Luck, Volkolak - to może byście napisali chociaż po jednej recenzji?? :D
Taro
imperium: "Czy nadal jest sens pisania recenzji..." /
Moje pierwsze wnioski odnośnie naszych zbiorów są dość nieprzyjemne... To trochę jak z armią radziecką :D Ilość, a nie jakość. Zauważyłem, że większość naszych map:
1)W ok. 90% polegają na pokonaniu innych graczy, którzy mają takie same warunki rozwoju jak my.
2)W ok....
imperium: "Moje początki z HoMM" /
Ja zacząłem od DOS - owej dwójki w wersji anglojęzycznej. Byłem w 4 podstawówki i nie bardzo czaiłem angielski. Ale najlepsze było to, że armię rozwijałem tylko przez wykupowanie bohaterów :D Zawsze mnie dziwiło, że komputer może budować lepsze budynki, a ja nie. Niestety nie...
imperium: "Czy nadal jest sens pisania recenzji..." /
Prawdę mówiąc, ja też z początku nie zaglądałem do edytora :D Ale jak trzeci raz z rzędu trafiła mi się słaba mapa, to się trochę wkurzyłem. Potem zacząłem je wstępnie oglądać i znalezienie jakichkolwiek kandydatów zajęło trochę czasu. Narazie przejrzałem działy z mapami...
imperium: "Czy nadal jest sens pisania recenzji..." /
No fakt, nowinki chyba najlepiej jest zamieszczać mniej więcej co miesiąc. Odnośnie punktacji myślałem właśnie, żeby odebrać tylko 10 pkt., a ewentualne 10 dać do grywalności.
Luck - mógłbym zrecenzować twoje mapy, ale:
1) Póki co recenzje piszemy tylko do H3, więc dwójka...
imperium: "Czy nadal jest sens pisania recenzji..." /
Nie no, oczywiście, że mógłbym je zrobić. Ale jak na razie publikowane są tylko te do H3. Więc do pozostałych części na ewentualne życzenie autorów. Z dawnych lat pamiętam, że na mapy do H2 rzeczywiście nie narzekałem. Jedynki nie sprawdzałem (oprócz Promisseland), a jak chodzi...
imperium: "Nowe funkcje w Krypcie" /
Fakt to prawda. Z resztą, jeżeli mamy się nie ograniczać, to najlepiej było by zrobić takie wyszukiwanie jak na fotce.pl . Zaznaczasz, które cechy cię interesują i masz. Pytanie tylko czy nasi spece mają czas, ochotę i możliwości. Bo jeżeli mogliby to zrobić, to byłby to kawał...
imperium: "Jakim bohaterem lubicie grać..." /
Tajtan - nie pomyliły ci się części? Czy magię ognia, walkę i dowodzenie mamy rozumieć jako: Magię Chaosu, Walkę i Taktykę?
imperium: "Czy nadal jest sens pisania recenzji..." /
Dekoracje mi nie przeszkadzają, tylko jak się widzi ogrom opcji jakie dodali do standardowych map to trochę trudno określic, na jakich zasadach ma przebiegac rozgrywka.
A jeżeli mam byc dokładny, to nowe jednostki jak najbardziej mi się podobają. Ale:
1) Wkurza mnie jak wchodzę do...
imperium: "Jakim bohaterem lubicie grać..." /
No, to by wszystko wyjaśniało :D Trochę H3 i H4 swoje robi.
imperium: "Czy nadal jest sens pisania recenzji..." /
Ghulk - wiem, ale WoG daje za dużo opcji, a każda gra, która ma nadmiar opcji ma automatycznie minus. Żeby gra była dobra, musi być przestrzegana zasada ograniczonego wyboru.
Co do tematu o tym co kto pisze - przydałby się, ale map do dobrego recenzowania jest tak sobie, o czym...
imperium: "Recenzje map!" /
Ja jutro zabieram się za scenariusz pt. "Misja" z RoE. Dzień później spróbuję "Klucz do twierdzy", ale mapka jest duża, więc nie wiem czy się wyrobię w jeden dzień.
imperium: "Twoje początki z edytorem map" /
Ja zacząłem grę od H2. Przygodę z edytorem też. Moje pierwsze mapki... ehhh, może nie były tragiczne pod względem wizualnym, ale ustalanie warunków porażki/ zwycięstwa to była dla mnie czarna magia :D Latami (gimnazjum/ liceum) grało się w trójkę, a mapy od czasu do czasu się...
imperium: "Recenzje map!" /
Miałem o coś zapytać - w starym temacie (który zamknąłeś) powiedziałeś, że przyspieszysz prace odnośnie Gildii Recenzentów. No właśnie, czym ta gildia w zasadzie będzie?... Czy będzie to po prostu spis recenzentów i/ lub ich recenzji czy coś jeszcze? Czego mamy się spodziewać?
imperium: "Pytania do mapmakerów" /
1) H1 - 4 graczy, H2 - 6 graczy, H3 - 8 graczy, H4 - 6 graczy.
2) Już od dwójki można było robić np. zdobycie artefaktu, miasta itd. W trójce to rozwinęli, a w czwórce można tworzyć tak przekombinowane warunki, że szczęka opada :D
imperium: "Pytania do mapmakerów" /
Heroes I:
Mapy: Mała, Średnia, Duża, przy czym rozmiary te są orientacyjne, bo tak naprawdę każda mapa jest taka sama.
Trudość gry: Łatwy, Normalny, Trudny, Ekspert. W jedynce są 4 poziomy trudności, a w dwójce pięć (ty napisałeś na odwrót, MiB).
Trudnośc mapy: Łatwy,...
imperium: "Pytania o Heroes 4" /
To działa na takiej zasadzie, że nie liczy się poziom bohatera, tylko poziom danej umiejętności. Czyli, jeżeli jeden ma np. zwiad na eksperckim poziomie, a drugi pomimo wyższego poziomu postaci nie ma go wcale, to zwiad i tak działa. Tak więc znajdowanie drogi powinno działać, nawet...
imperium: "Pytania o Heroes 4" /
Spoko. Dodam jeszcze inny przykład. Jeden bohater ma 15 poziom i dowodzenie na eksperckim. Drugi ma 10 poziom i ma dowodzenie na mistrzowskim. Chociaż głównym bohaterem jest ten pierwszy, to dowodzenie działa od tego drugiego.
Teraz ja mam pytanie do wszystkich obeznanych, odnośnie...
imperium: "Pytania do mapmakerów" /
Na podstawie edytorów:
Heroes I - pokonanie pozostałych graczy; utrata wszystkich miast i bohaterów (w kampaniach jest coś takiego jak zdobycie miasta, ale nie ma takich możliwości w edytorze).
Heroes II:
Zwycięstwo: zdobycie zamku, pokonanie bohatera, znalezienie artefaktu, jedna...
imperium: "Path do RoE" /
Eeeee... A może masz za mały wynik, żeby się dostać na listę? :D A lista odnosi się do wszystkich scenariuszy i kampanii. Trzeba mieć tylko odpowiednio wysoki wynik i nie "czitować". Ale i tak powinieneś być na 11 miejscu przynajmniej...