Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes III] Town Portal - jak wyłączyć?

Czy gra bez Town Portal byłaby ciekawsza/fajniejsza/bardziej satysfakcjonująca?

  • Tak
  • Nie
  • Trochę tak/być może/nie wiem
Permalink

Dzisiaj po partyjce naszła mnie taka jedna myśl. Jakże piekna byłaby ta gra bez przegiętego Town Portal. Ten czar może zepsuć całą radość z rogrywki. Na przykład jeśli jeden gracz go ma, a drugi nie, to ten pierwszy prawie na pewno wygrał. Jeśli wszyscy go mają, to robi się cholernie nudno i ciężko zmienić status quo wytworzony na mapie. A więc mam pytanie - nie wiecie może czy nie da się tego czaru jakoś wywalić? Nie ma jakichś takich modów czy czegoś?
To żaden problem wywalić jeden czar z listy, ale trzeba by mieć możliwość edytowania plików gry, a żadnych edytorów chyba nie ma? Czy się mylę?

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

W H3 w edytorze map można zablokować pojawianie się pewnych czarów w gildii magów, ale chyba nadal pozostaje możliwość otrzymania zaklęcia gdzieś na mapie (jakiś wolnobiegający scroll, czy coś ;) ).

A samo zaklęcie... jeśli go mam ja, a nie przeciwnik, to narzekać nie będę ]:->

Pozdrawiam


Permalink

Jest pewna metoda... Sam zrobiłem tak mod który wyłączał wszystkie czary ofensywne. Sprawdź i zapisz koszty many miejskiego portalu. Wyeksportuj z h3bitmap.lod plik sptraits.txt . Znajdź w nim linię odpowiedzialną za miejski portal. Zmień wartości odpowiedzialne koszt zaklęcia na 999. i gotowe. miejski portal jest, ale może z niego korzystać bohater który ma 50 pkt. wiedzy i Inteligencję na ekspercie.

http://www.plikownik.pl/614260 modyfikacja. Czar na dodatek nie pojawia się w miastach. Działa z SoD+AB. Należy skopiować do c:/program files/3do/Heroes3/Data i tam rozpakować


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 11.07.2007, Ostatnio modyfikował: Ghulk

Permalink

Ghulk - dzięki, jesteś wielki, to byłoby świetne rozwiązanie :)
Tylko jeszcze powiedz mi w jaki sposób mogę ten plik wyeksportować, no a potem zaimportować. Jakiś program do tego jest?
Ten link który podaleś nie działa...

Edit: a dobra, chyba znalazłem coś w jaskini :)

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 11.07.2007, Ostatnio modyfikował: Siledhel

Permalink

Wg mnie lepszym pomysłem byłoby usunięcie Town portalu z magii ziemi. Wtedy mógłby być nawet na 3 poziomie. Zaleta? Pozwala się teleportować tylko do najbliższego zamku (oprócz magicznej ziemi). Plików txt nie trzeba wkładać do h3bitmap.lod.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.07.2007, Ostatnio modyfikował: Ghulk

Permalink

Ale jak to usunięcie z magii ziemi? Przecież wtedy musiałby być w jakiejś innej szkole. Poza tym tak jak zrobiłem mi się podoba :)

Mówisz, że ten plik z czarami może sobie po prostu siedzieć w katalogu data?

Permalink

Mógłby być jako czar neutralny, tak jak jest w H5. Ale ja bym raczej przesunął go na 5 lev i podwyższył koszta, żeby nigdy poniżej 20 pkt magii nie schodził. Albo, dla zbalansowania, przesunąć na 3, żeby był dostępny w każdym mieście, tylko że to by strasznie uprościło a zarazem wydłużyło rozgrywkę, więc tez wypadałoby podnieść jego koszta. Najlepiej do ceny implozji :]


Permalink

Ja zrobiłem tak:
Czar Town portal jest teraz na piątym poziomie. Poza tym zwiększyły się koszta jego rzucania. Ale tu jest dość ciekawie. Otóż gdy nie posiadamy zdolności magia ziemi na poziomie co najmniej zaawansowanym, są one jeszcze dość niskie (bodaj 50 i 30), natomiast w przeciwnym razie skaczą mocno do góry - dlatego, że wtedy możemy sobie wybrać zamek do którego chcemy się teleportować.

Na ekspercie czar wymaga 125 punktów many :)

Permalink

Plik txt może sobie spokojnie siedzieć w katalogu Data. Ale portal może być poza szkołami magii. Wtedy można się teleportować tylko do najbliższego miasta.


Permalink

Witam :) Ja u siebie w sptraits wyłączyłem całkowicie lot, spacer po wodzie, portal i wrota. Tzn nie pojawią się w gildiach i nie są przypisane do żadnej szkoły. Ale zauważyłem taką rzecz, gdy aktywuje przykładowo Miejski Portal w gildii (dokładnie mówiąc - ustawię jakiś % trafienia dla danego zamku, ale nie przypisuje żadnej szkole magii) i w trakcie gry pojawia się ten czar w owej gildii to nie da się go nauczyć, nie pojawiaja się w księdze czarów. Nie jestem pewien ale chyba też nie pojawiają się gdy nosimy aktywny zwój z miejskim portalem. Chciałem sprawdzić jak by wyglądała rozgrywka gdyby portal był czarem neutralnym, czyli dało by sie go nauczyć ale nie byłby w żadnym żywiole czyli nie nabierał by mocy do teleportacji w dowolne zamki. Oczywiście zwiększył bym tez jego koszt bo i tak jest zbyt potężnym zaklęciem. Tylko czy da się to w ogóle zrobić używając tych plików tekstowych?

Permalink

Jak można narzekac na Miejski portal? Przecież to zaklęcie dodaje dreszczyku wyzwania w grze (jeśli stosuje je komputer) i zwiększa atrakcyjnośc strategii (jeśli gramy nią my ;) ).