Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Obóz najemników"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Obóz najemników
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8957

[quote:f060487084="DruidKot"]Eru, żadne "jakieś tam zaklęcie, zmniejszające skutki strachu". Trzymajcie się klimatu i zasad. Jeśli chodzi o zaklęcia, poszukajcie w Bibliotece. Ja proponuję połączenie Ochrony Przed Urokami i Ochrony Przed Strachem. Ale lepiej sprawdź w karcie, czy możesz rzucić to zaklęcie.

Pozdrawiam,
DruidKot[/quote:f060487084]

Właśnie, kolejna sprawa.

Uprzedzam - NIE RĘCZĘ za siebie, jeśli ktoś mi wyskoczy z postem w stylu "Eru rzucił czar i wszyscy byli odporni na uroki XXX.". Ma być wymieniona nazwa czaru. Jeśli postać kiepsko zna na tym rodzaju szkoły magii, wybór tego, czy się postaci udało, czy nie, należy zostawiać trubadurom - bo założę się, że połowa postów będzie a'la "XXX rzucił z niesamowitą skutecznością czar XXX".

To samo tyczy umiejętności - you have left a blue flag, Neo.

Pozdrawiam,
Wasz Koffany Ghost.

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8958

:)
ponad połowe zaklęć z magii porządku sam wymyslałem, a Nami ewentualnie je poprawiała

napisałem "jakieś" bo przecież postacie Sharwyn i Nami nie muszą znać arsenału moich zaklęć, wystarczy że znają swoje.

a zaklęcie, to chodziło mi o "Emocje: Odwaga", które usuwa skutki strachu, bo moim zdaniem to cow wywołują kościane smoki to strach, ale jeśli się myle, to niech Sharwyn albo Nami odrzuci moją propozycję w balladzie.

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8959

Ale potrzeba czegoś, co chroni przed strachem/urokami, a nie usuwa je ;).

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8960

Grumbellgast i Yaptran są pod skutkami strachu, więc należy go zniwelować,, a jeżeli uda im się przebiec koło smoków w czasie niwelacja, albo ud mi się tuż po ponownym rzuceniu uroku przez smoki znowu je zniwelować, to może się udać...

jest prostszy sposób: rzucę "słuszny gniew wiernych" na całą drużynę i w ciągu pół godziny rozniesiemy Hektora i smoki w drobny mak

[b:cbb7b72538]Ghost: Czy to takie trudne nie popełnić błędu w moim pseudonimie? Nie? Dziękuję uprzejmie.[/b:cbb7b72538]

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8961

Eru - nie znasz prawdy "Trubadur ma zawsze rację"? On jest Panem Ballady i nie należy kwestionować jego decyzji co do czarów i ich wyników - bo według mnie on lepiej wie jakie właściwości mają stworzonka z jego Ballady i co podziała na nie czy na drużynę...

[quote:6269dfdb9f]jest prostszy sposób: rzuce "słuszny gniew wiernych" na całą drużynę i w ciągy pół godziny rozniesiemy Hektora i smoki w drobny mak[/quote:6269dfdb9f]

Licz się z tym, że on może nie zadziałać, lub jeśli zadziała a będzie to wbrew temu co se Trubadur wymyślił mogą zaistnieć jakieś skutki uboczne ;)

Btw imiona piszemy z WIELKICH liter.

[b:6269dfdb9f]Ghost: A na końcu zdań stawiamy kjopki. :P[/b:6269dfdb9f]
[color=#99ff00:6269dfdb9f][size=9:6269dfdb9f]I nie wcinamy się do każdej wypowiedzi, Najwyższy Wielki Mistrzu. - DruidKot[/color:6269dfdb9f][/size:6269dfdb9f]
[size=6:6269dfdb9f]No i sam widzisz, wcinaczu jeden...[/size:6269dfdb9f]

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8962

[b:bcb1920fce]UWAGA![/b:bcb1920fce]

Jako że Rabbit odstąpił od prowadzenia, i WoGle od fRPG na jakiś (bliżej nieokreślony) czas...

Jeśli ktoś jest skory do przejęcia "Niebiańskich Ostrzy" - to zapraszam. Trubadur nie musi mieć żadnego większego doświadczenia. Musi mieć jednak pomysł, czas, i chęci na prowadzenie ballady.

Islington

Mistrz Islington

4.03.2007
Post ID: 8963

Ja byłbym skory do prowadzenia ballady Mr.Rabita.
Byłoby to dla mnie duże wyróżnienie jako,że doświadczenia Trubadura nie posiadam i równocześnie cenię bardzo Rabbita.
Jednak jeśli znajdą się bardziej doświadczeni ode mnie na to miejsce to
ustąpie. Czas mam, ochotę również, po przeczytaniu całej ballady nabrałem również pomysłów i wizji na dalszy ciąg.

Mr. Rabbit

Mr. Rabbit

4.03.2007
Post ID: 8964

Ja może też dodam, że Ghost wpierw zapytał się mnie co dalej i sam to zaproponowałem :). Mam nadzieję, że ktoś znajdzie więcej czasu niż ja i szczerze powiedziawszy chęci również. Bardziej pochłonęły mnie w tymczasie inne obowiązki.

Decyzje kto ma prowadzić pozostawiam również Ghostowi.

Zdravim Was bardzo serdecznie.
Mr. Rabbit

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8965

jak nie to trudno, ale trzeba znaleść jakieś rozwiązanie, na które ja nie mam pomysłu :(

co do przejęcia ballady przez Islingtona: ja jako jej uczestnik nie mam nic przeciwko, ale mam nadzieje, że w jakiś sposób przekona resztę do pisania w niej

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8966

Mimo, że już nie jestem WMG nie życze sobie dopisywania w moich postach czegokolwiek i niech tak zostanie.

Co do Ballady Rabitta: ja i tak już w niej pisać nie będę, bo wycofuję się z życia społeczności w Imperium na jakiś czas. I nie jestem pewna czy Isl to dobry wybór na trubadura....

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8967

Nami - ołkej, ale z tym ostatnim się powstrzymać nie mogłem.
Przepraszam.

Nie ja decyduję o wyborze kandydata, jeno cała grupa... Mnie pozostaje jedynie wyrażenie własnej opinii i zatwierdzenie kandydatury. Odrzucenie przy pozytywnych opiniach raczej nie gra roli.

Co do Islingtona za Trubadura... Z twoją aktywnością jest różnie, to musi być osoba która ma cholernie dużo czasu. Musiałbyś dłużej tu siedzieć, częściej się wypowiadać, i WoGle.

Islington

Mistrz Islington

4.03.2007
Post ID: 8968

Rozumiem, popracuję w takim razie nad systematycznością i może kiedy indziej.

Ghost: cała grupa fRPG, czy uczestnicy ballady rabbita decydują? (pytam z czystej ciekawości)

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8969

Osoby biorące udział w balladzie, oczywiście. Ale biorę też pod uwagę wypowiedzi tych osób, które miały z tobą większą styczność, w innej balladzie chociażby.

Destero

Destero

4.03.2007
Post ID: 8970

W fRPG biorę udział od niedawna i nie znam jeszcze dobrze wszystkich jej uczestników dlatego wolę wstrzymać się od głosu na temat przejęcia Ballady przez Islingtona. Poza tym nie biorę w niej udziału więc moje zdanie w tej kwesti i tak nie jest bardzo ważne. Dostosuję się więc do głosu większości pozostałych członków fRPG.

Rzekłem

Destero

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8971

Grających było nas 4 przecie... Lobo już nie gra, Eru jest na tak, ja jestem na nie no i Ty... Więc decyzja należy do Ciebie Ghost...

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8972

Tylko co ja mogę? ;)

Tak więc pora fawora:

Jeśli do wtorku nie znajdzie się żaden inny kandydat, Islington zostanie Trubadurem "Niebiańskich Ostrzy". Ale jeśli okaże się, że nie będzie się tą balladą zajmować, to ze stanowiska zostanie wykopany. A co potem? Pomyśli się, ale prawdopodobnie przejmę ją ja lub zrobimy z niej wolną balladę bez Trubadura.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8973

Chciałbym serdecznie powitać w naszej grupie [b:ba6d5b41f8]Fristrona z Avlee[/b:ba6d5b41f8]. Wcześniej siedział w "The RPG Story", z czasem (jak mi mówił) problemów większych nie ma, z aktywnością raczej też. Sądząc po jego całkiem inteligentnych dotychczasowych wypowiedziach, to dobry nabytek. ;)

Tak więc witam jeszcze raz Fristrona w naszej grupie.

Eru

Eru

2.08.2007
Post ID: 17848

Pierwsza wiadomość w Obozie Najemników po reaktywacji^^

Popoprawiałem wszystkie ważne tematy ze starego sposobu formatowania.
Galerię Bohaterów właściciele kart(o ile się zjawią) niech poprawiają sobie sami, bo tam byłoby za dużo roboty.
Tam gdzie były to rozmówki między osobami zostawiłem tak jak było :P

Moja prośba o umożliwienie niejaskiniowcom pisania w Gildii została rozpatrzona pozytywnie, więc nowi mieszkańcy IJB powinni już móc pisać tutaj posty.

Morok

Morok

2.08.2007
Post ID: 17854

Dobrze. Nie wiem, czy to odpowiedni temat. Jak nie to zawsze są moderatorzy ^^.

Chciałem zapytać się o kilka szczególików związanych z fRPG. A więc:
- Czy postać rozwija się w trakcie ballady?
- Jeśli tak, to czy zachowuje umiejętności po jej ukończeniu?
- Czy limit początkowych umiejętności jest do wszystkich atrybutów naraz, czy do każdego osobno?
- Jeśli do wszystkich naraz, to czy nie jest tych umiejętności za wiele, a punktów za mało?
- Jeśli zabijesz swoją postać (lub sama umrze) w balladzie, to czy pojawia się w kolejnej? Czy też musisz zrobić nową?
- Czemu czary Magii Śmierci są tak potężne? Z tego, co widzę o wiele potężniejsze od na przykład Magii Ognia. A tutaj kilka przykładów:
a) Czary Magii Śmierci często pozbawiają życia bez szans na obronę (Magia Ognia zaś często tylko rani i można zawsze przed takim wybuchem odskoczyć).
b) Magia Śmierci pozwala na przemianę w lisza, który według mnie jest zbyt potężny (niewrażliwośc na czary?).
- Czy Bardowie/Śpiewacy mają tutaj jakieś szanse?
- Czy są jakieś wymagania co do autora nowej ballady?

Jako żółtodziób w tym systemie chciałbym uzyskać odpowiedź na powyższe pytania ^^.

Pozdrawiam

DruidKot

DruidKot

3.08.2007
Post ID: 17868

Witam,

Temat raczej dobry. Tak czy inaczej:

Tu masz temat z zasadami, tam znajdziesz sporo wyjaśnień, tak myślę. Dobrze byłoby też popatrzeć, jak inni wykonali swoje karty postaci.

Bohaterowie raczej nie rozwijają się w czasie ballady, tylko po. Mistrz gry przydziela najaktywniejszym nowe punkty cech. Myślę jednak, że przynajmniej umiejętności postacie mogłyby uczyć się w czasie gry. Prawdopodobnie spróbuję zrobić coś takiego, jeśli dane mi będzie poprowadzić jeszcze jakąś sesję :).

Tak, wszystkie stałe premie do punktów, umiejętności przechodzą do następnych ballad. Na przykład Eru ma w swojej karcie postaci zaznaczone dodatkowe punkty. Te w nawiasach kwadratowych.

Limit początkowych umiejętności... Chyba czytałeś stare zasady, zapoznaj się z nowymi, tak zwany system Ghosta.

Każdy gracz posiada 8 cech.

Siła
Refleks
Kondycja
Charyzma
Inteligencja
Siła Woli
Zręczność
Opanowanie

Podstawowy poziom tych cech to 7. Gracz ma dodatkowo do rozdysponowania 8 punktów. To znaczy może je wszystkie przeznaczyć dla jednej cechy np. Siły i mieć całkowitą wartość 15, ale równie dobrze może je podzielić między inne cechy. To zależy tylko od gracza. Gracz może odjąć jakieś punkty od cechy i zmiejszyć jej poziom minymalny na rzecz innej cechy. Maksymalna wartość cechy zwiększonej o punkty, które zostały odebrane innej nie może przekroczyć 15. Pamiętaj, że gdy odejmiesz jakieś punkty poniżej 7 będziesz miał trudności z wykonywaniem umiejętności obejmujących daną cechę.

Do wszyskich cech wybieramy
* Jedną umiejętność, którą umiemy bardzo dobrze ["poziom bardzo dobry"]
* Trzy, które umiemy dobrze ["poziom dobry"]
* Pięć, które umiemy w miarę ["poziom taki sobie"]
* Dwie, na których prawie w ogóle się nie znamy ["poziom marny"]

Ilość umiejętności, nie jest obowiązkowa do wykorzystana, ale nie można przekroczyć podanej tutaj liczby.

Opisane są w Uniwersytecie Rzemiosła

Ale ogólnie odsyłam raz jeszcze do tematu Zasady.

Hm. Gdyby w mojej balladzie ktoś zginął, dałbym szansę drużynie na wskrzeszenie tej postaci. Jakiś kapłan w świątyni, czy coś. Ale dobre pytanie - czy jeśli nie zostanie wskrzeszony trzeba robić nową postać?

Czary magii śmierci są takie potężne, bo ja interpretowałem ich nazwy, które są tak pompatyczne, że trudno było mi opisać je jakoś osłabiająco. Oczywiście zgadzam się z Tobą, są zbyt potężne. Zamiast jednak wyrzucać te istniejące, lepiej chyba dopisać nowe, słabsze. W końcu kto powiedział, że byle nekromanta będzie w stanie rzucić wszystkie, a na koniec jeszcze zmienić się w lisza?
Czekam na Twoją propozycję, jakie czary można dopisać :).

Jasne, że mają. Każdy ma, bo nie rzucamy tu kośćmi, nie liczymy punktów życia, tylko idziemy na rozsądek. Sharwyn grała bardką.

Niech nowy Mistrz Gry ma czas i chęci. I pomysł. I niech pisze składnie po polsku. Myślę, że tyle wystarczy :).

Pozdrawiam i życzę miłej gry - mam nadzieję, że już wkrótce,
DruidKot