Podzielcie się swoimi radami i sposobami na grę przeciwko nekropolis.
Grałem dziś i pomimo przewagi mojego bohatera w statystykach, manie i wojsku, przegrałem bo komp rzucał w odpowiednich momentach wskrzeszenie na swoje zjawy.
Tak wiem, że niezależnie od wszystkiego muszę się podciągnąć w swoich umiejętnościach, skoro miałem przewagę a dałem sobie wtrąbić ;D
Taktyka gry przeciwko nekropolis
Baronus /
To zalezy. Czy masz masowe? Masowe spowolnienie blogoslawienstwo modlitwa klatwa. Naprawde masakruja przeciwnika.
Ponadto staraj sie pozbyc wampirow w pierwszej kolejnosci zeby w kolo sie nie odnawialy. Nekro jest grozne bo ma duzo wypasionych jednostek. Szkielety wampiry lichy i jezdzcy maja gigantyczne statystyki swietne umiejetnosci i jest ich duzo. Nie wiem czy masz przewage. Umiejetnosc regeneracji to podwojenie jednostki! Wampiry zawsze licz razy 2! Jeden za dwie jednostki.
Dagon /
@Baronus
Chyba nie ten dział ;)
@Tower
Ciężko coś mi doradzić w sprawie tej bitwy nie mając w zasadzie żadnych informacji. Masz save'a, z którego mógłbyś wyciągnąć rozwój bohatera, statystki, zaklęcia itp? Zresztą, niektórych bitew po prostu nie da się wygrać, niezależnie od sposobu jej przeprowadzenia ;)
Co do taktyk na Nekropolię, tu można rozpisać się na każdą frakcję z osobna, i to na różne sposoby. Temat - rzeka.
Ogólnie, jednostki nieumarłe cechują się mała żywotnością, a opierają się na liczebności. Oznacza to, że Magia zniszczenia bardzo dobrze się tu sprawdza, gdyż omija wysoką obronę bohatera. Świetnie w tej materii sprawdzają się Czarnoksiężnik, Czarodziej, Łowca i gorzej Krasnal. Warto też mieć do tego Talent magiczny, aby zwiększyć częstotliwość rzucania zaklęć (nie odnosi się to do deszczu strzał Łowcy). Jest to najprostsza możliwa strategia. Jednak dobry przeciwnik jest świadom wad jednostek nieumarłych i często gra wybierając wszelkie kontry na zmniejszenie obrażeń z zaklęć w postaci umiejętności, czy artefaktów.
Jeżeli frakcja, ma utrudniony dostęp do zniszczenia, sugerowałbym wybór Magii światła. Nekromanta bardzo często rozwija się w kierunku Magii mroku, dla której światło jest naturalną kontrą. Światło w wielu przypadkach ma też przewagę nad zniszczeniem ze względu na ograniczone możliwości jego kontrowania. Trzeba jednak mieć na uwadze, że w przypadku Magii światła nastawiamy się raczej na dłuższą bitwę, w której Nekromanci się specjalizują.
Przy dłuższej grze nie ma też co rzucać się na Nekro bez dowodzenia, chyba że gramy Akademią. Potencjalne obniżanie morale może zniwelować każdy plan bitwy.
Inferno i Orki moim zdaniem mają najtrudniejsze zadanie w walce z Necro.
Inferno niby ma dostęp do Magii zniszczenia, ale bardzo często jest to strzał w kolano ze względu na znikomą moc zaklęć. A mrok znowu średnio sprawdza się przeciwko Necro. W takim wypadku Inferno zwykle prowadzę z nastawieniem na szybką bitwę i zredukowanie jednostek przeciwnika zanim moje jednostki zostaną masowo osłabione. Można też spróbować iść w Szybką bramę...
Natomiast w wypadku orków niemal musem jest Rozbicie mroku, bo są bardzo podatni na praktycznie każde zaklęcie z tej szkoły. Na ich plus przemawia Gniew hordy lub Bitewne zawołanie z trzeciego poziomu gildii - należy to wykorzystywać.
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13.10.2021, Ostatnio modyfikował: Dagon
Baronus /
Haha istotnie! Nie patrze na dzial tylko odpowiadam a tu najczesciej jest trojka!
Dagon /
Tak to jest, jak się nie ma czasu na granie, zapomniałem o jednej z podstawowych taktyk gry na Necro.
Chodzi o Wichurę.
W oddziałach Nekropolii znajdują 3 jednostki latające. Duch, Smok i Wampir(teleportacja traktowana jest jak latanie). Oznacza to, że bohater posiadający Wichurę w CV, zmniejsza inicjatywę powyższym jednostkom o 20%, a zasięg o 2! To kolosalna wartość, tym lepiej się sprawdzająca, że działa od samego początku starcia, a więc uwzględniająca startowe losowanie inicjatywy.
Ponadto, aby bohater nauczył się Wichury, wcześniej musi być Mistrzem Gniewu. Jeżeli ma Przyspieszenie w księdze czarów może, dodatkowo powiększyć różnicę w częstotliwości ruchu pomiędzy oddziałami przeciwnych armii, a to już jest Uber combo. Chyba, że Nekromanta ma Spowolnienie, ale na to już niewiele* można poradzić...
Trzeba jednak mieć na uwadze, że Wichura sprawdza się raczej przy dłuższych grach, kiedy to w Nekropolii jest szansa na wybudowanie siedliska Smoków i ulepszenie Wampirów.
*Nagolenniki Krasnoludzkich Królów ;)
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 16.10.2021, Ostatnio modyfikował: Dagon
ToWeRH3 /
Dagon
Ciężko coś mi doradzić w sprawie tej bitwy nie mając w zasadzie żadnych informacji. Masz save'a, z którego mógłbyś wyciągnąć rozwój bohatera, statystki, zaklęcia itp?
Save'a nie będzie, bo w 'piątce' gram praktycznie tylko na autosave (dajcie podwójną premię temu, kto wymyślił 3 autosave i to jeszcze robione na początku tury, no genialne!!), więc już dawno mam je nadpisane.
Póki co najczęściej do grania wybieram loch i akademię, rzadziej przystań lub twierdzę (ta ostatnia spasowała mi mega klimatem, ale widzę że za łatwa do grania nie jest). Z talentów prym u mnie wiedzie atak, logistyka, magia zniszczenia i światła (m.mroku zazwyczaj wtedy kiedy bohater ma ją na starcie lub przy awansie jeśli nie wpadnie nic ciekawszego).
Zazwyczaj tak układam bohatera, więc doradź coś pod to, ale jestem otwarty na każdą sugestię.