Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Obóz najemników"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Obóz najemników
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
DevilOkO

DevilOkO

4.03.2007
Post ID: 8659

[quote:e4b82f93fa] Postacie będą musiały mieć wypisane na czym znają się bardzo dobrze, na czym dobrze a na czym po prostu kiepsko.[/quote:e4b82f93fa]

Ale jak będzie wygładało rozgraniczenie między dobrą a bardzo dobrą znajomością jakiejś umiejętności. Zostańmy przy tym przykładzie z otwieraniem zamków. Czy to będzie trwało dłużej pod względem czasu, ilości prób czy cokolwiek innego?
Tylko wydaje mi się, że może to spowalniać balladę bo trubadur musi mieć większą kontrolę nad opowieścią. I pisać co 2-3 posty bo większą ilość bedzię trudniej sprawdzić a jak się usunie ileś postów pod rzad to będzie wielki chaos. A jeśliby nie było żadnej kontroli to będzie tak jak teraz, to w takim razie po co coś zmieniać.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8660

Wolisz zabawy w Super Hiper Mega Herosów (a popromujmy dzieło Galadora! :))? Trubadurowie to moderatorzy, więc mogą zedytować posta i coś tam poprawić. Rzecz jasna, beznadziejna zdolność otwierania zamków nie wyklucza szansy ich otwarcia - ale nie zawsze, bez przesady...

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8661

To ja proszę o przykład. Jak by taki profil wyglądał?

* * *

Straszne. Dzień mnie nie było, i Gołst ma balladę.
Balladę trzydziestopostową, trzeba dodać.
Trzydzieści postów w jeden dzień...
Gratuluję, moje Bramy miały trzydziestkę w coś-koło-czterech-dni :).

Pozdrawiam,
DruidKot

[b:75fe6dd834]Ghost: Phah! :) Dziękuję. ;)[/b:75fe6dd834]

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8662

Cadd Grumbellgast

Siła: 5
Percepcja: 6
Wytrzymałość: 5
Charyzma: 4
Inteligencja: 8
Refleks: 8
Siła Woli: 2

Umiejętności:
Kradzież kieszonkowa (Zna się na tym świetnie, w końcu to jego fach)
Walka bronią biąłą (średnio radzi sobie z bronia białą, czasem upuści lub nie trafi)
Otwieranie zamków (Potrafi je otwierać z pomocą dobrych wytrychów)
Wykrywanie/rozbrajanie pułapek (pułapki rozbraja w miarę szybko, zna się najlepiej na nowoczesnych pułapkach)
Szybki bieg (szybko się męczy)
Uniki (często się przewraca podczas unikania ciosów, ale robi je odruchowo)
Walka wręcz (nie bawi się w to, co najwyżej ogłusza przeciwników lub ich odpycha)

Profity:
Spostrzegawczość

Cechy:
Nie wybrano

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8663

DK: nie maret sie za bardzo - jak sobie zrobisz w wordzie statystykę słów lub zdań obu ballad to mam wrażenie że ballada DK bedzie miała większą ich ilość

[b:afa9f5235f]Ghost: Głównie dlatego, że w Ryzykownej Grze stosujecie system dialogów "Ja mówię jedno zdanie, a potem XXX mówi swoje, nie wyręczam go" ;)[/b:afa9f5235f]

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8664

I słusznie, że nie wyręczasz. To dość głupie i niezręczne mówić w czyimś imieniu...

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8665

Karta którą Ghost przedstawił jest ok i wydaje mi się, że jest o wiele prostrza od tej co jest teraz. Decyzja należy do was, bo nie mam zamiaru nic na siłę wprowadzać.

p.s
Ghost podpisuj się zmiejszoną czcionką i jakimś kolorkiem :P

[b:db45d2b438][size=9:db45d2b438]Ghost: Zmniejszona czcionka - może być. Kolorek - wolę pogrubienie, bo wyróżnia się z tekstu podczas przewijania, a kolor przepada w tle.[/b:db45d2b438][/size:db45d2b438]
[size=9:db45d2b438][color=#99ff00:db45d2b438]Zapewniam Ciebie, że kolor nie przepada w tle ;> - DK - [b:db45d2b438]a jak by jeszcze wyboldować... ];>[/b:db45d2b438][/size:db45d2b438][/color:db45d2b438]

Dragonthan

Dragonthan

4.03.2007
Post ID: 8666

Zgodze sie na zmiany pod warunkiem, że ktoś mi powie co należy zmienić w swojej karcie postaci...

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8667

Mi wszystko jedno. Nie głosuję ;P.

Aha: Gołst... możesz wybrać cechy... tak dla przykładu? ;P
Aha2: Gołst, usuń ten pseudonim w Galerii, bo zabiję ;> Ta nazwa jest tak irytująca i wszędzie obecna, że na jej widok zaczynam mieć odruchy wymiotne. Większy rozgłos niż Shrek...

[size=9:1b10b3f0e1][b:1b10b3f0e1][color=orange:1b10b3f0e1]Ghost: Akurat trafiłeś na mój "Dzień Chama" - INIEMAMOCNI! :) Heh... Jak chcesz, to sobie zmienię, a ty napiszesz sobie biografię, bo zabiję... :>[/b:1b10b3f0e1][/size:1b10b3f0e1][/color:1b10b3f0e1]

Ale ja mam biografię, to ":P" jest linkiem, jakbyś nie zauważył ;>>> ([b:1b10b3f0e1]Ghost: Ale to przecież nieważne... Z resztą, zabijaj sobie. :P A najlepiej to się usuń - jesteś tak irytujący i wszędzie obecny... XD[/b:1b10b3f0e1])

BTW, pomarańczowy brzydki jest ;PPP ([b:1b10b3f0e1]Ghost: Jak brzydki post brzydkiego pana, to brzydki kolorek :>[/b:1b10b3f0e1]) Moje stare #00ffff [aqua, czy też cyan] jest ładne :). I biały... I #99ff00, mój moderatorski na tym forum :>, i #0099ff, mój w Galerii :)

:P

Pozdrawiam,
DruidKot

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8668

Panowie i Pani ;) Napisałam nowe zasady w odpowiednim topciu. Prosiłabym o przeczytanie ich (tam na tą datę to nie patrzcie bo on to tak formalnie ;). Jak coś nie będzie pasować lub będzie niezrozumiałe proszę pisać. Jeżeli wszystko będzie ok, to wtedy zakomunikuje, że możecie bez problemów zmieniać wartości w kartach postaci. Na razie się nie śpieszcie - bo nikt nas nie goni :)

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8669

a pod jaką cechę mam podpasować łucznictwo?

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8670

[quote:ba1c1512b1="W Szkole Rzemiosła napisano, nie"]Zręczność:

[bla bla]

- Łucznictwo

[bla bla] [/quote:ba1c1512b1]

:) To już chyba oczywista odpowiedź ;)

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8671

[quote:6a056eb405]Każdy gracz posiada 7 cech.

Siła
Refleks
Wytrzymałość
Charyzma
Inteligencja
Siła Woli
Percepcja
[/quote:6a056eb405]

a pod którą z tych (wg nowych zasad) ??

[b:6a056eb405]Ghost: Pod Refleks i Percepcję.[/b:6a056eb405]

no i proponuję zmienić podział umi do cech w szkole rzemiosła, bo będa sie pojawiać problemy

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8672

Niedopatrzenie, poprawię to pod wieczór, bo teraz już nie mam na to czasu. Podobnie jak Szkołę Rzemiosła przerobię. Eru nie zmieniaj jeszcze karty postaci. Poczekaj, aż przynajmniej kilka osób przeczyta nowe zasady i powie co o nich myślą.

Nagash

Nagash

4.03.2007
Post ID: 8673

Według mojego skromnego zdania może być...

Okaże się podczas gry...

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8674

mam niemiłe wrażnie, że ballada Ghost tak jakby ... staneła... moze to ja coś żle napisałem ... :(

[b:ebba8d39db]Ghost: Łee tam, stanęła. Po prostu myślałem, że ktoś z grupy sam coś napisze! ;)[/b:ebba8d39db]

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8675

Hm...

Te umiejętności mają być do każdej cechy osobno, czy jedne do wszystkich?

Byłbym wdzięczny, za odpowiedź... :>

Eru

Eru

2.08.2007
Post ID: 17848

Pierwsza wiadomość w Obozie Najemników po reaktywacji^^

Popoprawiałem wszystkie ważne tematy ze starego sposobu formatowania.
Galerię Bohaterów właściciele kart(o ile się zjawią) niech poprawiają sobie sami, bo tam byłoby za dużo roboty.
Tam gdzie były to rozmówki między osobami zostawiłem tak jak było :P

Moja prośba o umożliwienie niejaskiniowcom pisania w Gildii została rozpatrzona pozytywnie, więc nowi mieszkańcy IJB powinni już móc pisać tutaj posty.

Morok

Morok

2.08.2007
Post ID: 17854

Dobrze. Nie wiem, czy to odpowiedni temat. Jak nie to zawsze są moderatorzy ^^.

Chciałem zapytać się o kilka szczególików związanych z fRPG. A więc:
- Czy postać rozwija się w trakcie ballady?
- Jeśli tak, to czy zachowuje umiejętności po jej ukończeniu?
- Czy limit początkowych umiejętności jest do wszystkich atrybutów naraz, czy do każdego osobno?
- Jeśli do wszystkich naraz, to czy nie jest tych umiejętności za wiele, a punktów za mało?
- Jeśli zabijesz swoją postać (lub sama umrze) w balladzie, to czy pojawia się w kolejnej? Czy też musisz zrobić nową?
- Czemu czary Magii Śmierci są tak potężne? Z tego, co widzę o wiele potężniejsze od na przykład Magii Ognia. A tutaj kilka przykładów:
a) Czary Magii Śmierci często pozbawiają życia bez szans na obronę (Magia Ognia zaś często tylko rani i można zawsze przed takim wybuchem odskoczyć).
b) Magia Śmierci pozwala na przemianę w lisza, który według mnie jest zbyt potężny (niewrażliwośc na czary?).
- Czy Bardowie/Śpiewacy mają tutaj jakieś szanse?
- Czy są jakieś wymagania co do autora nowej ballady?

Jako żółtodziób w tym systemie chciałbym uzyskać odpowiedź na powyższe pytania ^^.

Pozdrawiam

DruidKot

DruidKot

3.08.2007
Post ID: 17868

Witam,

Temat raczej dobry. Tak czy inaczej:

Tu masz temat z zasadami, tam znajdziesz sporo wyjaśnień, tak myślę. Dobrze byłoby też popatrzeć, jak inni wykonali swoje karty postaci.

Bohaterowie raczej nie rozwijają się w czasie ballady, tylko po. Mistrz gry przydziela najaktywniejszym nowe punkty cech. Myślę jednak, że przynajmniej umiejętności postacie mogłyby uczyć się w czasie gry. Prawdopodobnie spróbuję zrobić coś takiego, jeśli dane mi będzie poprowadzić jeszcze jakąś sesję :).

Tak, wszystkie stałe premie do punktów, umiejętności przechodzą do następnych ballad. Na przykład Eru ma w swojej karcie postaci zaznaczone dodatkowe punkty. Te w nawiasach kwadratowych.

Limit początkowych umiejętności... Chyba czytałeś stare zasady, zapoznaj się z nowymi, tak zwany system Ghosta.

Każdy gracz posiada 8 cech.

Siła
Refleks
Kondycja
Charyzma
Inteligencja
Siła Woli
Zręczność
Opanowanie

Podstawowy poziom tych cech to 7. Gracz ma dodatkowo do rozdysponowania 8 punktów. To znaczy może je wszystkie przeznaczyć dla jednej cechy np. Siły i mieć całkowitą wartość 15, ale równie dobrze może je podzielić między inne cechy. To zależy tylko od gracza. Gracz może odjąć jakieś punkty od cechy i zmiejszyć jej poziom minymalny na rzecz innej cechy. Maksymalna wartość cechy zwiększonej o punkty, które zostały odebrane innej nie może przekroczyć 15. Pamiętaj, że gdy odejmiesz jakieś punkty poniżej 7 będziesz miał trudności z wykonywaniem umiejętności obejmujących daną cechę.

Do wszyskich cech wybieramy
* Jedną umiejętność, którą umiemy bardzo dobrze ["poziom bardzo dobry"]
* Trzy, które umiemy dobrze ["poziom dobry"]
* Pięć, które umiemy w miarę ["poziom taki sobie"]
* Dwie, na których prawie w ogóle się nie znamy ["poziom marny"]

Ilość umiejętności, nie jest obowiązkowa do wykorzystana, ale nie można przekroczyć podanej tutaj liczby.

Opisane są w Uniwersytecie Rzemiosła

Ale ogólnie odsyłam raz jeszcze do tematu Zasady.

Hm. Gdyby w mojej balladzie ktoś zginął, dałbym szansę drużynie na wskrzeszenie tej postaci. Jakiś kapłan w świątyni, czy coś. Ale dobre pytanie - czy jeśli nie zostanie wskrzeszony trzeba robić nową postać?

Czary magii śmierci są takie potężne, bo ja interpretowałem ich nazwy, które są tak pompatyczne, że trudno było mi opisać je jakoś osłabiająco. Oczywiście zgadzam się z Tobą, są zbyt potężne. Zamiast jednak wyrzucać te istniejące, lepiej chyba dopisać nowe, słabsze. W końcu kto powiedział, że byle nekromanta będzie w stanie rzucić wszystkie, a na koniec jeszcze zmienić się w lisza?
Czekam na Twoją propozycję, jakie czary można dopisać :).

Jasne, że mają. Każdy ma, bo nie rzucamy tu kośćmi, nie liczymy punktów życia, tylko idziemy na rozsądek. Sharwyn grała bardką.

Niech nowy Mistrz Gry ma czas i chęci. I pomysł. I niech pisze składnie po polsku. Myślę, że tyle wystarczy :).

Pozdrawiam i życzę miłej gry - mam nadzieję, że już wkrótce,
DruidKot