Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Obóz najemników"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Obóz najemników
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8975

Eru nie rzucił jeszcze zaklęcia, więc wszystko zależy od reszty. Chyba, że chodzi o inną balladę ;P.

Pozdrawiam,
DruidKot

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8976

Z karty Fristrona
[quote:2df1d3cbde]Siła: 5
Refleks: 6
Kondycja: 6
Charyzma: 10
Inteligencja: 11
Siła Woli: 11
Zręczność: 4
Opanowanie: 11 [/quote:2df1d3cbde]

Uważam,że źle dobrałeś cechy, ponieważ poniżej 7 spadają rekacje na czynnki. Masz bardzo małą zręczność = słabej umiejętności posługiwania się mieczem czy łukiem. Siła 5 czyli za dużo nie udźwigniesz ekwipunku, jak również nie możesz mieć ciężkiej zbroi (np. płytówki) i nie masz dużych szans w walce z kimś kto ma większą siłę nawet już o 1. Refleks = 6, a co za tym idzie masz trochę zwolniony niż reszta. Natomiast przez zaniżoną Kondycję po przebięgnięciu 100m łapiesz zadyszkę, gdy inni sobie dalej lekko biegną.

[quote:2df1d3cbde]- różdżka Lastmodorn [/quote:2df1d3cbde]

Co to jest i jakie ma właściwości?

Radziłabym zwracać uwagę na poczynania postaci Fristrona w Balladach, ponieważ jako mag może i jest dobry ale na pewno łatwo ulegać będzie atakom fizycznym i testom na sprawności (jeździectwo, upadki, skradanie, ukrywanie się, wspinaczka, ucieczki/wyzwalanie się, łucznictwo, różne odporności etc.) Tych co się nie zapoznali z umiejętnościami zapraszam tu i tu

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8977

[quote:13c81a348e="Nami"]Z karty Fristrona
Siła: 5
Refleks: 6
Kondycja: 6
Charyzma: 10
Inteligencja: 11
Siła Woli: 11
Zręczność: 4
Opanowanie: 11 [/quote:13c81a348e]

Tyż uważam, że nieszczególnie szczęśliwe cechy... Opanowanie ma wpływ na zdolności strzeleckie, rozmowę, rzucanie trudniejszych zaklęć oraz wpływ na różne działania w kiepskich warunkach. Ale czy twojej postaci aż tak się przyda? Do tego niskie cechy, że tak powiem, fizyczne.

Generalnie, to za dużo obniżasz z umiejętności. W każdej balladzie byle chucherko może cię zabić, więc sugerowałbym jeszcze raz kartę przemyśleć...

[b:13c81a348e]CHWILUNIA![/b:13c81a348e]

Coś się bajzel w Zasadach fRPG robi - tera dopiero na to uwagę zwróciłem przy okazji karty Fristrona...
Czamu siedzi tam Zręczność, skoro się umiawialiśmy na Percepcję? O Uniwersytet Rzemiosła chodzi?
Pytam się, bo ja i Catz mamy zamiast tej Zręczności Percepcję...

Jak Nami sprawdzała moją kartę postaci, powiedziała, że wszystko kul - więc albo czytała nieuważnie i na Percepcję uwagi nie zwróciła, albo ktoś nam skórkę od banana pod nogi rzucił i zamienił ją miejscami ze Zręcznością - czyli to na "P" poszło w diabły, a to na "Z" wróciło do łask. I się pytam po raz kolejny PO KIEGO GRZYBA?

Się teraz biję w pierś, bo tyle razy zaglądałem do Galerii, a nie zwracałem na to uwagi...

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8978

[quote:26689ad0c3="Ghost"]Generalnie, to za dużo obniżasz z umiejętności. W każdej balladzie byle chucherko może cię zabić, więc sugerowałbym jeszcze raz kartę przemyśleć...[/quote:26689ad0c3]

Heh jak chce się szybko życia pozbyć to czemu nie ;). Moja postać też jest jakoś magiem, ale nie jestem fajtłapą i umiem walczyć w zwarciu i z dystansu. W sumie nie powinno się przeginać ani w jedną ani w drugą stronę z cechami, ponieważ napakowanego maga można zabić jednym lekkim cięciem, a napakowanego mięśniaka jednym atakiem mentalnym... No ale to przecie Ty będziesz grał tą postacią a nie ja ;)

Fristron

Fristron

4.03.2007
Post ID: 8979

[quote:82c62104f5="Nami"]Z karty Fristrona
[quote:82c62104f5]Siła: 5
Refleks: 6
Kondycja: 6
Charyzma: 10
Inteligencja: 11
Siła Woli: 11
Zręczność: 4
Opanowanie: 11 [/quote:82c62104f5]

Uważam,że źle dobrałeś cechy, ponieważ poniżej 7 spadają rekacje na czynnki. Masz bardzo małą zręczność = słabej umiejętności posługiwania się mieczem czy łukiem. Siła 5 czyli za dużo nie udźwigniesz ekwipunku, jak również nie możesz mieć ciężkiej zbroi (np. płytówki) i nie masz dużych szans w walce z kimś kto ma większą siłę nawet już o 1. Refleks = 6, a co za tym idzie masz trochę zwolniony niż reszta. Natomiast przez zaniżoną Kondycję po przebięgnięciu 100m łapiesz zadyszkę, gdy inni sobie dalej lekko biegną.

[quote:82c62104f5]- różdżka Lastmodorn [/quote:82c62104f5]

Co to jest i jakie ma właściwości? [/quote:82c62104f5]

Uff...
AD. Umiejętności:
Toż to zgroza bierze. Po krótkim przemyśleniu zmieniłem:

[quote:82c62104f5="w mojej karcie ja sam żem teraz, po poprawce"]
Siła: 7
Refleks: 7
Kondycja: 8
Charyzma: 9
Inteligencja: 10
Siła Woli: 9
Zręczność: 7
Opanowanie: 7 [/quote:82c62104f5]

Już lepiej mam nadzieję :) .

AD.Lastomodorn
Mam to napisać tu czy w karcie? Podejrzewam że w karcie. W ogóle to mały chochlik się wkradł, bo miało być Lastmo :) . Muszę to wpleść do historii postaci.

EDIT:
[quote:82c62104f5](...)Był zatem spadkobiercą jego różdżki. A raczej połowy - Kła (z tytaniego - Lastmo ). Połowy różdżki dokładniej. Druga część jest w posiadaniu nieumarłych i nosi nazwę Żywot (z tytaniego - Dorn ). Wzmacnia ona doskonale uroki i przekleństwa, toteż Fristron lubi je rzucać.
[/quote:82c62104f5]

Wpisane do karty.

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8980

No i cacy ;)

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8981

Jerhem...

[quote:52ef21ee49="Ja sam stronę wcześniej"]
[b:52ef21ee49]CHWILUNIA![/b:52ef21ee49]

Coś się bajzel w Zasadach fRPG robi - tera dopiero na to uwagę zwróciłem przy okazji karty Fristrona...
Czamu siedzi tam Zręczność, skoro się umiawialiśmy na Percepcję? O Uniwersytet Rzemiosła chodzi?
Pytam się, bo ja i Catz mamy zamiast tej Zręczności Percepcję...

Jak Nami sprawdzała moją kartę postaci, powiedziała, że wszystko kul - więc albo czytała nieuważnie i na Percepcję uwagi nie zwróciła, albo ktoś nam skórkę od banana pod nogi rzucił i zamienił ją miejscami ze Zręcznością - czyli to na "P" poszło w diabły, a to na "Z" wróciło do łask. I się pytam po raz kolejny PO KIEGO GRZYBA?

Się teraz biję w pierś, bo tyle razy zaglądałem do Galerii, a nie zwracałem na to uwagi...[/quote:52ef21ee49]

Ktoś to przeczytał prócz mnie? Percepcja była cały czas w Zasadach i nagle trafił się wielki kombek Zręczności...

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8982

Wiesz ja nie zwróciłam uwagi na to co napisałeś na poprzedniej stronie, ponieważ nie wracam do poprzednich stron (jak już to żadko) a już tym bardziej nie czytam po 100 razy wcześniej postów...

Ehh... mówiłam wcześniej, że umiejętności dopasowuje do Uniwerku Rzemiosła... Jak chcesz to popraw. Ale w zasadach napisałam Zręczność, bo nie miałam czasu modzić i się zastanawiać się jak podzielić te ze zręczności bo nie wszystkie pasują do percepcji. Chesz to popraw, przecie nikt Ci nie broni...A jak sprawdzałam Twoją kartę może nie zwróciłam na to uwagi, ja też przecież nie jestem nieomylna.

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8983

ja tak patrzę na umi Fristrona, to jestem lekko zdziwiony...
nie wiem po co tak wysoka charyzma, lepiej było dopakować Siłę woli,

no i po co dwa rodzaje magii? zwykle magowie trzymają sie jednego rodzaju + kilka słabszych, no i teoria czarów na bdb, też zupełnie nie wiadomo po co.... ale to jest moja [b:2da0fee8cf]bardzo subiektywana [/b:2da0fee8cf]opinia

Fristron

Fristron

4.03.2007
Post ID: 8984

Co do dwóch rodzajów magii. Podoba mi się właśnie ta kombinacja: ogień-powietrze. A skoro podoba, to wrzuciłem do karty.

[quote:75e4a37fc9] :arrow: Czaroznawstwo/Teoria czarów
Teoria zastosowania czarów, spis zaklęć, inkantacje. Umiejętność ta określa poziom wiedzy na temat magii i powszechnych czarów stosowanych w określonych naukach. [/quote:75e4a37fc9]

Podobnie tutaj. Spodobała mi się ta umiejętność, uznałem ją za wartą bdb. Głównie ze względu na to, że do podstawy magii. Umiejętności nie zmienię. Amen.
Równie subiektywnie pisząc i zastanawiając się nad siłą swojego umagicznienia, kończę ten post :) .

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8985

[quote:ebb8c02b4b="Nami"]Wiesz ja nie zwróciłam uwagi na to co napisałeś na poprzedniej stronie, ponieważ nie wracam do poprzednich stron (jak już to żadko) a już tym bardziej nie czytam po 100 razy wcześniej postów...

Ehh... mówiłam wcześniej, że umiejętności dopasowuje do Uniwerku Rzemiosła... Jak chcesz to popraw. Ale w zasadach napisałam Zręczność, bo nie miałam czasu modzić i się zastanawiać się jak podzielić te ze zręczności bo nie wszystkie pasują do percepcji. Chesz to popraw, przecie nikt Ci nie broni...A jak sprawdzałam Twoją kartę może nie zwróciłam na to uwagi, ja też przecież nie jestem nieomylna.[/quote:ebb8c02b4b]

No to przepraszam, widać nie zauważyłem.

Umiejętności prawdopodobnie zedytuję odpowiednio i poprzenoszę... Robota żmudna - ale chyba tak zrobię.

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8986

Hm, co do tych przedmiotów... Można założyć nowy temat o ich właściwościach. Albo pisać o tym w Bestiariuszu [odpowiednio zmieniając jego nazwę].

Pozdrawiam,
DruidKot

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8987

Bestiariusz to bestiariusz i niech tak pozostanie.

Ghost:ja to mogę zrobić na feriach w sumie to mam je od poniedziałku (14) ale w niedzielę wracam z Krakonu i muszę się wyspać, po 4 dniach. Więc podejrzewam, że tak koło wtorku (przyszłego) będę zdatna do pracy. Jak będziesz miał chwilę to napisz mi na maila czy PM jak to mniej więcej widzisz, co w jakiej grupie a ja się już zajmę przeniesieniem tego ;)

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8988

No i wpisałem ja opisy działania swoich magicznych broni...

Starajcie się wzorować na tamtym poście - czyli (opcjonalnie) nazwa magicznej funkcji, nazwa broni która ją posiada, oraz krótki opis funkcji.

Nami - nie będę ci roboty na głowę zwalał, już i tak przyjęłaś pracę usuwania dopisków i podpisów z postów w balladach. Uniwersytetem Rzemiosła ja się zajmę, ale jeśli naprawdę chcesz - to możesz się tym zająć (ale chyba nie zdążysz. ;P).

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8989

[quote:b38b196573="Ghost"]Nami - nie będę ci roboty na głowę zwalał, już i tak przyjęłaś pracę usuwania dopisków i podpisów z postów w balladach. Uniwersytetem Rzemiosła ja się zajmę, ale jeśli naprawdę chcesz - to możesz się tym zająć (ale chyba nie zdążysz. ;P).[/quote:b38b196573]

Zdążę :D Dopiski w Balladach za chwile powywalam :) Bo nie mam co robić - w sumie może i mam ale nie mam zamiaru tego dzisiaj tykać palcem :]. Więc napisz mi jak to byś widział a ja się tym zajmę w swoje ferie :P

Fristron

Fristron

4.03.2007
Post ID: 8990

[quote:aa859256be="Kot w swoim Magicznym Ekwipunku"]Ikonograf - Małe urządenie w kształcie sześcianu, wewnątrz którego są dwa chochliki. Po wciśnięciu dużego przycisku te natychmiast rysują to, co widzą przez szybkę ikonografu. [/quote:aa859256be]

Zapożyczenie od Pra[b:aa859256be]t[/b:aa859256be]chetta (PraTchetta - przyp. Ghost), nieprawdaż? ( bynajmniej nie mówię, że złe :) ).

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8991

Tia, Trójgłowa Ryba też ;).

Eru

Eru

2.08.2007
Post ID: 17848

Pierwsza wiadomość w Obozie Najemników po reaktywacji^^

Popoprawiałem wszystkie ważne tematy ze starego sposobu formatowania.
Galerię Bohaterów właściciele kart(o ile się zjawią) niech poprawiają sobie sami, bo tam byłoby za dużo roboty.
Tam gdzie były to rozmówki między osobami zostawiłem tak jak było :P

Moja prośba o umożliwienie niejaskiniowcom pisania w Gildii została rozpatrzona pozytywnie, więc nowi mieszkańcy IJB powinni już móc pisać tutaj posty.

Morok

Morok

2.08.2007
Post ID: 17854

Dobrze. Nie wiem, czy to odpowiedni temat. Jak nie to zawsze są moderatorzy ^^.

Chciałem zapytać się o kilka szczególików związanych z fRPG. A więc:
- Czy postać rozwija się w trakcie ballady?
- Jeśli tak, to czy zachowuje umiejętności po jej ukończeniu?
- Czy limit początkowych umiejętności jest do wszystkich atrybutów naraz, czy do każdego osobno?
- Jeśli do wszystkich naraz, to czy nie jest tych umiejętności za wiele, a punktów za mało?
- Jeśli zabijesz swoją postać (lub sama umrze) w balladzie, to czy pojawia się w kolejnej? Czy też musisz zrobić nową?
- Czemu czary Magii Śmierci są tak potężne? Z tego, co widzę o wiele potężniejsze od na przykład Magii Ognia. A tutaj kilka przykładów:
a) Czary Magii Śmierci często pozbawiają życia bez szans na obronę (Magia Ognia zaś często tylko rani i można zawsze przed takim wybuchem odskoczyć).
b) Magia Śmierci pozwala na przemianę w lisza, który według mnie jest zbyt potężny (niewrażliwośc na czary?).
- Czy Bardowie/Śpiewacy mają tutaj jakieś szanse?
- Czy są jakieś wymagania co do autora nowej ballady?

Jako żółtodziób w tym systemie chciałbym uzyskać odpowiedź na powyższe pytania ^^.

Pozdrawiam

DruidKot

DruidKot

3.08.2007
Post ID: 17868

Witam,

Temat raczej dobry. Tak czy inaczej:

Tu masz temat z zasadami, tam znajdziesz sporo wyjaśnień, tak myślę. Dobrze byłoby też popatrzeć, jak inni wykonali swoje karty postaci.

Bohaterowie raczej nie rozwijają się w czasie ballady, tylko po. Mistrz gry przydziela najaktywniejszym nowe punkty cech. Myślę jednak, że przynajmniej umiejętności postacie mogłyby uczyć się w czasie gry. Prawdopodobnie spróbuję zrobić coś takiego, jeśli dane mi będzie poprowadzić jeszcze jakąś sesję :).

Tak, wszystkie stałe premie do punktów, umiejętności przechodzą do następnych ballad. Na przykład Eru ma w swojej karcie postaci zaznaczone dodatkowe punkty. Te w nawiasach kwadratowych.

Limit początkowych umiejętności... Chyba czytałeś stare zasady, zapoznaj się z nowymi, tak zwany system Ghosta.

Każdy gracz posiada 8 cech.

Siła
Refleks
Kondycja
Charyzma
Inteligencja
Siła Woli
Zręczność
Opanowanie

Podstawowy poziom tych cech to 7. Gracz ma dodatkowo do rozdysponowania 8 punktów. To znaczy może je wszystkie przeznaczyć dla jednej cechy np. Siły i mieć całkowitą wartość 15, ale równie dobrze może je podzielić między inne cechy. To zależy tylko od gracza. Gracz może odjąć jakieś punkty od cechy i zmiejszyć jej poziom minymalny na rzecz innej cechy. Maksymalna wartość cechy zwiększonej o punkty, które zostały odebrane innej nie może przekroczyć 15. Pamiętaj, że gdy odejmiesz jakieś punkty poniżej 7 będziesz miał trudności z wykonywaniem umiejętności obejmujących daną cechę.

Do wszyskich cech wybieramy
* Jedną umiejętność, którą umiemy bardzo dobrze ["poziom bardzo dobry"]
* Trzy, które umiemy dobrze ["poziom dobry"]
* Pięć, które umiemy w miarę ["poziom taki sobie"]
* Dwie, na których prawie w ogóle się nie znamy ["poziom marny"]

Ilość umiejętności, nie jest obowiązkowa do wykorzystana, ale nie można przekroczyć podanej tutaj liczby.

Opisane są w Uniwersytecie Rzemiosła

Ale ogólnie odsyłam raz jeszcze do tematu Zasady.

Hm. Gdyby w mojej balladzie ktoś zginął, dałbym szansę drużynie na wskrzeszenie tej postaci. Jakiś kapłan w świątyni, czy coś. Ale dobre pytanie - czy jeśli nie zostanie wskrzeszony trzeba robić nową postać?

Czary magii śmierci są takie potężne, bo ja interpretowałem ich nazwy, które są tak pompatyczne, że trudno było mi opisać je jakoś osłabiająco. Oczywiście zgadzam się z Tobą, są zbyt potężne. Zamiast jednak wyrzucać te istniejące, lepiej chyba dopisać nowe, słabsze. W końcu kto powiedział, że byle nekromanta będzie w stanie rzucić wszystkie, a na koniec jeszcze zmienić się w lisza?
Czekam na Twoją propozycję, jakie czary można dopisać :).

Jasne, że mają. Każdy ma, bo nie rzucamy tu kośćmi, nie liczymy punktów życia, tylko idziemy na rozsądek. Sharwyn grała bardką.

Niech nowy Mistrz Gry ma czas i chęci. I pomysł. I niech pisze składnie po polsku. Myślę, że tyle wystarczy :).

Pozdrawiam i życzę miłej gry - mam nadzieję, że już wkrótce,
DruidKot