Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Obóz najemników"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Obóz najemników
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8994

[quote:f25b76c353="DruidKot"]No i tak... dziękujemy, Namiś :).
[/quote:f25b76c353]

Prosze bardzo ;). Kocie popraw jeszcze swoją pierwszą Balladę, bo jej już wczoraj nie chciało mi się robić :P

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8995

Kiedyś, może :P.

No i tak... zapraszam ponownie do Bestiariusza :).

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8996

dla sześciu osób taki mocny potwór... eee... troche nie ten tego

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8997

E tam marudzisz :P DAMY RADĘ :D hehe ]:-> Albo nam się coś stanie albo jemu ;)

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8998

czy damy radę?
tak damy radę!
*
ktos tu oglada wieczorynki

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8999

Ja tu nie oglądam tv ;P to z piosenki było ;)

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 9000

Tia... przecież i tak nic Wam się nie stanie, bo byście mnie ugotowali :>. Czasem się zastanawiam, jaki ma to sens. Chyba mały, ale to nieważne. Liczy się to, że jest zabawnie ;D.

Pozdrawiam,
DruidKot

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 9001

ale fRPG i nasze wypowiedzi miały być (w miare) realistyczne

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 9002

Cóż, jak będzie startować druga moja ballada, to za wesołego końca tam nie przewiduję... Ale to tak offem...

Swoją drogą... Nie pasuje wam Ryzykowna Gra? Bo chyba Ją zablokuję i zawieszę "na potem", a ja nie chcę być głównym motorem opowieści - mam tylko pomagać i kontrolować sytuację. ;P

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 9003

no jak trubadur to chyba nas powinieneś tam wyekspediować, napisac jakis początkowy fragment, pociągnąc akcję czy cuś... ale to jest moje zdanie

*
do DK: Gabus został ukatrupiony po tym jak przyszlismy do zamku razem z Hektorem i Nagashem... chyba...

Islington

Mistrz Islington

4.03.2007
Post ID: 9004

Jak dla mnie moglibyśmy już przejść do działania, jakiś plan mamy, ale trzeba to wszystko sprawdzić w praktyce.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 9005

[quote:4aa66f59d2="Eru"]Gabus został ukatrupiony po tym jak przyszlismy do zamku razem z Hektorem i Nagashem... chyba...[/quote:4aa66f59d2]

Hiarrgh, jak zwykle mnie nie słuchają... SKĄD WIESZ?

Jest mnóstwo ewentualności, to czy umarł, czy nie, zależy od Trubadura.

Ja wiem, ja wiem, Eru. Tylko że ja chcę, byście i WY ją popychali... Bo robię to jak na razie tylko ja.

Może tak Ryzykowną Grę zawiesić, zamknąć, a ja po zakończeniu Bram Umysłu inną zacznę? Tudzież Ryzykowną Grę potem kontynuuować będziemy?

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 9006

tyle tylko, że to jest Twoja ballada i w krytycznych momentach sam powinieneś coś zrobić.
Owszem , jesli tych "krytycznych momentów' jest za dużo, wtedy trza coś innego wykombinować...

*
idą ferie, więc jak się coś w ryzykownej grze nie ruszy to może ja cusik wymyśle

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 9007

Ja jakoś swojej ballady nie pchałam :D.

Jak Ghost nie chce jej kopnąć to nie, przecie go nie zmusicie co nie?
A jak ktoś wpadnie na jakiś genialny pomysł to napisze po prostu ;P
Prawda Trubadur jest do nakręcania akcji, ale to nie jest jego obowiązkiem, jeżeli chce, żeby się gracze wysili i coś ciekawego napisali.

Jeżeli nikt przez jakiś czas nie będzie grał to odklejcie, odłóżcie na trochę a potem może wróci w chwale i uwielbieniu do łask :D

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 9008

[quote:c645f7818d="Nami"]Jak Ghost nie chce jej kopnąć to nie, przecie go nie zmusicie co nie?[/quote:c645f7818d]

Byle nie kopnąć, bo mi się przypomina wykład jednej matematyczki w podstawówce dotyczący rombów... "To kwadrat, który zostaje kopnięty"

Co do zmuszania... Mówię - paczka przekonywujących argumentów, i mają. ;P

[quote:c645f7818d]Prawda Trubadur jest do nakręcania akcji, ale to nie jest jego obowiązkiem, jeżeli chce, żeby się gracze wysili i coś ciekawego napisali.[/quote:c645f7818d]

Właśnie... Pi... Hmm... Damy piwa nie piją, więc... Martini z wisienką dla tej pani, bo dobrze prawi! Gniecione, nie mieszane.

Swoją drogą... Ta ballada coś za dobry pomysł ma, bo wam mózgi jakoś z pomysłów wyprała. ;P
Więc następna będzie mroczniejsza i brutalniejsza. Prostsza. ;P

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 9009

[quote:2681a6f689="Ghost"]Właśnie... Pi... Hmm... Damy piwa nie piją, więc... Martini z wisienką dla tej pani, bo dobrze prawi! Gniecione, nie mieszane.
[/quote:2681a6f689]

Z chęcią skorzystam :D mam nadzieję, że dotrzymasz słowa kiedyś na jakimś spotkaniu (np. Konwent ;P)

Czasami z prostszych Ballad wychodzą jakieś dziwne i niespotykane rzeczy :D

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 9010

[quote:a63e301347="Nami"]Z chęcią skorzystam :D mam nadzieję, że dotrzymasz słowa kiedyś na jakimś spotkaniu (np. Konwent ;P)[/quote:a63e301347]

Nie, bo na Konwent nie jadę... Poza tym, jesteś niepełnoletnia! ;P Elfy muszą mieć 150 lat żeby pić!

[quote:a63e301347]Czasami z prostszych Ballad wychodzą jakieś dziwne i niespotykane rzeczy :D[/quote:a63e301347]

Vide twoja może? ;)

Eru

Eru

2.08.2007
Post ID: 17848

Pierwsza wiadomość w Obozie Najemników po reaktywacji^^

Popoprawiałem wszystkie ważne tematy ze starego sposobu formatowania.
Galerię Bohaterów właściciele kart(o ile się zjawią) niech poprawiają sobie sami, bo tam byłoby za dużo roboty.
Tam gdzie były to rozmówki między osobami zostawiłem tak jak było :P

Moja prośba o umożliwienie niejaskiniowcom pisania w Gildii została rozpatrzona pozytywnie, więc nowi mieszkańcy IJB powinni już móc pisać tutaj posty.

Morok

Morok

2.08.2007
Post ID: 17854

Dobrze. Nie wiem, czy to odpowiedni temat. Jak nie to zawsze są moderatorzy ^^.

Chciałem zapytać się o kilka szczególików związanych z fRPG. A więc:
- Czy postać rozwija się w trakcie ballady?
- Jeśli tak, to czy zachowuje umiejętności po jej ukończeniu?
- Czy limit początkowych umiejętności jest do wszystkich atrybutów naraz, czy do każdego osobno?
- Jeśli do wszystkich naraz, to czy nie jest tych umiejętności za wiele, a punktów za mało?
- Jeśli zabijesz swoją postać (lub sama umrze) w balladzie, to czy pojawia się w kolejnej? Czy też musisz zrobić nową?
- Czemu czary Magii Śmierci są tak potężne? Z tego, co widzę o wiele potężniejsze od na przykład Magii Ognia. A tutaj kilka przykładów:
a) Czary Magii Śmierci często pozbawiają życia bez szans na obronę (Magia Ognia zaś często tylko rani i można zawsze przed takim wybuchem odskoczyć).
b) Magia Śmierci pozwala na przemianę w lisza, który według mnie jest zbyt potężny (niewrażliwośc na czary?).
- Czy Bardowie/Śpiewacy mają tutaj jakieś szanse?
- Czy są jakieś wymagania co do autora nowej ballady?

Jako żółtodziób w tym systemie chciałbym uzyskać odpowiedź na powyższe pytania ^^.

Pozdrawiam

DruidKot

DruidKot

3.08.2007
Post ID: 17868

Witam,

Temat raczej dobry. Tak czy inaczej:

Tu masz temat z zasadami, tam znajdziesz sporo wyjaśnień, tak myślę. Dobrze byłoby też popatrzeć, jak inni wykonali swoje karty postaci.

Bohaterowie raczej nie rozwijają się w czasie ballady, tylko po. Mistrz gry przydziela najaktywniejszym nowe punkty cech. Myślę jednak, że przynajmniej umiejętności postacie mogłyby uczyć się w czasie gry. Prawdopodobnie spróbuję zrobić coś takiego, jeśli dane mi będzie poprowadzić jeszcze jakąś sesję :).

Tak, wszystkie stałe premie do punktów, umiejętności przechodzą do następnych ballad. Na przykład Eru ma w swojej karcie postaci zaznaczone dodatkowe punkty. Te w nawiasach kwadratowych.

Limit początkowych umiejętności... Chyba czytałeś stare zasady, zapoznaj się z nowymi, tak zwany system Ghosta.

Każdy gracz posiada 8 cech.

Siła
Refleks
Kondycja
Charyzma
Inteligencja
Siła Woli
Zręczność
Opanowanie

Podstawowy poziom tych cech to 7. Gracz ma dodatkowo do rozdysponowania 8 punktów. To znaczy może je wszystkie przeznaczyć dla jednej cechy np. Siły i mieć całkowitą wartość 15, ale równie dobrze może je podzielić między inne cechy. To zależy tylko od gracza. Gracz może odjąć jakieś punkty od cechy i zmiejszyć jej poziom minymalny na rzecz innej cechy. Maksymalna wartość cechy zwiększonej o punkty, które zostały odebrane innej nie może przekroczyć 15. Pamiętaj, że gdy odejmiesz jakieś punkty poniżej 7 będziesz miał trudności z wykonywaniem umiejętności obejmujących daną cechę.

Do wszyskich cech wybieramy
* Jedną umiejętność, którą umiemy bardzo dobrze ["poziom bardzo dobry"]
* Trzy, które umiemy dobrze ["poziom dobry"]
* Pięć, które umiemy w miarę ["poziom taki sobie"]
* Dwie, na których prawie w ogóle się nie znamy ["poziom marny"]

Ilość umiejętności, nie jest obowiązkowa do wykorzystana, ale nie można przekroczyć podanej tutaj liczby.

Opisane są w Uniwersytecie Rzemiosła

Ale ogólnie odsyłam raz jeszcze do tematu Zasady.

Hm. Gdyby w mojej balladzie ktoś zginął, dałbym szansę drużynie na wskrzeszenie tej postaci. Jakiś kapłan w świątyni, czy coś. Ale dobre pytanie - czy jeśli nie zostanie wskrzeszony trzeba robić nową postać?

Czary magii śmierci są takie potężne, bo ja interpretowałem ich nazwy, które są tak pompatyczne, że trudno było mi opisać je jakoś osłabiająco. Oczywiście zgadzam się z Tobą, są zbyt potężne. Zamiast jednak wyrzucać te istniejące, lepiej chyba dopisać nowe, słabsze. W końcu kto powiedział, że byle nekromanta będzie w stanie rzucić wszystkie, a na koniec jeszcze zmienić się w lisza?
Czekam na Twoją propozycję, jakie czary można dopisać :).

Jasne, że mają. Każdy ma, bo nie rzucamy tu kośćmi, nie liczymy punktów życia, tylko idziemy na rozsądek. Sharwyn grała bardką.

Niech nowy Mistrz Gry ma czas i chęci. I pomysł. I niech pisze składnie po polsku. Myślę, że tyle wystarczy :).

Pozdrawiam i życzę miłej gry - mam nadzieję, że już wkrótce,
DruidKot