Wg mnie cały ten cyrk jest tylko po to by promować Herosa...
I bardzo dobrze! Może dzięki takim zabiegom saga nie zginie śmiercią tragiczną zapomniana przez fanów ;)
Pozdrawiam
Baju
Wg mnie cały ten cyrk jest tylko po to by promować Herosa...
MiB
Baju: Wg mnie cały ten cyrk jest tylko po to by promować Herosa...
I bardzo dobrze! Może dzięki takim zabiegom saga nie zginie śmiercią tragiczną zapomniana przez fanów ;)
MiB
Witam!
Gra ma być wykonana w technologii Flash - i to mnie martwi.
Widziałem już potworki flashowe, które pożerały więcej zasobów komputera niż HoMM V :P
Do tego ciągle jest problem z Flashem pod Linuksem :(
Alamar
źródło: Kwasowa Grota - http://www.acidcave.com/
HoMM Kingdoms - pytania i odpowiedzi
Na forum HoMM Kingdoms (planowanej gry online z poziomu przeglądarki, jeśli by ktoś jeszcze nie wiedział) pojawiły się odpowiedzi na niektóre pytania graczy.
A wiec po kolei:
- Gra będzie darmowa, ale jak większość tego rodzaju gier, by nie mieć żadnych ograniczeń, liczyć się w rankingu czy współtworzyć historię świata, trzeba będzie wykupić niedrogi abonament. Nie będzie jednak opcji kupna/sprzedaży przedmiotów czy specjalnych usprawnień czy umiejętności. Przynajmniej takie są obecnie założenia gry.
- Gra ma się wyróżniać od innych głębią, trzema poziomami rozgrywki, zależnie od stylu gracza (więcej szczegółów wkrótce). Zresztą na podstawie grafik można ocenić, jaką jakością ma charakteryzować się ta gra - ciekaw jestem czy to stwierdzenie zachęci nowe osoby do gry, czy wręcz przeciwnie? ;)
- Gra nie będzie wykorzystywać technologii ActiveX czy Flash, lecz Javascript i AJAX.
Dostępnymi językami rozgrywki będą: angielski, francuski, włoski, hiszpański i niemiecki. Choć producenci chcieli by także zaimplementować i inne języki (zapewne chodzi im głównie o rosyjski, no i zapewne o braku osób mogących przetłumaczyć teksty).
- Królestwa będą bazować na grafice i zasadach Heroes V. Szczegóły wkrótce w cotygodniowych odpowiedziach na pytania (taa... oby tylko nie były to "tygodnie w skali Ubisoftu" :P ).
- Gracz będzie miał możliwość umiejscowienia swojego królestwa losowo na ogólnej mapie lub w sąsiedztwie pozycji przyjaciela lub przyjacielskiego sojuszu, wpisując odpowiednie dane.
Będzie oczywiście można tworzyć sojusze (wielorasowe) oraz gildię (które gracze już tworzą, choć do ukazania się gry jeszcze czasu zostało).
Fingon
W wydaniu IE technologia AJAX korzysta z kontrolki ActiveX - ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP")
MiB
Fingon: W wydaniu IE technologia AJAX korzysta z kontrolki ActiveX - ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP")
Ale tylko do IE 6. IE 7 korzysta z natywnej implementacji (ale zachowuje kompatybilność wsteczną).
Pozdrawiam
Val Gaav
Dobre nowiny KoMM będzie wykonany w technoogii AJAX i JavaScript :D, żadnego flasha !!!
Całe szczęście, ale wciąż jestem ciekaw na jakich to zrobią zasadach. ;)
Już dawno nie słychać było żadnych wieśći o "Kingdomsach". Postanowiłem więc poszukać informacji o tym projekcie na własną rękę. Znalazłem je na oficjalnym forum ubisoftu.
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/9761084616/m/3771071916
Niestety informacje tam podane są w całości po angielsku. Ale wszystkie są aktualne. Pierwsza część została już przytoczona wyżej(po polsku) przez Val Gaav'a na podstawie artykułu z Kwasowe Groty. Z pozostałymi musicie męczyć się sami.
Tak czy inaczej - życzę miłej lektury :)
Komercja?
...
Zdefiniujcie słowo komercja Dagon, Fenrir, bo jeżeli chodzi wam o zarabianie pieniędzy to, może was zmartwię, 3DO/NWC nie tworzyli M&M for fun, tylko for money, a to, że czerpali przyjemność z tego to bardzo dobrze dzięki temu mogli stworzyć wielkie dzieło, ale gdyby nie czerpali z tego zysków nie tworzyliby Hirołsów. To, że Ubi chce na tym zrobić to nic dziwnego! KoMM będzie najprawdopodobniej za darmo więc gdzie ta wasza "komercja"?
A wracając do Kingdoms to pewnie straci ten klimat Herosów który towarzyszył wszystkim częściom. Jedyne na co możemy czekać to HoMMVI, a ci którzy nie wierzą Ubi, mogą co najwyżej wrócić do poprzednich części.;] Ale zagram w KoMMa choćby z ciekawości i zwyczajnego obowiązku.:P
Tak, komercja.
Mordrax
bo jeżeli chodzi wam o zarabianie pieniędzy to, może was zmartwię, 3DO/NWC nie tworzyli M&M for fun, tylko for money, a to, że czerpali przyjemność z tego to bardzo dobrze dzięki temu mogli stworzyć wielkie dzieło, ale gdyby nie czerpali z tego zysków nie tworzyliby Hirołsów. (...) KoMM będzie najprawdopodobniej za darmo więc gdzie ta wasza "komercja"?
No niezupełnie. NWC owszem, czerpało zyski ze swoich gier. Cały myk polega na tym, że ich gry były tego warte. Might And Magic I - V jak na tamte czasy były rozbudowane i ciekawe. Widać było że twórcy przykładają się do tego co robią. Potem Might And Magic VI - VIII, oraz Herosi (zwłaszcza część trzecia). Właśnie te gry były genialne, były innowacyjne, rozbudowane, ciekawe, do tego ten klimat i grywalność. Kiedy grałem w Might And Magic VI i VII, a także w Heroes I, II, III widziałem, że twórcy włożyli całe serce w to co zrobili, widziałem, że się postarali. Te gry były robione nie tylko dla pieniędzy, ale też i dla fanów, dla satysfakcji. Dlatego warte były swojej ceny. Gracze i twórcy byli zadowoleni.
A potem 3DO zaczęło naciskać na NWC, co sprawiło że gry spod znaku "Might And Magic" przestały być tworzone "po staremu", ale tylko i wyłącznie dla pieniędzy. Wystarczy spojrzeć na Might And Magic IX, Crusaders, Warriors - to były gry robione tylko i wyłącznie dla pieniędzy. Nic sobą nie prezentowały, były ogólnie słabe, cała sztuczka polegała na wykorzystaniu naiwnych fanów, aby tylko to kupili. Bo ma "Might And Magic" w tytule.
Gdyby UbiSoft chciał nie tylko pieniędzy, ale i uznania fanów na przykład, to kontynuowano by starą fabułę, zatrudniono by do prac ekipę NWC, rozwinięto by najlepsze elementy serii...
Ale zamiast tego dostaliśmy nowy, płytki świat, efekty specjalne, świecącą i bajkową grafikę, proste kampanie, a całokształt Heroes V to klon Heroes III. Byle by to kupili. I kupili, młodsi i nowi gracze (grafa HEROES V jest super!) kupili. Problem w tym, że wielu starych fanów się zawiodło. Dzisiaj nie jestem do końca pewien, czy pieniądze, które wydałem na Heroes V w dniu premiery były tego warte.
No i teraz Kingdoms. Myślę, że chodź gra faktycznie będzie darmowa, to jednak będzie posiadała płatne bonusy. Wiem, kto chce, niech płaci, ale nie o to mi chodzi. Kingdoms pewnie będzie po to, aby promować serię, ale nie w taki sposób, żeby nie uległa zapomnieniu, tylko tak, aby więcej ludzi się dowiedziało i kupiło.
Mordrax
Jedyne na co możemy czekać to HoMMVI, a ci którzy nie wierzą Ubi, mogą co najwyżej wrócić do poprzednich części.;]
Ja wrócę i to nie jeden raz. Kolejny argument - patrz ile czasu upłynęło od premiery Heroes III i wcześniejszych części. A ja dalej w to gram. I nie tylko ja. Nie będę się rozpisywał w ilu przypadkach starych gier jest podobnie. Zapłaciłem za Heroes III raz i mam grę na ładnych klika(naście) lat. Kupiłem Heroes V i mam grę na pół roku.
Fen. Jestem z Ciebie dumny (i pewnie nie tylko ja), szczerze mówiąc nieco mnie wzruszyłeś.
Nie zgodzę się tylko co do opinii o Crusaders. Ma mroczny klimat, ale jest strasznie zabugowana, szczególnie ujawnia się na moim komputerze. Gdyby twórcy mieli więcej czasu... to gra była by świetna, ale gdyby też mieli więcej czasu to HV byłoby przez nich stworzone.
Fentrir
...Gdyby UbiSoft chciał nie tylko pieniędzy, ale i uznania fanów na przykład, to kontynuowano by starą fabułę, zatrudniono by do prac ekipę NWC, rozwinięto by najlepsze elementy serii...
Ale zamiast tego dostaliśmy nowy, płytki świat, efekty specjalne, świecącą i bajkową grafikę, proste kampanie, a całokształt Heroes V to klon Heroes III. Byle by to kupili. I kupili, młodsi i nowi gracze (grafa HEROES V jest super!) kupili. Problem w tym, że wielu starych fanów się zawiodło. Dzisiaj nie jestem do końca pewien, czy pieniądze, które wydałem na Heroes V w dniu premiery były tego warte...
IMO to wszystko nie jest takie proste. Zatrudnić ekipę NWC? A kto to wie co oni teraz robią!?;p Firma upadła w 2003 roku. W 2006 została wydana "piątka". Nawet jeżeli prace zaczęły się w 2005, ewentualnie wcześniej, bardzo trudno byłoby pozbierać ludzi odpowiedzialnych za III(w sumie to nie chciałbym żeby V zajmowali się ludzie od IV). Nie wiadomo czy by się zgodzili na pracę na dawnym projektem, może "ojciec" Hirołsów Jon Van Caneghem też by się nie zgodził. Stara fabuła? Może Ubi stwierdziło, że nie podoła oczekiwaniom fanów oczekującym świetniej fabuły osadzonej w starym świecie? Może.;p
Oczywiście nie neguje tego, że Nival skopało po części sprawę nie wykorzystując pomysłów z chociażby WoG i stworzyło tylko 3 w nowej grafice(no w sumie nie do końca...).
Coś dużo tego "może" w moim poście, ale możemy tak gdybać i "możać? mogać?". Jest nowy świat, nowa ekipa, nowy sposób na rozgrywkę. Raczej chybiony, niewiele będzie z tego klimatu, grywalności pewnie też nie, a te rzeczy jak wiemy są najważniejsze, nie grafika.;p Ale jak pojawi się finalna wersja będziemy oceniać, na razie może czekać i grać w III.;]
Zapraszam do naszego sojusznika, do Kwasowej Groty. Pojawił się tam interesujący news, a na Smoczym Forum Alamar opublikował równie interesujące opinie tych, co grali już w to "dzieło" Ubisoftu. Zwracam szczególną uwagę na pewien obrazek, który powinien ostatecznie rozwiać wątpliwości, czy to będzie narzędzie do robienia pieniędzy, czy nie.
Gdy go zobaczyłem, padłem ze śmiechu - gra naprawdę będzie "full wypas". Póki co, jak chcecie w to zagrać, lepiej już szykujcie gotówkę. Chociaż patrząc na opinie, nie warto. Może Ubisoft nie skończył jeszcze prac, może wszystko ulegnie zmianie... Ale ja nie wierzę, żeby chciało im się posiedzieć nad tym i zrobić tę grę porządnie. Tym bardziej, że na tę chwilę ostatecznie da się grać, więc można wypuszczać.
Na ten czas, odnoszę jakieś dziwne wrażenie, że w moim poprzednim poście idealnie nakreśliłem co to za gra mniej więcej będzie... Narzędzie do wyciskania pieniędzy, kicz i komercja.
Naprawdę, polecam zobaczyć screena na Smoczym Forum - zobaczcie, jakie ogromne możliwości daje nam gra na bezpłatnym koncie!
Might and Magic: Heroes Kingdoms™ has not been launched in your country yet!
We chose to open the game to players in each country only when we are sure that the quality has been raised to the top, and when we are ready and confident.
We will contact you when the game is ready to be launched in your country.
Thanks... pffff, próbowałem na "Country" wybrać United States i to samo.