Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Obóz najemników"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Obóz najemników
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8652

Ja dodam tylko objaśnienia zdolności:

Siła - czyli standardowo, udźwig, siła ciosów w walce wręcz itp. Należy pamiętać, że postać z siłą na 10 będzie miała problemy z kradzieżą i otwieraniem zamków - a nuż za mocno pociągnie sakiewkę albo zgniecie wytrych.
Percepcja - czyli jak dobrze postać widzi i słyszy. Jeśli postać wspomniała o wadzie wzroku w karcie postaci, percepcja spada o punkt lub dwa, jeśli nie nosi okularów.
Wytrzymałość - czyli odporności na obrażenia, trucizny itp. Od wytrzymałości zależą między innymi długość wstrzymywania powietrza czy szybki bieg.
Charyzma - czyli urok osobisty, siła przekonywania. Wiadomo, że tępy i brzydki ork, co ma 2 w charyźmie nikogo do siebie nie przekona.
Inteligencja - czyli zdolność pojmowania, zapamiętywania i podejmowania decyzji. Z inteligencją poniżej czterech punktów postać nie potrafi się poprawnie wysławiać.
Refleks - czyli sprawne i szybkie wykonywanie czynności - otwierania zamków, walki wręcz, uników itp.
Siła Woli - czyli odporność na magię i zdolności magiczne. Od Siły Woli zależy siła czarów i ich ilość.

Co do profitów co balladę... Polegałoby to na wybraniu sobie określonej zdolności, np:

Spostrzegawczość
Dostrzegasz różne szczegóły otoczenia, potrafisz rozpoznać broń i stan przeciwników. Naturalnie, nie licz, że ktoś z wadą wzroku przestrzeli mężczyźnie oddalonemu o sto metrów paznokieć.
Wymagana percepcja: 6

I inne zdolności...

I jeszcze jedno... Wprowadziłbym pancerze. Nie byłoby tego za dużo - ale jakieś skórzane pancerze, skórzane ćwiekowane, paskowe, płytowe czy tam wspomagane mogłyby być... Taki np. ciężki, nieporęczny, wytrzymały Pancerz Wspomagany - +3 do Siły, -2 do Refleksu.

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8653

Ale wtedy jest za mało punktów podstawowych i do podziału bo jak masz -2 do refleksu a nic więcej się nie dodało to jest się totalną ciamajdą.... Ale pomysł uważam nadal za dobry, tylko trzeba pomyśleć nad jakimś sensownym poziomem przydziału punktów.

[b:d925a0351f]Ghost: Nami, to tylko sugestia. Należy pamiętać, że źle się łazi w takim wielkim, magicznym pancerzu wspomaganym...[/b:d925a0351f]

Dragonthan

Dragonthan

4.03.2007
Post ID: 8654

Ha... Ballada Ghost`a przypomina mi film Ocean`s Eleven... co wy o tym sądzicie?

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8655

Ocean's Eleven oglądałem, i to z niego zaczerpnąłem pomysł z generatorem i windą. Reszta to już mój mój pomysł, bo balladę chciałem założyć już tydzień temu, ale nie wszystko było dopracowane. :P

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8656

Panowie :p co mnie skąd jest pomysł na Ballade :D akurat Ocean's Eleven oglądałam i mi się podobało, ale w tym momencie bardziej mnie interesuje wasze zdanie na temat nowego systemu - niestety jest już on na poprzedniej stronie.

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8657

[b:9650489ed8]wygląda dobrze [/b:9650489ed8], ale mnie najbardziej by pasowało zobaczenie go w całości (jak juz go wszyscy wstepnie zaakceptują), bo takie patrzenie w kawałkach jakoś mi nie pasuje (może to trochę dziwne, ale jednak wolałbym go zobaczyć w całości)

[quote:9650489ed8] Postacie będą musiały mieć wypisane na czym znają się bardzo dobrze, na czym dobrze a na czym po prostu kiepsko.[/quote:9650489ed8]

to i tak sa poziomy umi :)

co do wad i zalet: jeśli ktoś chciałby miec jakąś zaletę to i musiałby mieć wadę (taka moja propozycja)

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8658

Nie to nie będzie tak jak poziomy umiejętności... np. osoba z tym otwieraniem zamków ma (3) a pisze w Balladzie,że za pierwszym razem udało jej się otworzyć, a to nie jest z równoznaczne z np. dobrym znaniem, że nie wychodzi za pierwszym razem ale już za 2 lub 3 jej się dopiero uda. Co z tego, że liczby są teraz, nikt nie zwraca na to uwagi jak coś pisze w Balladzie, po tych zmianach będzie się musiał do tego stosować... jeżeli nie, to posty będą zmieniane, albo po prostu kasowane (najczęściej ta druga opcja przeze mnie będzie uskuteczniana jak będę widzieć, że ktoś mimo ostrzeżeń nie stosuje się do reguł) .

DevilOkO

DevilOkO

4.03.2007
Post ID: 8659

[quote:e4b82f93fa] Postacie będą musiały mieć wypisane na czym znają się bardzo dobrze, na czym dobrze a na czym po prostu kiepsko.[/quote:e4b82f93fa]

Ale jak będzie wygładało rozgraniczenie między dobrą a bardzo dobrą znajomością jakiejś umiejętności. Zostańmy przy tym przykładzie z otwieraniem zamków. Czy to będzie trwało dłużej pod względem czasu, ilości prób czy cokolwiek innego?
Tylko wydaje mi się, że może to spowalniać balladę bo trubadur musi mieć większą kontrolę nad opowieścią. I pisać co 2-3 posty bo większą ilość bedzię trudniej sprawdzić a jak się usunie ileś postów pod rzad to będzie wielki chaos. A jeśliby nie było żadnej kontroli to będzie tak jak teraz, to w takim razie po co coś zmieniać.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8660

Wolisz zabawy w Super Hiper Mega Herosów (a popromujmy dzieło Galadora! :))? Trubadurowie to moderatorzy, więc mogą zedytować posta i coś tam poprawić. Rzecz jasna, beznadziejna zdolność otwierania zamków nie wyklucza szansy ich otwarcia - ale nie zawsze, bez przesady...

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8661

To ja proszę o przykład. Jak by taki profil wyglądał?

* * *

Straszne. Dzień mnie nie było, i Gołst ma balladę.
Balladę trzydziestopostową, trzeba dodać.
Trzydzieści postów w jeden dzień...
Gratuluję, moje Bramy miały trzydziestkę w coś-koło-czterech-dni :).

Pozdrawiam,
DruidKot

[b:75fe6dd834]Ghost: Phah! :) Dziękuję. ;)[/b:75fe6dd834]

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8662

Cadd Grumbellgast

Siła: 5
Percepcja: 6
Wytrzymałość: 5
Charyzma: 4
Inteligencja: 8
Refleks: 8
Siła Woli: 2

Umiejętności:
Kradzież kieszonkowa (Zna się na tym świetnie, w końcu to jego fach)
Walka bronią biąłą (średnio radzi sobie z bronia białą, czasem upuści lub nie trafi)
Otwieranie zamków (Potrafi je otwierać z pomocą dobrych wytrychów)
Wykrywanie/rozbrajanie pułapek (pułapki rozbraja w miarę szybko, zna się najlepiej na nowoczesnych pułapkach)
Szybki bieg (szybko się męczy)
Uniki (często się przewraca podczas unikania ciosów, ale robi je odruchowo)
Walka wręcz (nie bawi się w to, co najwyżej ogłusza przeciwników lub ich odpycha)

Profity:
Spostrzegawczość

Cechy:
Nie wybrano

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8663

DK: nie maret sie za bardzo - jak sobie zrobisz w wordzie statystykę słów lub zdań obu ballad to mam wrażenie że ballada DK bedzie miała większą ich ilość

[b:afa9f5235f]Ghost: Głównie dlatego, że w Ryzykownej Grze stosujecie system dialogów "Ja mówię jedno zdanie, a potem XXX mówi swoje, nie wyręczam go" ;)[/b:afa9f5235f]

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8664

I słusznie, że nie wyręczasz. To dość głupie i niezręczne mówić w czyimś imieniu...

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8665

Karta którą Ghost przedstawił jest ok i wydaje mi się, że jest o wiele prostrza od tej co jest teraz. Decyzja należy do was, bo nie mam zamiaru nic na siłę wprowadzać.

p.s
Ghost podpisuj się zmiejszoną czcionką i jakimś kolorkiem :P

[b:db45d2b438][size=9:db45d2b438]Ghost: Zmniejszona czcionka - może być. Kolorek - wolę pogrubienie, bo wyróżnia się z tekstu podczas przewijania, a kolor przepada w tle.[/b:db45d2b438][/size:db45d2b438]
[size=9:db45d2b438][color=#99ff00:db45d2b438]Zapewniam Ciebie, że kolor nie przepada w tle ;> - DK - [b:db45d2b438]a jak by jeszcze wyboldować... ];>[/b:db45d2b438][/size:db45d2b438][/color:db45d2b438]

Dragonthan

Dragonthan

4.03.2007
Post ID: 8666

Zgodze sie na zmiany pod warunkiem, że ktoś mi powie co należy zmienić w swojej karcie postaci...

DruidKot

DruidKot

4.03.2007
Post ID: 8667

Mi wszystko jedno. Nie głosuję ;P.

Aha: Gołst... możesz wybrać cechy... tak dla przykładu? ;P
Aha2: Gołst, usuń ten pseudonim w Galerii, bo zabiję ;> Ta nazwa jest tak irytująca i wszędzie obecna, że na jej widok zaczynam mieć odruchy wymiotne. Większy rozgłos niż Shrek...

[size=9:1b10b3f0e1][b:1b10b3f0e1][color=orange:1b10b3f0e1]Ghost: Akurat trafiłeś na mój "Dzień Chama" - INIEMAMOCNI! :) Heh... Jak chcesz, to sobie zmienię, a ty napiszesz sobie biografię, bo zabiję... :>[/b:1b10b3f0e1][/size:1b10b3f0e1][/color:1b10b3f0e1]

Ale ja mam biografię, to ":P" jest linkiem, jakbyś nie zauważył ;>>> ([b:1b10b3f0e1]Ghost: Ale to przecież nieważne... Z resztą, zabijaj sobie. :P A najlepiej to się usuń - jesteś tak irytujący i wszędzie obecny... XD[/b:1b10b3f0e1])

BTW, pomarańczowy brzydki jest ;PPP ([b:1b10b3f0e1]Ghost: Jak brzydki post brzydkiego pana, to brzydki kolorek :>[/b:1b10b3f0e1]) Moje stare #00ffff [aqua, czy też cyan] jest ładne :). I biały... I #99ff00, mój moderatorski na tym forum :>, i #0099ff, mój w Galerii :)

:P

Pozdrawiam,
DruidKot

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8668

Panowie i Pani ;) Napisałam nowe zasady w odpowiednim topciu. Prosiłabym o przeczytanie ich (tam na tą datę to nie patrzcie bo on to tak formalnie ;). Jak coś nie będzie pasować lub będzie niezrozumiałe proszę pisać. Jeżeli wszystko będzie ok, to wtedy zakomunikuje, że możecie bez problemów zmieniać wartości w kartach postaci. Na razie się nie śpieszcie - bo nikt nas nie goni :)

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8669

a pod jaką cechę mam podpasować łucznictwo?

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8670

[quote:ba1c1512b1="W Szkole Rzemiosła napisano, nie"]Zręczność:

[bla bla]

- Łucznictwo

[bla bla] [/quote:ba1c1512b1]

:) To już chyba oczywista odpowiedź ;)

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8671

[quote:6a056eb405]Każdy gracz posiada 7 cech.

Siła
Refleks
Wytrzymałość
Charyzma
Inteligencja
Siła Woli
Percepcja
[/quote:6a056eb405]

a pod którą z tych (wg nowych zasad) ??

[b:6a056eb405]Ghost: Pod Refleks i Percepcję.[/b:6a056eb405]

no i proponuję zmienić podział umi do cech w szkole rzemiosła, bo będa sie pojawiać problemy