Imperium

Behemoth`s Lair

Wyzwanie dla eksperta w heroes III

Permalink

Witam, z tej strony gracz który nie jedno widział i nie jedno przeszedł w Heroes III, otóż powoli nudzi mi się niszczenie komputera na najwyższym poziomie - nawet w sojuszu 1v7. Gram w heroes wiele lat i chcialbym rzucić wyzwanie komuś kto jest godnym przeciwnym. Preferuje mapę losową, najlepiej XL bez podziemi - 1v1. Korzystam z programu GameRanger do gry online, jeśli ktoś chętny proszę odpisać w tym temacie.

Jest tu jakiś ostry zawodnik :)?

Pozdrawiam, Jarema.

Permalink

Witaj :) tutaj jest wielu ostrych zawodników. Pytanie, jak długą turę przeciwnika jesteś w stanie znieść :p

Permalink

Jeśli masz ochotę na nie jedną, ale kilka gier z graczami o różnym stopniu zaawansowania, to zapraszam do udziału w turnieju Master Akademii Wojny 2016.
Zapisy rozpoczęte. Start za niespełna 2 tygodnie.
Więcej informacji tutaj.

Permalink

Gracze, którzy wykańczają kompa na Niemożliwym są akurat średni. Pograj w areny albo randomki i zdziwisz się, ile jeszcze musisz się nauczyć. Od biedy mogę zagrać arenę, o ile kojarzysz temat. Poza tym nie widziałem cię na naszych turniejach.


Permalink

Immo

Witaj :) tutaj jest wielu ostrych zawodników. Pytanie, jak długą turę przeciwnika jesteś w stanie znieść :p

Jak to mawiał Arystoteles: Powiedz mi jak długą turę robisz, a ja powiem ci jakim jesteś graczem :D

Permalink

Cez dzięki za info. To będzie mój pierwszy turniej, właśnie wydrukowałem sobie regulamin turnieju i regulamin world of heroes. Mógłbyś mi odpowiedzieć na parę pytań dotyczących nazewnictwa? podkreślę sobie najważniejsze sformułowania których do końca nie rozumiem, bądź też chcę się upewnić aby mnie nie zdyskwalifikowali przez pierdołę. Mam nadzieję że mogę liczyć na waszą pomoc?

Pozdrawiam, Jarema.

PS. Właśnie toczę batalię z pewnym graczem 1v1, do rozpoczęcia turnieju będę więc zajęty. Myślę że na czas trwania turnieju znajdę odpowiednią ilość czasu.

Permalink

Zadaj pytania, a w miarę możliwości postaramy się na nie odpowiedzieć. Ciężko jest odpowiadać na pytania, których jeszcze nie zadano ;).


Permalink

Pytania odnośnie zasad gry:
1. "Gramy 10 kolejek, do dwóch wygranych (BO3)."
Co znaczy "BO3" i jakie 10 kolejek dokładnie macie na myśli?
2. "Gra toczona jest na mapach losowych, na szblonach zwanych 'template'. Obowiązujące szablony to:
- Jebus Cross XL
- 2sm4d(3) L+U
- Balance L-U
- Mini-Nostalgia L+U "

Nie słyszałem o szablonach do map losowych, ktoś może mi to wyjaśnić?
co znaczy "U", np. "L+U"?
3. "W przypadku używania moda Horn of the Abyss obowiązują punkty 1-4, 9, 11-13 regulaminu WoH. "
A co w przypadku kiedy nie używam moda HotA? Czy obowiązują mnie wszystkie punkty z wyjątkiem pkt 6. ?

Pytania dotyczące regulaminu WoH:

4. "- jeśli przez błąd generatora na przejściu do kolejnej strefy nie ma strażnika lub jest słabszy to nie można przejść;"

Czy ów strefa to rodzaj podłoża po którym stąpamy np. ziemia pod twierdzę, fortecę bądź zwykła trawa pod bastion?

Na przejściu do kolejnej strefy nie ma strażnika lub jest słabszy to nie można przejść - słabszy strażnik, od czego słabszy?

5. Startujący Nekropolią nie może stawiać budynków z jednostkami w kolejnych Nekropoliach (nie dotyczy cytadeli, zamku) na mapach typu random Balance/PC (nie dotyczy drugiej), Panic oraz Blockbuster.

Co znaczy: nie dotyczy cytadeli i zamku? Do czego się to ma? Jakie to mapy random Balance/PC, Panic oraz Blockbuster?
Czy na ów mapie Balance/PC można kupować budynki militarne w drugiej nekropolii?

6. Nie wolno ulepszać jednostek zdobytych w konserwatorium gryfów i rojowisku oślizgów.
Czyli, jeśli na mapie znajdę siedlisko gryfów bądź ważek, to gdy wykupię sobie powiedzmy te kilka sztuk z danego rodzaju - nie mam prawa ich ulepszać w zamku?

7. - nie wolno sprzedawać artefaktów po zawyżonej cenie;
Czy jest gdzieś spis prawidłowych cen dla danych artefaktów w sprzedawcy? Wiem że wystepuje błąd w którym niektóre słabe artefakty można sprzedać trochę drożej, ale ogólnie nigdy nie przykładałem uwagi do tego aby spamiętać realne ceny.

8. Gracz może zażądać 2 restartów (1x111+1x113)
Co znaczy 1x111 + 1x113, czy chodzi o to w których dniach można zażądać restartu? Czy restart dotyczy tylko i wyłącznie powtórki tego samego scenariusza czy też losowanie miast od początku?

9. Wrota wymiarów i lot używamy każdym bohaterem raz dziennie oraz nie można dzięki nim przekroczyć strefy.
Czy mogę użyć najpierw wrota wymiarów a później lot w jednej turze?
Powtarzam pytanie o to czym dokładnie jest "strefa"

10. CrAnim
Zawiera czas ruchu jednostek. Dzięki zmianom wartości znacznie przyśpiesza ruchy jednostek w bitwie (a co za tym idzie skraca czas tury i gry).
Czy chodzi o szybkość jednostek na polu bitwy (ilość heksów przebytych przez jednostkę), czy chodzi o zwykły czas ruchu jednostek (w sekundach) ?

11. CrTraits
Zawiera wszelkie informacje odnośnie jednostek. Uwzględnia zmiany z ostatniego oficjalnego patcha do Heroes III SoD (obrażenia ulepszonych jaszczurów 2-3->2-5, podobne zmiany w lochach i inferno, koszt archaniołów), których nie ma tylko w polskim wydaniu gry.

Czy tych zmian w obrażeniach i kosztach jest dużo? Jeśli nie, to czy mógłby ktoś napisać jakie to zmiany?

Z góry bardzo dziękuje za pomoc, postaram się wszystkiego nauczyć aby wypaść jak najlepiej w turnieju.

PS. Ogólnie ode mnie dodam że te "Pliki, które umieszczamy w katalogu Heroes III\Data" są bardzo ciekawe i przydatne do grania z innymi graczami. Strasznie denerwował mnie fakt gdy ustalałem z przeciwnikiem mapę i wciskała mi się umiejętność nawigacja na mapie bez wody. Przydatne, dobrze wiedzieć. Jak widać jestem lekko zacofany skoro gram w Heroes regularnie od 15lat a nie wiem takich rzeczy.

Pozdrawiam, Jarema.

Permalink

Postaram się odpowiedzieć najlepiej jak umiem, choć ekspertem od WoHu wcale nie jestem.

Zawodowygracz

Co znaczy "BO3" i jakie 10 kolejek dokładnie macie na myśli?

BO3 - Best of three, czyli najprawdopodobniej chodzi o 3 rozgrywki między dwoma konkretnymi graczami. Z zaznaczeniem, że 3 rozgrywka występuje tylko w wypadku remisu 1:1.
10 kolejek - tutaj nie wiem, może chodzi o pojedynki z 10 graczami? :)

Zawodowygracz

Nie słyszałem o szablonach do map losowych, ktoś może mi to wyjaśnić?
co znaczy "U", np. "L+U"?

Mapy losowe w standardzie są tworzone w oparciu o szablony twórców. Gracze odnaleźli pliki odpowiedzialne za tworzenie map i zmodyfikowali je w ten sposób, by były bardziej wyważone, zbalansowane i by pojawiało się na nich mniej błędów.
U czyli underground, czyli podziemia.
L to najprawdopodobniej rozmiar mapy (choć nie jestem pewien).

Zawodowygracz

A co w przypadku kiedy nie używam moda HotA? Czy obowiązują mnie wszystkie punkty z wyjątkiem pkt 6. ?

Tak.

Zawodowygracz

Czy ów strefa to rodzaj podłoża po którym stąpamy np. ziemia pod twierdzę, fortecę bądź zwykła trawa pod bastion?
Na przejściu do kolejnej strefy nie ma strażnika lub jest słabszy to nie można przejść - słabszy strażnik, od czego słabszy?

Strefa początkowa to teren wokół naszego zamku. Gdy pokonamy strażników strzegących innego terenu za górami, za lasami itd. wtedy wkraczamy w kolejną strefę.
"Jeżeli strażnika nie ma lub jest słabszy" - słabszy czyli jako strażnik powinien być np 1 jednostka poziomu 7, a generator zrobił w jego miejsce 1 jednostka poziomu 5, wtedy nie można przejść do kolejnej strefy tym przejściem.

Zawodowygracz

Co znaczy: nie dotyczy cytadeli i zamku? Do czego się to ma? Jakie to mapy random Balance/PC, Panic oraz Blockbuster?
Czy na ów mapie Balance/PC można kupować budynki militarne w drugiej nekropolii?

Balance, PC, Panic oraz Blockbuster to nazwy szablonów.
Co do samej treści punktu się nie wypowiem, bo dla mnie jest on również niejasny.

Zawodowygracz

Czyli, jeśli na mapie znajdę siedlisko gryfów bądź ważek, to gdy wykupię sobie powiedzmy te kilka sztuk z danego rodzaju - nie mam prawa ich ulepszać w zamku?

Nie chodzi o siedliska, ale o tzw. "banki" lub "skarbce". W konserwatorium gryfów walczymy z gryfami, a nagrodą są anioły, a w rojowiskach ważek walczymy z ważkami, gdzie nagrodami są wiwerny. Tych właśnie nagród nie można ulepszać.

Zawodowygracz

Czy jest gdzieś spis prawidłowych cen dla danych artefaktów w sprzedawcy?

Jest w naszym dziale Heroes 3.

Zawodowygracz

Co znaczy 1x111 + 1x113, czy chodzi o to w których dniach można zażądać restartu? Czy restart dotyczy tylko i wyłącznie powtórki tego samego scenariusza czy też losowanie miast od początku?

A doczytałeś ten punkt regulaminu do końca?
"Gracz może zażądać 2 restartów (1x111+1x113): 1 w pierwszy dzień gry oraz 2 najpóźniej trzeciego dnia 1 tygodnia." Jak dla mnie to jest jednoznaczne.
1 miesiąc, 1 tydzień, 1 dzień lub 1 miesiąc, 1 tydzień, 3 dzień.
Podejrzewam, że restart dotyczy całej mapy. Bo jaki jest sens grania po raz drugi w tę samą mapkę, gdy okaże się że jest wadliwa (np. nie można wyjść ze strefy początkowej)?

Zawodowygracz

Czy mogę użyć najpierw wrota wymiarów a później lot w jednej turze?

Moim zdaniem tak. W tym punkcie regulaminu nie ma nic o wzajemnym wykluczaniu się tych zaklęć.

Zawodowygracz

Czy chodzi o szybkość jednostek na polu bitwy (ilość heksów przebytych przez jednostkę), czy chodzi o zwykły czas ruchu jednostek (w sekundach) ?

Oczywiście - jak nazwa pliku wskazuje - chodzi o szybkość animacji, nie o zasięg ruchu jednostek. Ingerencja w mechanikę gry przecież jest działaniem niepożądanym, prawda?

Zawodowygracz

Czy tych zmian w obrażeniach i kosztach jest dużo? Jeśli nie, to czy mógłby ktoś napisać jakie to zmiany?

Cerber:
Obrażenia 2-5 -> 2-7

Archanioł:
Koszt 5000 -> 5000 + 3 klejnoty

Jaszczuroludzie:
Obrona 6 -> 7
Obrażenia 1-3 -> 2-3
Życie 12 -> 14
Przyrost 8 -> 9

Reptilioni:
Atak 5 -> 6
Obrona 7-> 8
Obrażenia 2-3 -> 2-5
Życie 12 -> 15
Koszt 130 -> 140
Przyrost (podobnie jak jaszczuroludzie) 8 -> 9

Ważki:
Atak 6 -> 7
Obrona 8 -> 9

Smocze ważki:
Atak 6-> 8
Obrona 8 -> 10

Powyższe są oficjalnymi zmianami, które z niewiadomych powodów nie zostały uwzględnione w polskiej wersji językowej. Do tego dochodzi jeszcze kilka zmian na mapie przygód, w bankach stworzeń.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.04.2016, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Sporo masz tych pytań, ale myślę, że gdy otrzymasz na nie odpowiedzi, będziesz się już co nieco orientował w zasadach gier online w h3. Postaram się tak na szybko na parę odpowiedzieć, na pewno ktoś niedługo mnie uzupełni;) [o widzę, że już Hellburn coś naskrobał ;p]

1. * BO3 oznacza "Best of three", a więc grę do dwóch wygranych z tym samym oponentem (w przypadku remisu 1:1 rozgrywana jest 3, decydująca gra).
*10 kolejek, a wiec 10 gier z kolejno dobranymi, różnymi dziesięcioma przeciwnikami. Więcej szczegółów co do systemu rozgrywek - wpisz w Wikipedii "system szwajcarski".

2. Szablony (template'y) to schematy map losowych, które możemy wygenerować po wrzuceniu do folderu "Data", w głównym folderze z grą, odpowiedniego pliku tekstowego. Np. jeśli wrzucimy plik template o nazwie "Jebus Cross", wygeneruje nam się mapa losowa, która będzie się charakteryzować dużą ilością zasobów i budynków na mapie, podziałem mapy na 4 strefy natywne danego zamku znajdującego się na każdej z nich oraz strefą pustynną, znajdującą się mniej więcej na środku mapy, do której dostępu broni mocny strażnik (np. mnóstwo behemotów). W strefie pustynnej znajduje się bardzo dużo artefaktów wyższych poziomów oraz zwykle wiele smoczych utopii.
Skróty typu L+U oznaczają rozmiar mapy (np. M, L, XL) + ewentualne podziemia (U - Underground).

4. Tak, strefa to rodzaj podłoża, które zwykle odpowiada znajdującemu się na niej zamkowi (np. Bastion, Zamek - trawa, Loch, Necro - goła ziemia, Cytadela - bagno). Co do siły strażnika musiałbyś się najpierw trochę zaznajomić z charakterystyką danego template'a. Dla przykładu powiem, że na takim, wyżej wspomnianym, Jebusie zasada ta stosowałaby się przede wszystkim do strażnika broniącego dostępu do pustyni (powiedzmy, że zamiast mnóstwa behemotów lub hordy nag pojawiłby się na przejściu strażnik horda zombiaków - wtedy nie możesz przejść, musisz to zgłosić przeciwnikowi i jeżeli nie będzie innego, poprawnego wejścia na pustynię, trzeba zrestartować mapę).

5. Na wymienionych template'ach, jeśli grasz nekropolią, nie możesz w kolejnych nekropoliach budować budynków do rekrutacji jednostek, ale możesz np. wybudować cytadelę oraz zamek. Na mapach Balance i PC2 stratujesz z 2 takimi samymi miastami i tutaj zasada ta nie dotyczy 2 startowego miasta (drugiej nekropolii, która masz na start), ale dotyczy już kolejnych nekropolii znalezionych na mapie.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 24.04.2016, Ostatnio modyfikował: Immo

Permalink

Bardzo dziękuje za konkretne odpowiedzi.
Mam natomiast jeszcze 2 małe pytanka.
Gdzie ściągnąć "Pliki, które umieszczamy w katalogu Heroes III\Data"
np. ArTraits, znalazłem na internecie parę różnych wersji i chciałbym pobrać prawidłową wersje na turniej 2016

a drugie pytanie, gdzie pobrać szablony i jak z nich skorzystać jeśli chciałbym przetestować dany szablon Jebus Cross z przyjacielem na przykład?

Permalink

Link do plików został podany w temacie. Klik!


Permalink

Tutaj masz template'y Jebusa i Balance do pobrania: http://www.h3.ligaheroes.pl/pliki.html , a najlepiej zainstaluj sobie program HD MOD i będziesz miał już wbudowane w grze wszystkie szablony, a także wiele innych udogodnień :)

A HDmod można ściągnąć z naszego działu download H3. - Hellburn

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 28.04.2016, Ostatnio modyfikował: Hellburn