Imperium

Behemoth`s Lair

[HoMM II] Niedziałające sojusze

Permalink

Jak w temacie, czy ktoś oprócz mnie spotkał się z czymś takim? Wydaje mi się, ze kiedy grywałem w GOLD'a na XP'ku lata temu, to wszystko było cacy. Generalnie sojusz(wynikający z opisu mapy) nie istnieje w żadnej mierze - ani wspólnego widoku mapy, kopalnie przejmować się da, bohaterów/miasta atakować etc.
Czytałem gdzieś, ze goście od fheroes 2 coś z tym robili, ale multi tylko przez hot/seat więc niezbyt mnie to ratuje . .

Permalink

Sojusze w dwójce chyba zawsze tak działały - przynajmniej ja sobie nie przypominam, bym kiedykolwiek widział wspomniane elementy. Pojawiły się dopiero w części trzeciej. Sojusze w HII mają znaczenie tylko jako warunek zwycięstwa, tj. wygrywasz, kiedy na planszy zostają tylko gracze z twojej drużyny.

Free Heroes przestało być rozwijane kilka lat temu, pomysłodawca i koordynator odszedł. Kilka osób próbuje po swojemu projekt rozwijać, ale to bardziej mi wygląda na pudrowanie trupa. Grałem na początku tego roku w mapkę na fheroes, ale AI było po prostu beznadziejne i dałem sobie spokój.

Permalink

Sojusze w h2 nie działają tak jak w h3. Niezależnie od wersji. O ile pamiętam sojusznicy są wobec gracza mniej agresywni i skupiają się na innych wrogach, ale jeśli ich przetrwanie jest zagrożone będą atakować np. by zdobyć jakikolwiek zamek.


Permalink

Ok, dzięki za szybkie odpowiedzi :) Najwyraźniej pamięć spłatała mi figla.

Permalink

W H2 tak właśnie działa ten sojusz. Nie ma wspólnego widoku(co jest wg mnie najgorsze) można atakować miasta oraz bohaterów. Puzzle to samo-każdy za siebie. Sojusz działać, działa, ale jedynie w ten sposób że jesteście po tej samej stronie. Komp rzadko przejmuje Twoje kopalnie. Bohatera z tego co pamiętam zdarzało mu się zaatakować jedynie wtedy, kiedy "tamował" drogę.