Oberża pod Rozbrykanym Ogrem

Zatęchłe Archiwum - "Sesja Bycha - rekrutacja"

Osada 'Pazur Behemota' > Zatęchłe Archiwum > Sesja Bycha - rekrutacja
Wędrowiec: zaloguj, wyszukiwarka
Bychu

Bychu

24.08.2013
Post ID: 75102

Hej, cześć i czołem! Chociaż ręką może wystarczy...
Sesja jedyna, niepowtarzalna, oryginalna i wyjątkowa, bo prowadzona przeze mnie! :P

Sesja ta jest wyjątkowo z jeszcze jednego powodu, jest to chyba jedyna sesja w której sam gracz może wpływać na świat otaczający go, w granicach rozsądku rzecz jasna, inaczej będę zabijał :)
To tak słowem wstępu. Będzie to chyba jedyne RPG gdzie nawet ja nie będę wiedział co się zaraz wydarzy, gdyż fabuła będzie tworzona na bieżąco.
Wszystko w klimatach średniowieczna, duża część miejsc będzie wymyślona, chociaż mogą trafić się prawdziwe lokacje przetworzone na potrzeby sesji.

Karta Postaci:

Imię, pseudonim, nazwisko, przezwisko, cokolwiek określające jak należy zwracać się do postaci:

Rasa:(opisane niżej, można próbować dodać własną)

Rasy:
Człowiek +2 do dowolnej cechy i - 2 do dowolnej cechy
Ork: +3 do siły, - 1 do inteligencji, charyzmy i zręczności
Krasnolud: + 2 do siły, 1+ do wytrzymałości, -1 do zwinności, charyzmy i percepcji
Elf: +1 do zręczności, zwinności oraz inteligencji, -2 do siły, -1 do wytrzymałości
Gnom: +2 do inteligencji, +1 do szczęścia, -1 do siły, - 2 do wytrzymałości
Jaszczoroczłek: +2 do zręczności i zwinności, -2 do charyzmy, -1 do siły i wytrzymałości
Gnoll: +2 zręczność, +1 wytrzymałość, -1 inteligencja, -2 charyzma
Niziołek: +2 charyzma, +1 wytrzymałość, -1 inteligencja, percepcja, szczęście

Wygląd: Postawa, twarz, ogólny wygląd, ubiór itp. itd.

Cechy:
Siła - nie muszę chyba tłumaczyć
Inteligencja - siła rzucanych zaklęć
Percepcja - Ogólnie pojmowanie co się wokół nas dzieje (spostrzegawczość, słuch)
Zręczność - jakość posługiwania się wytrychami, mieczami, robienia na drutach
Zwinność - uniki, wspinanie się
Szczęście - nie muszę chyba tłumaczyć
Wytrzymałość - żywotność, kondycja, odporności na choroby i ciosy postaci
Charyzma - jaki stosunek mają do nas napotkane NPC oraz wpływa na przelicznik wartości przy sprzedaży/kupnie
Każda ma podstawowe 1 punkt, do rozdania jest ich 60, żadna cecha nie może spaść poniżej zera.

Umiejętności - wybrać 10.

Magia Ognia - nie ma co tłumaczyć
Magia Wody - nie ma co tłumaczyć
Magia Powietrza - nie ma co tłumaczyć
Magia Ziemi - nie ma co tłumaczyć
Nekromancja - - nie ma co tłumaczyć
Magia Podstawowa - teleportacje, telekinezy, przenoszenia, ogólnie wpływanie na otoczenie
Broń Dwuręczna - nie ma co tłumaczyć
Broń Jednoręczna - nie ma co tłumaczyć
Ciężki Pancerz - niweluje kary za noszenie ciężkiego pancerza
Tarcza - niweluje kary za posługiwanie się małą tarczą oraz pozwala używać dużej tarczy.
Walka Wręcz - nie ma co tłumaczyć
Łucznictwo - nie ma co tłumaczyć
kusznictwo - nie ma co tłumaczyć
Pancerz - niweluje kary za pancerz
Kradzież Kieszonkowa - nie ma co tłumaczyć
Otwieranie Zamków - nie ma co tłumaczyć
Skradanie - nie ma co tłumaczyć
Atletyka - wspinaczki, szybkości biegu, długości biegu, uniki etc.
Sztuka Przetrwania - surwiwal w mieście i poza nim
Pierwsza Pomoc - umiejętność opatrywania ran swoich i nie tylko
Retoryka - nie ma co tłumaczyć
Naprawa Ekwipunku (tak, ekwipunek się zużywa) - nie ma co tłumaczyć
Czytanie i Pisanie - nie ma co tłumaczyć
Inżynieria - umiejętność tworzenia i rozbrajania pułapek
Identyfikacja i Szacowanie - umiejętność pozwalająca zidentyfikować nietypowe przedmioty oraz oszacować ich cenę
Walka Dwoma Mieczami - nie ma co tłumaczyć
Łowiectwo oraz tropienie - umiejętność polowania oraz tropienia
Broń dystansowa - wszelkie dzidy, dyski, noże do rzucania

Ekwipunek wedle uznania.

Liczy się jakość opisu wykonanej czynności, nie ilość.
Im lepszy opis tym mniejszy próg na udanie się rzutu na czynność.
Rzuty będą głównie k100.
Do wykorzystania będzie również specjalne ognisko RPG.

Hayven

Hayven

24.08.2013
Post ID: 75103

Czy sesja będzie się działa na forum (jak np. kiedyś sesja Mosquy) czy na Ognisku, jak sesja Vokiala? :)

Bychu

Bychu

24.08.2013
Post ID: 75104

Forum. Chociaż możliwe, że niektóre elementy gdy zbierzemy się na ognisku będą rozgrywane jak Vokialowe, jeśli będziecie chcieli.

Ignis

Ignis

24.08.2013
Post ID: 75107

Osobiście zaczynam teraz przedkładać RPG na żywo w czasie rzeczywistym, jak to zrobił Vokial, niż na forum... Bo na forum łatwiej się rozleniwić, nie ma tego przymusu, że trzeba odpisać na już teraz, więc posty się odkłada na "później" które z czasem niestety ewoluuje do "nigdy".

Hłe hłe hłe. Postać prawie już wymyśliłam... Specyficzną i w sumie bardziej żartem niż na serio... No, ale sądzę, że mi na nią pozwolisz... :P Jak nie, to mam drugą. Niebawem wyślę kartę.

Tak na marginesie - ilu graczy minimum, gdyby to wyszło?

Bychu

Bychu

25.08.2013
Post ID: 75115

Na pewno pozwolę :P
A graczy myślę wciągnąć najpierw 3, choć jeśli znajdzie się ktoś 4 też nie odrzucę.

Nekros

Nekros

25.08.2013
Post ID: 75124

Sesja? Bychu jako MG? Ork po przejściach przybywa, aby zniszczyć świat!

Bychu

Bychu

25.08.2013
Post ID: 75129

No dobra, mam 3 graczy(Hajku, bierzesz udział czy nie?) + jednego który dojdzie później, więc czekam na karty, jeśli ktoś jeszcze chce dojść droga wolna :)

Hayven

Hayven

26.08.2013
Post ID: 75136

Bychu

Hajku, bierzesz udział czy nie?

Jeszcze się zastanawiam, ale pewnie tak :) Tyle że z etapami na Ognisku będzie u mnie krucho :/

Sirius

Sirius

26.08.2013
Post ID: 75138

Pewnie się przyłączę, ale nie jest to pewne w stu procentach, ale miejsce jednak sobie zajmę.

Bychu

Bychu

26.08.2013
Post ID: 75139

Dobra, rekrutacja zamknięta. Karty Hajka i Ignis mam, czekam na Nekrosa i ewentualnie Siriusa i zaczynamy. Na Twoją kartę Kapoanie też już czekam w razie czego.

Sirius

Sirius

27.08.2013
Post ID: 75145

objaśnij tylko z cechami cokolwiek, wartości początkowe, w jakim stopniu wpływają itp.

Bychu

Bychu

27.08.2013
Post ID: 75149

Początkowo masz po 1 we wszystkich.
Siła zwiększa obrażenia i szansę na zabicie przy ciosie, udźwig, to jak ciężkie głazy możesz przenosić...
Inteligencja zwiększa siłę zaklęć które rzucasz, szansę na ich rzucenie, ogólnie prawie wszystko związane z zaklęciami oraz tego co wymaga jakieś myślenia, łączenia faktów, ogólnie używaniu łba w sensie myślenia.
Percepcja zwiększa Twoje szanse na to, że cos usłyszysz/zauważysz.
Zręczność wpływa na celność ciosów i ich precyzję, robótki ręczne, ogólnie wszystko co wymaga jakiegoś wkładu rąk.
Zwinność to ogólnie uniki, wspinanie się gdzieś, gimnastyka, wciskanie się w dziury.
Wytrzymałość określa ile razy w ryło można dostać nim się wyłożymy kopytami, odporność na choroby trucizny, jak długo postać może wiać, ogólnie kondycja.
Charyzma czyli to, jak dobrą gadanę ma postać, ile potrafi utargować, dogadać się z kimś, jak dobrze opowiada kawały...

A system do czego liczą się cechy myślę aby wyglądał tak:
Chcesz uderzyć NPC z liścia więc ja potajemnie sumuję cechy które będą miały wpływ na to, czy Ci się uda, wchodzę na ognisko, jeśli jesteś rzucasz odpowiednią kością, w zależności od skomplikowania czynności, jeśli będziesz do tego próbował zrobić salto rzut będzie k100 jeśli nie, pewnie byłoby k20.

I wyjaśniam, że jeśli ktoś będzie na ognisku w chwili gdy będzie potrzeba rzutu od razu po proszę, jeśli nie rzut wykona inna osoba z sesji, a jeśli i takiej nie ma ktoś z poza, ja rzucał za wasze próby nie będę, żeby nie było iż ustawiam :P

A co do zaklęć.
Sprawa wygląda tak, że gracz ma wolną rękę, może wymyślać dowolne zaklęcia, kwestia ich zaawansowania będzie oceniana przeze mnie.
Wpływać będą również ile postać ma czasu na rzucenie, dokładny opis jak postać go rzuca. Machanie łapami, formułki, skupienia, podskoki na lewej nodze z palcem w uchu w celu otwarcia 4 czakramu i inne takie.
Przykładowo na "Rzucam kulę ognia w domek z kart" będzie rzut k10 ale na "Skupiam się, inkantuję, czuję przepływającą energię i tak dalej i w ten deseń" będzie rzut k8.

Bychu

Bychu

7.08.2014
Post ID: 77169

Sesja znowu wraca.
Planowane wskrzeszenie nastąpi po konwencie, do grupy dołączy najpewniej Sirius. Jeśli ktoś chciałby swoją kartę postaci, bo zgubił, to niech się odezwie. Będę oczekiwał jednego odpisu na 2-3 dni. Zasady nie ulegają zmianie.
Można zacząć się przygotowywać psychicznie, fizycznie czy jak tam kto chce, byleby być gotowym do sesji.
I teraz w sumie ważna informacja, aktywację zacznie Nekros swoim postem do wydarzeń które się aktualnie tam dzieją. Dalej będzie mój post i później zacznie się już regularna gra bez określonej kolejności postowania.