Jestem dość starym wyjadaczem HoMM II oraz HoMM III.Bardzo podobają mi się wasze pomysły, chociaż niektóre przemilczę. Nie mogłem się powstrzymać i kiedyś zrobiłem listę zamków ( jeszcze jak robiono HoMM V, ale po ich wyjściu co nieco dopracowałem ) i chciałem teraz przedstawić...
Zaks
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Ha! I taką krytykę rozumiem. Masz 100% racji propo niektórych jednostek, mogłem poprawić.
1. Strażnik Labiryntu - mocno opancerzony żołnierz powołany do czynnej służby w czasie wojny.
2. Bojowy i zbrojny - czyli zróżnicowanie w uzbrojeniu. Zbrojny - silnie opancerzona jednostka...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Gnolle można niejako porównać do Centaurów. O ile Centaury zasilały armię czarnoksiężników przez 2 pierwsze części HoMMa to załamałem się gdy zobaczyłem je w Bastionie. W HoMM IV centaury były już w armii Barbarzyńców. Podobnie w V. Jednostki widać mocno migrują poszukując...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Jak już się rozpisałem to jeszcze chciałem wyjaśnić kilka nazw, które rozbawiły Kordana, mianowicie ( do Bastionu nie będę nic wyjaśniać, bo była to moja czysta fantazja ):
2. Rzygacz -> Plugawy Rzygacz / Szkaradny Rzygacz
O Rzygaczach pisałem skąd i jak powstały. Plugawy...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Jarlaxe
Gnomy raczej lepszymi kompanami byłby niż gremliny. Te pierwsze do magów dołączyłyby się dobrowolnie by zgłębiać alchemię a i wojowniczych dusz u tych istot pewnie nie brakuje. Szczerze, tak wyobrażałem sobie gnoma w zielonej czapce, ale nie durnowato skaczącego. Stałby na...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Ależ oczywiście, że mogą Ci nie pasować. Po prostu miałem taką wizję, nie inną. Wytłumaczyłem czemu dałem taki wybór jednostki, ktoś się nie zgadza to jego zdanie i wyobraźnia którą w pełni rozumiem.
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Oryginalne podejście do niektórych jednostek Vendral, ale niestety będę musiał wcisnąć swoje trzy grosze ( od razu mówię, że nie czytałem twoich wcześniejszych wersji zamków a niektóre komentarze do jednostek są logiczne i spójne ):
1. Hoplita z piką to totalny absurd. Hoplici...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Fakt, mea culpa, nie skojarzyłem hoplitów macedońskich. Co nie zmienia faktu, że pikinierzy nie nadają się na ulepszenie legionistów (w domyśle wyglądających jak hoplici). Inna nazwa byłaby bardziej na miejscu.
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Hydra w HoMM V była wg mnie bardzo poszkodowana. Co do kawalerzysty, uważam, że nadal powinna być to jednostka o większej sile. Poziom 3 jest stosunkowo za niski. Oczywiście takie rewolucje jednostkowe pobudzają kreatywne myślenie.
Gdyby Rok nie był Rokiem to by się Rokiem nie nazywał.
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Taka jednostka ma sens tylko wtedy gdy od razu mamy możliwość wybory jednostki A lub B. W tym przypadku A -> B, które są jednostkami zgoła innymi jest co najmniej nie logiczne. Na tym polega przecież ulepszenie. Jednostka ulepszona różni się od poprzedniej, ale na niej również bazuje....
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Dobrze, nie będę przedstawiał w tym poście kolejnej koncepcji miasta. Osobiście nie jestem zadowolony z przedstawionych przeze mnie projektów miast. Doszedłem do tego wniosku po małym turnieju w HoMM II. Tam prawie wszystkie jednostki są przydatne, każda ma swoją właściwość...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
<[Vandergahast: Domagam się komentarza mojej wizji :]]>
Bada bum, mówisz masz.
Nazwa, Bagno, dzięki Bogu jest robocza, ale dzięki opisowi spokojnie można dopasować odpowiednią nazwę.
Ogólnie o Ognikach. Wydaje się spoko jednostką. Kojarzą mi się z błądzącymi duszami...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Konqer, dobrze powiedziane.
To dla rozluźnienia atmosfery dam tu dwie swoje propozycje (dobrą i złą, że tak pozwolę sobie porównać). Zrobiłem to w konwekcji 6 poziomów jednostek (szczerze wątpię by kiedykolwiek do niej jeszcze wrócono, ale jakby było pięknie gdyby wrócono)....
imperium: "Propozycje miast w H6" /
1. Otóż nie chciałem dawać kolejny raz przykładu, że łucznik ulepsza się w kusznika. Łuki są bronią dalekiego zasięgu a przy tym lekkie i proste w obsłudze (dlatego łucznicy strzelają 2 razy). Kusza to broń ciężka i trudna w obsłudze jednak jej zaletą jest siła z jaką...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Skoro chcesz Vendral to proszę, ale będzie tego naprawdę sporo. Wiele zamków będzie miało niemałe rewolucje, a niektóre zdolność mogą się wydać nieco, hmm, "dziwne"? Wszystko zostało przemyślane tak, by pokazać stosunki między mieszkańcami świata HoMM.
Zaczynamy:
[b]Bastion...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Nicolai, cieszę się z zainteresowania z twojej strony.
Trochę naprostuję sprawę:
W [b]Bastionie[/b] celowo dałem druida na 5 poziom. Druid, faktem jest, w walce wręcz mistrzem nie jest, ale jest to jednostka magiczna i jego moc raczej przewyższa Jednorożca (może nie samą...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Dobrze, Mosqua, może faktycznie podział na złe i dobre frakcje był niewypałem, ale:
1. Zamek. Nie wiem czy piszę w innym języku, ale zaraz po bohaterach jest dopisane ->Wszyscy humanoidalni<- czyli nie widziałem sensu pisania znowu (H,S). (H,J) itp.
Ludzie jak ludzie, stworzyli...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Ach, Utopia Morusa, macie mnie. Chociaż szczerze przyznam, szukałem nazwy mającej podkreślenie bagien. Wpadłem więc na pomysł utopia - w sensie utopić kogoś, coś, a nie o idealne państwo. Dobra, chyba wrócę do Bagiennej Przystani jak to było w pierwowzorze.
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Ludzie są na tyle silni by sami tworzyć armię nie opierając się na dodatkowych stworzeniach. Zamek pozostawiam opinii pozostałym forumowiczom.
Krzyżowcy sami się obronią raczej. Boję się pomyśleć o 3DO miało na myśli dając taką jednostkę na ulepszenie 6 poziomu w zamku...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Humanocentryzm - ładnie powiedziane. Orkowie i krasnoludy nie są tępi, nawet bardzo lubię te rasy. Osobiście uważam, że jestem graczem starej daty (ba! Uważam, że HoMM II jest najlepszą z części, ale również z HoMM III miałem wiele wspaniałych przygód) i nie mogłem pojąć...