Imperium

Behemoth`s Lair

Tallos

Dla mnie to będzie tak: 1. Driada - niby szybko ginie, ale dzięki leczeniu łatwo uzupełnia straty, a potrójny atak jest nie do pogardzenia; prześladowcy są dla mnie za mało liczni. 2. Kusznik - za brak kar w walce na dystans; byłyby Krwawe siostry, gdyby nie malutka liczebność i...
Zdecydowanie Sylwan. Po pierwsze, jest to jedna z najszybszych frakcji. Po drugie, ma najlepszych łuczników. Po trzecie, dzięki wielkim druidom, impregnacji strzały i deszczowi strzał sieje śmierć i pożogę magiczną. Po czwarte, jeśli powyższe nas nie interesuje, mamy najlepszą...
Uuuuuu..... Trudne pytanie. Chyba najsilniejsza jest znajomość runów. Już od pierwszego poziomu dwie kapitalne - szarży (i wymaga drewna, którego krasnoludy za wiele nie potrzebują) i berserkera. Jak do tej drugiej dojdzie runa szału bojowego, zwłaszcza odpowiednio użyte na władcy...
Z całą pewnością Akademia. Najlepiej to widać w ostatniej misji HoMM. Mamy 4 bohaterów (przystań, loch, sylwan, akademia), każdy walczy z bardzo podobnymi armiami inferno. I co? Loch - jak w masło; sylwan - jak w masło; przystań - lekkie problemy; akademia - ło matko, jak to wygrać?
To będzie tak: 1. Chłop - za późno się zwraca, a w walce nic nie potrafi; gobliny są przynajmniej szybkie. 2. Ożywieniec - najwolniejszy i najmniejsze obrażenia. 3. Piekielny ogar - poza szybkością nie ma nic; ciekawe jest to, że jego ulepszenia należą do najlepszych na tym...
Ostatnio myślałem nieco nad strategiami dla różnych frakcji, w tym dla Przystani (zainspirował mnie jeden post gdzieś na forum, możliwe że nawet na tym, gdzie gość prosił o pomoc w walce ludźmi z elfami). A więc tak: Bohaterka: Maeve. Atak -> Szał bitewny, Moc prędkości, Kara...
[quote] Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to brak równowagi między Mistycznym, a Łowczym. Pierwszy to niemal zawsze lepszy wybór :/[/quote] I o to mi chodzi, gdy mówię błąd. Zresztą argument "bo mądry gracz zdąży go wyłączyć z walki" można zastosować do każdej jednostki.
Czyli po raz kolejny dochodzimy do wniosku, że mądry gracz to i z pustego naleje. Aczkolwiek łatwość grania danym zamkiem też decyduje o jego szeroko pojętej sile.
Właściwie w swoim ostatnim poście sam go tak określiłeś ;). Zresztą należy to powiedzieć - HoMM nigdy zbalansowany nie był i nie będzie ;)
[quote]Nie zmienia to jednak faktu, że jednostki Twierdzy nie zostały hojnie obdarzone punktami życia, tak więc mocniejsze czary są w stanie mordować je en masse. [/quote] Przeca redukcja z szału działa także na czary.
<[Hayven: [quote=Tallos]4. Gryf bojowy - pikowanie.[/quote] A nie lepiej Gryfa Bojowego brać? Jeśli gramy z komputerem, jest to chyba najlepsze rozwiązanie, gdyż możemy dzięki niemu zaatakować nie jednego przeciwnika a dwóch i więcej, a biorąc pod uwagę, że SI często stawia...
Fakt, trza równoważyć rasy, nie jednostki. Chodziło mi o stwierdzenie, że "prawie zawsze opłaca się wybrać mistycznego łucznika", a co jak co, ale już alternatywy powinny być w miarę równe. (BTW co do balansu w H6, na razie rzuciły mi się w oczy dwie rzeczy: zbyt duża...
Hm, chyba w którejś z poprzednich wersji rzeczywiście gryf bojowy pikował natychmiastowo. Ale co do czempiona, to o takim błędzie jeszcze nie słyszałem.
Bohater: Nymus, ze względu na specjalizację w bramie. Co do zdolności, to należy zauważyć, że bohater ma do wyboru trzy pakiety: lepszą bramę (tłum u bram, szybka brama, odźwierny [aczkolwiek dowodzenie trudno uzyskać, jedynie 2%]), lepszy atak (cios cierpienia, straszliwy atak) i...
Rzeczywiście, ulepszenia wprowadzone w ToE są na ogół potężniejsze, przynajmniej jeśli chodzi o statystyki. Jednak dobrze wiemy, że w HoMM liczą się bardziej zdolności niż statystyki. Weźmy np. ulepszenia zbrojnego. Najpierw fanatyk: no piękna sprawa, najwyższy atak na 3. poziomie,...
<[Hayven: Wiesz, niekoniecznie - jeśli przeciwnik ma dużo SŁABYCH oddziałów, podobnie my, lepiej chyba walnąć jakimś potężnym zaklęciem obszarowym (Grad Meteorytów!!!), albo wyczarować np. Feniksa. ]> A jeśli przeciwnik ma jeden silny oddział, lepiej mu walnąć hipnozą, i można...
<[Hayven: Nie tyko statystyki. Nieraz mają również ciekawsze zdolności - no bo jak można porównywać Zaklęte Strzały ze Strzałą Mocy, czy Ochronę Sojuszników (zupełnie nieprzydatną w walce stack vs. stacjk) ze Spustoszeniem?]> W pierwszym - się zgadzam. W drugim - zapomniałeś,...
<[Hayven: Jeśli odpowiednio wspomożemy Fanatyka, ten stanie się mordercą. Jeśli użyjemy Aury Szybkości, Znajomego Terenu, Butów Obieżyświata i Pochodu Śmierci, Fanatyk stanie się niepokonany. Co do zdolności - a Szturm Osiłka? Wypaczenie Mrocznego Kapłana? Skok Rogatej Bestii?...
to taki bardzo ogólny problem, ale jednak zauważalny. Otóż zawsze w kampanii nekromanty dostaje mniejszy wynik niż w innych. Nie gram ani specjalnie gorzej, ani dłużej, a głupio ta jedna inna ranga wygląda.