Dodali jeszcze konwersję starych zapisów, aby nie blokować komputera starymi wersjami, bo zapisy nieczytelne. Kupowanie zaklęć tak w ogóle byłoby dobre. Automatyczna nauka jest zbyt prosta. I czy AI potrafi sobie zmienić kiepskie zaklęcie? Wzrost doświadczenia dobry, ale brakuje dramatycznie umiejętności. Nowe by się przydały i więcej poziomów. Wbijanie samych numerków jest mało atrakcyjne. Poza tym wybieramy tylko te korzystne, zatem herosi niewiele się różnią w rozwoju. Ale oczywiście zmiany na lepsze! Chce się grać!

Permalink

Pierwsze wrażenia z gry z nową HotĄ są ostrożnie pozytywne. Gra nie różni się rażąco od tej poprzedniej, choć dzięki zmianom w balansie Przystań nie jest już taka mocna. Nowy rodzaj terenu daje radę, choć sprawia wrażenie lekko nierzeczywistego, podejrzewam, że to efekt nowości. Co do zastosowania nowych obiektów szczególnie ten rozwijający umiejętności drugorzędne wydaje się ciekawy. Możliwość odmowy wiedźmie można podsumować krótko - nareszcie!

Generalnie to co doskwiera najbardziej to brak map, przez co jeśli chcemy się cieszyć nowym terenem i obiektami z nim związanymi musimy korzystać z map losowych, które jednak nie reprezentują wysokiego poziomu. Edytor generatora map losowych wygląda na równie skomplikowany co jego nazwa.


Permalink

Oni zdaje się znaleźli jakiś błąd i wycofali? Ma być zaraz 1.51, zatem na razie nie bardzo można ocenić. Nowa trawa, jeden neutralny, czyli rzadki stworek i kilka budynków. Oczywiście trudno doszukać się tu jakiejś przełomowej wersji! To wizualnie praktycznie to samo. Poprawili z 1000! błędów o których nie miałem pojęcia, że są. I raczej nikt inny też nic o nich nie wiedział. Oczywiście nie ma, że krytykuję, bo żadnej pracy dla innych nie wolno dyskredytować. Ponadto każdy pracuje nad tym, nad czym ma ochotę. Ale obawiam się, że torpedują swój projekt. Trzymają w ukryciu choćby edytor kampanii i kampanie nie powstają, co ogranicza ilość opcji. Nie mówiąc już o tym, że nikt poza nimi nie może nic dodać, a oni nie dają rady. Dwa lata przerwy! Tymczasem VCMI ma już z 50 nowych miast, co z tego, że w głównie stanie roboczym, ale 50! A HotA jedno... Era ma ze 200 modów. HotA 0. Niestety zostali w tyle i to głównie dlatego, że trzymają wszystko w kręgu kilku osób. A taka liczba nie da rady. Przy Erze czy VCMI majstruje kto chce. Toteż i efekty widać. Kilkaset osób to nie kilka. Ale oczywiście robią co chcą i mają tego owoce. Ale, żeby nie było! Projekt jest cenny i ładny. Każdy ruch do przodu cieszy.

Permalink

Baronus

Tymczasem VCMI ma już z 50 nowych miast, co z tego, że w głównie stanie roboczym, ale 50! A HotA jedno... Era ma ze 200 modów. HotA 0. Niestety zostali w tyle

bo liczy się jakość a nie ilość? lepsze jedno cove niz 50 miast, w ktore nikt nie gra

Permalink

???
Jaka znowu jakość? Jakość jest taka jak ludzie zrobią. Najwyższą jakość grafiki i koncepcji ma Abbys, które jest na Erę i VCMI. Co zresztą nie znaczy, że gram tylko Abbys. Takie podejście jest idiotyczne. Oczywiście, że wolę 50 rożnych, niż w koło Cove czy nawet Abbys. To nuda. Ale każdy gra jak chce. Dzięki Erze i VCMI mogę grać lub nie. Gdyby była tylko HotA, to mógłbym tylko czekać co oni dadzą. Chodzi o podejście. Jeśli teraz każdy by chciał jak HotA, to było by 50 niepasujących miast i konieczność posiadania 50 kopii Herosów. Bzdura. Oczywiście, że platforma wspólna jest lepsza. A miasta dobrowolne i o to chodzi. To, że o Erze i VCMI nikt nie slyszał jest smutne. HotA była pierwsza z nowym miastem i zbiera procenty. Łatwiej błysnąć ludziom jednym miastem, niż platformą, która ,,żadnego miasta nie dodaje". Ale każdy przytomny wie, że aby robić miasta trzeba mieć jak! A graficy i twórcy koncepcji nie będą studiowali informatyki na poziomie doktoratu i łamali kod gry dla 1 miasta. Absurd. Informatycy robią platformę, którą łatwo pojąć, aby inni zajęli się tylko miastami. I tak jest najlepiej.

Permalink

Żadna bzdura - po prostu nie rozumiesz.
HotA nie uderza w bycie platformą do modowania. To nie jest zamysłem tego dodatku i nigdy nie będzie. Nawet ostatnia aktualizacja HDmoda usuwa box pluginów w HotA.
Ostatnio jednak bardzo wyraźnie widać, że chcą z HotA zrobić platformę do multi i bardzo im to wychodzi... a na multi nie gra się na zmodyfikowanych wersjach tylko na jednakowych, żeby np. nie było problemów z kompatybilnością. Edytor i poprawienie niektórych szablonów to też ukłon w stronę osób preferujących rozgrywkę pvp - teraz łatwiej będzie tworzyć, a przede wszystkim dopracowywać sprawiedliwe templatki, gdzie błędy generowania będą ograniczone do absolutnego minimum.

Edytor kampanii - jeżeli jest w tej samej wersji co ja mam - nie jest jeszcze gotowy i rozumiem dlaczego nie chcą go szeroko udostępniać.

I tak na marginesie - Ekipa HotA sama zaznaczyła, że jest to jeden z największych update'ów jaki do tej pory miał miejsce.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3. stycznia, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Tak, HotA w rozwoju idzie w stronę multi i to jest bardzo dobry kierunek, zważywszy że Heroes3 było tworzone bardziej z myślą o trybie single niż multi (a jak multi to bardziej hot-seat). Osobiście żałuję, że twórcy hoty mają bardzo restrykcyjną politykę użyczania ich kontentu na inne platformy/mody. Cove w wersji na WoG/Erę powstało już dość dawno i póki co nie ujrzy światła dziennego z powodu braku pozwolenia autorów. Szkoda gdyż HotA jest i będzie numerem jeden i wariacje Cove na inne mody wcale nie umniejszą miejsca na piedestale.


Permalink

Rozumiem bardzo dobrze i dziwią mnie próby obrony czegoś, czego bronić się nie da. Najbardziej zamkniętego i nieprzyjaznego modyfikacji projektu. Zdaje się, że nigdy nie mówiłem, że HotA jest do niczego i nie potrzeba jej. Wręcz odwrotnie. Sam dorabiałem tłumaczenie i czekam na polską pełną wersję. Ale co innego docenić twórczość, a co innego bronić ograniczeń dostępu. Polityka twórców mocno jednak mnie ostudziła.

Z edytorem kampanii to chyba żart. Toż potrzeba tylko czegoś co połączy kilka map z HotA! Żadnych cudów. Podejrzewam, że sam bym zrobił HexD edytorem kampanię, bo tłumaczenie sobie zrobiłem dla siebie. To tacy mistrzowie programowania jak oni, rzekomo nie mogą sobie poradzić przez 8 lat? Niedawno jeszcze ludzie nie wiedzieli jak zmienić taką bzdurkę jak statystki nowego miasta! Sam otworzyłem na HC temat jak zmieniać tam cokolwiek i rozwinął się wspaniale :-). Inaczej do dziś by go nie było! I bez przesady, że HotA to nr.1 na zawsze. Owszem nowe miasto, ale na VCMI będzie niebawem z 50, w tym sporo lepszych graficznie pewnie. Nikt nie ma pierwszego miejsca na zawsze. Kiedyś rewelacją był WoG i chyba to zawsze będzie nr 1? I co po latach? Nikt teraz już nie powie, że WoG zawsze nr 1. Zresztą, co niestety nie jest znane szeroko WoG to już obecnie Era. Prawda jest taka, że HotA już nie bardzo może konkurować z VCMI czy Erą. Ile czasu można się ekscytować jednym miastem? Gdy jest ich już dużo. Ich przewaga, to kompletna niewiedza szerszych rzesz graczy o VCMI i Erze! Ludzie wciąż pytają na forach : -Zainstalowałem WoG i mi nie działa! Czyli ciągle pobierają stary WoG i męczą te błędy!

Czyli reasumując czas leci i rewelacja roku 2011 nie jest już nią w 2018. Inna kwestia to wiedza szerokich rzesz. Ale fakty są faktami. Przecież jeśli masy uważają, że jest tylko jedno nowe miasto i jedyna opcja aby zagrać nowymi jednostkami to HotA nie znaczy to, że jest to prawda! Obecnie to bardzo wielka nieprawda.

Permalink

Doświadczyłem nowej wersji na kilku mapkach, choć jeszcze nie spotkałem skrzata, części nowych obiektów i nie bawiłem się za dużo edytorem. Wrażenia - jak najbardziej pozytywne. Wrota Żywiołów stały się pełnoprawnym miastem dzięki temu terenowi, co jak co, ale HotA to mistrzowie ożywiania mapy przygody oraz bitewnych pól. Nowe tereny dla bagna, podziemny teren wulkaniczny i trzy specjalne pola bitewne już to zresztą potwierdziły, wyżyny to tylko upasiona kropka pod wykrzyknikiem. Muzyka napisana do nowego, rajskiego terenu ładnie się komponuje z grą, choć zauważalne duchem wywodzi się także z drugiej części, przynajmniej tak jest w moim subiektywnym odczuciu. Imponują mi też zmiany w mechanice - poprawa chatki wiedźmy, absurdalnego systemu magii w gildii (jak oni to pięknie wizualnie rozwiązali!), przycisk wyboru trybu ataku czy nawet płci bohaterów. Dojrzałem, osiągnąłem fanowski spokój duszy - nie oczekuję już miast, lecz jedynie takich mnogich, choć małych zaskoczeń.

I za to też szanuję Hotę jako dodatek. To nie jest jakieś VCMI z AI koczkodana* i trzema tuzinami paskudnych, źle zaprojektowanych miast (+ 1 przeszarżowanym Abyss z innego wymiaru wizualnego).

Av-chan

Osobiście żałuję, że twórcy hoty mają bardzo restrykcyjną politykę użyczania ich kontentu na inne platformy/mody. Cove w wersji na WoG/Erę powstało już dość dawno i póki co nie ujrzy światła dziennego z powodu braku pozwolenia autorów.

Co kryje się za taką polityką jest zrozumiałe, ale jest przejawem zaborczej próby zdominowania sceny. Pamiętajmy, że to wciąż są gierki na komputerek, w której panek zasuwa na koniku po kolorowej mapce pełnej stworków. Podporządkowanie się sceny podobnym zasadom jest niezrozumiałą dla mnie perwersją. Na ten moment gram i tak tylko w Hotę, ale kiedyś to się odbije czkawką. MDT zrobiło już Forge, wyda w końcu Alternatywy i ma szansę (względną) na wydanie Oasis, a VCMI nie pozostanie, prawdopodobnie, koczkodanem intelektu. Chciałbym kiedyś obudzić się na kacu w sylwestra i z gorzko-słodkim wspomnieniem zobaczyć co u Hotowców z myślą, że to samo sobie dodam do rozwiniętego już VCMI.

No ale HotA, według relacji szanownego Nephretesa, jest zbyt specyficzne na moderskie sojusze i sensowną współpracę. Niech Erowcy to sobie uświadomią. Jak ktoś chce sobie pograć Cove na Erze, niech pogra. Apeluję!

*Przy całym szacunku do koczkodana <3

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3. stycznia, Ostatnio modyfikował: Wiwernus

Permalink

Po czasie mogę stwierdzić, że mnie, jako gracza typowo przygodowego, nowa HotA nie zatrzymała na dłużej. Widzę jednak, że dodatek od dawna robi furorę na Twitchu, a ilość multiplayerowych potyczek jest naprawdę ogromna - to dobrze, nawet jeśli samemu nie ma się już ochoty na grę, to miło jest od czasu do czasu obejrzeć ją u jakiegoś doświadczonego streamera.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14. stycznia, Ostatnio modyfikował: kadixuboge

Permalink

W ogóle fajnie, że ktoś coś robi! Istotnie ilość nowości przy VCMI czy Erze mała, ale oczywiście taką drogę obrali, że tylko kilka osób wtajermniczonych. Tym sposobem dużo nie zrobią ale powodzenia im oczywiście. Dużo ludzi czeka na to co zrobią. Przypuszczam, że Rosjanie nabijają statystyki. Miasto jest świetne i dodatek też. Życzę jak najlepiej.

Permalink

poprawcie wczytywanie map w krypcie map, bo nie czyta nowego terenu, higlands zamieniło samo z siebie w zwykłą trawę, no chyba że to ja coś zepsułem xd

Permalink

Nie bardzo rozumiem jakim cudem w mapach zrobionych przez HotA 1.5.0 oczekiwałbyś terenu Highlands :P

Permalink

Mateusz

Nie bardzo rozumiem jakim cudem w mapach zrobionych przez HotA 1.5.0 oczekiwałbyś terenu Highlands :P

eee w takim, jakie one istnieją? skoro mapa zawiera nowy teren, to po uploadzie mapa ciągle ten teren mieć, a nie

Permalink

Ciężko zrozumieć co napisałeś :D

W każdym razie - mówiąc o krypcie map masz chyba na myśli autorskie mapy, które powstały przez HotA 1.5.0, w której dodano teren Highlands. Jeśli tego terenu NIE BYŁO podczas tworzenia mapy to jakim cudem miałby się tam teraz znaleźć?

Permalink

> dodaj mapę z nowym terenem higlands do waszej krypty map
> zauważ że po uploadzie, w krypcie map, higlands na tej mapie nagle zmieniło sie w zwykla trawke.
haloooo

Permalink

Begrezen

> dodaj mapę z nowym terenem higlands do waszej krypty map
> zauważ że po uploadzie, w krypcie map, higlands na tej mapie nagle zmieniło sie w zwykla trawke.
haloooo

Jeśli dodałeś mapę jOjO compilation to nie została narazie podmieniona na nową wersję.