Grodmar, stałeś się klasykiem. :-) Ten tekst: „Mama nie pozwoliła mi czytać Wiedźmina ani Gry o Tron” – może pójść do Szczerbatej Szczęki albo stać się nową trójspacją (zajawką) na Ognisku: [i]/me ma od mamy zakaz czytania „Wiedźmina” i „Gry o Tron”…[/i]....
Tarnoob
osada: "Czego NIE czytaliście?" /
Grodmarze, uśmiechnij się! Jutro możesz nie mieć zębów! ;-) Przepraszam, jeśli z racji wieku masz jeszcze parę mleczaków i ten żart może być prawdziwy.
Właśnie dałeś przykład tego, że nawet jeśli nie czytałeś, to jest to wpadka mniejsza niż moja. Grenadier uczy, jak...
osada: "Czego NIE czytaliście?" /
To wszystko jest bardzo budujące.
Właśnie ludzie Jaskini i Osady jakoś realizują humanistyczny ideał otwartości – także na nieswoje dziedziny – a coraz częściej (gdzieś pewnie od XIX w.) ludzie się chętnie dzielą na humanów i matematyków, usprawiedliwiając swój...
imperium: "Emeryci – nadzieją JB?" /
No właśnie – po tym, jak wielu weteranów i gerontów wyrosło, pokończyło studia (nierzadko III stopnia), podostawało się na etaty i pozakładało własne rodziny, ich czas dla Jaskini zniknął. M.in. z tego powodu opuścili nas Misza, Avatar czy wielu innych.
Pojawia się jednak...
imperium: "Planowanie gry w szczegółach" /
Teraz sobie odświeżam trochę informacje o MM6 (z tajnych powodów) i nasuwa się postanowienie, że jeśli jeszcze raz zagram, to tym razem wszystko będzie „na fest”, tzn. z góry będę wiedział, w jakiej kolejności do jakiej pójść krainy, jakie zrobić zadanie, gdzie kogo i kiedy...
osada: "Czego NIE czytaliście?" /
To znowu duża ulga to, co piszesz. :-)
Skarżysz się, że koneserzy sztuk wizualnych albo muzyki byliby zażenowani Tobą. Pojawia się inne pytanie: [b]na ile racji mają ludzie, którzy są właśnie czymś zażenowani i oczekują od reszty podobnej wiedzy, jaką mają oni?[/b]
– muzycy...
imperium: "Planowanie gry w szczegółach" /
Akurat Hiro podał dość ważny przykład tego, że sam wybór drużyny jest jakimś planowaniem. To się staje ważne zwłaszcza po tym, jak w swojej pierwszej grze MM (u mnie w MM7 konkretnie) robi się jakieś noobowe błędy typu szkoli kogoś w umiejętności, w której nie może awansować...
imperium: "Planowanie gry w szczegółach" /
Masz Taro sporo racji, że istnienie planów zależy od typu gry.
Czy MM6 jest trudne? Pewno łatwiejsze niż jakieś inne epickie, nieliniowe erpegi typu Planescape: Torment albo nawet te nowsze, rozbudowane hity typu serie Gothic, NWN i TES. Trudnością jest na pewno przedzieranie się...
imperium: "Planowanie gry w szczegółach" /
Aha – no to się zgadzamy. :-D
imperium: "Emeryci – nadzieją JB?" /
Nic nie palę – nawet w kominku ani w piecu nie, od kiedy jest gazowy (tak od parunastu lat).
Nie miałem nigdy w ustach tytoniu ani nic nikotynowego czy bardziej odjazdowego.
Cieszę się, że MiB pojawił się pierwszy raz od dawna. :-) Tak, wiem że to mało konstruktywny komentarz.
osada: "Deszcz meteorYTów" /
UWAGA: nazwa 'meteor shower’ tłumaczona często jako „deszcz meteorów” w grach HoMM i MM jest nieścisła astronomicznie. [b]Meteoroid[/b] to fragment skały krążący w kosmosie – mniejszy niż planetoida, kometa czy asteroida. Może on spaść na Ziemię i przy spalaniu się w...
imperium: "The Elder Scrolls" /
Wielki Wykop. Ten dział forum wydawał mi się przez długi czas martwy – nie wiem czemu. Może przez jakiś czas posty stąd się nie pojawiały na głównej.
W TES-a, o dziwo, nie grałem nigdy. Chętnie bym jednak spróbował – kiedyś tam, bo zachwalacie to.
Pamiętam czas premiery...
imperium: "Inne fandomy" /
Jak w temacie – w jakich uczestniczycie, o jakich słyszeliście i Waszym zdaniem od jakich można się czegoś nauczyć?
Od siedmiu lat praktycznie nosa nie wyściubiłem poza fandom HoMM-MM i może już pora poszerzyć nieco horyzonty. Czy słyszeliście o innych grach, które wytworzyły...
imperium: "Ulubiony system rozwoju postaci" /
Jaki lubicie najbardziej? Warianty są różne:
1. Żadnych parametrów – żyjesz albo nie – jak w warcabach, szachach czy wielu planszówkach. Coś podobnego jest też chyba w grach przygodowych („Różowa Pantera”), logicznych, dziecięcych („Adaś i Pirat Barnaba”) i...
imperium: "Ulubiony system rozwoju postaci" /
Bardzo dziękuję Ci Taro, że jesteś jednym z nielicznych, któremu się chce odpowiadać na moje dyrdymały. :-P
Większy realizm niż w wielu cRPG jest o dziwo w papierowym RPG. To wydaje się paradoksalne – bo mając do dyspozycji komputer, można sobie pozwolić na bardziej...
imperium: "Ulubiony system rozwoju postaci" /
http://en.wikipedia.org/wiki/Dwarf_Fortress To może chodzić o to.
osada: "Poznaj siebie - testy osobowości" /
Mam 4w5 – tak jak Silv i podobnie do Grodmara. Bodaj 3 lata temu też robiłem (kuzyn był na SGH, może tam się dowiedział o tym czymś) i wychodziło mi bardziej w stronę gwiazdora (czy czegoś podobnego), z czego byłem niezadowolony, bo wolałem mieć 5 (obserwator – jak wielcy...
imperium: "Emeryci – nadzieją JB?" /
Mógłbym zakładać nowy temat – ale żeby nie spamować, napiszę tutaj. Jak widzicie Jaskinię w nieco krótszym terminie, np. 2020?
Czy nie uważacie, tak jak ja – że w sumie misja Jaskini się prawie wypełniła? Jedyne, co mamy na horyzoncie to migracja serwisów na JBMS Crazy’ego...
imperium: "Aktywność JB - dawniej i dziś" /
Tylko 3 sprawy.
1. [color=#8AE234]Toasty[/color] – chciałbym wznieść toast grenaturatem z okazji Dnia Kobiet. Oczywiście ruchy lgbt(+) i badania gender studies komplikują pytanie, kogo to święto ma obejmować, ale i tak nie zaszkodzą najlepsze życzenia. Pamiętam, że Toasty były...
osada: "Toasty" /
Wznieśmy toast za wszystkie panie! Zdrowie!
Kobiety zawsze stanowiły mniejszość w JB. Pamiętam, jak jeden z artykułów prasowych o Konwencie był zatytułowany „Fantastyka to męska sprawa”. Być może dalej gdzieś to jest na stronie Konwentu. Mimo to wiele Pań było i nadal jest...