Imperium

Behemoth`s Lair

PAH3 - zmiany na nowy sezon

Permalink

Pierwszy sezon po reaktywacji PAH3 (i Jaskini) kończy się. Jesteśmy (a w zasadzie będziemy ;)) mądrzejsi o 3 miesiące i 15 mapek. Doszliście do wniosku, tak jak ja i Kumbat, że nalezy poczynić kilka zmian w regulaminie. Ponieważ turniej jest dla Jaskiniowców, a nie odwrotnie, to chciałbym abyście także wypowiedzieli się na ten temat.

Kwestie, które wymagają dyskusji wyglądają tak:
- długość turnieju: dalej 3 miesiące czy może 2, tak jak było dawniej(oczywiście ze zmniejszoną ilością mapek)
- punktacja: ile miejsc punktowanych, sposób punktacji, co cenimy bardziej
- ocena wybieranych do tej pory mapek; jakie mapki chcialibyście widzieć w turnieju bardziej: randomki, czy tworzone przez żywych graczy, raczej małe czy duże, trudne czy łatwe
- data rozpoczecia nastepnego sezonu
- ewentualna przerwa świąteczna

Od razu przedstawię moje zdanie na tematy(i po części zdanie Kumbata):
- długość turniej dla mnie bez znaczenia
-punktacja - tutaj propozycja Kumbata - 15 miejsc punktowanych, większa jej rozciągłość(szczegóły do dogrania)
- Na rozpoczęcia nastepnego sezonu są jak dla mnie dwa sensowne terminy: 3 grudnia i 31 grudnia. Pierwsza data z tej racji, że chciałbym conajmniej tydzien odpoczać, a i w dniach 24-27.11 nie mam dostepu do kompa, więc najbliższy wolny termin to pierwsza niedziela grudnia. Jednocześnia należy paamietać że i tak zrobimy przerwe świąteczną, więc być może lepiej turniej rozpocząć po świętach.

Jeśli chcielibyście zmienić coś jeszecze, to także o tym napiszcie. Oprócz samych propozycji, jakies małe chociaż argumenty bym prosił ;)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.01.2007, Ostatnio modyfikował: Eru

Permalink

Ja popieram przerwę świąteczną. Start turnieju może być 1 stycznia :)
Co poniektórzy mogą zrobić jakieś postanowienia noworoczne :)
Powinny być miejsca eksekwo jeżeli jest taki sam wynik.
Co do punktacji racja wystarczy 15 miejsc punktowanych może tak zrobić tą punktacje jak w pucharze świata w skokach??

Hej nie ma jeszcze zamieszczonej 12 mapki!

(blue) Eru: Jak to nie ma jak jest?


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13.11.2006, Ostatnio modyfikował: Eru

Permalink

Witam.

Ja również jestem za rozpoczęciem nowego sezonu od nowego roku. Co do mapek to większość ciekawa i powodów do narzekań nie mam, a wręcz przeciwnie. Sam wolę mapki małe typu tej, która widnieje jako 12 tydzień, gdzie trza ubić (po drodze) Thanta :>. Co do miesięcznych to druga mi sie podobała i coś w tym stylu to fajna rzecz.

Uzdrawiam (wszelkie choroby)

Permalink

Napiszcie jeszcze ile ma trwać turniej 2 czy 3 miesiące(to w sumie też ważna rzecz)


Permalink

Długośc turnieju ja bym obstawał za trzema miesiacami. Nie jestem pewien czy dam radę grać regularnie, ale i tak lepsze 3 miesiące niż 2. Fajnie się gra więc lepi dłuży niż krócy.

P.S. Lordzie Eru ta 12 mapka to doskonały wybór!

Permalink

Początek nowego turnieju, lepiej zaplanować moim zdaniem na nowy rok. Nie wiem czy uda mi się oddać tyle sejwów co w tym turnieju, więc jestem za trzema miesiącami. Co do mapek, to im krótsza, tym dla mnie lepsza, no ale przecież nie wszystkie mogą być takie.
Myśle, że Eru doskonale daje sobie radę w roli arbitra, więc wybór map można spokojnie jemu pozostawić.
Swoją drogą, bardziej lubie mapki stworzone przez innych graczy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.11.2006, Ostatnio modyfikował: Gwynbleidd

Permalink

Oda do sędziego :)

Mam kilka spraw natury technicznej do sędziego, aby przyszły sezon nie miał wpadek :)
Po pierwsze trudność map. Jak każdy wie, jest to 130% 160% i 200% - większość gra na 200%.
Pewnie bym o tym nie pisał, gdyby nie rozmowa z MerenRe i pewne odkrycie.
Moim zdaniem mapę z 3 miesiąca można łatwiej i szybciej ukończyć na 200%, niż na 130%.
Powodów jest kilka: gracz na 200% ma przeciwników słabszych ( chodzi o zamki ) i lepsze artefakty.
Gracz na 130% może i ma surowce, ale nie ma paru ułatwiających grę artefaktów,do tego gorszy do rozbudowania zamek, a do pokonania Conflux ( powodzenia ).
Wiadomo, że mało kto gra poniżej 200%, ale nie podkładajmy ludziom kłód pod nogi! Bo zróżnicowanie trudności nie powinno być tylko teoretyczne!
Po prostu uważam, że sędzia powinien zadbać o to, żeby osoba wybierająca mapę łatwiejszą miała ją rzeczywiście łatwiejszą, chodzi o to, że jeżeli na 200% są pewnego rodzaju zamki to na niższych % powinny być podobne, to samo tyczy się artefaktów!
Co do mapy 12, to jest to przegięcie do kwadratu. Stawiam piwo osobie, która udowodni różnice gry na 130%, a 200%.
Moim skromnym zdaniem w zależności od % w tej mapce możnaby dorzucić zombiasów na start np. na 200% mamy 5 to na 160% damy na start 50, a na 130 % np. 150 i możnaby osłabić to, co ma Thant w zamku też w zależności od trudności. Tak moim zdaniem powinno to wyglądać.
Mam nadzieję, że część sugestii zostanie zaakceptowana i od przyszłego sezonu nie będzie już takich wpadek.


Permalink

gorszy do rozbudowania zamek, a do pokonania Conflux

Zawsze ustawiam tak, że na każdym poziomie gra się tym samym zamkiem i dostaje się ten sam bonus - artefakt lub złoto lub surowce, zalezy jaki mam humor ;). To że na róznych poziomach są różnice w ilości otrzymanego złota, nie zalezy ode mnie.
Faktycznie, na mapce miesięcznej nie ustawiełm na wszystkich poziomach trudności tego samego zamku - z całego serca przepraszam.

Natomiast co do ostatniej mapy - faktycznie tutaj mozna by pomyśleć - ale w jaki sposób mam zbalansowac mapkę na różnych poziomach trudności, jeżeli pojęcie o wartości jednostek ma raczej nikłe? Zresztą zawsze wydwało mi się że na niższych poziomach trudności komputer ma niższe AI - słabiej walczy etc.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.11.2006, Ostatnio modyfikował: Eru

Permalink

Co do 12 to podałem przykład nie receptę :) W końcu balansowanie mapek to niestety niewdzięczna praca, ale jak wiem bycie arbitrem zobowiązuje.

Co do samej mapy 12 ostatecznie może być. Moim zdaniem tego typu mapki powinny pojawiać się jednak bardzo rzadko.
Co do przyszłego sezonu to raczej wole mapy tworzone przez graczy, aczkolwiek randomki mogą stanowić urozmaicenie.


Permalink

bycie arbitrem zobowiązuje

Zobowiązuje do sytematyczności i dokładności, z tym się zgodzę. Jeśli chcecie mnie zobowiązac do znajmości taktyki czy balansowania mapek, to z największą chęcią oddam 'stanowisko' arbitra; i zajmę się czym innym.

Są jacyś chętni?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.11.2006, Ostatnio modyfikował: Eru

Permalink

Ja mógłbym być arbitrem ale np. w PA w H4 :) W H3 nie da rady bo jednak wolę być graczem.

Jeszcze jeden nowy-stary pomysł, co do zmian w regulaminie.
Sezon 3 miesiące może być.
Mapki 1 miesięczna i 2 dwutygodniowe (tak było dawniej) czyli 3 mapki na miesiąc.
Skąd ten pomysł? Lepiej, aby było mniej map i więcej czasu, gdyż rozmawiałem z graczami ( wystarczy też poczytać posty ) i dochodzę do wniosków, że to byłaby szansa, aby każdy mógł oddać wszystkie mapki w sezonie. Sądzę, że taka zmiana z pewnością wpłynie na poziom turnieju.
Dla przykładu można podać tą edycję turnieju. Ilu graczy oddało wszystkie mapki?
Sądzę, że wynika to ze zbyt krótkiego czasu przeznaczonego na grę. Poza tym część graczy (MerenRe, Van den Graff) gra zazwyczaj w weakendy.
W związku z tym sądzę, że termin oddania map też wypadałoby zmienić do niedzieli do północy ( gracz ma 2 weakendy czasu, jak coś wypadnie mu w jeden, ma szansę przejścia mapki w drugim ). Wyniki mogą być np. w środę, a mapki na kolejne tygodnie można zamieszczać w niedziele. Jest z tego jeden duży plus, bo można dawać dwie adnotacje na stronie głównej. Jedna dotycząca nowych map, druga - aktualizacji. Wiem, że może to przysporzyć trochę pracy arbitrowi, ale będzie mniej map w sezonie i więcej jak sądzę graczy :)

Czekam na odpowiedź i inne sugestie graczy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.11.2006, Ostatnio modyfikował: Thant

Permalink

Sugestie Thanta dotyczące ilości mapek na miesiąc są jak najbardziej trafne i bardzo, ale to bardzo mi się podobają. Pomysł z terminem oddawania mapek jest równie dobry.


Permalink

Thant

Ja mógłbym być arbitrem ale np. w PA w H4 :) W H3 nie da rady bo jednak wolę być graczem.

Jeszcze jeden nowy-stary pomysł, co do zmian w regulaminie.
Sezon 3 miesiące może być.
Mapki 1 miesięczna i 2 dwutygodniowe (tak było dawniej) czyli 3 mapki na miesiąc.

Ok - nie ma żadnego problemu, bo to mniej pracy dla mnie. Dziwi mnie natomiast stwierdzenia 'tak było dawniej'. Jak sobie przypominam, kiedy jedyny raz wysłałem mapkę do PAH3, to mapki były co tydzień + miesięczne, a cały sezon trwał 2 miesiące.

Dla przykładu można podać tą edycję turnieju. Ilu graczy oddało wszystkie mapki?

Ta edycja nie może służyć za przykład, bo jest edycja testerską etc. Lepszym przykładem byłby sezony sprzed padu. Jak tam było?

W związku z tym sądzę, że termin oddania map też wypadałoby zmienić do niedzieli do północy

Jak sobie życzycie.

Wyniki mogą być np. w środę

Nie ma mowy - jeśli termin mapek bedzie do niedzieli, to wyniki będą pojawiały się zwykle w soboty, no moooże w piątki.

Jest z tego jeden duży plus, bo można dawać dwie adnotacje na stronie głównej

Przy mapie raz na dwa tygodnie nadel będą dwa newsy/dwa tygodnia, z tym że przy publikowaniu wyników w środę, będa zgrupowane przez 0,5 tygodnia.

więcej jak sądzę graczy

Nie widzę korelacji. Może na każdej mapie będzie więcej graczy, ale smaryczna ilość graczy się nie zwiększy. teraz być może czasami nie zdążaj wykonać mapy. Przy dwutygodniowych mapach graczy więcej nie będzie, bo Ci co chcą grać, to będą wysyłać mapki, czy to co 2 tygodnie, czy co tydzień. Jak ktoś nie chce grac, to i tak mapek wysyłac nie będzie.

Przy dwutygodniowych mapach traci także sens obceny sposób punktacji - na mapach miesięcznych dwukrotnie wiecej punktów, niż na tygodniowych - należałoby to inaczej zbalansować.


Permalink

To ja też się wypowiem, od 2 sezonu będe nieco aktywniejszy w turnieju :)
Długość trwania turnieju - w sumie wszystko jedno.
Punktacja - zmniejszyć do 15 ludków.
Mapki - moja subiektywna ocena to tylko randomki, najlepiej też (jak dla mnie) żeby mapy były bez wody i potwory strong.
Nie wiem jak było w tym sezonie bo nie grałem żadnej miesięcznej to żeby nie było map rozmiaru XL (ciężko z czasem będzie ale to też tylko moja subiektywna opinia i zadecyduje większość).
Data - po nowym roku.

Thant

Co do punktacji racja wystarczy 15 miejsc punktowanych może tak zrobić tą punktacje jak w pucharze świata w skokach??

Przedstaw mi jak to wygląda w skokach...

Co do balansowania mapek - to już zależy od sędziego, a z tymi faktycznym poziomem trudności pewnie masz racje Thant, ale co Ty na to żeby był do ściągniecia tylko jeden poziom trudności?
Proponuje 160 lub 200, ale z lekką przewagą na 160.
130% i tak już raczej odpadnie (bo nikt tego nie gra a tylko większy bałagan będzie), ale czy zostawić obydwa pozostałe poziomy trudności czy tylko jeden?

Thant

Mapki 1 miesięczna i 2 dwutygodniowe (tak było dawniej) czyli 3 mapki na miesiąc.

A może tak 1 miesieczna i trzy 10-dniowe? tydzień to faktycznie troche mało, ale 10 dni to już inna sprawa, z 2 tygodniami to chyba przesada tyle jest zwykle czasu na gre, ale online gdzie trzeba się z drugim przeciwnikiem w jednym czasie spotkać.
I wtedy mapa miesięczna by była np. razy 1,5 a nie razy 2.


Permalink

Kumbat

żeby nie było map rozmiaru XL (ciężko z czasem będzie ale to też tylko moja subiektywna opinia i zadecyduje większość).
Data - po nowym roku.

Zupełnie się z Tobą zgadzam ,co do rozmiaru map - z XL nie wyrabiam czasowo, a co do rozpoczęcia turnieju - przed nowym rokiem nie mam dostępu do kompa.

Kumbat

130% i tak już raczej odpadnie (bo nikt tego nie gra a tylko większy bałagan będzie)

A teraz wrrrrrr....... jak to nikt nie gra na 130% ? A ja?
To jawna zniewaga - mam nadzieję, że to tylko Twoje niedopatrzenie, albo chwilowe zaćmienie wzroku. Może i nie gram najlepiej, ale jako kobieta domagam się szacunku!!

Thant

Mapki 1 miesięczna i 2 dwutygodniowe (tak było dawniej) czyli 3 mapki na miesiąc.

Kumbat

z 2 tygodniami to chyba przesada tyle jest zwykle czasu na gre

W tym przypadku popieram Thanta, niestety gram tylko w weekendy, nie jestem szkolniakiem i czas mój jest ograniczony. A nie chciałabym opuścić następnego turnieju z powodu braku czasu na oddanie mapy.

Co do pozostałych punktów jest mi wszystko jedno, dla mnie to tylko chwila wytchnienia w monotonii dnia.

[scalenie: 18.11.2006 20:55]

Eru

Faktycznie, na mapce miesięcznej nie ustawiełm na wszystkich poziomach trudności tego samego zamku - z całego serca przepraszam.

No fakt przez to niedopatrzenie straciłam czas, który mogłam poświęcić na mapkę 12 tygodniową, której nie oddałam niestety. Jednak Twoje przeprosiny mnie rozczuliły - myślę, ze jesteśmy kwita :) .

Eru

Zresztą zawsze wydwało mi się że na niższych poziomach trudności komputer ma niższe AI - słabiej walczy etc.

Nie gram od dziś i nie zawsze wybieram mapki o tej samej trudności - to zależy ile mam na nią czasu - ale nie zawsze to IQ kopma jest niższe. Według mnie na 130% jest większa szansa na szybsze rozbudowanie własnego zamku, niż na 200%, a to ma wpływ na dalszy przebieg gry....

(blue)Eru: usunięta powtórzona część posta!!


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 19.11.2006, Ostatnio modyfikował: Eru

Permalink

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest ze zgodnością wersji h3 w Pucharze.
Ja grałem na polskojęzycznej wersji SoD, a jeżeli ktoś inny używał wersji anglojęzycznej to mogło dojść do sytuacji, w której tą samą mapkę można było łatwiej przejść, używając odpowiedniej gry.


Permalink

W regulaminie był odpowiedni fragment

1.Gramy w wersji 3.2
3.Można grać z plikiem crtraits, ale nie trzeba.

Ja nie mam mozliwości sprawdzenia grania w wersji 3,2 a plika crtraits jest dowolny.
Moim zdaniem nie ma aż tak dużej róznicy w graniu długiego turnieju, a i w normalnej grzej także róznice nie pojawiają się zbyt często - tylko podczas grania Zamkiem


Permalink

Ciężko by było wprowadzić przepis, w którym wymagało się lub zabraniało używania pliku crtraits, ponieważ nie można w żaden sposób tego sprawdzić.
Sejwy odczytywane na hirkach Eru będą takie jak powinny być na jego hirkach, a nie takie jak osoby od której otrzymało się sejwa.
Dlatego jest dowolność w używaniu tego pliku.


Permalink

Osobiście uważam, że:
1. Sezon powinien trwać 3 miesiące i zacząć się 31.12.2006 r.
2. 3 mapki miesięczne (podwójnie punktowane) i 9 dziesięciodniowych (tak jak proponował Kumbat)
3. mapy nie za małe i nie za duże, czyli M i L typu random ze względu na zróżnicowanie w trudności (chodzi o 200%, 160%, i 130%)
4. 15 miejsc punktowanych i miejsca egzekwo są ok.
5. uważam, że ostatnia walka powinna być przeprowadzona autokombatem i tylko autokombatem ze względu na równe szanse dla wszystkich
Co do pliku crtraits to w poprzednim sezonie go nie używałem, ale teraz zaczne dla samego sprawdzenia co on daje.
Co do nagród to może jakieś dodatkowe dyplomy za 1, 2 i 3 miejsce ? (mogą być w formie elektronicznej)


Permalink

1. mogą być trzy miesiące, ale turniej rozpocznie się raczej dopiero w nastepny tydzień, gdyż musz spojrzeć w regulamin, Kumbat też musi no i się przesunie

2. mapki dziesięciodniowe są do gruntu ZŁE - nie wiadomo co, gdzie, kiedy - ponieważ nie wszyscy są za 10-dniowymi, to będą dwutygodniowe. Zresztą dziesięciodniowa mapka niewiele zmienia - nadal jest to zwykle tylko jeden weekend, a jak ktoś w tygodniu nie ma czasu, to i 3 dodatkowe dni mu nie pomogą

3-4. No problem

5. Hmm... walka jest także częścią gry w hirołsy, i jeśli ktoś wygrywa bitwy mając bardzo mało wojsk, a na mapie radzi sobie trochę gorzej, dlaczego ma być dyskryminowany wobec tych któży słabo walczą, a z kolei świetnie radza sobie na mapie przygody.
Z punktu widzenia sędziego jest to bez znaczenia, a nawet jest to ułatwienie, ale co mówią gracze?