Jak w temacie, wydaje mi się, że fajnie było by podyskutować na temat miast, które zostały zgłoszone do konkursu. Jak MiB informował w newsie, lista miast do znalezienia pod tym linkiem:
heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=25321
Co by rozpocząć przyznam się, że nie przegladałem większości miast, część pobieżnie i tylko dwa (na razie) dokładnie.
NECROPOLIS
Sama nazwa zachęciła mnie do zobaczenia cóż to autor mógł wymyślić nowego w temacie nekropolii - zamku który tylko tak jak zamek zamek zazwyczaj w kolejnych częściach heroesów się prawie nie zmienia (nie licząc dziwnego mezaliansu z Inferno w HIV).
Na początek pierwszy pomysł autora by na każdym z siedmiu poziomów były do wyboru 2 jednostki i do tego, żeby każda z nich miała dwa upgrady do wyboru... Uff to by było dużo jednostek....
Wydaje mi się, że pomysł nie jest taki zły, tylko należy zwrócić uwagę, żeby nie było tak jak w HIV, iż niektóre alternatywne jednostki W OGÓLE nie były by używane. Chodzi mi tu głównie o niższe poziomy, gdzie cena siedliska nie odgrywa aż tak wielkiej roli (bo 7-lvlowcy mogli by się np. znacznie różnić wymaganiami co do budowy i samym kosztem jednostkowym budowy i rekrutacji - czyli łatwiejsza i słabsza jednostka lub trudniejsza w budowie a przez to lepsza, jak Czarnoksiężnik [lochy] - smok czy hydra - w HIV). Weźmy jako przykład podane przez autora - panią (?) Mytical - 1 level. Mamy do wyboru więc szkieleta na kształt tego z HV lub zombiego z tejże gry tylko z obniżonymi statsami. Czy ktoś w ogóle wybierał by zombie, skoro szkielet strzela? A jeśli już chcemy piechotę to przecież drugi up szkieleta nie strzela, więc na początku gry, gdy nie jesteśmy jeszcze zdecydowani to i tak wybór szkieleta wydaje się być lepszym, bo możemy oddalić decyzje do momentu robienia upgrade'a. Fajne za to było by to, że fakt istnienia np. siedliska zombich do rekrutacji przemawiał byłby na ich koszt. W końcu jednak mieli byśmy ich dużo więcej...
Skoro pierwszy poziom już omówiłem może przejde do drugiego: Mumia albo Kościany Golem, znów piechota (choć mumia może być casterem). Nie podoba mi się ta zdolność vault - mumia, która skacze?? (Poza tym czy vault nie znaczy schron? oczywiście z Fallouta :D) Jak dla mnie lvl oki - nie odbiegają od standardowego dla 2 poziomu w Necro - zombiego
3 poziom, duszki i wiedźmy... pierwszego nie trzeba omawiać, natomiast drugie - strzelako-castery na pewno ciekawa alternatywa.
4 - lich i obserwator... znowu mamy możliwość ataku na odległość - czyli jednak może szkielet łucznik na pierwszym wcale nie jest tak potrzebny? pierwsze to standard z HV, drugi strzelak, latacz z ciekawymi zdolnościami. Jak dla mnie nie potrzebna ta usuwająca zwłoki... W końcu to MY jesteśmy Necro! W związku z tym raczej rzadko by się przydawała. Co do samych upgradów obser. to wydaje mi się, że ma troche za dużo zdolności.
5 - wampir i "ożywieni" - jak zwykle autor się nie wysilał - pierwsza jednostka taka sama jak w HV (zresztą trudno wymyślić coś orginalnego z pierwowzoru) Natomiast Ożywiency to jak na razie najbardziej "wymyślna" z zaprezentowanych bestyj :D Niby zwykła piechota, ale ich pierwszy up. przepyszny - może się naładować elektrycznością (wg mnie kiedy jest już naładowany to powinien mieć coś w stylu tarczy elektryczności która zadaje dodatkowy damage - i może było by tak, że po "naładowaniu" przeciwnik atakujac i dostając dod. obrażenia może sprawić, że "prąd" się wyczerpie w całości i pozbawić Ożywieńca możliwości użycia ładunku). I może także na dwa sposoby się rozładować: wskrzeszając się (w końcu frankenstein został ożywiony prądem) lub zużyć prąd dookoła siebie - jak nova. I bardzo fajny jest patent, że może się on naładować samoistnie od jakiegoś pioruna, czy łańcucha piorunów :D Świetny pomysł z tą jednostką. Dodam tylko, że drugi up. ma coś na kształt wampiryzmu.
6 - Wraith (upiór?) i Mroczny Rycerz. Oby dwie na podobieństwo H5 - Rycerz podobny do Kawalerzysty/Paladyna
7 - Jackieś dziwne ziomki :P historia, bla, bla itp. generalnie dwa upy dają: jeden strzelaka, drugi castera, więc jest to kolejna jednostka w Necro walcząca na odległość (dziwne - patrząc na poprzednie części, Nekropolia zawsze miała mało jednostek atakujących na odległość)
Na alternatywna jednostkę pomysłów brak :(
Poza tym autor trochę chcę zmienić nekromancję - tak żeby możliwe było korzystanie z niej podczas walki. Jednakże nie wydaje mi się to super pomysłem, ALE zawsze to dodatkowa umiejętność :D
Podsumowując pomysł oki, nie wymyślono nic specjalnnego w odpowiednikach jednostek z HV, dodane nowe najczęściej są fajne i pasują do koncepcji zamku. Żadnych dodatków. Jak dla mnie główny problem to ilość jednostek - o ile w tym zamku się to udało, to żeby w pozostałych powymyślać po dwie jednostki + każda 2 upy na level to sporo roboty. Zarzutem może też być fakt małego zróżnicowania jednostek na danym levelu - czyli jak jedna walczy wrecz, to druga też, jak jedna na odległość to druga też, jak jedna jest wampirem, to druga też ma zdolności by się odradzać :D Jednakże koncowa ocena to mocne 8 na 10.
Chciałbym teraz opisać pomysł na: Netherworld ale nie mam siły. Powiem tylko, że mnie zachwycił przede wszystkim rozmachem, a w związku z tym opisanie go zajeło by znacznie więcej niż Nekropolii, a już ten post jest wystarczająco długaśny.
Dziękuje za uwagę.
Pozdrawiam.