Imperium

Behemoth`s Lair

Ulubiona jednostka [niekoniecznie najlepsza]

Permalink

Mi podobnie jak poprzednikowi podobają się czempioni. W H4 nie grałem zbyt dużo, ale to dzięki nim wygrałem pierwszy scenariusz kampanii Ostrze Gryphonhearta - sentyment pozostał.


Permalink

Ja w Heroes IV: The Winds of Wars gram od bardzo dawna i grać będę dopóki nie zakupię Heroes V: Dzikie Hordy (lecz niestety nie wiem gdzie sprzedają) więc niestety tylko ona mi pozostaje, a oto, które lubię i dlaczego:

Akademia

Niziołki - są całkiem niezłe dzięki przyrostowi i umiejętności pogromca olbrzymów. Jak sobie gram to zabija conajmniej połowę przeciwników.
Magowie - Mało wytrzymałe ale zaklęcia są fantastyczne zwłaszcza magiczna pięść, trucizna i ożywienie szkieletów(klątwa też jest super), a szczególnie fajne jest to jak obracają się w pył :)
Dżiny - Gdyby nie było takiej umiejętności ja odporność na magię to powiedziałbym że jest najlepszą jednostką w grze. Lodowy pocisk i Iluzja są szczególnie fajne, a ich przyrost, niewiele jednostek tego poziomu ma taki.
Tytani - Jednostka po prostu super. Zazwyczaj od razu na początku walki niszczy najlepszą jednostkę wroga.

Azyl

Bandyci - Niezły atak i przyrost. Są po prostu fajne.
Meduzy - Fantastyczna. Zamienia w kamień, ma pełną skuteczność w walce wręcz, a co najważniejsze walczy na odległość
Zmory - Groza i punkty życia są najlepsze
Czarne smoki - Wiele punktów życia, atak i jedyna jednostka (oprócz lodowych demonów i żywiołaków wody), która opiera się atakowi moich ulubionych jednostek - Dżinnów

Rezerwat

Wilki - Podwójny atak jest fantastyczny
Elf - Strzela dwa razy
Gryfy - Wielokrotny kontratak i Punkty życia po prostu są najlepsze
Czarodziejskie Smoki - Wszystkie jego zaklęcia są najlepsze i odbijają negatywne zaklęcia od swojej skóry

Nekropolis

Szkielety - Straty od strzał są nikłe i można je przyzwać po walce za pomocą nekromancji
Cerbery - Atak trzema głowami i powstrzymany kontratak jest fantastyczne
Wampiry - Wskrzeszają się. Żywe jednostki umierajcie :)
Diabły - Teleportacja i przyzwanie lodowego demona

Przystań

Strzelec - Po prostu go lubię
Balista - Strzela z pełną mocą pomiędzy krzakami
Mnich - Strzela i zadaje o 50% większe obrażenia jednostkom śmierci
Anioł - Wskrzesza i jest bardzo silny

Twierdza

Centaur - Strzela i zadaje pełne obrażenia w walce wręcz
Harpia - Atakuje i wraca na miejsce
Cyklop - może atakować wszystkich naraz jeśli są wszyscy obok siebie
Behemot - To samo co strzelec

Neutralne

Zła czarownica - Czary i teleportacja
Mroczny Czempion - Groza i regeneracja
Dziki Zębacz - Jest bardzo silny i ma podwójny atak
Katapulta - to samo co cyklop
Gargantuan - To samo co cyklop i dwukrotnie atakuje
Demosmok - Może atakować kilku wrogów naraz
Obserwator - Strzela i atakuje losową klątwą
Żywiołak Wody - Fajne zaklęcia
Osetnica - Strzela
Modliszka - Unieruchamia

Permalink

1 Poziom - Orki. Strzelają i są w pełni skuteczne podczas walki wręcz. Może zasięg nie jest wysoki ale potrafią ogłuszyć (Eq), ponad to opcja czekania często umożliwia obrażenia 1/2 a te są już całkiem pokaźne. Wysoki przyrost. Ale jeśli dobrze mówię to najwolniejsza jednostka w Azylu. Tylko ten wygląd... Orkowie są dużo silniejsi i nie są to dziki koloru szarego grzyba : /.

1.5 Poziom - Strzelcy albo... Złodzieje. Przydałby mi się jakiś dobry kusznik ale lubię być szybki i musi być jakieś mięcho armatnie. Gdybym wybrał też kuszników, to miałbym waste w ruchu. Zresztą nie są oni na tyle odporni by walczyć z jednostkami latającymi. Stawiam znam "?". A gdyby krasnoludy były szybsze, to pewnie je bym wziął. Są dosyć odporne.

2 Poziom - Trudny Wybór. Rozmyślam nad : Białymi tygrysami, Minotaurami i Złotymi Golemami. Minotaury mają ciekawy przyrost i czasem jak blockną mocny atak to wygraliśmy.., Tygrysy zadają większe obrażenia od Gryfów łeb w łeb i mają first strike'a za to Golemy mają wysokie DMG, dużą wytrzymałość, odporność (Machina?) i uodpornienie na zaklęcia w 75%. Nie wiem tylko jak z przyrostem, rzadko gram ładem. Trudny wybór..

3 Poziom - Zakładając, że wybrałem bandytów (Lubię szpiegować wroga) muszę zakupić jakąś jednostkę strzelającą. Dżin, Cyklop czy Jadowity Pomiot? Dżin odpada, ponieważ biorę Black Knighta, a ten rozwija taktykę, więc lepiej będą wypadać obrażenia od strzał. Po za tym Dżiny są stanowczo za mało odporne. Więc co teraz? Myślę, że Pomioty Piekła. Mają lepsze obrażenia i zatruwają. Są też bardziej odporne. Od ataków na parę celów mam Maga i jednostkę 4 poziomu.

4 Poziom - Hydry. Z taktyką są dosyć szybkie (Dochodzą do pierwszej linii wroga na prostej) obrażenia są naprawdę duże, a odporność też nie najgorsza. Brak kontrataku i atak na parę jednostek na raz nie ma konkurencji u mnie.

Bohateroei: Czarny Rycerz, Jarvis (Za dużo Gothica..) i jakiś czarnoksiężnik płci żeńskiej.

Tak wygląda Mój Team, jaki bym chciał.

A ulubione jednostki z zamków:

Jest ich stanowczo za dużo, wymienię tylko.

Chaos: Minotaur, Ork, Hydra.

Ład: Krasnolud, na tym się kończy.

Życie: Czempioni i Krzyżowcy

Śmierć: Kościany Smok, Mroczny Czempion

Moc: Brak : ( No może Morski Potwór licząc po barwach tła.

Natura: Biały Tygrys, Modliszka, Żywioł Wody i Powietrza.

Lubię ich dużo więcej ale wymieniłem tylko te naj. Inne są neutralne, a z tych złych:

Chaos: Meduzy (Wolałem te z Hom&m III ale łuk mi nie pasował)

Ład: Brak.

Życie: Anioły, Mnisi, Balisty, nie daję tylko tutaj kuszników. Ale to przez to, że maja fajne okrzyki bojowe : ).

Śmierć: Wampiry i wszystko co monotonne może się wydawać. Ale Nekropolię bardzo lubię, tylko to już nie jest Nekropolis..

Moc: Harpie.

Natura: Sprites, wolves (Za wolne podczas bitwy), Elves, Phoenix, Małe Zielone Skrzaty, Satyry (Za bardzo optymistycznie nastawione do życia, bym mógł je polubić)

Permalink

Ja mam trzy ulubione jednostki: Pierwsza to mroczni czempioni. Lubię ich za dobre zdolności i oczywiście świetny wygląd. Druga to czempioni bo mają zdolność szarża i wygląd (fajne konie). Trzecia to krzyżowcy bo mają podwójny atak i nawet fajny wygląd

Permalink

Ja najbardziej lubie wampira,ponieważ zawsze się odradza i jest mocny i dżina ponieważ dobrze czaruje i jest wytrzymały

Permalink

już miałem pisać że trudno ocenić lub walnąć wszystkich 5 poziomowych ale tego nie zrobię - NAJLEPSZĄ jednostką w H4 był, jest i będzie wampir. zadaje duże obrażenia, może się regenerować - dużo znosi i w ogóle - na pewno lepszy od diabła i jadowitego pomiota (zamek śmierci).a oprócz tego - druga po wampirze jednostka to zdecydowanie ifrit, potem dżinn. :D

Permalink

1. Demosmok(bardzo potężny i ładnie wygląda)
2. Czarny smok(jakoś zawsze je lubiłem)
3. Zła Czarownica(zaklęcia, magiczne lustro i teleportacja wymiatają)
4. Dżinn(ze względu na umiejętność rzucania iluzji)
5. Mag(bardzo przydatna jednostka i fajnie wygląda)

Permalink

Cedric

(...)5. Mag(bardzo przydatna jednostka i fajnie wygląda)

Przydatna jednostka? Nie sądzę, żeby był najlepszym wyborem i był bardziej przydatny od złotych golemów. Magowie mają zbyt małą wytrzymałość. Mają też, z drugiej strony niezłe czary, ale na tym poziomie całą pulę punktów życia zabierają golemy. Nie zapominajmy, że mają one odporność na magię. Bodajże siedemdziesięciopięcioprocentową, o ile się nie mylę. Dla mnie to lepszy wybór. Magowie w późniejszym okresie gry są niezbyt przydatni.

Kłaniam się. :D


Permalink

Faktycznie magowie mają mało punktów życia i łatwo ich zabić, ale zdolność ożywiania szkieletów jest naprawdę przydatna. Jeszcze inne jednostki, które lubię to zmory, ifryty i meduzy.

Permalink

poprawiam się - nie 5-poziomowych tylko 4-poziomowych.
aha i dobrze że kolega przypomniał mi o demosmoku - jesy POTĘŻNY i to co wymiata to zaskakujące 1000 pkt życia :D

Permalink

Jeżeli mam napisać o swojej ulubionej jednostce( niekoniecznie najlepszej)to bez większego zastanowienia jest to lodowy demon

Permalink

Videletz

Cedric:(...)5. Mag(bardzo przydatna jednostka i fajnie wygląda)

Przydatna jednostka? Nie sądzę, żeby był najlepszym wyborem i był bardziej przydatny od złotych golemów.

Przydatna. Można dzięki duetowi Niziołek-Mag stworzyć szybko armię szkieletów, a samych Magów zasłonić Krasnoludami. W późniejszej fazie gry wszyscy atakują Magów zamiast Dżinny... Dodatkowo w Eq jeśli zgromadzisz sporo Magów to mogą rzucić grupową Klątwę, czy Rozmycie.
A w późniejszym etapie gry nie używam Magów - są cenną jednostką garnizonową no i ograniczają mobilność armii.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.04.2009, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink

Lodowe demony, gargulce, beholdery, osetnice, no i oczywiście... Behemoty ! ( mogę mieć błędy w nazwach jednostek, bo mam niemiecką wersję )


Permalink

Moją ulubioną jednostką są zmory - szczerze? Za ciekawy wygląd no i "grozę". Wprawdzie lubię też czarne smoki ale zmory bardziej przypadły mi do gustu :)

Permalink

Więc co lubie:
1) Akademia - Dżiny, Magowie, Golemy, Tytani, Niziołki, Nagi, Krasnoludy
2) Rezerwat - Elfy, Rusałki, Gryfy, Smoki, Satyrzy
3) Azyl - Meduzy, Smoki, Zmory, Ifryty, Beholdery
4) Nekropolia - Mumie, Gargulce, Wampiry, Venomy, Smoki, Cerbery
5) Twierdza - Centaury, Behemoty, Ptaki gromu, Harpie
6) Zamek - Kusznicy, Anioły, Piknierzy, Krzyżowcy
A czemu? Bo tak, lubie i już a powody już wiele osób podało. Poza tym to gusta;P


Permalink

Ja lubie grać Demonsmokiem (nie ma siedliska, ale robie w edytorze map):-)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.06.2009, Ostatnio modyfikował: Cyrax

Permalink

Ja lubię bardziej jednostki o zdolnościach specjalnych np elfach

Permalink

Lamantix

Ja lubię bardziej jednostki o zdolnościach specjalnych np elfach

Po ,,Np'' Pisze się .
A demonsmok ma 1000 życia.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 28.06.2009, Ostatnio modyfikował: Cyrax

Permalink

Cyrax

Ja lubie grać Demonsmokiem (nie ma siedliska, ale robie w edytorze map):-)

Nie przypominam sobie żeby w Homm4 była jednostka o takiej nazwie :) chyba miałeś na myśli Demosmoka.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.06.2009, Ostatnio modyfikował: Corwin