No więc witam po wieloletniej przerwie. Kiedyś byłem na tym forum po innym aliasem, ale kontakty jakoś się pourywały.
Ale do rzeczy:
Tak sobie śledzę ten temat bo interesuje mnie kupno całego pakietu Heroes V. Z tego co widzę większość opinii jest na tak.
Grałem w II, III, IV...
Jich
imperium: "System magii w Heroes VI" /
Siedem szkół magii wszystko fajnie i kolorowo w menu ale oto co mamy:
Nieudolnie przemieszano umiejętności drugorzędne z czarami. Mamy sporo do wyboru w każdej z magii ale co z tego skoro zdecydowana większość jest nieprzydatna i zwyczajnie szkoda poziomu na umiejętność.
Chcieli...
imperium: "[Heroes VI] Edytor map" /
Edytor jest nieporęczny, niewygodny w porównaniu z HIII, HIV. Przewodnik sprawę przybliża o kilku kwestiach jednak nie pisze.
Przede wszystkim podstawą w opanowaniu edytora wydaje się jego intuicyjność. Jedyna rada to zacząć tworzyć, wdrażać się. Kwestia trzech tygodni może...
imperium: "Nowe i powracające elementy,..." /
Dodatków wprawdzie się już nie możemy się spodziewać ale miło by było gdyby jakaś nieoficjalna modyfikacja tej części przez fanów jak WOG z HIII. Tyle, że tutaj to by trzeba wiele rzeczy "odkręcić rozmontować i wyprowadzić na właściwe tory"
Jeśli chodzi o brakujące...
imperium: "Brak losowości w rozwoju bohatera" /
Mnie brak losowości nie przeszkadza bo lubię mieć kontrolę nad rozwojem mojego bohatera. Niestety twórcy zaserwowali nam zestaw nietrafionych umiejętności. To sprawia, że wybieram zwykle te same zdolności. Jakby było tego mało już koło poziomu 12 nie wybieram skilli i czekam na 15...
imperium: "H6 - strategia startu" /
Strategia: Bohater główny poziom 1:
Przede wszystkim zawsze staram się aby nie ponosić strat w jednostkach. Dlatego na początek wybieram zaklęcie leczące (regeneracja lub leczenie). Potem
Dzień pierwszy.
Budowa tawerny i rekrutacja 2go bohatera, któremu daję zdolność "Ekonomia...
imperium: "Czego mi brak w H3?" /
- Przede wszystkim ładnej grafiki z H-VI i gigantycznych map
- Ładnej animacji w menu bohaterów: avatary, skille i zaklęcia
- Uzależnienia wskakiwania na wyższe poziomy umiejętności od poziomu bohatera
- Udoskonalania specjalizacji bohatera (taki mały smaczek)
- portali...
imperium: "Czary najmniej pożyteczne" /
Bolączką całej sagi jest to, że w każdej z części znajdzie się cała masa ciekawych unikalnych i przydatnych czarów i gdyby one wszystkie znalazły się w jednej księdze mielibyśmy coś wspaniałego.
A co do wspomnianych zaklęć nieprzydatnych to sam ich pomysł nie był zły, a...
imperium: "Ulubiona szkoła magii w Heroes IV" /
Magia Ładu jest u mnie na pierwszym miejscu. Wszechstronna z mocnymi czarami. Nawet zbyt silna w stosunku do innych
Magia Chaosu na drugim. Silne czary ofensywne i kilka przydatnych takich jak koci refleks, zamęt.
Magia Życia na trzecim. Przydatne szczególnie bohaterom.
Magia...
imperium: "Czy H4 została słusznie nazwana..." /
Czwarta część powstawała w niesprzyjających okolicznościach. Kłopoty finansowe 3DO i co za tym idzie naciski aby tę grę jak najszybciej wydać. Pomimo tej sytuacji czego rezultatem były różne niedociągnięcia wyszła całkiem przyzwoita i momentami grywalna gra.
Grywalność dało...
imperium: "Portal stworów" /
Satyr podnosi morale innej jednostki. Poza tym fajnie pada jak ginie.
imperium: "Którym miastem lubicie grać..." /
Takiego tematu jeszcze w tym dziale nie było, a ponieważ tak się składa, że żadnych nowych miast już nie będzie podsumujmy ("marne, jedynie i za mało") sześć miast jakie znalazły się w części VI.
A więc:
Które miasto najbardziej Wam odpowiada? Którym lubicie grać...
imperium: "H6 - Hit czy Kit" /
Mam obawy, że część szósta zostanie z czasem potraktowana jak część czwarta. początkowo wydawała mi się hitem. Z perspektywy czasu dla mnie nie jest to ani kit ani hit.
Gra zasadniczo poza jednym elementem nie wnosi nic nowego, a nawet wiele rzeczy upraszcza. Dlatego na początek...
imperium: "Ranking jednostek" /
U mnie jest inaczej:
[b]Trzon:[/b]
Kappa.
Świetna, uniwersalna jednostka pierwszego ataku jak i kończąca turę. Cechuje ją wysoka inicjatywa. W przypadku jej posiadania warto mieć Taktykę na co najmniej II poziomie. Atak skokiem z dystansu czyni olbrzymie spustoszenia, szczególnie...
imperium: "King's Bounty: The Legend" /
Gra przepiękna. Ciekawy typ strategii "aktywnej". Jak zwykle przy takich grach, niestety... nieprzyjazny i trudny w obsłudze edytor.
imperium: "Premia początkowa" /
Zależnie od ustawień tej opcji.
Jednostki:
Nigdy nie wybieram jednostek
Artefakty zależy co?
Pomniejsze typu: znak magiczny pomijam
Przydatne, typu: rękawice jeźdźca, pierścień ze smoczym okiem) wybieram
Wybudowanie obiektu w mieście
Jeśli jest to obiekt wymagający...
imperium: "Edytory do HoMM V i VI" /
Heroes VI na etapie tworzenia terenu i lokacji jest do ogarnięcia w trzy tygodnie (można się szybko wprawić). Kwestią pozostaje sensowność nanoszenia ogromnej ilości obiektów. Fragmenty mapy niewiele kilobajtów zajmują jednak jak to w przypadku takiej grafiki skumulowane ciężko się...
imperium: "Jak powinna wyglądać mapa?" /
Spotkałem się z różnymi mapami. Nad jednymi spędziłem wiele godzin inne już na starcie sobie darowałem. Mapa powinna mieć to coś co przyciąga.
Co zatem powinna posiadać?
Jak powinna prezentować się okolica / okolice lokacji startowych? (moim zdaniem kluczowy element mapy)
Czy...
imperium: "Twoje początki z edytorem map" /
Moje początki to Herosi III setki spędzonych godzin, i kilkanaście niedokończonych projektów. Kilka skończonych nad którymi spędziło się sporo czasu grając.
Potem Heroes IV i podobnie setki spędzonych godzin, niedokończone projekty. Parę mapek ukończonych w które grało się...
imperium: "Edytory do HoMM V i VI" /
<[MiB: Nad słabą jakością edytora map do H5 i H6 ubolewają sami autorzy.
<[Jich: Heroes VI na etapie tworzenia terenu i lokacji jest do ogarnięcia w trzy tygodnie]>
Edytor do H3 jest do ogarnięcia w całości w kilka godzin :P
Chodziło mi bardziej o kwestie wprawienia się.
1....