Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Obóz najemników"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Obóz najemników
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8636

[quote:3803c9e680="Denadareth"]Niestety ostatnio rzadko bywam na kompie więc nie mogłem zawczasu poporawiać... mój błąd :/[/quote:3803c9e680]

Den nic się nie stało :P Na prawdę ;) Co poniektórzy zaczeli tworzyć własną historię no i mieliśmy zamęt :] Ale już go nie ma i jest dobrze :) I mam nadzieję, że się już on nie powtórzy...

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8637

Ghost: ja ! chcę :)

do Nami:
[quote:6339e65475]Przepraszam, moja pomyłka - nie zauważyłam tego. Zaraz dodam jeszcze jeden poziom do umiejętności.

[/quote:6339e65475]

nie rozumiem... :(

w ostatnim swoim poście w balladzie Dena napisałaś natomiast przez dwa o (natoomiast) :P

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8638

Cóż...

Nabór skończony! :)

Balladę uważam za rozpoczętą, temat przyklejam, i więcej graczy nie przyjmują, co najwyżej jedną osobę lub dwie na POCZĄTKU ballady. Czemu nie w trakcie? Podczas czytania się przekonacie...

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8639

[quote:e484fb859e]Do tych cech gracze sami dobierają sobie umiejętności, opisane skalą:
- Podstawowy (1)
- Średni (2)
- Zaawansowany (3)
- Mistrzowski (4)
- Arcymistrzowski (5)
(...)
Ilość wszystkich umiejętności, jakie gracz może przypisać każdej cesze jest określona następująco:
"poziom cechy : 2 i zaokrąglane w górę", np. Ingham ma niezłą (5) Magię, wiec ma 5 : 2 = 2,5 i zaokrąglone w górę - 3 umiejętności.
(...)
Ilość wszystkich punktów specjalizacji w umiejętnościach danej cechy nie może przekraczać połowy wartości tej cechy zaokrąglanej w górę, np. Ingham ma 2 Kondycji. Musi więc mieć jedną umiejętność, dajmy na to "szybki bieg", którego maksymalna wartość może być 1 ( 2 [cecha]: 2 = 1 ). [/quote:e484fb859e]

czyli wróciliśmy do starego systemu...
ale w jaki sposób można uzyskać arcymistrzowski poziom umiejętności? Skoro przecież nawet przy poziomie cechy 7 można miec umi tylko na poziomie mistrzowskim...

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8640

Do niczego nie wróciliśmy jeszcze. Myślę, że w najbliższym czasie zasady się zmienią. A na jakie lub na co to się jeszcze okaże.

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8641

Czyli jest to co ustaliliście po dyskusjiz DK?(cecha/2 w zaokrągleniu w góre = liczba pozimów umi jakie mam w danej cesze)

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8642

Tak, a jeżeli cokolwiek znów będę zmieniać raczej najpierw powiem co chce zrobić, poczekam aż coś powiecie na ten temat i dopiero wprowadzę w życie.

Sharra

Sharra

4.03.2007
Post ID: 8643

Ja też chcę się zgłosić do ballady, o ile nie jest za późno, dzisiaj mój pierwszy dzień.

Dragonthan

Dragonthan

4.03.2007
Post ID: 8644

Ghost przekręciłeś moją ksywe. Ma być Dragonthan a nie Dragontham. Grrrr...

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8645

Hmm zastanawiam się nad propozycją Ghosta na temat tego zarysu tylko kart postaci, głównych cech. Wydaje mi się, że to byłby łatwiejszy sposób na karty postaci, ale nie chcę wprowadzać czegoś o co znów się będziecie bulwesrować. Ale nie będzie też tak, że każdy będzie wielkim herosem, czy bogiem. Na to trzeba będzie zapracować.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8646

Sharwyn już przyjąłem do drużyny, witamy w nienormalnej grupie dowodzonej przez nienormalnego gościa, który ma nienormalny cel ;)

Dragonthan, twoje imię poprawiłem.

Mam nadzieję, że ten nietypowy pomysł na balladę - zero walki, więcej przekradania się i myślenia - się podoba? :)

Eru

Eru

4.03.2007
Post ID: 8647

Do Nami: najlepiej będzia jak coś napiszesz juz tak dokładnie żeby było wiadomo jak to bedzie wyglądać

Do Ghosta: ciekawy pomysł, ale mam wrażnie że zanim wyjdziemy to się poleje duuużo krwi :). Moim zdaniem trochę za dużo wziąłeś z filmu, ale jeśli wszystko dobrze podepniesz pod fantasy to będzie wszystko okej (te wszystkie super zabezpieczenia..., winda, kody itp)

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8648

Eru - windy akurat istniały w tych czasach. ;) Co do kodów i zabezpieczeń... To akurat wcisnąłem żeby za łatwo nie było. Należy pamiętać, że w mojej balladzie istnieje ryzyko wpadki...

DevilOkO

DevilOkO

4.03.2007
Post ID: 8649

Nie wiem Ghost czy patrzyłeś na karty postaci jak wymyślałeś tą balladę ale te wszytkie generatory, windy, dżwignie... są stworzone dla mojej postaci :lol:
Szkoda, że tego czasu wciaż mam za mało i niestety nie uda mi sie dołączyć.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8650

Devil, ja cię mogę z chęcią przyjąć ;) Patrzałem w karty postaci, jeno ja nie mam zamiaru bawić się w przymusowe dołączanie... Jak chcesz, to mogę cię dołączyć do Ballady.

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8651

No to tak, cechy stałe : Siła, Refleks[zręczność], Charyzma, Inteligencja, Siła Woli, Percepcja, Wytrzymałość. Każda cecha na początku ustawiona byłaby na wartość 5 u każdego. Osoba dostaje jeszcze 5 ptk w sumie i może podwyższyć co chce np. w sumie mieć wartość siły 10 ale reszta 5. To już będzie zależało od was. Postacie będą musiały mieć wypisane na czym znają się bardzo dobrze, na czym dobrze a na czym po prostu kiepsko. Dodatkowo nieobowiązkowe wady i zalety, no i ustalić jakiś system dodawania bonusów, co ballade - co poziom, jakaś specjalna umiejętność albo profit do jakieś cechy. To jest jeszcze do dyskutowania. Ale według mnie pomysł Ghosta jest dobry, o wiele łatwiejszy niż obliczanie możliwości , szczególnie, że nikt się tego nie trzyma a Ballady i tak mają charakter opisowy.

Przemyślcie to i napiszcie co o tym sądzicie.

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8652

Ja dodam tylko objaśnienia zdolności:

Siła - czyli standardowo, udźwig, siła ciosów w walce wręcz itp. Należy pamiętać, że postać z siłą na 10 będzie miała problemy z kradzieżą i otwieraniem zamków - a nuż za mocno pociągnie sakiewkę albo zgniecie wytrych.
Percepcja - czyli jak dobrze postać widzi i słyszy. Jeśli postać wspomniała o wadzie wzroku w karcie postaci, percepcja spada o punkt lub dwa, jeśli nie nosi okularów.
Wytrzymałość - czyli odporności na obrażenia, trucizny itp. Od wytrzymałości zależą między innymi długość wstrzymywania powietrza czy szybki bieg.
Charyzma - czyli urok osobisty, siła przekonywania. Wiadomo, że tępy i brzydki ork, co ma 2 w charyźmie nikogo do siebie nie przekona.
Inteligencja - czyli zdolność pojmowania, zapamiętywania i podejmowania decyzji. Z inteligencją poniżej czterech punktów postać nie potrafi się poprawnie wysławiać.
Refleks - czyli sprawne i szybkie wykonywanie czynności - otwierania zamków, walki wręcz, uników itp.
Siła Woli - czyli odporność na magię i zdolności magiczne. Od Siły Woli zależy siła czarów i ich ilość.

Co do profitów co balladę... Polegałoby to na wybraniu sobie określonej zdolności, np:

Spostrzegawczość
Dostrzegasz różne szczegóły otoczenia, potrafisz rozpoznać broń i stan przeciwników. Naturalnie, nie licz, że ktoś z wadą wzroku przestrzeli mężczyźnie oddalonemu o sto metrów paznokieć.
Wymagana percepcja: 6

I inne zdolności...

I jeszcze jedno... Wprowadziłbym pancerze. Nie byłoby tego za dużo - ale jakieś skórzane pancerze, skórzane ćwiekowane, paskowe, płytowe czy tam wspomagane mogłyby być... Taki np. ciężki, nieporęczny, wytrzymały Pancerz Wspomagany - +3 do Siły, -2 do Refleksu.

Nami

Mistrzyni Zagadek Nami

4.03.2007
Post ID: 8653

Ale wtedy jest za mało punktów podstawowych i do podziału bo jak masz -2 do refleksu a nic więcej się nie dodało to jest się totalną ciamajdą.... Ale pomysł uważam nadal za dobry, tylko trzeba pomyśleć nad jakimś sensownym poziomem przydziału punktów.

[b:d925a0351f]Ghost: Nami, to tylko sugestia. Należy pamiętać, że źle się łazi w takim wielkim, magicznym pancerzu wspomaganym...[/b:d925a0351f]

Dragonthan

Dragonthan

4.03.2007
Post ID: 8654

Ha... Ballada Ghost`a przypomina mi film Ocean`s Eleven... co wy o tym sądzicie?

Ghost

Ghost

4.03.2007
Post ID: 8655

Ocean's Eleven oglądałem, i to z niego zaczerpnąłem pomysł z generatorem i windą. Reszta to już mój mój pomysł, bo balladę chciałem założyć już tydzień temu, ale nie wszystko było dopracowane. :P